Ας μιλήσουμε για μετρήσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Ας δούμε τις Εμφανίσεις vs Απήχηση.
Όταν μετράτε την απόδοση, υπάρχουν δύο όροι που πρέπει να γνωρίζετε: Η απήχηση και οι εμφανίσεις.
Η απήχηση (Reach) χρησιμοποιείται για να καθορίσει ποιος βλέπει το περιεχόμενο. Είναι ο συνολικός αριθμός των μοναδικών ατόμων που βλέπουν ένα tweet που κάνατε, μια ανάρτηση ή ιστορία στο Instagram, μια ανάρτηση στο Facebook.
Ας υποθέσουμε ότι έχετε μια διαφήμιση που εμφανίστηκε 500 φορές στις σελίδες κοινωνικών μέσων. Εάν 200 άτομα έχουν κάνει κλικ στη διαφήμισή σας, η απήχηση σας θα είναι 200.
Οι εμφανίσεις (Views) είναι ο συνολικός αριθμός των φορών που εμφανίστηκε το περιεχόμενο σας από τα προγράμματα περιήγησης των κοινωνικών δικτύων. Οι εμφανίσεις είναι διαφορετικές από την απήχηση. Δεν υπολογίζουν τα άτομα που κάνουν κλικ ή ασχολούνται με το περιεχόμενό σας, αλλά όσους εκτίθενται σε αυτό. Αυτό σημαίνει πως κάποιος μπορεί να δει την ανάρτηση σας πάνω από μια φορά.
Εάν η διαφήμισή σας εμφανίστηκε 500 φορές στα κοινωνικά μέσα(άσχετα αν κάποιος το έχει δει 1,2,3 ή 15 φορές`), οι εμφανίσεις σας θα είναι 500.
Εμφανίσεις έναντι απήχησης
Οι εμφανίσεις ορίζονται από το συνολικό αριθμό των ατόμων στους οποίους το περιεχόμενό σας είναι ορατό. Η Απήχηση, από την άλλη πλευρά, αναφέρεται στον αριθμό των μοναδικών ατόμων που επιλέγουν να βλέπουν το περιεχόμενό σας και να αλληλεπιδρούν με αυτό μέσω των σχολίων, των κοινοποιήσεων κτλ.
Ενώ και οι δύο μετρήσεις είναι παρόμοιες, υπάρχουν μερικές βασικές διαφορές που πρέπει να σημειώσετε.
Στις περισσότερες(αν όχι σε όλες) τις περιπτώσεις, οι εμφανίσεις θα είναι υψηλότερες από την απήχηση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εμφανίσεις υπολογίζουν οποιαδήποτε εμφάνιση και ανεβάζουν τις μετρήσεις.
Αρκετά εύκολο να το καταλάβει κανείς, σωστά; Οι εμφανίσεις μετράνε τις προβολές, η απήχηση μετράει τα κλικ. Ακόμα κι αν αυτοί οι δύο όροι είναι αρκετά ξεκάθαροι, τα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) έχουν τους δικούς τους κανόνες για τον τρόπο με τον οποίο μετράνε τις εμφανίσεις και την απήχηση. Αν θέλετε να μετρήσετε το ένα ή το άλλο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι βλέπετε.
Πρώτο από όλα το Facebook:
Τι είναι οι εμφανίσεις στο Facebook;
Οι εμφανίσεις του Facebook υπολογίζονται με βάση τον αριθμό των φορών που εμφανίστηκε η διαφήμισή σας στην οθόνη. Εάν ένας χρήστης του Facebook μετακινηθεί μετά από μια διαφήμιση στην οθόνη του και στη συνέχεια επιστρέψει προς τα πίσω σε αυτήν τη διαφήμιση, αυτό μετράει ως μία εμφάνιση. Εάν μια διαφήμιση εμφανιστεί σε έναν χρήστη δύο φορές σε διαφορετικά 24ωρα, πρόκειται για δύο εμφανίσεις.
Οι εμφανίσεις στο Facebook αναλύονται ως εξής: Εάν βλέπω μια διαφήμιση στο Facebook και μετακινηθώ κατά τη διάρκεια της αλλά αλλάξω γνώμη και γυρίσω πίσω αυτό μετράει ως μία εμφάνιση. Εάν ελέγξω το Facebook ξανά εντός 24 ωρών και πέσω ξανά στην ίδια διαφήμιση, αυτό υπολογίζεται ως δύο εμφανίσεις.
Οι εμφανίσεις υπολογίζονται με τον ίδιο τρόπο για τις διαφημίσεις βίντεο και εικόνας.Αυτό σημαίνει ότι ένα βίντεο δεν χρειάζεται να παιχτεί προκειμένου να θεωρηθεί ως μια εμφάνιση. Για να δείτε αν οι χρήστες έχουν προβάλλει το περιεχόμενο που δημοσιεύετε, ανατρέξτε στην ενότητα “Προβολή εμφανίσεων” του Facebook για επιχειρήσεις.
Τώρα που γνωρίζετε για τις εμφανίσεις και την απήχηση στο Facebook, ας δούμε αυτές τις μετρήσεις και για τα άλλα social media.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το κάθε μέσο μετρά τις εμφανίσεις με τον δικό του τρόπο. Αν χρησιμοποιείτε ένα εργαλείο ανάλυσης για να παρακολουθείτε τις μετρήσεις σας, θα συνειδητοποιήστε τις μικρές διαφορές που ισχύουν για την κάθε εφαρμογή.
Μπορεί να σε ενδιαφέρει:Αναλυτικά στοιχεία που πρέπει να γνωρίζουμε!
Οι εμφανίσεις στα διάφορα μέσα
Οι εμφανίσεις στα μέσα είναι μια μέτρηση των social media. Οι εμφανίσεις στο Facebook είναι ο αριθμός των φορών που εμφανίζεται μια ανάρτηση στην οθόνη. Το Twitter μετράει μια εμφάνιση όταν ένας χρήστης βλέπει ένα τιτίβισμα. Οι εμφανίσεις Instagram καθορίζονται από τον αριθμό των φορών που ένας χρήστης βλέπει μια ιστορία, ένα βίντεο IGTV ή μια ανάρτηση.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζονται οι εμφανίσεις για κάθε εφαρμογή σχετίζεται με την βασική λειτουργία τους ή με τον τρόπο λειτουργίας τους.
Μου αρέσει o τρόπος που το Twitter δίνει τα δωρεάν αναλυτικά του στοιχεία. Εάν είστε ήδη συνδεδεμένοι, τα αποτελέσματα παρουσιάζονται αμέσως. Οποτεδήποτε ένας χρήστης βλέπει ένα tweet που έχετε κάνει, έχετε κερδίσει μια εμφάνιση.
Και οι προβολές των σχολίων δίνουν μεμονωμένες εμφανίσεις. Αν ένα αρχικό τιτίβισμα κερδίσει 400 εμφανίσεις και μια απάντηση σε αυτό το tweet κερδίσει 200, οι συνολικές σας εμφανίσεις σας είναι 600. Όλα αυτά παρουσιάζονται στην ανάλυση του Twitter.
Εάν κάνετε κλικ στην καρτέλα “Tweets”, μπορείτε να δείτε μια γραφική παράσταση των εμφανίσεων σας. Λάβετε υπόψη ότι η απήχηση δεν υπάρχει σαν μέτρηση. Παρακάτω είναι ένα στιγμιότυπο οθόνης των αναλύσεων του Twitter.
Τοποθετώντας το δείκτη του ποντικιού πάνω από κάθε γραμμή στο γράφημα, θα δείτε τον αριθμό των tweets που έχετε δημιουργήσει. Θα δείτε και τον αριθμό των οργανικών εμφανίσεων που έχετε κερδίσει. Το Twitter υπολογίζει τα κλικ που συμβαίνουν σε ένα τιτίβισμα και τα παρουσιάζει σε ένα γραμμικό γράφημα στην ίδια σελίδα.
Οι εμφανίσεις στο Instagram κερδίζονται από τον αριθμό των φορών που ένας χρήστης βλέπει μια ιστορία, ένα βίντεο IGTV ή μια ανάρτηση. Η απήχηση προσδιορίζεται από τον αριθμό των μοναδικών χρηστών που αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις σας.
Σημείωση: Αν θέλετε να εμβαθύνετε στα στατιστικά του Instagram δείτε τον απόλυτο οδηγό για τα στατιστικά του Instagram.
Οι μοναδικοί χρήστες μπορεί να είναι followers ή άτομα στους οποίους εμφανίζετε το περιεχόμενό σας με βάση τα κοινά ενδιαφέροντα. Για παράδειγμα, επειδή μου αρέσει και παρακολουθώ επιχειρήσεις, το timeline μου είναι γεμάτο από προτάσεις επιχειρήσεων. Είμαι μοναδικός χρήστης στην κατηγορία αυτή.
Εάν οι εμφανίσεις είναι υψηλότερες από την απήχηση, είναι πιθανό οι ακόλουθοι ή το κοινό σας να βλέπει τις δημοσιεύσεις σας πολλές φορές. Ας πούμε, κάθε φορά που μπαίνουν στο Instagram.
Διάβασε και αυτό:Το απόλυτο λεξικό για το Instagram
Τι είναι πιο σημαντικό, η απήχηση ή οι εμφανίσεις;
Όταν αποφασίζετε ποια μέτρηση είναι πιο σημαντική για παρακολούθηση, σκεφτείτε τους επιχειρηματικούς στόχους σας. Παρόλο που και οι δύο μετρήσεις είναι πολύτιμες, αν οι διαφημίσεις είναι αυτό που θέλετε να δώσετε προσοχή, ελέγξτε τις εμφανίσεις. Αυτό γιατί όλο το προωθημένο και χορηγούμενο περιεχόμενο μετριέται από το πόσες φορές βλέπουν τη διαφήμισή σας.
Για παράδειγμα, εάν πληρώσετε για ένα προωθημένο τιτίβισμα στο Twitter, θα σας δώσει αυτούς τους αριθμούς στην αναφορά αναλυτικών στοιχείων. Είναι επίσης μια ένδειξη ότι το Twitter και το Facebook μπορεί να είναι οι εφαρμογές στις οποίες θέλετε να εστιάσετε, επειδή έχουν βασικό χαρακτηριστικό της εμφανίσεις .
Εάν η αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, η ενδυνάμωση και η δημιουργία σχέσεων είναι η κύριες προτεραιότητες σας, η απήχηση μπορεί να είναι η μέτρηση που θέλετε να εστιάσετε περισσότερο.
Η παρακολούθηση των στοιχείων είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να υπολογίσετε τη συνολική απόδοση της επένδυσης σας για διαφημίσεις. Οι εμφανίσεις και η απήχηση είναι σημαντικές μετρήσεις. Θα πρέπει να εστιάσετε, και να ελέγχετε τους αριθμούς σχετικά με το ποιος βλέπει τις αναρτήσεις σας.
Αν τα παραπάνω ακούγονται “Κινέζικα” μπορούμε να βοηθήσουμε!
Μπορούμε να σας καθοδηγήσουμε να διαχειριστείτε ή να αναλάβουμε εμείς την διαχείριση των social media της επιχείρησης σας. Απλά επικοινωνήστε μαζί μας για να εξετάσουμε το πακέτο που σας ταιριάζει.
Ακολουθήστε μας και στο Instagram αν θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι ότι νεότερο γύρω από τα social media!