Email Marketing: Είναι παλιό σύστημα;
Είστε νέος/νέα επιχειρηματίας; Λογικά ναι! Έχετε ιστοσελίδα ή blog ή γενικά online παρουσία και “παίζετε” στα κοινωνικά δίκτυα, σωστά; Και μάλλον θα έχετε ακούσει την γνωστή φράση: “Το email είναι ξεπερασμένο μωρέ. Tik Tok & Instagram μόνο. Ποιος διαβάζει τώρα’’; Τρία λάθη σε μια πρόταση! Ο κόσμος δύσκολα διαβάζει, αλλά σκανάρει. Άρα, θέλουμε να του κεντρίσουμε το ενδιαφέρον. Δεύτερον, άλλο η προβολή μας και της δουλειάς μας σε κοινωνικά δίκτυα, το χτίσιμο σχέσεων, άλλο η κατεύθυνση της επιχείρησής μας μέσω mails και τρίτον ποιος καθορίζει τι είναι απαρχαιωμένο; Εδώ και το Facebook που θεωρείται παλιακό, έχει εκατομμύρια Έλληνες μέσα! Όμως, για να πούμε το σωστό: Το email marketing, αν γίνει σωστά, είναι στο του 3 επιτυχημένων τακτικών μάρκετινγκ! Οφείλετε να το κάνετε αγαπημένο σας κανάλι! Δείτε πώς:
Διαβάστε εδώ: To Instagram ”πεθαίνει”;
1. Προσωποποιημένα μηνύματα
Πρόκειται για αυτό που λέμε εξατομικευμένο μάρκετινγκ και είναι η απευθείας απεύθυνση στον πελάτη/αναγνώστη σας. Δεν είναι “Αγαπητέ πελάτη”, αλλά “Καλημέρα/Καλησπέρα Βαγγέλη, ελπίζω να είσαι καλά’’. Ο κάθε άνθρωπος γιατί να σας ακολουθήσει, γιατί να σας διαβάσει αν δεν τον θεωρείτε σημαντικό; Χρησιμοποιήστε, προφανώς κατόπιν άδειας, τα δεδομένα των πελατών σας και δημιουργήστε προσωπικά μηνύματα που θα τους ιντριγκάρουν. Επίσης, καλό είναι να γράψετε “πιθανόν δεν έμαθες/δεν είδες το τάδε προϊόν και ίσως να σου αρέσει”. Έτσι, δείχνετε ότι ξέρετε τις προτιμήσεις τους και τους σέβεστε. Τα παραδείγματα αυτά είναι γνωστή τακτική του κολοσσού Amazon. Γνωστό και το ότι ο Τζεφ Μπέζος διαβάζει παράπονα πελατών, κατανοεί την αξία αυτών των μηνυμάτων και επενδύει σε αυτά. Το κλειδί είναι η εξασφάλιση της εμπειρίας του πελάτη.
Οι αριθμοί λένε την αλήθεια!
Σημαντικό στοιχείο ότι το 35% όλων των πωλήσεων προέρχονται από συστάσεις! Να το πούμε απλά: Διαβάζει ένας αναγνώστης/πελάτης σας ένα μήνυμα, του αρέσει, επισκέπτεσαι ηλεκτρονικά την επιχείρησή σας και τη συστήνει σε άλλον έναν. Αυτομάτως, εφόσον ο πρώτος αγόρασε, έχετε δύο πιθανούς πελάτες. Αν αυτό πολλαπλασιαστεί θα έχετε ήδη ισχυρή βάση πωλήσεων. Η ίδια η Amazon ανακοίνωσε ότι είχε 9.62 δις δολάρια κέρδος ήδη από το email marketing το 2022! Που οκ, θα μου πείτε, Amazon είναι… Ναι! Αλλά συγκριτικά με τη δική σας επιχείρηση μπορείτε κάλλιστα να έχετε ικανά έσοδα, αν το κάνετε σωστά.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ MARKETING
Και οι έρευνες λένε την αλήθεια!
Άλλο στοιχείο: Μελέτη της Experian έδειξε ότι τα προσωποποιημένη μηνύματα έδωσαν ως και 6 φορές περισσότερα ποσοστά συναλλαγών μεταξύ πελάτη κι επιχείρησης! Πάμε να το δούμε λίγο καλύτερα:
Το email marketing δίνει περίπου 0.10 ευρώ έσοδα ανά email. Οκ, λίγο θα πεις…Ωραία. Αυτό πολλαπλασιάστε το επί 1000/2000/10000/50000/100000 συνδρομητές. Για αυτό πρέπει να δημιουργήσετε μια ισχυρή βάση συνδρομητών. Όλα αυτά με απλά μηνύματα. Σκεφτείτε να τα κάνετε προσωποποιημένα. Μιλάμε για πολλαπλά έσοδα.
Σύμφωνα με άλλη έρευνα, για κάθε ένα ευρώ που θα κοστίσει το κάθε μήνυμα, μπορείτε να έχετε επιστροφή 20! Το 47% των αναγνωστών/πελατών ανοίγει τα mails του εξαιτίας του ότι τους απευθύνονται προσωπικά. Πλέον, ξέρεις λοιπόν… Άσε τα “Αγαπητέ μας πελάτη…” και πήγαινε στο “Γεια σου Δημήτρη”!
Το GPDR εχθρός του email marketing;
Εξαρτάται! Υπάρχει τρόπος είτε να παρακάμψετε, είτε να αγνοήσετε τη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων, αν ζητήσετε μόνον τα απαραίτητα στοιχεία των πελατών σας. Ζητήστε ονοματεπώνυμο, email και αυτά αρκούν. Στείλτε το mail σας με την πραγματική διεύθυνση της επιχείρησης στο διαδίκτυο και φυσικά πολύ σημαντικό να υπογράψετε το mail σας. Ονοματεπώνυμο δικό σας, διευθύνσεις κοινωνικών δικτύων για να καλέσετε τους δυνητικούς πελάτες σας εκεί, να χτίσετε σχέσεις, να μιλήσετε και εκεί μπορείτε να πάρετε τα στοιχεία τους ρωτώντας τους. Έτσι, αποκτάτε αξιοπιστία, γίνεστε πιο προσωπικοί και εύκολα σας προσεγγίζουν. Μην ξεχάσετε να βάλετε και τα στοιχεία επικοινωνίας σας στο mail, για να έχετε ολοκληρωμένη υπογραφή.
ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ DIGITAL MARKETING
2. Στείλτε mobile friendly ηλεκτρονικά μηνύματα
Σύμφωνα με έρευνες το 89% των χρηστών μπαίνουν σε μια ιστοσελίδα, κάνουν τις δουλειές τους (διάβασμα, πληρωμές, έρευνα προϊόντων) από το κινητό. Και μαντέψτε! Ναι, διαβάζουν και τα mails τους από εκεί. Σκεφτείτε τώρα τι κάνετε όταν ξυπνήσετε το πρωί. Ανοίγετε το κινητό πριν ή αφού έχετε ρίξει νερό στο πρόσωπό σας, σωστά; Ε, κι εγώ το κάνω και το 58% των ανθρώπων κάθε μέρα, μη νιώθετε κάπως! Οπότε, σκεφτείτε τώρα να ανοίγετε το κινητό, να διαβάσετε μηνύματα και να είναι μεγάλα, μη βελτιστοποιημένα και να σας εκνευρίζουν. Η κίνηση γνωστή. Είτε πάνε ως ενοχλητικά στην καρτέλα, είτε καταλήγουν στον κάδο. Έτσι, δε θα κάνετε; Όλοι μας! Το 20% τώρα του ανταγωνισμού δεν στέλνει βελτιστοποιημένα mobile friendly μηνύματα. Βάλτε τα κάτω όλα τα δεδομένα! Και αργήσατε να το κάνετε μην σας πω! Να μιλήσουμε με αριθμούς και έσοδα; Ένα μέσο μήνυμα βελτιστοποιημένο κοστίζει 0.40 ευρώ. Τα έσοδά σας μπορούν να είναι 4 φορές μεγαλύτερα, όμως, από ένα μήνυμα! Το 50% των χρηστών αγοράζει από κινητό, σκεφτείτε πόσοι θα ήταν απλά δυνητικοί πελάτες σας.
Πώς βελτιστοποιώ emails ώστε να είναι mobile friendly;
Αρχικά, αυτό μπορείτε να το ζητήσετε από έναν ειδικό, ώστε να είστε σίγουροι/ες ότι θα έχετε το σωστό και κατάλληλο αποτέλεσμα. Οπότε, οι δικές μας συμβουλές θα περιοριστούν στο ύφος, που είναι και η ουσία, το βασικότερο, έστω, στοιχείο.
Εκ πρώτης, λοιπόν, φροντίστε το μήνυμά σας να είναι απλό, σχετικά σύντομο, με τον καφέ δεν θέλουμε να διαβάσουμε κατεβατά, και ξεκάθαρο. Να ξέρει, ιδανικά, όποιος/α το διαβάσει και από τον τίτλο, έστω τις πρώτες γραμμές του τι θα διαβάσει. Ποιο είναι το θέμα, τι θέλετε να του πείτε, γιατί να τον ενδιαφέρει; Αυτά πρέπει να απαντάτε στο μήνυμα. Είναι κρίσιμο να κρατήσετε το θέμα σε μία γραμμή, μην βάλετε πολλά θέματα επιμέρους .Και φυσικά, μετά την προσφώνηση με το όνομά του, κλείστε το μήνυμα με υπογραφή, όπως είπαμε παραπάνω, και καλέστε τον σε δράση. Οκ, το διάβασε, μετά τι να κάνει; Να μπει στην ιστοσελίδα σας; Να σας ακολουθήσει σε κάποιο μέσο; Να αγοράσει στην τελική; Ένα απλό, δυνατό, ελκυστικό και ξεκάθαρο call to action.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν μπορείς μόνος/η σου; Φοβάσαι μήπως κάνεις λάθος; Οκ! Κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας και θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να επιτύχεις!