fbpx

Οδηγός για μία επιτυχημένη Micro Influencer καμπάνια

Καμπάνια micro Influencer μαρκετινγκ

Η κυρίαρχη τάση της εποχής, το Micro Influencer Marketing, είναι απαραίτητο να αποτελεί μέρος της στρατηγικής σου στα social media, εάν επιθυμείς να προσεγγίσεις εξειδικευμένο κοινό στην επιχείρησή σου με πολύ χαμηλό κόστος.

Ένας αναλυτικός οδηγός με όλες τις πληροφορίες και τις συμβουλές που χρειάζεσαι για να «χτίσεις» μία επιτυχημένη Micro Influencer καμπάνια και να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις της επιχείρησής σου.

Περιεχόμενα:

Πόσο κοστίζει ένας Micro Influencer;

Γιατί να επιλέξεις έναν Micro Influencer;

Πώς να συνεργαστείς με έναν Micro Influencer  

Τι σημαίνει Micro Influencer;

Ένας Micro Influencer ανήκει στην κατηγορία των Influencers ,δηλαδή, των δημιουργών περιεχομένου στα social media (Instagram, Facebook, YouTube, κ.ά). Συγκεντρώνει συνήθως μεταξύ 10K και 100K ακόλουθους και παρουσιάζει υψηλό engagement (αλληλεπίδραση με το κοινό). Σε αντίθεση με έναν αντίστοιχο Macro και Mega Influencer, ο Micro Influencer αποτελεί για το κοινό του έναν πιο προσιτό χαρακτήρα, γεμάτο έμπνευση.

Later-x-Fohr-Influencer-Marketing-Report-Different-types-of-influencer

Δύο παραδείγματα ισχυρών Micro Influencer στην Ελλάδα με πολλές προοπτικές, είναι η Γεωργία Καλτσή, παραολυμπιακή αθλήτρια του μπάσκετ και η Mαρία Κηρύκου, content creator. Και στις δύο περιπτώσεις, η κάθε Influencer έχει χτίσει μία ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με το κοινό της, ικανό να την ακολουθήσει σε κάθε της βήμα ή συμβουλή. 

Το γιατί το κοινό συμπεριφέρεται με τόση αφοσίωση, κρύβεται στην αίσθηση της οικειότητας που νιώθει με τον κάθε Influencer που επιλέγει να ακολουθεί πιστά. O Micro Influencer θα μπορούσε να είναι ένας πολύ καλός του φίλος, ο άνθρωπος που του προσφέρει όμορφες συζητήσεις, στιγμές γέλιου και διασκέδασης. Ένας Micro Influencer για να καταφέρει να συνδεθεί ουσιαστικά με το κοινό του οφείλει να είναι αυθεντικός και αληθινός. Μόνο με αυτόν τον τρόπο, κερδίζει πολλά σχόλια, likes και κλικς. 

Πόσο κοστίζει ένας Micro Influencer

Δεδομένου ότι το Influencer Marketing αποτελεί σχετικά μία νέα στρατηγική marketing δυστυχώς δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη τιμή, κατάλληλη για όλους.

Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές κυμαίνονται συνήθως βάσει:

Είναι σημαντικό να λάβεις υπόψη:

  • Την απήχηση (reach) και την αλληλεπίδραση (engagement) του Micro Influencer μέσω των likes, των σχολίων κλπ. Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό αφοσίωσης (engagement rate), τόσο περισσότερο θα κοστίσει o Micro Influencer.
  • Τον χρόνο και τους πόρους που απαιτούνται για τη δημιουργία του περιεχομένου που επιθυμείς να παράξει ο Micro Influencer. Αυτό περιλαμβάνει τη συγγραφή του σεναρίου (script), τη φωτογράφιση, το styling κ.ά.
  • Τη διάρκεια της καμπάνιας. Πόσο συχνά ο Micro Influencer θα δημοσιεύει για το προϊόν ή την υπηρεσία σου;
  • Τα δικαιώματα χρήσης, όπως η επαναχρησιμοποίηση του περιεχομένου που έχει παράξει ο Micro Influencer στην ιστοσελίδα της επιχείρησή σου, στις διαφημίσεις ή σε άλλες πλατφόρμες.

Ο Micro Influencer μπορεί να μην αποτελεί μία «διασημότητα» υψηλής απήχησης, όπως ένας αντίστοιχος Macro Influencer με 500+ χιλιάδες ακολούθους, του αξίζει όμως σίγουρα να ανταμειφθεί δίκαια για τη δουλειά του.

Γιατί να επιλέξεις έναν Micro Influencer;

Το Influencer Marketing αυξάνει τις πωλήσεις και την ανάπτυξη της επιχείρησή σου στο Instagram. Πολύ σύντομα, θα καταφέρει να αποτελεί μία από τις πιο κερδοφόρες καμπάνιες marketing σε παγκόσμιο επίπεδο, αγγίζοντας τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2022.

Και παρόλο που ένας Macro Influencer έχει μεγαλύτερο αριθμό ακολούθων, η συνεργασία με έναν Micro Influencer θα σου προσφέρει τρία βασικά προνόμια:

# 1: Ο Macro Influencer είναι οικονομικός

Εάν διαθέτεις μία μικρή ή μεσαία επιχείρηση, ο σχετικά χαμηλός προϋπολογισμός σου, αρκεί για να επενδυθεί σε μία Micro Influencer καμπάνια με συγκεκριμένους στόχους. Ο Micro Influencer λόγω της φύσης του περιεχομένου που παράγει, αναζητά συνήθως μόνιμες συνεργασίες. Συνεπώς, να είσαι σίγουρος ότι κάθε συνεργασία με έναν Micro Influencer δημιουργεί πολλές προοπτικές για το μέλλον.

#2: Ο Micro Influencer διαθέτει εξειδικευμένο κοινό

Σε αντίθεση με τον Macro Influencer, ο Micro Influencer συγκεντρώνει πιο μικρό, ωστόσο, πιο εξειδικευμένο κοινό. Τις περισσότερες φορές το περιεχόμενο που δημιουργεί αφορά ένα ή δύο θέματα που του επιτρέπουν να αναπτυχθεί οργανικά. 

O Micro Influencer είναι σε θέση να συνδεθεί με την κοινότητά του και να γνωρίζει τους ακόλουθους του σε πολύ μεγάλο βαθμό, όπως ακριβώς συμβαίνει και με ένα καλό και έμπιστο φίλο. Έτσι, λοιπόν, κάθε φορά που προτείνει ένα προϊόν, η ανταπόκριση του κοινού του είναι εξαιρετικά άμεση και θετική. Το γεγονός αυτό, τον καθιστά πρωταρχική επιλογή για τις επιχειρήσεις που θέλουν να αξιοποιήσουν το εξειδικευμένο κοινό του, αυξάνοντας έτσι την απήχησή τους στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

#3:  O Micro Influencer παρουσιάζει υψηλό ποσοστό αφοσίωσης (engagement rate)

Η έκθεση Marketing Later x Fohr Influencer αποκάλυψε ότι όσο λιγότερους ακολούθους έχει ένας Micro Influencer στο Instagram, τόσο υψηλότερο είναι το μέσο ποσοστό αφοσίωσής τους. Το μέσο ποσοστό αφοσίωσης είναι 2% σε ανατροφοδοτήσεις και αναρτήσεις σε αντίθεση με τους Macro και Mega Macro που έχουν ποσοστά αφοσίωσης μεταξύ 0,8% – 1,3%.

Later-x-Fohr-Influencer-Marketing-Report-Different-types-of-influencer

Με σταθερά ποσοστά αφοσίωσης, πιστό κοινό και κόστη εναρμονισμένα με τον προϋπολογισμό της επιχείρησής σου, η συνεργασία με έναν Micro Influencer αποτελεί έναν από τους πιο κερδοφόρους τρόπους βελτιστοποίησης της στρατηγικής του marketing που μπορείς να ακολουθήσεις.

Πώς να συνεργαστείς με έναν Micro Influencer  

Η συνεργασία με έναν Micro Influencer θα βοηθήσει, στη διάδοση του brand σου ή της υπηρεσίας που προσφέρεις, στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σου και συνεπώς στην αύξηση των πωλήσεων. 

Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα για να ξεκινήσεις μία γόνιμη συνεργασία:

Βήμα 1: Περιέγραψε τους στόχους και τις προσδοκίες σου

Πριν ξεκινήσεις να εργάζεσαι πάνω σε μία Micro Influencer καμπάνια,  είναι απαραίτητο να ορίσεις τους στόχους σου και τα KPI’S της επιτυχίας, δηλαδή τους βασικούς δείκτες απόδοσης των ενεργειών σου. Θέλεις να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου; Να αυξήσεις τις πωλήσεις με έναν κωδικό προσφοράς ή ένα link συνεργατών; Να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου;

Αφιέρωσε πολύ χρόνο στη σκιαγράφηση των στόχων σου, γιατί μόνο έτσι θα μπορείς να καθοδηγείς τον Micro Influencer στην κατεύθυνση που σε ενδιαφέρει και έτσι να έχεις τελικά τα επιθυμητά αποτελέσματα.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Είναι πολύ σημαντικό, από το πρώτο κιόλας στάδιο της συνεργασίας σου με έναν Micro Influencer να καθορίσεις τον προϋπολογισμό που διαθέτεις.

Βήμα 2: Βρες τον σωστό Micro Influencer 

Όταν επιλέγεις έναν Micro influencer, βεβαιώσου ότι η εικόνα που έχει διαμορφώσει στα social media συμφωνεί ολοκληρωτικά με το κοινό-στόχο που επιθυμείς και τις αξίες της επιχείρησής σου.Ιδανικά, επέλεξε κάποιον που διαθέτει μία ξεχωριστή προσωπικότητα και συγκεντρώνει υψηλά ποσοστά αφοσίωσης, που είναι συνεπής και σου εμπνέει εμπιστοσύνη.

Ακολουθούν μερικοί τρόποι βάση των οποίων μπορείς να επιβεβαιωθείς ότι o Micro Influencer που επιλέγεις για την επόμενη καμπάνια σου είναι ο σωστός:

  • Εστίασε στα σχόλια και στις ετικέτες (tags) σου στο Instagram. Εάν κάποιος είναι πραγματικός θαυμαστής της επιχείρησή σου, θα αισθανθείς άνετα από την πρώτη στιγμή της συνεργασία σας.
  • Παρακολούθησε τα hashtags της επιχείρησή σου. Όπως ακριβώς συμβαίνει με τα σχόλια και τις ετικέτες, εάν ένας Micro influencer χρησιμοποιεί συχνά τα επώνυμα hashtags του brand σου, πιθανότατα να έχει πάθος για την επιχείρησή σου και να θέλει να συνεργαστεί μαζί σου σε μια καμπάνια.
  • Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Fohr και το NeoReach για να βρεις ποιοι Influencers ταιριάζουν με το brand σου.
  • Ζήτησε από τον Influencer που επέλεξες να σου παραδώσει την αναλυτική αναφορά με τα στοιχεία απόδοσης του λογαριασμού του. Ως επίσημος συνεργάτης του Instagram, το Later είναι μια αξιόπιστη πηγή δεδομένων απόδοσης, καθιστώντας την aναφορά απόδοσης έναν αξιόπιστο τρόπο για να επιβεβαιώσεις τις βασικές μετρήσεις ενός Influencer. Ο Chrissy Abram, Υπεύθυνος PR του Later και Ιnfluencer Manager, αναφέρει: «Είναι σημαντικό να ελέγχουμε τα αναλυτικά στοιχεία ενός Influencer, διασφαλίζοντας έτσι την επιτυχία της καμπάνιας».

Βήμα 3: Διαπραγματεύσου έξυπνα με τον Micro Influencer και απαίτησε την υπογραφή συμβολαίου

Αφού βρεις τον Micro influencer που σε ενδιαφέρει, στη συνέχεια, είναι πολύ σημαντικό να καθορίσετε από κοινού, την τιμή της υπηρεσίας που θα σου προσφέρει. Οι περισσότεροι Influencers παρέχουν μια κάρτα τιμολόγησης ή ένα πακέτο τιμών (media kit) με την κοστολόγηση κάθε ενέργειας που ακολουθούν. Όπως συζητήσαμε νωρίτερα, οι τιμές μπορεί να διαφοροποιούνται από Influencer σε Influencer- οπότε είναι αναγκαίο να είσαι σε θέση να διαπραγματευτείς με τον Micro Influencer ανάλογα με τον προϋπολογισμό που μπορείς να διαθέσεις. 

Media-Kit

Μετά την οριστικοποίηση της συμφωνίας χρέωσης, το επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσεις ένα συμβόλαιο που να περιλαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες, όπως:

  • Πληρωμή – ποια είναι η τιμή που θα πληρωθεί; Πότε θα πληρωθεί; Θα υπάρχουν και άλλοι τρόποι πληρωμής, όπως για παράδειγμα δωρεάν προϊόντα;
  • Ενημερωτικό υλικό σχετικό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησής σου – θα του παραδώσεις κάποια λίστα με FAQ’S (συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις), αναλυτικές περιγραφές των προϊόντων ή και έναν οδηγό συγγραφής για τις λεζάντες που θα χρησιμοποιεί;
  • Είδος περιεχομένου – θα δημιουργεί αναρτήσεις ροής, καρουζέλ, ιστορίες Instagram και σε τι αριθμό;
  • Προθεσμίες – πότε πρέπει να στείλει το περιεχόμενό του για έγκριση; Πότε πρέπει να δημοσιεύσει το εγκεκριμένο περιεχόμενο;
  • Διαδικασία έγκρισης του περιεχομένου – Ποια θα είναι η διαδικασία για την έγκριση του έργου του;
  • Διάρκεια του συμβολαίου – πόσο καιρό θα διαρκέσει η καμπάνια ή η συνεργασία που συμφωνήσατε; 
  • Δικαιώματα χρήσης – θα χρησιμοποιήσεις το περιεχόμενό του για διαφημιστικούς σκοπούς ή σε άλλες πλατφόρμες; Πόσο καιρό θα χρησιμοποιείς το περιεχόμενό του;
  • Περιορισμοί – θα μπορεί να συνεργαστεί με κάποιον ανταγωνιστή σας κατά τη διάρκεια της καμπάνιας που θα διεξάγετε;
  • Τρόποι ανάδειξης της προώθησης του προϊόντος ή της υπηρεσίας – πώς πρέπει να παρουσιάζει την πληρωμένη συνεργασία σας;
  • Ακύρωση – ποια διαδικασία ενδείκνυται σε περίπτωση ακύρωσης της συμφωνίας από τον Influencer ή από εσένα;

Βήμα 4: Έλεγχος και μέτρηση των αποτελεσμάτων

Είναι σημαντικό να παρακολουθείς, να ελέγχεις και να μετράς τα αποτελέσματα της Micro Influencer καμπάνιας σου. Με αυτόν τον τρόπο, εξετάζεις τα αναλυτικά στοιχεία για την απόδοση του περιεχομένου σου και δίνεις απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα. Τελικά, η επιλογή του συγκεκριμένου Micro Influencer ήταν σωστή; Οι στόχοι που έθεσες στην αρχή επιτεύχθηκαν; Εντόπισες κάποια λάθη ή υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης;

Δύο βασικοί τρόποι παρακολούθησης της απόδοσης του περιεχομένου σου είναι:

  • Εκμεταλλεύσου τα Εργαλεία του Instagram και προχώρησε σε συνεργασίες βασισμένες στη διαφάνεια. Η ετικέτα «πληρωμένη συνεργασία», οι αναρτήσεις ροής και οι Ιστορίες Instagram προσδίδουν αυθεντικότητα και αξιοπιστία. Επιπλέον, είναι ένας τρόπος για να παρουσιάσετε στο κοινό τη συνεργασία σας. Ως διαχειριστής της σελίδας της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα μπορείς να ελέγχεις την απήχηση (reach) και την αφοσίωση της ανάρτησης (engagement rate) μέσω του Facebook Page Insights ή του Instagram Insights, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα.
Facebook Insights
  • Χρησιμοποιήσε συνδέσμους (links) με δυνατότητα παρακολούθησης. Οι ανιχνεύσιμοι σύνδεσμοι είναι ιδανικοί για να ελέγχεις την απόδοση της καμπάνιας σου στο σύνολό της. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια αυτοματοποιημένη υπηρεσία (όπως το Bit.ly) για να δημιουργήσεις και να μοιραστείς συνδέσμους με τους συνεργάτες σου. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος για να παρακολουθείς τα κλικς και την αφοσίωση του κοινού. Μελλοντικά, μπορείς να δοκιμάσεις έναν πιο προχωρημένο τρόπο παρακολούθησης, το UTM tagging (Urchin Tracking Module). Πρόκειται για ένα μοναδικό κομμάτι κώδικα που θα προσθέσεις στο τέλος ενός συγκεκριμένου συνδέσμου URL. 

Επιπλέον, θα χρειαστείς έναν λογαριασμό στο Google Analytics, για να παρακολουθείς τη μοναδική διεύθυνση URL που θα χρησιμοποιήσει ο Influencer στην καμπάνια, συλλέγοντας και πάλι δεδομένα για την μέτρηση των αποτελεσμάτων σου.

Are you ready?
Έτοιμος για την πρώτη σου Micro Influencer καμπάνια;;

Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές marketing περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα μας και ακολουθήστε μας στο Facebook και στο Instagram ή κλείστε ραντεβού μαζί μας.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)