fbpx

Μάρκετινγκ περιεχομένου και SEO

Μάρκετινγκ περιεχομένου και SEO

Γιατί το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι τόσο σημαντικό για το SEO

Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι μια μορφή μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου, των προϊόντων ή των υπηρεσιών που έχει σχεδιαστεί για ένα στοχευμένο κοινό στο διαδίκτυο. Είναι περιεχόμενο που δίνει λύσεις και πληροφορίες στους χρήστες το οποίο είναι συναφές με το περιεχόμενο της επιχείρησης σας. 

Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι επίσης μια στρατηγική μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται για την προσέλκυση, τη δέσμευση και τη διατήρηση ενός κοινού με τη δημιουργία και τη χρήση σχετικών άρθρων, βίντεο, podcast και άλλων μέσων. Αυτή η προσέγγιση καθιερώνει την τεχνογνωσία, προάγει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας(brand awareness) και κάνει την επιχείρηση σας ανταγωνιστική έναντι των υπολοίπων. Ο πέλατης έχει έρθει στο site σας, σας γνωρίζει, οπότε είναι και πιο πιθανό να σας προτιμήσει για να αγοράσει το προϊόν από εσάς.

 Όσο καλύτερο και συγκεκριμένο  είναι το περιεχόμενο, τόσο περισσότερο προβάλλεται, διαβάζεται και συζητιέται, παίρνετε περισσότερα κλικ, το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση κίνησης και πωλήσεις καθώς το κοινό σας έρχεται και ξαναέρχεται στο site σας.

Σε αυτό το άρθρο, θα μάθετε πώς μπορείτε να κάνετε ενδιαφέρουσα την ιστοσελίδα σας για το κοινό-στόχο σας. Βασική προϋπόθεση είναι σαφώς να γνωρίζετε το ιδανικό σας κοινό! Θα κατανοήσετε ποιες μορφές είναι χρήσιμες(κείμενο, εικόνα, βίντεο) και τραβάνε την προσοχή , πως να βελτιώσετε το brand awarness της επιχείρησης σας στις μηχανές αναζήτησης και πως να επωφεληθείτε περισσότερο από το SEO.

Ένα παράδειγμα μάρκετινγκ περιεχομένου


Ένα παράδειγμα είναι το blogging. Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται τους τύπους μάρκετινγκ περιεχομένου, σκέφτονται το blogging ως σημείο εκκίνησης. Το blogging σάς βοηθά να τραβήξετε την προσοχή των επισκεπτών με χρήσιμες πληροφορίες. Όπως προείπαμε όταν κάποιος βρίσκει τη λύση που ψάχνει στο blog σας, καθιερώνεται η αυθεντία και η αναγνωρισιμότητα σας το οποίο οδηγεί μετέπειτα σε αύξηση πωλήσεων. Επίσης, παρέχει περιεχόμενο για να ενισχύσετε την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς είναι μια βιβλιοθήκη περιεχόμενου που μπορείτε να κοινοποιείτε και στα social media. Τέλος το blogging είναι από τις κορυφαίες SEO στρατηγικές.

 

Μάρκετινγκ περιεχομένου και SEO για επιχειρήσεις

KPI στο Μάρκετινγκ Περιεχομένου

Τώρα θα ρίξουμε μια ματιά στους KPIs(Βασικός Δείκτης Απόδοσης ή Κey Performance Indicator)που πρέπει να συμπεριλάβει κάθε στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου ώστε να γίνεται το site πιο ενδιαφέρον.

Προσέλκυση κοινού – το οποίο είναι ο αριθμός των ατόμων που διαβάζουν το περιεχόμενο. Σ’ αυτό συμπεριλαμβάνεται ο αριθμός των εμφανίσεων, των κοινοποιήσεων και των σχολίων. Δηλαδή ο αριθμός των κλικ όταν μπαίνει κάποιος στο site σας, αν κοινοποιεί το περιεχόμενο σας και αν σχολιάζει(συνήθως σε άρθρα).

Αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης – Η αναζήτηση δηλαδή με βάση το όνομα της επιχείρησης σας. Όταν το όνομα της επιχείρησης πληκτρολογείται απευθείας στη μπάρα αναζήτησης, οι μηχανές αναζήτησης σάς κατατάσσουν υψηλότερα καθώς θεωρούν ότι είναι αξιόλογη η επωνυμία.

Εξωτερικά link – συμπεριλαμβανομένης της ποσότητας, της ποιότητας, των μετατροπών ή των πελατών. Τα link δηλαδή προς τα οποία κατευθύνετε τους χρήστες. Αυτά τα link θα πρέπει να είναι προς αξιόπιστα site, συναφή με το περιέχομενο σας και ενδιαφέροντα για το χρήστη ώστε να είναι πιθανό να κάνει κλικ.

Δυναμική των backlinks – Τα links δηλαδή που δημοσιεύονται σε άλλα site και παραπέμπουν στο δικό σας. Εδώ πρέπει να ελέγχετε την ποιότητα των δικτυακών τόπων στους οποίους αναδημοσιεύεστε. Να παρακολουθείτε τον αριθμό αυτών των δημοσιεύσεων και τις αντιδράσεις του κοινού σας. Είναι βασικός δείκτης για να διαχειριστείτε την φήμη της επιχείρησης στις μηχανές αναζήτησης και την εμπειρία του πελάτη σας.

Τα αποτελέσματα του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι συνήθως μακροπρόθεσμα, οπότε δεν πρέπει να περιμένετε άμεση αύξηση επισκεψιμότητας. Σύμφωνα με τις στατιστικές τα αποτελέσματα θα αρχίσουν να φαίνονται μετά τον 1ο-2ο χρόνο. Αν και, φυσικά, πρέπει να μετράτε τα πάντα θα πρέπει να είναι κατανοητό ότι πρόκειται για ενδιάμεσα βήματα. Από τη δική μας εμπειρία βλέπουμε ότι το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι αποτελεσματικό. Τα άρθρα συνεχίζουν να είναι χρήσιμα αρκετούς μήνες μετά τη δημοσίευσή τους, πολλές φορές και χρόνια. Θα πρέπει όμως να είναι ενδιαφέροντα για τους χρήστες και να μπορούν εύκολα να βρεθούν στα SERP (σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης) χρησιμοποιώντας διαφορετικά ερωτήματα αναζήτησης.

Οπότε και πάλι οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να υπάρχει εξαιρετικό SEO.

Ανάλυση ανταγωνιστών για τη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου

Ανάλυση ποιότητας για τη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου

Όταν εκτελείτε μια στρατηγική προσέγγισης ή για backlinks είπαμε ότι πρέπει να δώσετε προσοχή στην ποιότητα των δικτυακών τόπων και στο περιεχόμενο. Χωρίς έναν σωστό τρόπο ανάλυσης αυτών των σελίδων, οι προσπάθειές σας για οικοδόμηση συνδέσμων δεν θα είναι τόσο αποτελεσματικές όσο θα μπορούσαν. Οπότε καλύτερα να κάνετε μια έρευνα και να δείτε τι λειτουργεί. Τα πιο συνηθισμένα αλλά σημαντικά κριτήρια που πρέπει να εξετάσετε σε οποιοδήποτε σημείο της στρατηγικής μάρκετινγκ περιεχομένου:

Κυκλοφορία. Αναζητούμε τους ιστότοπους που φέρνουν τις πιο πολλές και ποιοτικές επισκέψεις και τους βάζουμε στη λίστα των πιθανών τοποθετήσεων, πέραν του δικού μας αντικειμένου.

Επιλεγμένοι ιστότοποι: Διασφαλίζουμε ότι ο αριθμός των μοναδικών επισκεπτών είναι πάνω από χίλιοι.

Μορφές Περιεχομένου – Μπορούμε να βρούμε το περιεχόμενο που ενδιαφέρει το στόχο-κοινό μας από: τον αριθμό των σχολίων, των likes και των κοινοποιήσεων από τις πιο δημοφιλείς αναρτήσεις. Μια τέτοια ανάλυση μπορεί να απεικονίσει ποιες μορφές λειτουργούν καλύτερα για το κοινό-στόχο. Αυτό περιλαμβάνει επίσης το είδος του περιεχομένου (συνεντεύξεις, μελέτες περιπτώσεων, κριτικές) και τις μορφές περιεχομένου – άρθρο, βίντεο, ενημερωτικά, κλπ.

 Μόλις έχετε έτοιμη τη λίστα ιστοτόπων και γνωρίζετε τους τύπους περιεχομένου που αρέσει στο κοινό-στόχο σας, μπορείτε να καταρτίσετε ένα σχέδιο περιεχομένου, να αρχίσετε διαπραγματεύσεις με τους ιστότοπους που θα προβληθεί το περιεχόμενο σας και να αρχίσετε να συντάσσεστε ένα πρόγραμμα δημοσιεύσεων.

Διαβάστε επίσης: Τι πρέπει να ξέρετε για SEO και κοινωνικά δίκτυα

Συμπέρασμα

Όπως βλέπετε, η βελτιστοποίηση SEO και η στρατηγική περιεχομένου δεν είναι διαφορετικά τμήματα, πρέπει να πηγαίνουν δίπλα-δίπλα και να υποστηρίζουν το ένα το άλλο. Όταν το αναλύσετε, το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι απλά ένα κομμάτι γεμάτο εικόνες και κείμενο. Από την άλλη πλευρά, το SEO είναι επίσης η στρατηγική γύρω από το μάρκετινγκ περιεχομένου δεδομένου ότι κάθε ιστοσελίδα χρειάζεται λόγια, άρθρα, λέξεις-κλειδιά, κλπ. Μια καλή συνεργασία, μάρκετινγκ περιεχομένου και SEO φέρνει εκρηκτικά αποτελέσματα.

Δοκιμάστε το και θα δείτε πως μελλοντικά θα έχει μόνο να κερδίσει η επιχείρηση σας!

Για οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Ακολουθήστε μας και στο Instagram και στο Facebook για ακόμα περισσότερα tips.

Κάνε το eshop σου να πουλάει

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)