fbpx

DS Digital Services

λάθη στο Facebook, lathe sto Facebook, epixeirisi sto Facebook, επιχείρηση στο facebook

Το έχουμε πει πολλές φορές μην ΥΠΟΤΙΜΑΣ το Facebook. Ίσως πιστεύεις ότι έχει περάσει η μπογιά του…Όμως τα νέα που σου έχουμε είναι το Facebook εξακολουθεί να είναι το No1 social media. Οπότε αναθεώρησε!

Θα πρέπει όχι μόνο να έχεις μια συνεπή παρουσία, να είσαι ενεργός και να αλληλεπιδράς, αλλά και να αποφεύγεις τα “παραπατήματα” ώστε να έχεις εξαιρετικά αποτελέσματα. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Facebook και πώς να τα αποφύγεις.

Τα καλά νέα είναι ότι εάν τα πράγματα γίνουν σωστά, το Facebook μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην επιτυχία της επιχείρησής σου.

Ακολουθούν 14 από τα μεγαλύτερα λάθη στο Facebook:

1. Δεν έχεις ορίσει στόχους στο Facebook

Όταν δεν έχεις ορίσει στόχους για την παρουσία σου στο Facebook, δεν θα είναι ξεκάθαρος ο σκοπός της σελίδας σου.

Οι στόχοι σου μπορεί να είναι (αλλά δεν περιορίζονται μόνο σε αυτούς):

  • Άμεσες πωλήσεις
  • Δημιουργία επισκεψιμότητας στον ιστότοπό 
  • Αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου(brand awareness) κ.α.

Tο Facebook δεν λειτουργεί για την επιχείρησή σου όταν δεν έχεις καθορισμένο στόχο! Αφιέρωσε χρόνο για να καθορίσεις τι θέλεις να πετύχεις. Κατέγραψε τους στόχους σου ώστε να έχεις ένα μπούσουλα. Στη συνέχεια, είναι πιο εύκολο να δημιουργήσεις μια στρατηγική για να υποστηρίξεις αυτόν τον στόχο ή τους στόχους.

λάθη στο Facebook, lathe sto Facebook, epixeirisi sto Facebook, επιχείρηση στο facebook

2. Χρησιμοποιείς προφίλ στο Facebook αντί για σελίδα Facebook

Αν δεν έχεις σελίδα στο Facebook δημιούργησε σήμερα! Είναι δωρεάν και απλό να το κάνεις. Είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιείς επιχειρηματική σελίδα στο Facebook για την επιχείρησή σου. 

Αν δεν χρησιμοποιείς σελίδα:

  • Φαίνεται αντιεπαγγελματικό
  • Δεν έχεις εργαλεία ανάλυσης(στατιστικά), επομένως δεν θα καταλάβεις πλήρως τι λειτουργεί και τι όχι
  • Καθιστά αδύνατη τη δημιουργία πληρωμένων διαφημίσεων στο Facebook (είτε χορηγούμενες αναρτήσεις είτε πλήρεις διαφημιστικές καμπάνιες)
  • Θα μπορούσε να παραβιάσει τους Όρους Παροχής Υπηρεσιών του Facebook, κάτι που θα μπορούσε να καταλήξει σε διαγραφή του προφίλ σου χωρίς προειδοποίηση

3. Χάνεις το προσωπικό στοιχείο

Το Facebook είναι η κατεξοχήν πλατφόρμα για να συνδέεσαι με φίλους και οικογένεια(αιτήματα φιλίας). Οπότε αυτό που αναζητούν οι χρήστες είναι η προσωπική σύνδεση. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να δουν το πρόσωπο πίσω από την επωνυμία.

Οι απρόσωπες (ρομποτικές) δημοσιεύσεις δυστυχώς δεν θα κερδίσουν ποτέ το ενδιαφέρον του κοινού-στόχου σου.

Μην αμελείς να βάζεις προσωπικό στοιχείο στις δημοσιεύσεις. Απευθύνεσαι σε άλλους ανθρώπους και όχι σε μια μάζα. Καν’ το προσωπικό. Σίγουρα υπάρχει η ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησής σου. Το Facebook είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να το δείξεις.

Μπορείς να μοιραστείς ιστορίες από την ημέρα σου στη δουλειά, να ανεβάσεις φωτογραφίες ή βίντεο του χώρου εργασίας σου ή/και των πελατών. Επίσης, μια καλή ιδέα είναι να κάνεις Facebook Live, όπου μπορείς σε πραγματικό χρόνο να δείξεις την προσωπικότητά σου, να πεις ιστορίες, να απαντήσεις σε ερωτήσεις ή να δείξεις τα καινούργια σου προϊόντα και πολλά άλλα.

βιβλίο για Instagram

4. Βάζεις στο επίκεντρο τον εαυτό σου και όχι τον πελάτη

Συγνώμη αν σε προσγειώνουμε απότομα αλλά πρωταγωνιστής είναι ο πελάτης σου και όχι εσύ!

Εάν σκέφτεσαι ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι απλώς ένα ακόμη μέρος για να διαφημίστεις ή μόνο για να δείξεις τα προϊόντα και την επιχείρηση σου μην περιμένεις να βρεις ανταπόκριση από το κοινό!

Το Facebook (όπως όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) είναι μια πλατφόρμα σύνδεσης και επικοινωνίας(άλλωστε δεν ονομάζονται τυχαία social media). Το κοινό-στόχος της επιχείρησης σου πρόκειται να σε ακολουθήσει ή να αλληλεπιδράσει και να μοιραστεί τις αναρτήσεις σου μόνο εάν το περιεχόμενό σου είναι ενδιαφέρον για αυτούς.

Για παράδειγμα, αντί να παινεύεσαι πόσο υπέροχα είναι τα προϊόντα σου, χρησιμοποίησε  την ευκαιρία για να ευχαριστήσεις το κοινό σου για την υποστήριξή του σε μια ανάρτηση.

Δημιούργησε περιεχόμενο που είναι ενδιαφέρον και χρήσιμο για τους πελάτες σου και ΟΧΙ για εσένα ή την επιχείρηση σου. Οι πελάτες είναι αυτοί που θέλεις να αγοράσουν και αν δεν τους δίνεις σημασία, δεν θα σου δώσουν και αυτοί!

5. Χρησιμοποιείς μόνο έναν τύπο περιεχομένου στις αναρτήσεις σου

Μπες στη σελίδα σου και τσέκαρε: Χρησιμοποιείς μόνο έναν τύπο περιεχομένου στις αναρτήσεις σου(φωτογραφίες, βίντεο, άρθρα κτλ);

Όπως είναι λογικό, ένας συνδυασμός περιεχομένου θα έχει καλύτερη απόδοση στο Facebook. Δοκίμασε να βάλεις συνδέσμους, φωτογραφίες, infographics, βίντεο.

Συγκεκριμένα το βίντεο δεν πρέπει να λείπει από τη στρατηγική σου. Το μέσο ποσοστό αφοσίωσης για αναρτήσεις βίντεο στο Facebook είναι 0,26%, ενώ το μέσο ποσοστό αφοσίωσης συνολικά σε λοιπές αναρτήσεις είναι μόλις 0,18%. Ιδανικά φρόντισε να είναι κάποιο βίντεο ενδιαφέρον για το κοινό σου, με γραφικά που τραβούν την προσοχή, αποσπάσματα από event και ούτω καθεξής.

Η δημιουργία εβδομαδιαίου ή μηνιαίου προγράμματος για το τι υλικό θα ανεβάσεις μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση ενός καλοσχεδιασμένου και αποτελεσματικού μείγματος περιεχομένου. Ένα ημερολόγιο αναρτήσεων, συγκεκριμένα, μπορεί να σε βοηθήσει να οργανώσεις τις αναρτήσεις σου.

lathi sto facebook3

Διάβασε επίσης: θέλεις να προωθήσεις δωρεάν την επιχείρησή σου στο διαδίκτυο 21 καταπληκτικοί τρόποι για να το κάνεις μόνος σου

6. Αναρτήσεις χωρίς σχέδιο

Μια χαλαρή συμπεριφορά στη σελίδα σου στο Facebook έχει σίγουρα και χαλαρά αποτελέσματα.

Η λειτουργία χωρίς κάποιο σχέδιο ή στρατηγική είναι ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις στο Facebook.

Είναι πολύ δύσκολο να είσαι συνεπής και να πετυχαίνεις τους στόχους σου, αν δεν έχεις οργάνωση και σχέδιο, άρα δεν ξέρεις και προς τα πού να κινηθείς.

Και πάλι, ένα ημερολόγιο περιεχομένου μπορεί να σε βάλει σε τάξη και να δουλέψεις πιο οργανωμένα.

7. Δεν παρακολουθείς τα στατιστικά σου

Αυτό ακούγεται προφανές κι όμως οι περισσότερες επιχειρήσεις παραμελούν την παρακολούθηση των στατιστικών ώστε να δουν την απόδοση των σελίδων τους στο Facebook.

Γνωρίζοντας τι λειτουργεί και τι όχι για το κοινό-στόχο σου, βοηθά να προσαρμόζεις τη στρατηγική σου ώστε το περιεχόμενό σου να βελτιώνεται συνεχώς και να είναι πολύ πιο ελκυστικό. Το να μην γνωρίζεις τι συμβαίνει στη σελίδα σου είναι μεγάλο(πολύ μεγάλο) λάθος!

8. Ασυνεπής αναρτήσεις

Είναι πιο συνηθισμένο από όσο νομίζεις. Για την ακρίβεια οι περισσότερες επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν κάποιον για να διαχειρίζεται τα social media τους είναι ασυνεπείς. Μια επιχείρηση δημοσιεύει πολλές αναρτήσεις την ημέρα για αρκετές ημέρες και στη συνέχεια, μπουμ!… Εξαφανίζεται για μέρες ή ακόμη και για εβδομάδες.

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο πώς βλέπουν οι ακόλουθοι την παρουσία της επιχείρησης σου στα social media , αλλά επηρεάζει και τα στατικά της σελίδας σου αρνητικά.

Ο αλγόριθμος του Facebook έχει στόχο να εμφανίζει χρήσιμο περιεχόμενο στη ροή ειδήσεων του καθενός. Περιεχόμενο με το οποίο έχει πιθανότατες να ασχοληθεί ο χρήστης.

λάθη στο Facebook, lathe sto Facebook, epixeirisi sto Facebook, επιχείρηση στο facebook

Η ασυνεπής ανάρτηση από την πλευρά σου αποτελεί κόκκινη σημαία για τον αλγόριθμο. Η συνεχής ανάρτηση φρέσκου περιεχομένου είναι ένα καλό μήνυμα ότι η σελίδα σου ανανεώνεται και προσφέρει χρήσιμο υλικό.

Θα σου πούμε ότι το ιδανικό είναι να κάνεις αναρτήσεις κάθε μέρα. Αν δεν μπορείς κάνε έστω κάθε δεύτερη μέρα και να είσαι συνεπής με το συνολικό σου πρόγραμμα.

9. Πουλάς υπερβολικά

Πολλές φορές είναι δύσκολο να βρεις πώς θα προωθήσεις και θα πουλήσεις τα προϊόντα σου χωρίς να φαίνεται ότι θες να πουλήσεις. Κανείς δε θέλει να του πουλάνε απροκάλυπτα μπροστά στα μούτρα του!

Θα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στις χρήσιμες αναρτήσεις που μοιράζεσαι με το κοινό σου και τις αναρτήσεις για πωλήσεις. 

Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να φαίνεσαι ενοχλητικός και πιεστικός.

Αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι ότι όταν δεν πουλάνε έχουν περισσότερες πιθανότητες να αυξήσουν τις πωλήσεις του. 

Πώς; Δίνοντας αξία στον πελάτη μέσα από τις αναρτήσεις τους.

Όταν ο πελάτης βρίσκει χρήσιμο υλικό και λύση στο πρόβλημα του μέσα από τις αναρτήσεις σου το πιο πιθανόν είναι ότι όταν χρειαστεί το προϊόν ή την υπηρεσία σου θα έρθει σε εσένα.

10. Δεν υπάρχει βελτιστοποίηση στη σελίδα στο Facebook

λάθη στο Facebook, lathe sto Facebook, epixeirisi sto Facebook, επιχείρηση στο facebook

Οι πρώτες εντυπώσεις είναι τα πάντα καθοριστικές, είτε πρόκειται για τον ιστότοπό της επιχείρησης σου είτε για τη σελίδα σου στο Facebook.

Εάν η σελίδα σου είναι ασαφής με οποιονδήποτε τρόπο, ειδικά με τις βασικές πληροφορίες που αναζητούν οι περισσότεροι χρήστες (όπως διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας και περιγραφή προϊόντων ή υπηρεσιών), το πιο πιθανό είναι ο πελάτης να μην ασχοληθεί μαζί σου και με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

11. Μη σωστή χρήση ομάδων στο Facebook

Οι ομάδες του Facebook είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την επιχείρησή σου, όταν χρησιμοποιούνται σωστά.

Όταν οι επιχειρήσεις δημιουργούν ομάδες στο Facebook με αποκλειστικό σκοπό να πουλήσουν στα μέλη, η αποτυχία είναι προδιεγεγραμμένη από την αρχή. Απλώς να θυμάσαι ότι το Facebook δημιούργησε τις ομάδες για να συνδέονται μεταξύ τους χρήστες με κοινά ενδιαφέροντα. 

Δώσε τροφή για συζητήσεις, ενδιαφέρουσες αναρτήσεις, απάντησε σε σχόλια και κινητοποίησε την ομάδα. Όσο πιο ενεργή και ζωντανή είναι η ομάδα, τόσο πιο ελκυστική και ενδιαφέρουσα είναι για τα ίδια τα μέλη αλλά και για τα νέα μέλη.

Τα μέλη μιας ενεργής ομάδας, συνδέονται με εσένα και την επιχείρηση σου και είναι πιθανό να προτιμήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου όταν τις χρειαστούν.

λάθη στο Facebook, lathe sto Facebook, epixeirisi sto Facebook, επιχείρηση στο facebook

12. Δεν επενδύεις στη διαφήμιση

Δυστυχώς για όλους εμάς πέρασαν οι μέρες όπου μια επιχείρηση μπορεί να δει μεγάλη οργανική απήχηση σε τακτική βάση και ανάπτυξη στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Το να περιμένεις απλά μέσω των αναρτήσεων σου να δεις αποτελέσματα δεν πρόκειται να οδηγήσει πουθενά την επιχείρησή σου.

Ξεκίνησε με μια χορηγούμενη διαφήμιση στο Facebook και σταδιακά επένδυσε σε κάποια ολοκληρωμένη διαφημιστική καμπάνια ώστε να αξιοποιήσεις έξυπνα τον προϋπολογισμό σου και να δεις αποτελέσματα. Πίστεψε μας είναι από τις καλύτερες κινήσεις που μπορείς να κάνεις για την επιχείρηση σου στο Facebook. Δεν έχεις καμία δικαιολογία να μην το κάνεις καθώς το Facebook έχει κάνει προσιτές τις διαφημίσεις για όλους.

Bασική προϋπόθεση είναι να έχεις εντοπίσει τον ιδανικό σου πελάτη και να να στοχεύσεις στο σωστό κοινό ώστε μην ξοδεύεις άσκοπα τα χρήματα σου.

13. Αγνοείς τα σχόλια

Το να αγνοείς τα σχόλια και να μην απαντάς στο κοινό σου είναι θανάσιμο πλήγμα για την παρουσία σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Άλλωστε δεν λέγονται χωρίς λόγο κοινωνικά μέσα είπαμε!

Αρχικά, να θυμάσαι ότι οι χρήστες δίνουν τον πολύτιμο χρόνο τους ώστε να σχολιάσουν την ανάρτησή σου. Θέλουν να ξέρουν ότι τους ακούς. Εάν δεν ανταποκριθείς και δεν τους δώσεις σημασία τότε δε θα ξαναασχοληθούν και αυτοί μαζί σου.

lathi sto facebook1

Οι σελίδες που αλληλεπιδρούν με τα μέλη τους είναι πολύ πιο επιτυχημένες από τις σελίδες που δεν το κάνουν.

Προσοχή!

Θα πρεπει να απαντάς ακόμα και σε αρνητικά σχόλια ή αν κάποιος εκφράσει κάτι αντίθετο. Η απάντηση σε κάποιο αρνητικό σχόλιο έχει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα καθώς δείχνει ότι ενδιαφέρεσαι για τη γνώμη των υποψήφιων πελατών σου.

Η αδιαφορία θα επηρεάσει βραχυπρόθεσμα και μακροχρόνια την επιχείρηση σου.

Η απάντηση θα πρέπει να δίνεται πάντα με ευγένεια. Ακόμα και σε κακεντρεχή σχόλια μια ευγενική απάντηση σταματάει τα επόμενα ενδεχομένως κακόβουλα σχόλια.

14. Δεν χρησιμοποιείς το προσωπικό σου προφίλ

Εννοείται πώς το βασικό εργαλείο της επιχείρησης σου στο Facebook θα πρέπει να είναι η σελίδα σου. Παρόλα αυτά μην αγνοείς το προσωπικό σου προφίλ, έχει μεγάλη δύναμη!

Το Facebook προωθεί πρωτίστως τις δημοσιεύσεις από προσωπικά προφίλ στη ροή των χρηστών. Οπότε είναι πιο πιθανόν σε έναν φίλο σου να προβληθεί η ανάρτηση από το προφίλ σου παρά από τη σελίδα σου. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να κοινοποιείς στο προφίλ σου τις δημοσιεύσεις της σελίδας σου ώστε να μεταφέρεις το κοινό σου και εκεί.

Ο δεύτερος λόγος που πρέπει να το χρησιμοποιείς είναι γιατί ο κόσμος προτιμάει συνδέεται με πρόσωπα παρά με επιχειρήσεις. Θέλει να βλέπει το πρόσωπο πίσω από την επιχείρηση και άλλωστε η επιχείρηση σου είσαι εσύ!

Κάνεις κάποιο από τα παραπάνω λάθη στο Facebook; Αν ναι, ελπίζουμε να σε πείσαμε να μην το ξανακάνεις και να δεις το Facebook με άλλο μάτι!

Διάβασε επίσης:

Social Media: Το ιδανικότερο για την επιχείρησή σου!

Marketing vs Branding: Τι είναι & Τι ΔΕΝ είναι – Top 3 λάθη που κάνεις!

Αν χρειάζεσαι βοήθεια με την παρουσία σου στο Facebook και με τη γενικότερη στρατηγική σου στα social media είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε. Επικοινώνησε μαζί μας και αν σου άρεσαν όσα διάβασες και θέλεις να μάθεις περισσότερα ακολούθησε μας σε Facebook και Instagram.

Business & Marketing Μάθημα
Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online