fbpx

10 αλγόριθμοι του Instagram που πρέπει να γνωρίζεις

Αλγόριθμοι του Instagram

H οικοδόμηση μιας αληθινής σχέσης με τους followers σου στο Instagram αποτελεί το βασικότερο εργαλείο για να «νικήσεις» κάθε αλγόριθμο και να φτάσεις ψηλά στην κατάταξη. Ανακάλυψε τους 10 πιο σημαντικούς αλγόριθμους του Instagram.

#1: Υπάρχουν πολλοί αλγόριθμοι Instagram

Συχνά θα ακούσεις τον αλγόριθμο του Instagram να αναφέρεται ως μοναδική έννοια. Στην πραγματικότητα όμως λειτουργούν πολλοί αλγόριθμοι ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, ο αλγόριθμος ροής (feed) του Instagram είναι διαφορετικός από τον αλγόριθμο εξερεύνησης (Explore Page) του Instagram όπως και από τον αλγόριθμο IGTV.

Υπάρχουν πολλοί αλγόριθμοι με διαφορετικές λειτουργίες ο καθένας, ανάλογα με τον σκοπό που ικανοποιεί. Όλοι, όμως, λειτουργούν με την ίδια αρχή: να παρέχουν στον χρήστη το καλύτερο δυνατό περιεχόμενο σε σχέση με τα ενδιαφέροντά τους.

#2: Ο αλγόριθμος ροής (feed) υπολογίζει την κατάταξη με βάση τέσσερις βασικούς παράγοντες

Σε ένα πρόσφατο Instagram Live, ο Adam Mosseri, επικεφαλής του Instagram, μοιράστηκε με το κοινό του ακριβώς τον τρόπου που λειτουργεί ο αλγόριθμος ροής του Instagram.

Κατά τη διάρκεια της μετάδοσης, ο Mosseri αποκάλυψε τους σημαντικότερους παράγοντες που λαμβάνει υπόψη ο αλγόριθμος του Instagram:

  • Πληροφορίες για την ίδια την ανάρτηση: Είναι φωτογραφία ή βίντεο; Σε ποιο θέμα πρόκειται; Έχει πολλά likes;
  • Πληροφορίες για εσένα: Πόσους ακόλουθους έχεις και πόσους ακολουθείς;
  • Η δραστηριότητά σου: Έχεις την τάση να παρακολουθείς πολλά βίντεο; Με ποιο περιεχόμενο ασχολείσαι συνήθως;
  • Το ιστορικό αλληλεπίδρασης: Σου αρέσουν ή σχολιάζεις πολλές από τις αναρτήσεις άλλων χρηστών;
10068 904005

#3 Ο αλγόριθμος της ροής του Instagram εξετάζει πέντε «σημαντικές» αλληλεπιδράσεις

Κατά τη διάρκεια του live, ο Mosseri, μοιράστηκε ακόμα ποιες αντιδράσεις χρηστών είναι πιο σημαντικές στον αλγόριθμο του Instagram και επηρεάζουν την κατάταξη:

  • Χρόνος: πόση ώρα στέκεται ο ένας χρήστης στην ανάρτησή σου;
  • Like: πόσοι πατούν «μου αρέσει» στην ανάρτησή σου;
  • Σχόλιο: πόσοι σχολιάζουν την ανάρτησή σου;
  • Αποθήκευση: Πόσοι αποθηκεύουν την ανάρτησή σου;
  • Επίσκεψη: Πόσοι επισκέπτονται το προφίλ σου αφού δουν την ανάρτηση;

Εάν ο αλγόριθμος υπολογίσει ότι δεν συγκεντρώνεις πολλές ή καμία από αυτές τις αλληλεπιδράσεις, τότε θα σε αποκλείσει από το feed των ακολούθων σου.

#4: Η προσθήκη κάποιου χρήστη στη λίστα των «Στενών Φίλων» σου αυξάνει την κατάταξή τους

 

close-friends

 

Η προσθήκη κάποιου στη λίστα των «Στενών Φίλων» σου αποτελεί, επίσης ένα σημαντικό δείκτη για τους αλγόριθμους του Instagram.

Εάν προσθέσεις κάποιον στη λίστα των «Στενών Φίλων» σου, πιθανότατα θα παρατηρήσεις ότι στη ροή σου, εμφανίζονται συχνότερα οι αναρτήσεις και οι ιστορίες του.

#5: Η επικαιρότητα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εμφάνιση συγκεκριμένων αναρτήσεων

Η επικαιρότητα ως δείκτης στους αλγόριθμους του Instagram, στις περιπτώσεις, δηλαδή, που κοινοποιούνται δημοσιεύσεις ξανά και ξανά από πολλούς χρήστες παίζει σημαντικό ρόλο στην κατάταξή σου. 

Αυτό σημαίνει ότι μια παλαιότερη ανάρτηση θα μπορούσε να εμφανιστεί περισσότερο από μια πιο πρόσφατη. Ο λόγος είναι ότι ο αλγόριθμος αντιλαμβάνεται ότι η παλαιότερη ανάρτηση παρουσιάζει υψηλότερη βαθμολογία ενδιαφέροντος για τον χρήστη.

10068 904005

#6: Όλοι οι τύποι λογαριασμών (προσωπικοί, επιχειρηματικοί και δημιουργοί περιεχομένου) ακολουθούν τους ίδιους αλγόριθμους

Σε μια σειρά από ιστορίες στο λογαριασμό των Δημιουργών Περιεχομένου, ή αλλιώς Influencers, το Instagram επιβεβαίωσε ότι όλοι οι τύποι λογαριασμών αντιμετωπίζονται παρόμοια όταν πρόκειται για αλγόριθμους.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να έχεις έναν προσωπικό ή επιχειρηματικό λογαριασμό. Να θυμάσαι ότι δεν έχει καμία διαφορά στον τρόπο απόδοσης του περιεχομένου σου.

Η μετάβαση του λογαριασμού σου από προσωπικό σε επαγγελματικό (Instagram Business), σου επιτρέπει να έχεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση του περιεχομένου σου καθώς και όλα τα Instagram Analytics. Επιπλέον, μπορείς να δημοσιεύεις αυτόματα τις αναρτήσεις σου με διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες όπως για παράδειγμα το Later και να εξοικονομήσετε χρόνο. 

#7: Κάθε σχόλιο μετρά ως αλληλεπίδραση

Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους σχετικά με τον αλγόριθμο του Instagram είναι ότι δεν μετρά σχόλια που έχουν έκταση μικρότερη από τρεις λέξεις.Ποια είναι στα αλήθεια η πραγματικότητα; Όλα τα σχόλια λαμβάνονται υπόψη, ακόμη και αν περιέχουν μόνο ένα ή δύο emoji. Όλα εξαρτώνται από κάθε μεμονωμένο χρήστη που αλληλεπιδρά με την ανάρτησή σου. Εάν ασχολείται τακτικά με το περιεχόμενό σου, οι πιθανότητες αυξάνονται για να φτάσεις ψηλά στην κατάταξή του στο Instagram.

Τα σχόλια είναι ένας σημαντικός δείκτης αφοσίωσης για τον αλγόριθμο του Instagram. Έχοντας αυτό κατά νου, είναι καλή ιδέα να απαντάς σε τακτική βάση σε όλα τα σχόλια του λογαριασμού σου.

 

erotiseis-se-sxolia-followers

 

Αυτό όχι μόνο διατηρεί τις συζητήσεις της κοινότητάς σου ενεργές αλλά και αναδεικνύει την αφοσίωσή σου στο brand. 

#8: Ο αριθμός των αλληλεπιδράσεων στα πρώτα 30 λεπτά δεν καθορίζει την κατάταξη

Το Instagram επιβεβαίωσε ότι ο αριθμός των αλληλεπιδράσεων που λαμβάνει μια ανάρτηση στα πρώτα 30 λεπτά δεν καθορίζει την κατάταξη της ροής. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ο αλγόριθμος ροής καθορίζει την κατάταξη της δημοσίευσης με βάση τέσσερις βασικούς παράγοντες και αυτοί δεν περιορίζονται στο χρονικό σημείο των 30 λεπτών.

#9: Ο αλγόριθμος ροής δεν ευνοεί το βίντεο έναντι των φωτογραφιών

 

erotiseis-se-sxolia

Ο αλγόριθμος ροής του Instagram δεν ενδιαφέρεται για το εάν θα ανεβάσεις φωτογραφίες και βίντεο.

Ωστόσο, το περιεχόμενο του βίντεο είναι συνήθως πιο ελκυστικό και παίρνει περισσότερο «χρόνο» ανά δημοσίευση, ένας σημαντικός δείκτης για τον αλγόριθμο

#10: Τα bot και τα σχόλια δεν λειτουργούν χάρη στον αλγόριθμο αυτόματης εκμάθησης του Instagram

 

Οι ψεύτικες αλληλεπιδράσεις (όπως η χρήση bots ή pods σχολίων) αναγνωρίζονται πάντα και θα ταξινομούνται ως τέτοιες. Το Instagram έχει δηλώσει ότι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσεις μία ελκυστική ανάρτηση είναι να είσαι αυθεντικός! Βελτίωσε την κατάταξη των αλγορίθμων σου! Δημοσίευε με συνέπεια και να κράτα επικοινωνία διαρκώς με το κοινό σου.

 

Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές marketing περιηγήσου στην ιστοσελίδα μας, ακολουθήσέ μας στο Facebook και στο Instagram ή κλείσε ραντεβού μαζί μας.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)