Απορείς γιατί η στρατηγική email marketing που κάνεις πιάνει πάτο;
Τα μειλ σου καταλήγουν στον κάδο απορριμμάτων χωρίς καν να ανοιχτούν;
Τότε γιατί όλοι λένε ότι το email marketing είναι ο καλύτερος τρόπος για να φέρεις πωλήσεις;
Μήπως δεν ξέρουν τι τους γίνεται;
Αφού εσύ κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς και τ’ αποτελέσματα είναι μηδέν.
Μια τρύπα στο νερό!
Φιου! …
… πάρε μια βαθιά ανάσα (ανακούφισης) γιατί διαβάζεις το σωστό άρθρο, τη σωστή στιγμή!
Καταρχάς πάρε σαν δεδομένο ότι τα στατιστικά δεν λένε ψέματα:
- Οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων βεβαιώνουν ότι το email marketing είναι το 2o πιο αποτελεσματικό μέσο για να χτίσουν το brand awareness (αναγνωρισιμότητα επωνυμίας) μετά το social media marketing – Campaign Monitor
- Το ROI (απόδοση της επένδυσης) του email marketing παγκοσμίως είναι εντυπωσιακό αφού για κάθε 1 δολάριο που επενδύεται σ’ αυτό το κανάλι, έχει απόδοση επιστροφής 35 δολάρια – Litmus
Άρα;
Άρα ναι, ισχύει! Το email marketing είναι δυνατό όπλο.
Κι εσύ τώρα αμέσως θα μάθεις πώς να το μετατρέψεις στην ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ που θα σε βοηθήσει να εκτινάξεις τις πωλήσεις σου.
Τι περιμένουμε λοιπόν; Πάμε να δούμε τα 6 μυστικά που κάνουν τη μεγάλη διαφορά!
Πίνακας Περιεχομένων
Toggle# 1 Δώσε αξία στο κοινό σου!
Στοπ!
Μην βιαστείς να σκεφτείς : “Τώρα κάτι μας είπες… αυτό το λένε όλοι… “!
Ναι, σου το λένε όλοι.
Σου λένε όμως και πώς να το κάνεις; Δεν νομίζω. Μάλλον περισσότερα ερωτηματικά σου βάζουν στο κεφάλι, παρά σου δίνουν απαντήσεις.
“Άκου” λοιπόν!
Είναι γεγονός ότι αν στέλνεις αποκλειστικά και μόνο προωθητικά emails πωλήσεων το αποτέλεσμα θα είναι να χάσεις συνδρομητές, άρα δυνητικούς πελάτες, άρα πωλήσεις.
Γι’ αυτό ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:
- Υιοθέτησε μια πελατοκεντρική τακτική : σκέψου καλά ποιο είναι το κοινό σου. Πού πονά και τι ποθεί; Τι το κρατά ξάγρυπνο τις νύχτες και τι λαχταρά; Το βρήκες; Τέλεια!
- Τώρα δημιούργησε περιεχόμενο που του δίνει λύσεις και απαντήσεις. Στείλε του μειλ που θα του χαρίζει “aha moments“!
Για την ακρίβεια:
- Παρουσίασε case studies και ιστορίες επιτυχίας πελατών σου για να εμπνεύσεις τους παραλήπτες σου.
- Δώσε τους DIY οδηγούς, έξυπνα tips & tricks που λύνουν τα προβλήματά τους (χωρίς απαραίτητα να αναφέρεσαι άμεσα στο προϊόν σου).
- Στείλε τους blog άρθρα και e-books με χρήσιμες συμβουλές.
- Κάνε giveaways, προσφορές, ειδικές εκπτώσεις και άλλα παρόμοια.
Έτσι αναπτύσσεις μια μακροπρόθεσμη σχέση με το κοινό σου που σ’ ευγνωμονεί και σου ανταποδίδει.
Αυτό δεν είναι το ζητούμενο;
Email marketing παράδειγμα που δίνει αξία στο κοινό
# 2 Μην τους βάζεις όλους σ’ ένα τσουβάλι : Τμηματοποίησε τη λίστα των email
Ε, ναι! Αν στέλνεις το ίδιο mail σε όλους τους συνδρομητές σου αδιαφορώντας για το φύλο, την ηλικία, τον τρόπο ζωής τους, το επάγγελμά τους και τα λοιπά… ΧΑΝΕΙΣ!
Γιατί;
Θα σου απαντήσω μ’ ένα παράδειγμα!
Έστω ότι έχεις ένα brand καλλυντικών και θέλεις να προωθήσεις μια ενυδατική κρέμα για ώριμες επιδερμίδες. Αν στείλεις το μειλ σου σε όλον τον κόσμο πόσο θα ενδιαφερθούν οι άντρες ή τα νεαρά κορίτσια; Ούτε καν! Σωστά;
Και εντάξει, θα μου πεις. Θα ανταποκριθούν οι κυρίες στις οποίες απευθύνομαι. Οι υπόλοιποι ας μην ασχοληθούν.
Σκέψου όμως ότι αν λαβαίνουν τακτικά ένα mail που δεν τους αφορά, θα κάνουν απεγγραφή και τότε… πέταξε το πουλάκι.
Γι’ αυτό προσοχή!
Είναι εξαιρετικά σημαντικό να διαχωρίσεις το κοινό σου σε κατηγορίες και να κάνεις στοχευμένο email marketing.
Ν’ απευθύνεσαι πάντα σε εκείνους που ξέρεις ότι ενδιαφέρονται γι’ αυτό που τους προσφέρεις.
Διάβασε επίσης: Email marketing : 9+1 Λόγοι γιατί το χρειάζεται η επιχείρηση σου
# 3 Μην αγοράζεις έτοιμες λίστες email!
Με άλλα λόγια μην πετάς τα λεφτά σου απ’ το παράθυρο!
Θυμάσαι τι είπαμε προηγουμένως;
Απευθύνσου στο κοινό που ενδιαφέρεται. Αν δεν το αφορά αυτό που πουλάς, ό,τι και να κάνεις, δεν θ’ αγοράσει.
Αν λοιπόν προσπαθήσουν να σου πουλήσουν έτοιμες λίστες με email, μην υποκύψεις στον πειρασμό!
Δεν ξέρεις καν τι είδους κόσμος είναι οι παραλήπτες. Δεν ξέρεις αν είναι το ιδανικό κοινό σου.
Αλλά να ξέρεις στα σίγουρα ότι θ’ απεγγραφούν απ’ την πρώτη στιγμή άρα δεν ωφελεί.
Χίλιες φορές να χτίσεις τη δική σου λίστα email marketing. Και μην απογοητεύεσαι αν είναι λίγοι οι συνδρομητές σου. Καλύτερα λίγοι και καλοί τουλάχιστον γι’ αρχή. Μετά σιγά- σιγά θα γίνουν και πολλοί.
# 4. Κέντρισε το ενδιαφέρον του παραλήπτη & τράβηξε την προσοχή του
Α. Με ακαταμάχητο subject line
Σίγουρα και αυτό το ξέρεις!
Αν δεν κάνεις τον παραλήπτη να κρέμεται απ’ τα χείλη σου, ουπς!… απ’ τον τίτλο θέματος του mail ήθελα να πω, εκείνος δεν θα κάνει το πολυπόθητο ΚΛΙΚ.
Και τότε… ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ! Όλος ο κόπος που έκανες για να γράψεις το email πάει χαμένος!
Δες τώρα τι μπορείς να κάνεις για να μην σου συμβεί αυτό.
- Δώσε την αίσθηση του επείγοντος. Κάνε τον παραλήπτη να νιώσει ότι αν δεν διαβάσει το mail εδώ και τώρα, θα χάσει μια μεγάλη ευκαιρία.
- Κάνε τον τίτλο του θέματος σύντομο και ξεκάθαρο. Φρόντισε να μην ξεπερνάς τους 50 χαρακτήρες (μαζί με τα κενά) ώστε το κοινό σου να μπορεί να διαβάζει ολόκληρο το subject line ακόμη και από τα κινητά.
- Κάνε το πιο προσωπικό χρησιμοποιώντας το μικρό όνομα του παραλήπτη.
- Βάλε emojis που τραβάνε το μάτι και προσθέτουν μια μικρή τσαχπινιά.
- Τέλος, για να ξεφύγεις απ’ την τρικλοποδιά του spam, μην τα γράφεις όλα κεφαλαία και μην βάζεις 100 θαυμαστικά!!!!!!
Pro Tip: Τέσταρε την αποδοτικότητα του subject line της email marketing καμπάνιας σου στο AI εργαλείο REFINE!
Email marketing παράδειγμα τίτλου θέματος που … μαγνητίζει!
B. Με ελκυστικό preview text
Είναι εξαιρετικά σημαντικό αφού ενισχύει τη δύναμη του τίτλου! Κάνε το έξυπνο, παιχνιδιάρικο και δώσε σ’ αυτό έξτρα πληροφορίες.
Email marketing παράδειγμα preview text
# 5 Αντάμειψε την πιστότητα των πελατών σου
Σημαντικός κανόνας του μάρκετινγκ: Το να κρατάς τους υπάρχοντες πελάτες σού κοστίζει πολύ λιγότερο απ’ το ν’ αποκτάς καινούργιους.
Σου κλείνω το μάτι, το’ πιασες το νόημα;
Αν είσαι e-commerce επιχείρηση, το email marketing είναι το καλύτερο μέσο για να ανταμείψεις τους πιστούς πελάτες σου.
Δώσε τους αποκλειστικές προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια και προνόμια ειδικά για εκείνους. Μ’ αυτό τον τρόπο καταφέρνεις να τους φέρεις ξανά και ξανά στο κατώφλι του καταστήματός σου.
Ακόμα το σκέφτεσαι;
Ξεκίνα τώρα μια VIP email marketing καμπάνια ειδικά σχεδιασμένη για το κοινό αυτό.
# 6 Μην ξεχνάς το Υστερόγραφο!
Συγχαρητήρια! Τα κατάφερες! Ο παραλήπτης σου άνοιξε το email που του έστειλες. Και τώρα;
Είτε διαβάσει το περιεχόμενο γραμμή προς γραμμή (αλήθεια, περιμένεις να συμβεί κάτι τέτοιο;) είτε το σκανάρει (εδώ είμαστε! Αυτό συμβαίνει τουλάχιστον τις 9 στις 10 φορές), εσύ κάνε το μαγικό κόλπο του P.S.
Σκέψου ότι το P.S είναι η τελευταία σου κουβέντα. Αυτή που αποτυπώνεται στο μυαλό του αναγνώστη περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο και τη θυμάται.
Pro Tip: Στο υστερόγραφο βάζε πάντα έναν σύνδεσμο που οδηγεί εκεί που θες να κατευθύνεις τον παραλήπτη και τότε θα δεις τα κλικ να πέφτουνε βροχή. (Κράτα καλού κακού και μια ομπρέλα!)
Επικό email marketing: Συμπέρασμα
Είναι ξεκάθαρο ότι το email marketing έχει πολλαπλά οφέλη για την επιχείρησή σου αρκεί να το πάρεις στα σοβαρά και ν’ ασχοληθείς σωστά.
Τα tips που μόλις μοιράστηκα μαζί σου είναι από τα πιο καθοριστικά για την επιτυχία της email marketing στρατηγικής σου αλλά σίγουρα όχι τα μοναδικά.
Ξεκίνα λοιπόν μ’ αυτά και γρήγορα θα δεις τη διαφορά.
Αν απ’ την άλλη, όλο αυτό σου φαίνεται βουνό, καθόλου μην ανησυχείς αφού εμείς είμαστε εδώ!
Σε βοήθησε το άρθρο; Μην το κρατάς μόνο για εσένα! Μοιράσου το στα social media, παίρνει λιγότερο από 1 λεπτό.
Για περισσότερα tips & tricks, ακολουθήσe μας σε Facebook και σε Instagram.
Διάβασε επίσης: Οδηγός Email Marketing για αρχάριους: Απλά και Εύκολα βήματα