fbpx

Πώς να βγάλεις χρήματα ως Freelance Social Media Manager

freelance-social-media-manager

Ανακάλυψε πώς να γίνεις επιτυχημένος Freelance Social Media Manager και πώς να κοστολογήσεις σωστά τις υπηρεσίες σου

Το επάγγελμα του Freelance Social Media Manager σου προσφέρει μεγάλη ελευθερία. Ευτυχώς, η διαχείριση των social media γίνεται από οπουδήποτε. Το μόνο που πρέπει να έχεις είναι πρόσβαση σε μια αξιόπιστη σύνδεση Wi-Fi.

Είτε είσαι ήδη ένας καταξιωμένος Social Media Manager, είτε τώρα ξεκινάς την καριέρα σου συνέχισε να διαβάζεις για να γνωρίσεις τις βέλτιστες πρακτικές και τις βασικές απαιτήσεις του συγκεκριμένου ρόλου.

Τι είναι ο Freelance Social Media Manager;

Ένας Freelance Social Media Manager είναι ειδικός στο social media marketing και παρέχει υπηρεσίες κατ ‘απαίτηση των πελατών του. Αρκετοί Freelance Social Media Managers διατηρούν ένα ενεργό freelance δίκτυο συνεργατών ή συνεργάζονται με πολλές εταιρείες και πελάτες.

Τα καθήκοντα ενός Freelance Social Media Manager αφορούν κυρίως τη διαχείριση όλων των καναλιών των πελατών στα social media.

Συγκεκριμένα:

  • Στρατηγική στα Social Media.
  • Δημιουργία και διαχείριση calendar – ημερολογίου περιεχομένου.
  • Δημιουργία περιεχομένου (φωτογραφίες, γραφικά).
  • Copywriting (Κειμενογράφηση). 
  • Προγραμματισμός και δημοσίευση αναρτήσεων.
  • Διαχείριση κοινότητας (αλληλεπίδραση με followers, απάντηση σε προσωπικά μηνύματα και σχόλια).
  • Συλλογή δεδομένων, αναλυτικά στοιχεία και αναφορές.

Πώς να γίνεις Freelance Social Media Manager το 2021

Βήμα 1: Δημιούργησε την επιχείρησή σου

Πριν ξεκινήσεις να εργάζεσαι με πελάτες, πρέπει να δημιουργήσεις και επίσημα την επιχείρησή σου. Οι απαιτήσεις και η γραφειοκρατία για τη δημιουργία μιας επιχείρησης διαφέρουν από χώρα σε χώρα. 

Συγκεκριμένα:

  • Αποφασίνησε σε ποιον τύπο επιχείρησης πρέπει να εγγραφείς (όπως ατομική επιχείρηση ή εταιρεία περιορισμένης ευθύνης).
  • Καταχώρησε την επωνυμία της επιχείρησής σου, η οποία πρέπει να είναι μοναδική. Έλεγξε τις βάσεις δεδομένων εμπορικών σημάτων, για να είναι το εμπορικό σου σήμα/logo μοναδικό.
  • Έκδωσε φορολογικό αριθμό.
  • Λάβε την άδεια λειτουργίας της επιχείρησής σου –  χρειάζεται ανανέωση κάθε χρόνο.
  • Δημιούργησε τραπεζικό λογαριασμό επιχείρησης (προαιρετικό, επικοινώνησε με έναν λογιστή).
  • Μόλις καταχωρίσεις την επιχείρησή σου, δημιούργησε επαγγελματικό email με domain το website σου (εάν έχεις).

Βήμα 2: Δημιούργησε portfolio

Με σκοπό να μπορείς να δείξεις στους πρώτους σου πελάτες προηγούμενες δουλειές σου, θα χρειαστείς σίγουρα ένα portfolio. Για αρχή δεν είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί σε ένα απίστευτα καλοσχεδιασμένο site. Για πολλούς πελάτες, ένα PDF είναι αρκετό.

Εάν εργαζόσουν σε εταιρείες ως μέλος μιας εταιρικής ομάδας, μπορείς να χρησιμοποιήσεις έργα και παραδείγματα από αυτούς τους ρόλους. Εστίασε στις στρατηγικές marketing των social media στα οποία είχες συνεισφέρει και στα αποτελέσματα για τα οποία ήσουν υπεύθυνος.

10068 903494

Βήμα 3: Τιμολόγησε τις υπηρεσίες σου

Η προνόμιο του να είσαι Freelance Social Media Manager είναι ότι έχεις τον πλήρη έλεγχο της τιμολόγησης των υπηρεσιών σου.

Πριν ξεκινήσεις να βρίσκεις πελάτες, θα πρέπει να κάνεις κάποια έρευνα για να καταλάβεις πόσο αξίζουν, ο χρόνος και οι δεξιότητές σου. Μην αλλάζεις τις τιμές σου ανάλογα με τον πελάτη που έχεις κάθε φορά γιατί αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις. Κράτησε την ποιότητα της δουλειάς σου υψηλή και διατήρησε τις τιμές σου σχεδόν ίδιες για όλους τους πελάτες σου. 

Βήμα 4: Βγες στην αγορά

Τώρα ξεκινά η σκληρή δουλειά: η εύρεση πελατών. Ανεξάρτητα από το πόσο ταλαντούχος είσαι ως Social Media Manager, πρέπει να βρεις τον τρόπο να ακουστείς στο κοινό που σε ενδιαφέρει να αποκτήσεις για πελάτες. 

Ας μιλήσουμε με αριθμούς

Ο καθορισμός της τιμής των υπηρεσιών σου απαιτεί έρευνα και χρόνο. Επένδυσε ώρες μέσα στη μέρα σου για να ερευνήσεις τις τιμές της αγοράς. Παρακάτω θα βρεις κάποιες τιμές υπηρεσιών που χρεώνουν Freelance Social Media Managers το 2021. Αυτές οι τιμές είναι απλώς ένα σημείο αναφοράς και θα πρέπει να συμπληρωθούν με τη δική σου έρευνα σχετικά.

Πριν δώσεις μια προσφορά σε έναν υποψήφιο πελάτη, συνάντησέ τον ή τηλεφώνησέ του με στόχο να χτίσεις εύκολα το προφίλ του. Πιο συγκεκριμένα, κάντου ερωτήσεις σχετικά με το επιχειρηματικό του μοντέλο, τους πελάτες -στόχους του, τον προϋπολογισμούς που έχει σκοπό να διαθέσει στο marketing, τα KPI΄s που τον ενδιαφέρουν (δείκτες απόδοσης) και κάθε στοιχείο που χρειάζεσαι για να μπορέσεις να καταλάβεις καλύτερα τον πελάτη σου.

Παραδείγματα ερωτήσεων:

  • Τι είδους εργασία στα Social Media αναζητάτε;
  • Τι θέλετε να επιτύχετε στα Social Media;
  • Πώς θα μετρήσουμε την επιτυχία; Ποια  Social Media KPI’s αποτελούν προτεραιότητα;
  • Ποιος είναι ο προϋπολογισμός σας;

Όσο πιο περίπλοκο θα είναι ένα έργο που αναλαμβάνεις, τόσο υψηλότερη θα πρέπει να είναι και η τιμή.

Βάσει ερευνών, οι τιμές που χρεώνουν συνήθως οι Freelance Social Media Manager είναι:

  • Junior (0-2 ετών): € 15 – 20 /ώρα
  • Μεσαίο επίπεδο (3-5 ετών): € 30 – 60 / ώρα
  • Ανώτερο επίπεδο (5-8 ετών): € 70 – 90 / ώρα
  • Ειδικός (10+ ετών): € 100 -150 / ώρα

Ένας τρόπος για να υπολογίσεις τη τιμή της υπηρεσίας σου, είναι να αυξήσεις το προηγούμενο ωρομίσθιο που είχες ως μισθωτός κατά 30%. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις έναν δωρεάν υπολογιστή τιμών.

Λάβε υπόψη ότι ως Freelance Social Media Manager, η τιμή των υπηρεσιών σου, θα πρέπει να καλύπτει τα γενικά έξοδά σου (εγγραφή επιχείρησης, φόροι, προμήθειες και έξοδα κ.λπ.). Μην ξεχάσεις ποτέ ότι ο πελάτης δεν σου παρέχει τη σταθερότητα μιας μόνιμης σύμβασης ή παροχών.

Με βάση το εύρος της εργασίας, πρέπει επίσης να αποφασίσεις εάν θα χρεώνεις με την ώρα, με τον μήνα ή κάπως αλλιώς. Οι μηνιαία χρέωση είναι η καλύτερη επιλογή εάν θέλεις να έχεις μακροπρόθεσμες συνεργασίες με πελάτες.  

Ωστόσο, εάν το έργο απαιτεί απρόβλεπτες ή μεταβλητές ώρες, μια ωριαία χρέωση θα σε ωφελήσει περισσότερο ως Freelance Social Media Manager. Μπορείς να συνδυάσεις και τα δύο: μηνιαία χρέωση που καλύπτει μια λίστα με παραδοτέα/υπηρεσίες, καθώς και ωριαία χρέωση για οποιαδήποτε εργασία παραπάνω .

Συμβουλές και βέλτιστες πρακτικές για ανεξάρτητους διαχειριστές κοινωνικών μέσων

1. Διατήρησε πάντα το βιογραφικό σου ενημερωμένο.

2. Βοήθησε τον εαυτό σου να πληρωθεί σωστά και έγκαιρα.

3. Πες όχι εάν κάτι δεν σε ωφελεί.

4. Κράτα συχνή επικοινωνία με τους πελάτες σου.

5. Κατανόησε πλήρως τις απαιτήσεις και τους φόρους της επιχείρησής σου.

6. Χρησιμοποίησε εργαλεία Social Media για να εξοικονομήσεις χρόνο.

Με σκοπό να έχεις το μέγιστο κέρδος των υπηρεσιών που προσφέρεις στους πελάτες σου υπολόγισε προσεκτικά όλα τα κόστη, πριν προχωρήσεις στην απόφαση της τελικής τιμής της υπηρεσίας σου. Πάντα να θυμάσαι να προσφέρεις την καλύτερη δυνατή ποιότητα και πρωτίστως να είσαι πλήρως ικανοποιημένος με την τιμή που προσφέρεις. 

Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές marketing περιηγήσου στην ιστοσελίδα μας, ακολουθήσέ μας στο Facebook και στο Instagram ή κλείσε ραντεβού μαζί μας.

Αν θέλεις να εκπαιδευτείς από τους καλύτερους, DS Academy. Η σωστή λύση για να μάθεις για τα Social Media

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)