fbpx

DS Digital Services

brand, brand name, branding, επωνυμία

Brand, branding, brand name. Αλήθεια πόσο συχνά ακούμε αυτή τη λέξη και πόσο μεγάλη σημασία έχει για την επιχείρησή μας; Στον σημερινό digital κόσμο…πολύ μεγάλη!

Το brand, ή επωνυμία μας όπως το έχουμε μεταφράσει στα ελληνικά, είναι ίσως το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας μας. Είναι η ταυτότητα μας. Από το logo και τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουμε μέχρι το packaging(αν έχουμε προϊόντα) και το after sales κομμάτι. Είναι θα λέγαμε, όλη η εμπειρία που βιώνει ο πελάτης από την επιχείρησή μας. Είναι αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε από τον ανταγωνισμό.

Και τώρα που μάθαμε τι είναι, πάμε να δούμε πώς το χτίζουμε:

Πώς χτίζεις το brand σου;

  • Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι η σχεδίαση και η ανάπτυξη της στρατηγικής branding και η ευθυγράμμιση με τους επιχειρηματικούς στόχους.
  • Το δεύτερο είναι η ανάπτυξη όλων των εργαλείων που χρειάζεσαι για να επικοινωνήσεις την επωνυμία, όπως το λογότυπο, το tagline και το site σου.
  • Τέλος, υπάρχει η τρίτη φάση. Αυτή τής ενίσχυσης και της προώθησης του brand(διαφήμιση, social media κτλ).

Και επισημαίνουμε αυτή είναι η σωστή σειρά γιατί συνήθως έχουμε την τάση να ξεκινάμε ανάποδα!

Πάμε τώρα να σπάσουμε αυτά τα τρία στάδια σε μικρότερα βήματα:

Τα 10 βήματα για χτίσεις το brand σου

brand, brand name, branding, επωνυμία

1. Εξέτασε τη στρατηγική της επιχείρησης σου

Με τι ασχολείσαι; Θα έχεις φυσικό κατάστημα ή on-line; Ποιος είναι ο στόχος σου; Πού θέλεις να φτάσεις; Ποιο είναι το όραμα σου; Πού θα ήθελες να βρίσκεται σε ένα χρόνο από τώρα η επιχείρησή σου; Τι διείσδυση να έχει; Πόσα χρήματα να βγάζεις από αυτήν;

Σου φαίνονται «κινέζικά»; Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα του τι πρέπει να ορίσεις. Αν δεν έχεις κανένα σχέδιο το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα πας πουθενά! Δεν θα ξέρεις ποιο θα είναι το επόμενο βήμα σου, τι έχει αξία για εσένα και την επιχείρησή σου. 

Στη χειρότερη θα τα παρατήσεις. Στην καλύτερη θα έχεις χάσει χρόνο. Σίγουρα και στις δύο περιπτώσεις θα έχεις χάσει χρήμα!

Αντίθετα, όταν έχεις ένα πλάνο στο μυαλό σου και είσαι ξεκάθαρος σχετικά με το πού θέλεις να φτάσεις, θα φτάσεις πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά, έχοντας χτίσει ένα brand με καλές ρίζες.

2. Προσδιόρισε το κοινό-στόχο σου

Ποιοι είναι οι πελάτες-στόχοι σου; Αν απαντήσεις «όλοι» κάνεις ένα τεράστιο λάθος!

Έρευνες δείχνουν ξεκάθαρα ότι όλες οι μεγάλες και συνέχεια αναπτυσσόμενες εταιρείες επικεντρώνονται στο να έχουν σαφώς καθορισμένους πελάτες-στόχους. Μάλλον δεν το κάνουν τυχαία! Όσο στενότερη είναι η εστίαση, τόσο πιο γρήγορη είναι η ανάπτυξη. 

Άλλωστε έχουμε πει άπειρες φορές πόσο σημαντικό είναι να ξέρουμε πού απευθυνόμαστε, ποιο είναι το ιδανικό μας κοινό, ο άνθρωπος που θα θελήσει το προϊόν/υπηρεσία μας και θα αγοράσει από εμάς.

brand, brand name, branding, επωνυμία

3. Έρευνα σχετική με το  κοινό-στόχο σου

Είπαμε ότι όλες οι πετυχημένες εταιρείες κάνουν συστηματική έρευνα για την ομάδα-στόχο πελατών τους. Με αυτόν τον τρόπο  αναπτύσσονται ταχύτερα και είναι πιο κερδοφόρες. Μάλιστα, δεν επαναπαύονται στα αρχικά αποτελέσματα αλλά τα επαναξιολογούν σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να αναπτυχθούν ακόμα πιο γρήγορα.

Η έρευνα σε βοηθά να κατανοήσεις το προφίλ και τις προτεραιότητες του πελάτη-στόχου σου, να προβλέψεις τις ανάγκες του και να μεταφέρεις το μήνυμά σου στη γλώσσα του. Σου λέει επίσης πώς βλέπει ο πελάτης τα δυνατά σημεία της επιχείρησης σου και γενικότερα την εικόνα σου. Ως εκ τούτου, μειώνει δραματικά τον κίνδυνο μάρκετινγκ που σχετίζεται με την ανάπτυξη του brand σου.

4. Τοποθετήσου στην αγορά

Σε τι διαφέρει η επιχείρησή σου από άλλες και γιατί οι πιθανοί πελάτες εντός του κοινού-στόχου σου θα πρέπει να επιλέξουν να συνεργαστούν μαζί σου; Πώς βοηθάς το κοινό σου; Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα;

Κατέγραψε κάποιες αρχές σε τρεις-τέσσερις προτάσεις. Πρέπει να στηρίζεται στην πραγματικότητα, καθώς θα πρέπει να τηρήσεις και να μπορείς να υποστηρίξεις αυτό που υπόσχεσαι. Πρέπει επίσης να είναι λίγο φιλόδοξο, ώστε να δουλέψεις για αυτό.

Σε αυτό το βήμα βοηθάει μια ειλικρινή S.W.Ο.T.(Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) ανάλυση όπου θα καταγράψεις όλα τα δυνατά και αδύνατα σημεία σου, τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά αλλά και τις απειλές ώστε να βρεις πιο εύκολα το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα.

βιβλίο για Instagram

5. Προσδιόρισε πώς θα επικοινωνήσεις το μήνυμά σου

Το επόμενο βήμα είναι το πώς θα μεταδώσεις, πώς θα επικοινωνήσεις το μήνυμά σου στο κοινό-στόχο σου.

Σαφώς θεωρούμε ότι περνώντας από τα προηγούμενα βήματα έχεις καθορίσει το μήνυμα σου. Ποιος είσαι δηλαδή, τι κάνεις, ποιον βοηθάς, τι σε διαφοροποιεί. 

Πώς θα μεταφέρεις αποτελεσματικά το μήνυμα σου;

Στο κοινό σου υπάρχουν διαφορετικοί είδους άνθρωποι. Για παράδειγμα, σε ένα κοινό γυναικών 25-45 ετών, εργαζόμενων μαμάδων (και επιδέχεται και άλλη ανάλυση) υπάρχουν διαφορετικού μορφωτικού επιπέδου μαμάδες, υπάλληλοι, αυτοαπασχολούμενοι, εργαζόμενες από το σπίτι κτλ.

Ενώ η βασική θέση της επωνυμίας σου πρέπει να είναι η ίδια για όλα τα είδη κοινού, το κάθε κοινό θα ενδιαφέρεται για διαφορετικές πτυχές της. Τα μηνύματα προς κάθε κοινό θα τονίσουν τα πιο σχετικά σημεία. Κάθε κοινό έχει επίσης συγκεκριμένες ανησυχίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν με διαφορετική προσέγγιση. Η στρατηγική επικοινωνίας και ανταλλαγής μηνυμάτων θα πρέπει να καλύπτει όλες αυτές τις ανάγκες. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για να κάνεις το μήνυμά σου να διεισδύσει περισσότερο.

brand, brand name, branding, επωνυμία

6. Φτιάξε το όνομα, το logo, την ετικέτα σου.

Το όνομα είναι κάτι που δύσκολα θα αλλάξει αργότερα, κυρίως για λόγους αναγνωσιμότητας, οπότε επέλεξε σωστά. Μπορεί να είναι νέα εταιρεία ή μπορεί επίσης η εταιρεία να προέρχεται από εξαγορά, συγχώνευση κτλ και να κουβαλάει ένα όνομα που δεν σου ταιριάζει. Οπότε και πάλι ίσως πρέπει να σκεφτείς να αλλάξεις το όνομα. Ακόμα κι αν δεν αλλάξεις την επωνυμία της εταιρείας, ένα νέο λογότυπο και ετικέτα έχει νόημα για να υποστηρίξει καλύτερα την τοποθέτηση της επωνυμίας.

Θυμήσου, το όνομα, το λογότυπο και η ετικέτα δεν είναι η επωνυμία σου αν και πολλοί μπερδεύονται. Αποτελούν μέρος αυτής, της ταυτότητας σου, τους τρόπους επικοινωνίας ή συμβολισμού της επωνυμίας σου. Επωνυμία είναι η εμπειρία που βιώνει ο πελάτης από εσένα.

7. Ανέπτυξε στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου

Προσοχή: δεν μιλάμε για ανάπτυξη στρατηγικής μάρκετινγκ αλλά συγκεκριμένα για στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου.

Γιατί; Το μάρκετινγκ περιεχομένου προσδιορίζει το πώς και το τι. Είναι μείζονος σημασίας ειδικά στην εποχή που η επικοινωνία και το μάρκετινγκ χτίζονται κυρίως μέσω διαδικτύου. Χρησιμοποιεί πολύτιμο εκπαιδευτικό περιεχόμενο για να προσελκύσει υποψήφιους πελάτες.

Να θυμάσαι ότι η δύναμη της επωνυμίας σου καθοδηγείται τόσο από τη φήμη όσο και από την προβολή. Η αύξηση της ορατότητας από μόνη της, χωρίς την ενίσχυση της φήμης, σπάνια είναι επιτυχής. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η παραδοσιακή διαφήμιση ή διαφημίσεις «ευαισθητοποίησης» τόσο συχνά αποφέρουν απογοητευτικά αποτελέσματα. 

Από την άλλη πλευρά, το μάρκετινγκ περιεχομένου αυξάνει τόσο την προβολή όσο και τη φήμη. Το σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο για το κοινό-στόχο σου επίσης:

  • Αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας/brand σου
  • Αυξάνει την εμπιστοσύνη του κοινού
  • Ενισχύει την αυθεντία σου
  • Κάνει την επωνυμία σου ενδιαφέρουσα
  • Μετατρέπει δυνητικούς πελάτες σε πελάτες
  • Αυξάνει τις πωλήσεις σου 
brand, brand name, branding, επωνυμία

8. Φτιάξε ιστοσελίδα

Ο ιστότοπός σου είναι το πιο σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης επωνυμίας σου. Είναι το μέρος όπου όλο το κοινό σου στρέφεται για να μάθει την ιστορία σου, ποιος είσαι, τι κάνεις, πώς το κάνεις και ποιοι είναι οι πελάτες σου. Οι υποψήφιοι πελάτες πιθανότατα δεν θα επιλέξουν την εταιρεία σου αποκλειστικά με βάση τον ιστότοπό σου. Αλλά σίγουρα θα παίξει καθοριστικό ρόλο. Βελτιώνει τις εντυπώσεις για το brand σου και δείχνει επαγγελματισμό. Επίσης αντικατοπτρίζει το μήνυμα που θέλεις να στείλεις και σίγουρα δε θέλεις να είναι λανθασμένο.

O ιστότοπός σου  θα φιλοξενεί το πολύτιμο περιεχόμενό σου. Αυτό το περιεχόμενο θα γίνει το επίκεντρο των προσπαθειών σου για τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), έτσι ώστε οι υποψήφιοι πελάτες να σε βρουν και να μάθουν για την εταιρεία σου. 

Ενας ιστότοπος που αποδίδει αποτελεσματικά το brand σου αλλά έχει και ένα πετυχημένο SEO ονομάζεται ιστότοπος υψηλής απόδοσης.

9. Φτιάξε τα υπόλοιπα εργαλεία μάρκετινγκ

Ποια είναι τα υπόλοιπα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσεις για να επικοινωνήσεις το brand σου; Ηλεκτρονικά leaflets, social media, διαφήμιση; Τι υλικό: Άρθρα, βίντεο, φωτογραφίες, μελέτες; Με τι αισθητική; Πώς ταιριάζουν με το brand σου; 

Τα κατάλληλα εργαλεία, εξυπηρετούν όχι μόνο την επιχειρηματική ανάπτυξη και ενισχύουν το brand σου.

brand, brand name, branding, επωνυμία

10. Εφαρμογή, Παρακολούθηση, Προσαρμογή

Αυτά είναι τα τελευταία βήματα στη διαδικασία ανάπτυξης του brand σου και είναι εξίσου σημαντικά με τα προηγούμενα. Προφανώς, μια υπέροχα σχεδιασμένη στρατηγική ανάπτυξης της επωνυμίας σου δεν θα έχει όφελος αν δεν εφαρμοστεί ποτέ! 

Γιατί το λέμε:

Πολλοί αναπτύσσουν και ξεκινάνε μια σταθερή στρατηγική με όλες τις καλές προθέσεις και τότε… επεμβαίνει η πραγματικότητα. Οι άνθρωποι απασχολούνται με την εργασία που έχουν να κάνουν με τους πελάτες και ξεχνάνε να αναπτυχθούν!

Γι’ αυτό η παρακολούθηση είναι τόσο σημαντική. Συνιστούμε ανεπιφύλακτα την παρακολούθηση τόσο της υλοποίησης του σχεδίου όσο και των αποτελεσμάτων. Εφαρμόστηκε η στρατηγική όπως είχε προγραμματιστεί; Τι συνέβη με τις μετρήσεις που θα χρησιμοποιηθούν, όπως η επισκεψιμότητα του ιστότοπου, η αναγνωσιμότητα κ.α.; Πόσοι νέοι υποψήφιοι πελάτες και ευκαιρίες συνεργασίας δημιουργήθηκαν; Μόνο παρακολουθώντας ολόκληρη τη διαδικασία μπορείς να βεβαιωθείς ότι βγάζεις τα σωστά συμπεράσματα και κάνεις τις σωστές προσαρμογές.

brand, brand name, branding, επωνυμία

Τέλος, εξίσου σημαντική είναι η προσαρμογή. Από τη στιγμή που διαπιστώσεις ότι κάτι δεν δουλεύει πρέπει να το αλλάζεις. Μονό μέσα από την προσαρμογή θα χτιστεί ένα ισχυρό brand. Ένα brand που ακούει τις συνθήκες τις αγοράς, τις απαιτήσεις του κοινού του και ελίσσεται ώστε να δυναμώσει.

Στο δια ταύτα…

Είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει άγνοια για το πώς στήνεται και ισχυροποιείται ένα brand. Είμαστε σίγουροι πώς ακόμη και αν δεν παραβλέπονται τα παραπάνω βήματα, δεν γίνονται με τη σωστή σειρά, με συνέπεια να μην μπορεί να αναπτυχθεί η σωστή στρατηγική branding. 

Αν έχεις καινούργια επιχείρηση ξεκίνησε σωστά, ενημερώσου, ζήτα βοήθεια. Αν βλέπεις ότι κάτι δεν δουλεύει πρασαρμόσου. Δεν υπάρχει ταβάνι στο πόσο μακριά θα φτάσεις το brand σου αρκεί να πάρεις το σωστό δρόμο.

Και τώρα πάρε χαρτί και μολύβι(στιλό ή οτιδήποτε άλλο), σήκωσε μανίκια και ξεκίνα! 

Έχεις πελαγώσει και δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις; Τότε μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας, μπορούμε να σε βοηθήσουμε.

Ακολούθησε μας σε Facebook και Instagram για ακόμα περισσότερα tips και συμβουλές για την ανάπτυξη της επιχείρησης σου.

business coach & mentoring
Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online