fbpx

DS Digital Services

Ο τίτλος ενός άρθρου είναι το κλειδί για να κεντρίσετε το ενδιαφέρον, να τραβήξετε την προσοχή του αναγνώστη σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας. Ακολουθήστε τα παρακάτω tips για να δημιουργήσετε πιο πιασάρικους τίτλους και δείτε τα άρθρα σας να απογειώνονται! 

Μπορεί να γράψατε το καταπληκτικότερο άρθρο που υπάρχει, πλήρως επεξηγηματικό, αναλυτικό, διασκεδαστικό και…σούπερ! Κι όμως δεν πηγαίνει τόσο καλά όσο περιμένατε. Χμμ…

 Έχετε αναρωτηθεί, γιατί;  

Χωρίς αμφιβολία για να μπει κάποιος και να διαβάσει το άρθρο σας θα πρέπει κάτι να του κινήσει το ενδιαφέρον και να είναι σίγουρος ότι αξίζει τον κόπο να καταναλώσει χρόνο από την πολυάσχολη καθημερινότητα του.

Η σκληρή αλήθεια είναι ότι 80% των ανθρώπων αποφασίζει αν θα διαβάσει ένα άρθρο ή όχι από τον τίτλο του. Άουτς! Η αλήθεια πονάει! Κι όμως, ένας καλός τίτλος μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα έως και 500%! 

Πολλοί υποστηρίζουν ότι ένα άρθρο θα πρέπει να ξεκινάει από τον τίτλο και να δομείτε γύρω από αυτόν. Άλλωστε δεν έχει σημασία πόσο ενδιαφέρον είναι το άρθρο αν δεν προχωρήσει κάποιος να το διαβάσει.  

aman upadhyay JAgokV30kGk unsplash

Οπότε αν θέλουμε κάποιος να προχωρήσει και να πατήσει κλικ για να διαβάσει το άρθρο μας θα πρέπει να κάνουμε πολύ καλή δουλειά με τον τίτλο. Θα πρέπει ο τίτλος μας να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να παρακινεί κάποιον να το διαβάσει.  

Αν θέλετε να δείτε πώς μπορείτε να το κάνετε αυτό τότε ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για καταπληκτικούς τίτλους!  

Και δεν εννοούμε μόνο ο τίτλους για τα άρθρα σας στο site αλλά και λεζάντες στα social media, διαφημιστικές καμπάνιες ή καμπάνιες email marketing.

Tips για εντυπωσιακούς τίτλους: 

1. Χρησιμοποιήστε λέξεις κλειδιά 

Βασικό στοιχείο όχι μόνο του τίτλου αλλά και ολόκληρου του άρθρου. Οι λέξεις κλειδιά είναι αυτές οι οποίες πληκτρολογούν οι χρήστες ώστε να αναζητήσουν αυτό από τους ενδιαφέρει στις μηχανές αναζήτησης. Οπότε ο τίτλος μας θα πρέπει να περιλαμβάνει αυτές τις λέξεις-κλειδιά. 

Αν κάποιος θέλει να διαβάσει ή ψάχνει για “φυτικές βιταμίνες για την τριχόπτωση” ένα άρθρο “Η δύναμη της φύσης” μάλλον δεν του κάνει ακόμα και αν περιέχει τη λύση στο πρόβλημα του. 

2. Να είστε συγκεκριμένοι 

Βασική αρχή του marketing: Δεν απευθυνόμαστε σε όλους, δεν είναι εφικτό.Όταν απευθυνόμαστε σε όλους είναι σα να μην απευθυνόμαστε σε κανέναν. 

Οι άνθρωποι ψάχνουν συγκεκριμένα πράγματα στο διαδίκτυο και θέλουν συγκεκριμένες λύσεις. 

Για παράδειγμα είναι πιο πιθανόν κάποιος να ψάξει για ”Νησιά για οικογενειακές διακοπές” και όχι “Νησιά για διακοπές” ή ” Αξεσουάρ για iPhone” και όχι “Αξεσουάρ για κινητά” .

πιασάρικους τίτλους, piasaqrikoi titloi, tips gia titlous, tips για τίτλους

3. Χρησιμοποιήστε αριθμούς

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αγαπάει τα νούμερα και τις λίστες. Τραβάνε την προσοχή και αναγνωρίζονται υποσυνείδητα.  

Κάνουν το κείμενο πιο ευκολοδιάβαστο, πιο δομημένο και οργανώνουν τη σκέψη. 

Επιπλέον έχει και ψυχολογικό υπόβαθρο. Όταν ένας αναγνώστης βλέπει τον αριθμό σε έναν τίτλο τού προσφέρει μια αίσθηση της διάρκειας του άρθρου. Επίσης τον βοηθάει να καταλάβει πόσες πληροφορίες θα πάρει από αυτό και πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώσει για να τις διαβάσει. 

Αυτό δε σημαίνει ότι αρχίζουμε να αριθμούμε χωρίς τέλος. Δεν θα πρέπει να κάνουμε μεγάλη τη λίστα μας εκτός και αν δεν γίνεται διαφορετικά. Σίγουρα το “25 συμβουλές marketing” ακούγετε πιο βαρύ από το “15 συμβουλές marketing” 

Οι ίδιοι ψυχολογικοί λόγοι επιβάλλουν να χρησιμοποιούμε τον αριθμό στην αρχή του τίτλου. Το μάτι πέφτει κατευθείαν και φαίνεται πιο δελεαστικός ο τίτλος. 

Παραδείγματα: 

4. Τίτλοι «Πώς να»… 

Έχει διαπιστωθεί πώς οι τίτλοι “Πώς να…” κάνουν τον τίτλο πιο ενδιαφέρον. 

Η δημιουργία ενός άρθρου που εκπαιδεύει το κοινό σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δώσετε αξία στο περιεχόμενό σας. Εξυπηρετεί τον βασικό στόχο να γίνετε πολύτιμη πηγή πληροφοριών  για τον αναγνώστη σας.

Τα άρθρα αυτά διδάσκουν τον αναγνώστη “πώς να” ολοκληρώσει μια συγκεκριμένη εργασία. Αυτή η εργασία θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε, από την εκμάθηση μιας νέας δεξιότητας έως το να μάθει πώς να επισκευάζει κάτι. Το άρθρο πρέπει να είναι συγκεκριμένο να δείχνει κατευθείαν την ουσία.   

Μερικά παραδείγματα άρθρων «πώς να»: 

Καθορίστε έναν πολύ συγκεκριμένο τίτλο και δώστε την πληροφορία που θα δώσει αξία στον αναγνώστη σας. 

Επίσης μην παραλείψετε να χρησιμοποιήσετε το ‘Πώς να” στην αρχή του τίτλου. 

πιασάρικους τίτλους, piasaqrikoi titloi, tips gia titlous, tips για τίτλους

5. Κάντε μια ερώτηση 

Το να κάνετε μια ερώτηση είναι εξαιρετική στρατηγική περιεχομένου. Οι ερωτήσεις δεν πρέπει να λείπουν από άρθρα ή αναρτήσεις σε social media. 

Κάνουν τον τίτλο πιο διασκεδαστικό, άμεσο και διαδραστικό. Επίσης από ψυχολογικής άποψης ο αναγνώστης ταυτίζεται με τον τίτλο, αισθάνεται πιο οικεία και του δίνει την αίσθηση της συμμετοχής. 

Οι ερωτήσεις ενθαρύνουν την συναισθηματική απόκριση και την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο

Επίσης το να απαντάει ένα άρθρο στην  ίδια ερώτηση που μπορεί να έχει και ο αναγνώστης το κάνει πιο ενδιαφέρον.

Παραδείγματα τίτλων ερωτήσεων: 

  • Ποια υποτιμημένη εκπομπή του Netflix πρέπει να παρακολουθήσετε; 

Φροντίστε να κάνετε μια ερώτηση ανοιχτού τύπου( όχι απάντηση δηλαδή με ναι- όχι), χρησιμοποιήστε δεύτερο ενικό ή πληθυντικό για να την κάνετε πιο άμεση και φροντίστε να μην είναι πολύ μεγάλη. 

Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως “πού, τι, γιατί” που κάνουν την ερώτηση πιο συγκεκριμένη ενώ δίνουν και ορισμένη λύση σε ένα πρόβλημα. 

Κάτι ακόμη που μπορείτε να κάνετε είναι να αναζητήσετε στη μπάρα αναζήτησης(search bar) των μηχανών αναζήτησης πιθανές ερωτήσεις. Ξεκινήστε να πληκτρολογέιτε την ερώτηση σας ή τις λέξεις-κλειδιά και δείτε τι εναλλακτικές επιλογές εμφανίζονται.  

6. Απαγορεύστε !

Δεν ακούγεται πολύ ευγενικό αλλά είναι πολύ αποδοτικό!

Για κάποιο λόγο φαίνεται ότι ένας τίτλος “Τι να μην κάνεις για…” φαίνεται να είναι πολύ πιο ενδιαφέρον από το “Τι να κάνεις…” ή “ 5 Λάθη για να αποφύγεις…” τραβάει περισσότερο το ενδιαφέρον από το “5 Βήματα για…” 

Ίσως γιατί το απαγορευμένο ήταν πάντα πιο δελεαστικό ή ίσως επειδή έχουμε την τάση να θέλουμε να δούμε τα λάθη και όχι τα σωστά. Ίσως πάλι να έχουμε να θέλουμε να τα διορθώνουμε. Σε οποιαδήποτε περίπτωση μας τραβάνε περισσότερο. 

Για παράδειγμα:

Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου! 

Επίσης εκτός από τα να απαγορεύσετε δείξτε τι είναι “λάθος”,πώς να διορθώσει κάποιος ένα πρόβλημα. Γενικότερα οι απαγορεύσεις και οι αρνητικές λέξεις είναι δυνατές λέξεις και τραβούν το ενδιαφέρον.

7.  Χρησιμοποιείστε λέξεις όπως “Αύξηση, ώθηση, ανάπτυξη” 

Έστω ότι έχετε επιχείρηση ή προσπαθείτε να μάθετε πώς να αναπτυχθείτε, πιθανότατα θα αναζητάτε σχετικό περιεχόμενο για βοήθεια. 

Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα. Όλοι ψάχνουμε τρόπους για αναπτυχθούμε επαγγελματικά ή προσωπικά και να εξελιχθούμε άσχετα από όταν ιδιότητα μας. 

Ένας τίτλος άρθρου του στυλ «αύξηση, ενίσχυση ή ανάπτυξη» υποδηλώνει ότι το άρθρο θα βοηθήσει τον αναγνώστη να βελτιστοποιήσει οποιαδήποτε δεξιότητα, ανεπάρκεια ή θα του δώσει κίνητρο και ώθηση.  

Λέξεις με ισχυρή θετική έννοια τραβάνε την προσοχή και τα άρθρα με τις συγκεκριμένες λέξεις στον τίτλο έχουν περισσότερες πιθανότητες να διαβαστούν. 

Όπως για παράδειγμα: 

Επίσης χρησιμοποιήστε αμεσότητα ώστε να αισθάνεται ο αναγνώστης μοναδικός και ότι πραγματικά θα “αναπτυχθεί” και θα “εξελιχθεί” μέσα από το άρθρο σας. 

stefan stefancik 5p 7M5MP2Iw unsplash

8. Χρησιμοποιήστε λέξεις που κερδίζουν χρόνο 

Ο χρόνος είναι πολύτιμος, είναι χρήμα, είναι ζητούμενο για όλους. Όπως και αν το δούμε, ο χρόνος είναι μια σημαντική παράμετρος…ακόμη και σε ένα άρθρο που διαβάζουμε! 

Λέξεις όπως “γρήγορα”, “απλό”, “εύκολο” κάνουν ακριβώς αυτό. Δίνουν στον αναγνώστη την αίσθηση πως αν ακολουθήσει το περιεχόμενο του άρθρου θα κερδίσει χρόνο.

9. Χρησιμοποιήστε “δυνατές” λέξεις. 

Τα παραπάνω παραδείγματα “απαγορεύσεων” ή “αύξησης” είναι παραδείγματα δυνατών λέξεων . Λέξεων που τραβούν το ενδιαφέρον καθώς απευθύνονται στη συναισθηματική διάθεση του αναγνώστη ή δημιουργούν μια ανάγκη.

Ρήματα όπως “αγαπώ”, “λατρεύω”, “μισώ”, “θέλω”, “σιχαίνομαι”, “χάνω”, “κερδίζω” τραβάνε το βλέμμα και κάνουν επίκληση στο συναίσθημα του αναγνώστη. 

Οτιδήποτε απευθύνεται στο συναίσθημα αυτομάτως κερδίζει πόντους και κατά συνέπεια και την προσοχή. 

Άλλες δυνατές λέξεις δείχνουν αναγκαιότητα, ενθουσιασμό, μοναδικότητα όπως:”πρέπει”, “τώρα”, “καταπληκτικό”, “υπέροχο”, “μοναδικό”, “απαραίτητο” και άλλες οι οποίες κάνουν πολύ καλή δουλειά! 

Για παράδειγμα: 

10. Προσφέρετε έναν οδηγό 

Το να δημιουργήσουμε έναν οδηγό έγκειται στην ίδια λογική με αυτά που είπαμε παραπάνω για τις λίστες. Οι χρήστες αγαπούν τις πληροφορίες, πόσο μάλλον αν τους προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση σε ένα πρόβλημα. 

Όπως:

Ίσως αυτά τα άρθρα ξεφεύγουν σε μέγεθος αλλά  κάποιος  που ενδιαφέρεται θα τα διαβάσει.

Ο δικός μας κύριος στόχος είναι να μπει ο αναγνώστης στο site μας! Αν ψάχνει ολοκληρωμένη πληροφόρηση τότε είναι πιο πιθανό να θέλει να διαβάσει έναν ‘οδηγό’ από το να ψάχνει σκόρπιες πληροφορίες! 

Κι άλλα tips για πιο πιασάρικους τίτλους

  • Αν δεν σας έπεισε κάτι από τα παραπάνω για σκεφτείτε…ποιοι τίτλοι σας κεντρίζουν το ενδιαφέρον; Τι είναι πιο πιθανόν να διαβάζατε εσείς; Το ίδιο πιθανότατα θα διάβαζαν και άλλοι! 
  • Επίσης, όλοι οι παραπάνω κανόνες συνδυάζονται μεταξύ τους. Για ακόμα καλύτερά αποτελέσματα χρησιμοποιείστε πολλούς μαζί! 

Για παράδειγμα:

  • 10 Ονειρεμένοι προορισμοί για το καλοκαίρι 
  • 5 Υπέροχες ταινίες που δεν πρέπει να χάσεις 
nathan dumlao zIgmSQdTIpA unsplash
  • Πάρτε μολύβι και χαρτί και σημείωστε δύο τρεις τίτλους γύρω από ένα θέμα. Ποιος θεωρείτε ότι είναι  πιο δελεαστικός, πιο είναι πιο πιθανόν να επιλέξει να διαβάσει κάποιος; Ποιος θα έκανε εσάς να πατήσετε το κλικ; 
  • Και τώρα το απόλυτο tip που πάντα πιάνει…google it! Όλη η ιστορία ξεκινάει από εκεί οπότε αν δεν έχετε έμπνευση ξεκινήστε από εκεί. Πληκτρολόγησε ένα θέμα που σας ενδιαφέρει και δείτε τους τίτλους που βγάζει στα αποτελέσματα αναζήτησης! Δείτε ποιοι σας τραβούν την προσοχή και εμπνευστείτε τον δικό σας! 
  • Μπορεί εδώ να αναφερθήκαμε στο πώς να γράψετε καταπληκτικούς τίτλους στα άρθρα σας όμως οι παραπάνω κανόνες έχουν εφαρμογή τόσο σε λεζάντες στα social media, σε διαφημιστικές καμπάνιες και για να γράφουμε πιο δελεαστικά mail στο email marketing. 

Τώρα που μάθατε μερικούς τρόπους για να δημιουργήσετε καταπληκτικούς τίτλους, ήρθε η ώρα να αρχίσετε να γράφετε! Μπορείτε πλέον να δημιουργήσετε καταπληκτικούς τίτλους που τραβούν το ενδιαφέρον, αυξάνουν την κίνηση στο site σας, ανεβάζουν σε κατάταξη το άρθρο σας στις μηχανές αναζήτησης και μετατρέπουν τους αναγνώστες σας σε πελάτες. 

Αν σας φαίνεται δύσκολο μπορούμε να σας δώσουμε ιδέες!

Ακολούθησε μας στο Instagram για ακόμα περισσότερα tips και ότι νεότερο γύρω από τα social media.

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online