Πίνακας Περιεχομένων
ToggleInstagram λεζάντα: πού μας βοηθάει
Υπάρχουν 4 βήματα για τέλεια λεζάντα στο Instagram;
Σίγουρα έχουμε προσέξει ότι όλες οι λεζάντες στο Instagram δεν είναι ίδιες.
Γιατί όμως η λεζάντα στο Instagram παίζει τόσο πολύ ρόλο και ποια είναι τα βήματα για τη τέλεια Instagram λεζάντα;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Όλοι θέλουμε να αυξήσουμε τα likes, comments, shares στο προφίλ μας στο Instagram ώστε να γίνει διάσημη η επιχείρησή μας.
Αλλά πριν γίνει διάσημη η επιχείρησή μας, σίγουρα έχουμε περάσει αυτό το πρόβλημα: πατάμε ‘’δημοσίευση’’ σε ένα post μας στο Instagram και περιμένουμε να αρχίσουν να αυξάνονται τα likes και τα comments, αλλά δεν συμβαίνει τίποτα.
Είναι λογικό να ναρωτιόμαστε γιατί συμβαίνει αυτό.
Στη προσπάθειά μας να γίνει πιο διάσημη η σελίδα μας, ξεχνάμε ότι τα μεγάλα νούμερα δεν συμβαίνουν τυχαία.
Τα μεγάλα νούμερα από likes, comments, shares θα αρχίσουμε να τα βλέπουμε όταν υπάρχει μεγάλη αλληλεπίδραση του κοινού με τις δημοσιεύσεις μας.
Πώς θα πετύχουμε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με το κοινό ώστε να γίνει πιο δημοφιλής η σελίδα μας;
Ένας τρόπος είναι το να γράψουμε την τέλεια λεζάντα στο Instagram.
Πάμε να δούμε 4 βήματα για την τέλεια λεζάντα στο Instagram!
Γιατί να έχει στρατηγική η λεζάντα στο Instagram
Γνωρίζουμε ότι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις έχουν μια σελίδα στο Instagram.
Τι σημαίνει αυτό για εμάς;
Σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και πρέπει να ξεχωρίσουμε!
Για να γίνει αυτό όμως, θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια στρατηγική.
Δεν μπορούμε απλώς να πατάμε ‘’δημοσίευση’’ και να περιμένουμε να αλληλεπιδράσουν χιλιάδες άνθρωποι με το περιεχόμενό μας.
Όπως έχουμε πει και πιο παλιά, το ποιοτικό περιεχόμενο είναι ένας από τους τρόπους για να αυξήσουμε τους ακόλουθους στο Instagram μας.
Ένας άλλος τρόπος είναι η λεζάντα που θα χρησιμοποιήσουμε κάθε φορά.
Όμως δεν αρκεί να γράψουμε μια έξυπνη λεζάντα! Πρέπει να σχεδιάσουμε προσεκτικά τη λεζάντα μας.
Τι πρέπει να κάνουμε σε πρώτη φάση;
- Να ανιχνεύσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κοινό μας
- Να δούμε πώς εμείς μπορούμε να τους βοηθήσουμε να τα ξεπεράσουν
- Να γράψουμε ένα ξεκάθαρο κάλεσμα για δράση, τι τους ζητάμε δηλαδή να κάνουν αφού διαβάσουν τη δημοσίευσή μας.
Αφότου απαντήσουμε στα ερωτήματα αυτά, τα παρακάτω εργαλεία θα μας δώσουν σημαντικά στοιχεία που για το κοινό μας:
- Πίνακας ‘’Πριν και Μετά’’
- Φύλλο εργασίας για το προφίλ του καταναλωτή
- Κάλεσμα για δράση
Και επειδή όλα αυτά μπορεί να μας δυσκολεύουν, ας κάνουμε τα πράγματα απλά με 4 βήματα για τέλεια Instagram λεζάντα!
4 βήματα για τέλεια Instagram λεζάντα:
- Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει το κοινό μας;
- Πώς αλλάζει η ζωή τους όταν ξεπερνούν τα προβλήματά τους;
- Υπάρχει κάτι που μπορούμε να πούμε για να μας συμπαθήσουν πιο πολύ;
- Ποιο είναι το κάλεσμα για δράση;
Βήμα 1: Πρόβλημα
Γιατί ξεκινάμε με το πρόβλημα;
Επειδή πρέπει να ερευνήσουμε και να καταλάβουμε σε βάθος τι πρόβλημα θα λύσει το προϊόν ή η υπηρεσία μας.
Εμείς το ονομάζουμε ‘’το πριν’’.
Είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάποιος ΠΡΙΝ αγοράσει το προϊόν/ την υπηρεσία μας.
Τι περιλαμβάνει ο πίνακας ‘’Πριν και Μετά’’:
ΠΡΙΝ | ΠΕΛΑΤΕΣ | ΜΕΤΑ |
Έχει: Νιώθει: Μια συνηθισμένη μέρα: Στάτους: Το μεγαλύτερό του πρόβλημα: | Προϊόντα/ Υπηρεσίες | Έχει: Νιώθει: Μια συνηθισμένη μέρα: Στάτους: Το μεγαλύτερό του πρόβλημα: |
Στη μεσαία στήλη του πίνακα ‘’Πριν και Μετά’’ σημειώνουμε σε ποιους πελάτες απευθυνόμαστε.
Όσο πιο συγκεκριμένοι είμαστε σε αυτή τη περιγραφή μας, τόσο το καλύτερο.
Πού θα μας βοηθήσει να είμαστε συγκεκριμένοι; Στο να έχουμε περισσότερες πωλήσεις!
Την μεσαία στήλη του πίνακα αυτού την σπάμε σε 2 κομμάτια.
Στο 1ο κομμάτι στο πάνω μέρος, καταγράφουμε τους πελάτες όπως είπαμε.
Στο 2ο κομμάτι, τα προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρουμε.
Πώς συνδέεται η ανάλυση των προβλημάτων του κοινού μας με τη λεζάντα στο Instagram;
Κάθε λεζάντα στο Instagram πρέπει να τονίζει ένα πρόβλημα του πελάτη
Για να τραβήξουμε τη προσοχή του κοινού μας, θα πρέπει να μιλήσουμε για τα προβλήματά τους!
Είναι αυτό που θα τους κάνει να σκεφτούν: ‘’Ωραία τα λέτε, θέλω να μάθω περισσότερα!’’
Ας πάρουμε ένα δικό μας παράδειγμα με δημοσίευση που απευθυνόμαστε σε μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να αυξήσουν το κοινό τους στα social media.
Για να τραβήξουμε το ενδιαφέρον του κοινού μας, ξεκινάμε τη δημοσίευση με τη φράση:
‘’ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ’’ μαζί με 2 emojis, ένα στην αρχή και ένα στο τέλος της φράσης.
Στη συνέχεια, περιγράφουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν: το ότι δεν τους θυμούνται στο Instagram.
Οι fans μας (και όσοι άλλοι δουν αυτή τη δημοσίευση στο Instagram) θα δουν κατευθείαν αν αυτή η δημοσίευση απευθύνεται σε εκείνους.
Συνεχίζουμε να κρατάμε το ενδιαφέρον του κοινού μας με το να περιγράφουμε τη λύση στο πρόβλημά τους:
”Πρέπει να δημιουργείς εξαιρετικό περιεχόμενο που ξεχωρίζει για να μείνει αξέχαστο!”
Έπειτα, αναφέρουμε και τους άλλους τρόπους δημιουργίας περιεχομένου και το τι να περιμένει όποιος διαβάσει αυτή τη δημοσίευση.
Αφού έχουμε περιγράψει όλη την εικόνα του ‘’Πριν’’, θα πρέπει να γράψουμε στο κοινό μας πώς θα είναι ‘’Μετά’’ τη λύση που τους προσφέρουμε με το πρόγραμμα Canva.
”Χρησιμοποιώντας το Canva θα κάνεις ένα όμορφο καρουσέλ με το οποίο μπορείς να προσφέρεις tips ή να αναπτύξεις μια ιδέα σου.”
Kάποιες από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πελάτες μας είναι:
Ο Γιώργος είναι επιχειρηματίας και τον προβληματίζει:
- Πώς να σχεδιάζει δημοσιεύσεις για το Instagram
- Πώς να τραβάει και να διατηρεί τη προσοχή του κοινού του μέσω των δημοσιεύσεών του
- Πώς να δημιουργεί καλαίσθητα σχέδια με ένα απλό πρόγραμμα online
Ο Γιώργος ανησυχεί…
- Ότι πρέπει να ξοδέψει πολύ χρόνο στο σχεδιασμό των δημοσιεύσεών του στο Instagram
- Ότι ίσως να μην έχει επαγγελματική εικόνα ο σχεδιασμός του περιεχομένου του
- Ότι δεν θα κρατήσει αρκετά τη προσοχή του κοινού του
Βήμα 2: Η μεταμόρφωση
Τώρα που γνωρίζουμε από πού ξεκινάει το κοινό μας, τους οδηγούμε προς την κατεύθυνση που θέλουμε εμείς να πάνε.
Αυτό το ονομάζουμε: ‘’κατάσταση Μετά’’.
Είναι το μέρος στο οποίο εκείνοι φτάνουν μόλις πετύχουν την αλλαγή που επιθυμούσαν.
Εμείς θα τους δείξουμε πόσο καλά ξέρουμε ποιοι είναι οι στόχοι τους με το να εκφράζουμε ξεκάθαρα αυτή την αλλαγή.
Στη περίπτωσή μας, τώρα είναι η στιγμή να οδηγήσουμε το κοινό μας στην μεταμόρφωση του ποιου θα γίνουν αν έχουν ωραίες δημοσιεύσεις σχεδιασμένες στο Canva.
Βήμα 3: Κάνε το κοινό σου να σε συμπαθήσει ακόμη περισσότερο
Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς δημοσιεύσεις στο κοινό;
Οι δημοσιεύσεις οι οποίες τους κάνουν να νιώθουν ότι τους καταλαβαίνουμε.
Θέλουν να γνωρίζουν ότι έχουμε υπάρξει στη θέση τους.
Και όχι μόνο αυτό!
Αλλά και ότι βρήκαμε τη λύση για να ξεπεράσουμε τα προβλήματά μας.
Αν δεν γνωρίζουμε πώς να κάνουμε το κοινό μας να συσχετιστεί με εμάς, τότε θα μας βοηθήσει ένα πράγμα:
Το φύλλο εργασίας του προφίλ του καταναλωτή.
Αυτό το φύλλο εργασίας θα μας βοηθήσει να ξεκαθαρίσουμε ποιο είναι το κοινό μας, από τους στόχους μέχρι και τα podcasts που ακούνε.
Θα μας δώσει πάρα πολλές πληροφορίες για το πώς να συνδεθούμε μαζί τους σε βαθύτερο επίπεδο.
Στη δικιά μας δημοσίευση, ταυτιζόμαστε με το κοινό των μικρών επιχειρήσεων και το πρόβλημά τους να μην γνωρίζουν τι να χρησιμοποιήσουν για να σχεδιάζουν το περιεχόμενό τους στο Instagram.
Μιλάμε για κάτι που τους συμβαίνει συχνά: πιστεύουν ότι χρειάζονται πολύπλοκα γραφικά ή δεν γνωρίζουν πώς να σχεδιάσουν ένα carousel.
Με το να δίνουμε ακόμη περισσότερα tips για το πώς να πετύχουν τα carousels τους συνολικά, ενώ στην αρχή ξεκίνησαν απλώς με το να μην ξέρουν σε τι πρόγραμμα να τα σχεδιάσουν, αυξάνει τις πιθανότητες κάποιος να πει: ‘’Επιτέλους κάποιοι με καταλαβαίνουν και βρήκα τη λύση που ήθελα!’’
Στην DS Digital Services, χρησιμοποιούμε το φύλλο εργασίας τoυ προφίλ του πελάτη για να βρούμε τους πραγματικούς στόχους και τις αληθινές αξίες που κρύβονται πίσω από τις επιθυμίες του κοινού μας.
Πώς μοιάζει ένα δικό μας φύλλο εργασίας για το προφίλ του πελάτη:
Στόχοι
Ο Γιώργος θέλει να..
- Δημιουργεί ωραίο περιεχόμενο στο Instagram
- Τον θυμάται το κοινό του στο Instagram
- Μην χάσει πολύ χρόνο σχεδιάζοντας τα γραφικά για τις δημοσιεύσεις του
Αξίες:
Ο Γιώργος πιστεύει…
- Στην επαγγελματική ανάπτυξη
- Στο να παρέχει αξία στους πελάτες του
- Στο να χρησιμοποιεί καλές πρακτικές marketing
Βήμα 4: Κάλεσμα για δράση
Το κάλεσμα για δράση είναι πάρα πολύ σημαντικό.
Πρέπει να υπενθυμίσουμε στο κοινό μας να λάβει δράση μετά την ανάγνωση της δημοσίευσής μας.
Ας δούμε δικά μας παραδείγματα με καλέσματα για δράση:
- Νιώθεις έτοιμος για το πρώτο σου carousel; Πες μας στα σχόλια
- Αν θες φοβερές συμβουλές για το marketing ακολούθησε την @dskomotini ⠀
- Εάν χρειάζεσαι εγγυημένη επιτυχία για την επιχείρησή σου στα social media και το ψηφιακό μάρκετινγκ, επικοινώνησε μαζί́ μας άμεσα!
Όπως βλέπουμε και από την εικόνα, το πρώτο κάλεσμα για δράση πέτυχε τον στόχο του.
Στο τέλος κάθε carousel, προτρέπουμε το κοινό μας να αποθηκεύσει τη δημοσίευση για να την δουν αργότερα όταν συναντήσουν ξανά το ίδιο πρόβλημα.
Σύνοψη
Για να δημιουργήσουμε τις δικές μας επιτυχημένες λεζάντες στο Instagram, θα πρέπει να απαντήσουμε σε αυτές τις 4 ερωτήσεις:
- Ποια είναι τα προβλήματα του κοινού μας;
- Πώς θα αλλάξει η ζωή τους όταν ξεπεράσουν τα προβλήματά τους;
- Υπάρχει κάτι που μπορούμε να πούμε για να μας συμπαθήσουν ακόμα παραπάνω;
- Ποιο είναι το κάλεσμά μας για δράση;
Αυτά ήταν τα 4 βήματα για τέλεια λεζάντα στο Instagram!
Θα θέλαμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση στο Instagram! Πολλοί φίλοι μας μοιράστηκαν τις κορυφαίες στρατηγικές τους για τη τέλεια λεζάντα στο Instagram και θα θέλαμε επίσης να ακούσουμε και τις δικές σας!
Μην ξεχαστείς να
μοιραστείς αυτήν την
ανάρτηση