fbpx

3 τρόποι επιβίωσης για μικρές επιχειρήσεις στα Social Media αυτές τις δύσκολες μέρες.

Social Media για μικρές επιχειρήσεις και COVID-19

Σε περιόδους αβεβαιότητας και κρίσης – συμπεριλαμβανομένης της τωρινής κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 – όλες οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα. Κάθε βιομηχανία, σε κάθε χώρα, σε όλο τον κόσμο, πρέπει να βρει νέους τρόπους να παραδώσει προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες της.Ταυτόχρονα πρέπει να είναι ευαίσθητες. Ευαίσθητες στην πραγματικότητα της κοινωνικής απομόνωσης και της καραντίνας. Έτσι και οι μικρές επιχειρήσεις δεν διαφέρουν.

Δεν υπάρχει τρόπος να γυρίσετε τον χρόνο πίσω και να δημιουργήσετε ένα πλάνο για τα social media. Αλλά ταυτόχρονα δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από το τώρα. Είναι η καλύτερη στιγμή να ξεκινήσετε να χρησιμοποιείτε τα κοινωνικά δίκτυα. Για να είστε εκεί για τους πελάτες και τους υπαλλήλους σας. Μπορείτε ήδη να αρχίσετε να σχεδιάζετε το μέλλον μαθαίνοντας τι λειτουργεί και τι δεν έχει απήχηση στους οπαδούς σας.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε τα κοινωνικά δίκτυα για να επιβιώσετε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Για να δώσετε στους πελάτες σας αυτό που χρειάζονται.

1. Να είστε ευέλικτοι και διαφανείς

Ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο βρίσκεστε, πιθανόν να έχετε μεταφέρει πολλές από τις δραστηριότητες σας στο διαδίκτυο. Το καλό με αυτό είναι ότι τώρα μπορείτε να φτάσετε σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό!

Εάν η επιχείρησή σας έχει κλείσει, είναι σημαντικό να δημοσιεύετε τακτικές ενημερώσεις. Δημοσιεύστε σχετικά με το ποια είναι η επιχείρησή σας, σε όλα τα κοινωνικά σας δίκτυα. Τι κάνει η επιχείρησή σας για να εξασφαλίσει ποιοτικές υπηρεσίες; Πως είναι η κοινωνική αποστασιοποίηση για την επιχείρησή σας; Πώς εξασφαλίζετε την ασφάλεια των εργαζομένων και των πελατών σας, και ούτω καθεξής.

Για παράδειγμα, αν έχετε αρχίσει να στέλνετε τα προϊόντα σας, προσφέρετε τοπικές παραδόσεις, δίνετε δωρεάν καθημερινά διαδικτυακά σεμινάρια ή demos ή επιτρέπετε καθημερινές παραλαβές στην επιχείρησή σας, φροντίστε οι οπαδοί σας να το γνωρίζουν. Εάν δουλεύετε από το σπίτι ενώ προσπαθείτε να κουμαντάρετε και ένα σπίτι γεμάτο από παιδιά, μοιραστείτε το. Η αυθεντικότητα των επιχειρήσεων, ειδικά σε δύσκολες περιόδους κρίσης, είναι πολύ σημαντική.

Μία έμπνευση από το κατάστημα Lalou Χειροποίητα Κοσμήματα @lalou.gr σχετικά με το πώς η επιχείρησή εργάζεται κατά την κρίση του COVID-19:

https://www.instagram.com/p/B8wdIp2JDwv/

Επίσης, να είστε δημιουργικοί! Όλες οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται τα κοινωνικά δίκτυα τώρα για να προσεγγίσουν πελάτες. Οπότε πρέπει να ξεχωρίσετε. Είτε δημοσιεύετε μια εικόνα της συσκευασίας σας είτε δημιουργείτε ένα γρήγορο βίντεο Instagram Stories , ενημερώστε τους πελάτες και τους οπαδούς σας!

2. Συνεχίστε να δημοσιεύετε

Καθώς ο τρόπος με το οποίο πλέον οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις έχει αλλάξει, πρέπει να είστε δημιουργικοί. Να τους προσεγγίσετε με νέους και διαφορετικούς τρόπους. Παρόλο που πιθανότατα χρησιμοποιούσατε τα κοινωνικά δίκτυα για την επιχείρησή σας, πρέπει να ανεβάσετε ρυθμούς. Να τα χρησιμοποιήσετε ακόμα περισσότερο. Η παροχή στους πελάτες σας πολύτιμου περιεχομένου θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να παραμείνει κορυφαία. Έτσι όταν περάσει αυτή η υγειονομική κρίση, θα είναι ακόμα περισσότερο μαζί σας. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές:

Απαντήστε σε ερωτήσεις

Τώρα πιθανότατα έχετε αρκετό χρόνο. Γι ‘αυτό πηγαίνετε Live στο Facebook ή το Instagram. Αφήστε τους πελάτες και τους ακόλουθους να σας ρωτήσουν οτιδήποτε, σχετικά με το προϊόντα σας, πώς χειρίζεστε την κοινωνική απομόνωση κ.ο.κ.

Δημοσιεύστε μια πρόκληση

Αν και σε μερικούς μπορεί να αρέσει η κοινωνική απομόνωση, οι περισσότεροι βαριούνται και ψάχνουν να κάνουν κάτι δημιουργικό . Δημοσιεύστε μια διαδραστική πρόκληση, όπως μια καλλιτεχνική δημιουργία . Με τα Instagram Stories, μπορείτε εύκολα να δημοσιεύσετε μια πρόκληση Quick Draw Challenge. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε ένα σχετικό hashtag, ώστε να μπορείτε να βλέπετε ποιος συμμετέχει.

https://www.instagram.com/p/BnScbGsBChR/?utm_source=ig_embed

Εκπαιδεύστε

Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι η ώρα να πείτε στους οπαδούς σας για όλα όσα προσφέρει η επιχείρησή σας. Ενημερώστε τους για όλα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αλλά βεβαιωθείτε ότι το κάνετε με μη πιεστικό τρόπο για πωλήσεις. Ειδικά αν δεν μπορούν να επωφεληθούν από την υπηρεσία ή το προϊόν σας αυτή τη στιγμή. Για παράδειγμα, εάν διαθέτετε προϊόντα υγείας και ευεξίας, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να εκπαιδεύσετε τους οπαδούς σας για τα οφέλη ενός υγιεινού τρόπου ζωής και για αυτά που προσφέρετε. Όταν όλα αυτά τελειώσουν θα αναζητήσουν τις εξειδικευμένες υπηρεσίες σας.

https://www.instagram.com/p/B916Wy8KTiY/

Προωθήστε τις κάρτες δώρων

Αν δεν έχετε προσφέρει κάρτες δώρων πριν, τώρα είναι η ώρα! Μπορείτε να ενθαρρύνετε τους οπαδούς και τους πελάτες σας να αγοράσουν κάρτες δώρων χρησιμοποιώντας ένα ειδικό κωδικό προώθησης με έκπτωση ή όχι για μελλοντική χρήση, ή για παραγγελία online. Αυτό διατηρεί τους πελάτες της επιχείρησή σας ενεργούς. Κάτι το οποίο είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τις μικρές επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή. Μπορείτε επίσης να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να βοηθήσουν άλλους. Αγοράζοντας δώρο-κάρτες για τους φίλους και την οικογένειά τους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, εργάζονται στην υγειονομική περίθαλψη, στον κλάδο των υπηρεσιών ή στους συνεργάτες τους.

Ξεκινήστε έναν έρανο

Ως μικρή επιχείρηση, γνωρίζετε πόσο σημαντική είναι η κοινότητα. Εάν υπάρχει μια τοπική τράπεζα τροφίμων ή μια οργάνωση που βοηθά τα παιδιά, χρησιμοποιήστε τα social media για να την υποστηρίξετε. Αυτή η προσπάθεια θα δείξει στους οπαδούς σας πόσο συνδεδεμένοι είστε με την κοινότητα και θα τοποθετήσετε την επωνυμία σας ως κορυφαία επιχείρηση. Ως επιχείρηση που δεν νοιάζεται μόνο για τα κέρδη!

3.Προσφέρετε ότι μπορείτε

Εάν είστε μια επιχείρηση που μπορεί να βοηθήσει την τοπική κοινότητα κάνοντας τοπικές παραδόσεις τροφίμων ή άλλων προϊόντων, τότε προσφέρετε τη μικρή σας επιχείρηση. Κάντε την να την δουν ως τρόπο για να ασκούν την κοινωνική αποστασιοποίηση, να εξακολουθούν να παίρνουν ότι χρειάζονται όταν το χρειάζονται. Για παράδειγμα, εάν η επιχείρησή σας έχει αυτοκίνητα και προσφέρει ηλεκτρικές ή υδραυλικές υπηρεσίες, αλλά οι εργαζόμενοί σας δεν μπορούν να εργαστούν λόγω της πανδημίας, δείτε εάν υπάρχει τρόπος να συνεργαστείτε με ένα τοπικό παντοπωλείο για να παραδώσετε είδη σε εκείνους που έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη. Το να κρατήσετε τα φορτηγά σας έξω είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να διαφημίσετε την επιχείρησή σας.

Ή αναρωτηθείτε αν η μικρή επιχείρησή σας είναι σε θέση να βοηθήσει την κοινότητα αυτή τη στιγμή. Με βίντεο κοινωνικής δικτύωσης ή με άλλο περιεχόμενο. Αν τα βίντεο σας είναι σύντομα, τοποθετήστε τα στην ιστορία σας και αν είναι μεγάλα, ρίξτε τα στο IGTV! Ακολουθούν μερικές ιδέες:

  • Εάν είστε βιβλιοπωλείο: Ξεκινήστε Facebook ή Instagram Live για τα παιδιά στο σπίτι με εργαζόμενους γονείς. Ή μπορείτε να προσφέρετε παράδοση βιβλίων σε τοπικό επίπεδο και αποδοχή πληρωμών online. Εδώ είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα live από τον εικονογράφο @ kaylaharren, που μεταδίδεται μέσω του Instagram Live:
https://www.instagram.com/p/B-CdYS7pbAv/?utm_source=ig_embed
  • Εάν είστε γυμναστής : Δημιουργήστε βίντεο για ενήλικες που έχουν κολλήσει στο σπίτι. Ή, μπορείτε να δημιουργήσετε βίντεο γιόγκα για παιδιά και εφήβους.
  • Αν είστε ένα τοπικό εστιατόριο: Δημιουργήστε βίντεο με μαθήματα μαγειρικής και δημοσιεύστε τα online, ώστε οι οπαδοί και οι πελάτες σας να μπορούν να απολαύσουν ένα κομμάτι της μαγείας των γεύσεων σας από το σπίτι.

Εάν μπορείτε να προσφέρετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας εικονικά, είτε ζωντανά είτε κατ ‘απαίτηση, μπορείτε να καλύψετε μια ανάγκη για την κοινότητά σας και να επεκτείνετε την προσέγγισή σας ψηφιακά. Απλά φροντίστε να προσαρμόσετε τα μηνύματά σας. Να είναι επίκαιρα και ευαισθητοποιημένα. Παράλληλα προσπαθήστε να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας είναι “παντός καιρού” και όχι πολύ επικεντρωμένο στα τρέχοντα γεγονότα ή κρίσεις.

Ότι και να κάνετε, μην ντρέπεστε να ενημερώσετε τους ανθρώπους πώς η μικρή σας επιχείρηση μπορεί να τους βοηθήσει αυτό το διάστημα. Στην πραγματικότητα, αυτό που ζητάει το κοινό σας αυτή την περίοδο μπορεί να σας δώσει μερικές ιδέες για το περιεχόμενο που μπορείτε να δημιουργήσετε.

Ενέργειες και προτάσεις

  1. Σκεφτείτε πώς μπορεί να παραδοθεί το προϊόν ή η υπηρεσία σας εικονικά και στη συνέχεια, δημιουργήστε ένα ημερολόγιο περιεχομένου για να μοιραστείτε το περιεχόμενό σας.
  2. Αν δεν έχετε τις γνώσεις ή την διάθεση να προωθήσετε την επιχείρηση σας στα social media, απευθυνθείτε σε ένα social media agency όπως ή DS Digital Services. Μπορούμε να σας βοηθήσουμε!
  3. Δείτε τι κάνουν οι άλλες επιχειρήσεις στον κλάδο σας για να κρατήσουν τους οπαδούς τους. Σχεδιάστε πώς μπορείτε δημιουργικά να κάνετε κάτι παρόμοιο.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)