fbpx

6 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις πριν δουλέψεις με έναν Influencer

Influence

Όλο και περισσότερες εταιρείες και επώνυμα brands συνεργάζονται πλέον με influencers με σκοπό την αύξηση του awareness (της αντίληψης) και των πωλήσεων τους. Ωστόσο μια λάθος συνεργασία με τον ακατάλληλο influencer θα μπορούσε να επιφέρει στην επιχείρηση σας τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.
Παρακάτω ακολουθούν οι πιο σημαντικές ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας πριν να αποφασίσετε να συνεργαστείτε με έναν influencer για 100% επιτυχία.

1 Πιστεύετε πως το προφίλ του συγκεκριμένου προσώπου ταιριάζει απόλυτα με την φιλοσοφία της εταιρείας σας;

Θα πρέπει να καταλάβετε το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει μία σύνδεση μεταξύ σας. Αν δυσκολεύεστε εσείς οι ίδιοι να βρείτε την σύνδεση της εταιρίας με το πρόσωπο με το οποίο πρόκειται να συνεργαστείτε, πόσο μάλλον το κοινό στο οποίο απευθύνεστε. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως οι καταναλωτές είναι υποψιασμένοι σε τέτοιου είδους (αταίριαστες) συνεργασίες. Πώς όμως μπορείτε να καταλάβετε τη σύνδεση με τον μελλοντικό σας συνεργάτη; Υπάρχουν 4 βασικοί τομείς στους οποίους θα πρέπει να δώσετε προσοχή.

α. Συνάφεια Συνεργασίας

Οι πιο πετυχημένες συνεργασίες συμβαίνουν όταν το προϊόν ή η υπηρεσία μπορούν να ενσωματωθούν με τέτοιο τρόπο με τον influencer ώστε να φαίνεται σαν μία φυσική πράξη και όχι σαν μία πληρωμένη διαφήμιση – συνεργασία.

efti1
Ευτυχία Λέκα και SEB

Όταν υπάρχει αυτή η συνάφεια μεταξύ προϊόντος και influencer τότε η συνεργασία σας γίνεται περισσότερο αυθεντική κι έτσι έχετε μία σίγουρη επιτυχία!

β. Αισθητική και στυλ περιεχομένου

Τεράστια σημασία παίζει η αισθητική του εκάστοτε influencer και το κατά πόσο ταιριάζει με την αισθητική της εταιρείας σας. Για παράδειγμα: αν η εταιρεία σας έχει έναν χαρούμενο και ευχάριστο χαρακτήρα. Tην χαρακτηρίζουν τα ζωηρά χρώματα. Tότε ένας influencer με αυστηρό χαρακτήρα και ένα αυστηρό ύφος ίσως να μην είναι ο καταλληλότερος. Είναι σημαντικό όπως προαναφέραμε να φαίνεται η συνεργασία σας όσο πιο φυσική γίνεται.

Γενικά μελετήστε τα άτομα τα οποία πρόκειται να συνεργαστείτε. Για παράδειγμα: Aν θέλετε η προώθηση του προϊόντος σας να γίνει μέσω ενός βίντεο. Παρατηρήστε αν ο υποψήφιος συνεργάτης σας χρησιμοποιεί τακτικά τέτοιου είδους πρακτικές. Είναι προτιμότερο να συνεργάζεστε με influencers που μοιράζονται αναρτήσεις, REELS, βίντεο IGTV ή stories. Σε αυτά θα μπορούσατε εύκολα να προβάλετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Πάντα εξαρτάται με το πως επιθυμείτε να παρουσιάσετε το προϊόν σας – υπηρεσία σας. Για παράδειγμα αν επιθυμείτε μια εκτενή αναφορά – κριτική σχετικά με το προϊόν σας, καλό θα ήταν να επιλέξετε ένα πρόσωπο στο οποίο αρέσκεται να συνοδεύει τις φωτογραφίες του από όμορφες αναλυτικές περιγραφές.

Αν όμως επιθυμείτε την παρουσίαση του προϊόντος σας μέσω βίντεο τότε θα πρέπει να μελετήσετε αν ο υποψήφιος συνεργάτης σας έχει παρόμοιο υλικό στο feed του και αν είναι καλαίσθητα ώστε να βεβαιωθείτε πως θα αναδείξουν το προϊόν σας και έχουν την ποιότητα που εσείς επιθυμείτε.

vana

γ. Κοινό

Εξίσου σημαντικό επίσης είναι να αναρωτηθείτε αν ο συγκεκριμένος influencer ακολουθείται από κοινό το οποίο είναι εν δυνάμει αγοραστικό κοινό για την επιχείρησή σας.

Η επιλογή ενός influencer με αφοσιωμένους και πιστούς ακόλουθους είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Αλλά εάν το κοινό του δεν είναι εφάμιλο με το δικό σας προϊόν ή την υπηρεσία σας, τότε είναι πολύ πιθανό να μην κερδίσετε και πολλά από αυτή την συγκεκριμένη συνεργασία. Στην έρευνά σας θα πρέπει να ελέγξετε ποιοι followers; Eίναι αυτοί που σχολιάζουν τακτικά και τους αρέσουν οι αναρτήσεις του χρήστη που ακολουθούν. Παρατηρήστε και σκεφτείτε αν είναι ο τύπος του κοινού το οποίο θα ήταν πιθανό να αλληλοεπιδράσει με την επωνυμία σας. Αν είναι το κοινό που μπορεί να γίνει το μελλοντικό αγοραστικό σας κοινό.

δ. Αξίες και πεποιθήσεις.

Τα social media είναι κι ένας χώρος όπου μπορούμε να εκφράσουμε τις πεποιθήσεις μας και τα πιστεύω μας. Στην αναζήτηση ενός συνεργάτη θα πρέπει να ανατρέξετε σε παλαιότερες δημοσιεύσεις του,. Να κάνετε μία έρευνα σε κοινούς σας γνωστούς, ώστε να βεβαιωθείτε πως το πρόσωπο που θα εκπροσωπήσει την εταιρεία σας, ταιριάζει απόλυτα με τα ιδανικά και την φιλοσοφία της επωνυμίας σας.

2: Αναρωτηθείτε αν τα δεδομένα της απόδοσής του Influencer ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της καμπάνιας σας.

Τι ακριβώς εννοούμε; Μην αρκείστε μόνο στο να κοιτάζετε τον αριθμό των ακολούθων ενός influencer. Κυρίως θα πρέπει να εξετάζετε και το media kit τους. Ως γνωστόν πολλοί αγοράζουν ψεύτικους ακόλουθους. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να αναλύουμε και άλλα στοιχεία του προφίλ του, για παράδειγμα μια επαληθευμένη αναφορά αναλυτικών στοιχείων όπως η έκθεση απόδοσης του Later, η οποία περιλαμβάνει:
● Στατιστικά στοιχεία προφίλ (αριθμός ακολούθων, εμφανίσεις, προβολές προφίλ και κλικ σε ιστότοπους).
● Δημογραφικά στοιχεία κοινού (κορυφαίες χώρες, ηλικία, φύλο και πιο ενεργές ώρες).
● Περίληψη δημοσίευσης (μέση προσέγγιση χρηστών, επισημάνσεις “μου αρέσει”, σχόλια και ποσοστό αφοσίωσης).
● Δημοσιεύσεις με κορυφαία απόδοση..
● Σύνοψη ιστοριών Instagram (μέσες εμφανίσεις, προσέγγιση χρηστών και απαντήσεις).
● Ιστορίες Instagram με κορυφαία απόδοση.
Αυτό θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε μια αξιόπιστη εικόνα της απόδοσης ενός influencer και αν είναι πιθανό να επιτύχουν τους στόχους της καμπάνιας της επωνυμίας σας.

Μάθε τα πάντα για το Instagram

Ο Chrissy Abram , Διευθυντής δημοσίων σχέσεων και Influencer του Later, εξηγεί: “Είναι σημαντικό να ελέγξετε τα αναλυτικά στοιχεία ενός influencer και να διασφαλίσετε ότι υπάρχει μια αυθεντική εφαρμογή με το κοινό – στόχο σας.”

Εάν ένας influencer δεν έχει πρόσβαση σε μια επαληθευμένη αναφορά αναλυτικών στοιχείων, τότε απλά ζητήστε το media kit τους και ελέγξτε το προφίλ τους με εργαλεία όπως το SocialBlade. Υπάρχουν διάφορες εφαρμογές οι οποίες μπορούν να μας παρέχουν μια εκτενή αναφορά ανάλυσης Instagram.

3 Engagement.

Τα social media αποτελούνται από μία κοινότητα αυθεντική. Πίσω από τους ακόλουθους βρίσκονται άνθρωποι. Άνθρωποι οι οποίοι αλληλοεπιδρούν και σχολιάζουν τους ανθρώπους που ακολουθούν και εμπιστεύονται και εκτιμούν τις όποιες προτάσεις τους.
Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης είναι σημαντική. Εκφράζεται κυρίως με σχόλια και likes καθώς και αντιδράσεις στα stories των αγαπημένων τους influencers. Η ενότητα των σχολίων είναι ένας εξαιρετικός δείκτης για να δείτε πόσο αφοσιωμένη είναι η κοινότητά τους.
Οι σωστοί influencers συντηρούν αυτού του είδους την σχέση με το κοινό τους και προσπαθούν να απαντούν στα σχόλια τους γνωρίζοντας πως αυτό θα βοηθήσει τον λογαριασμό τους και θα ανεβάσει το engagement το οποίο θα βοηθήσει σε μελλοντικές τους συνεργασίες.

4 Αναρωτηθείτε αν ο influencer ευθυγραμμίζεται στον προϋπολογισμό σας.

Γενικά δεν υπάρχει κάποιος οδηγός που να μας κατευθύνει στο πόσο πρέπει να χρεώνεται ένας influencer. Αν λοιπόν επιθυμείτε μία συνεργασία μαζί του, καλό θα ήταν να ζητήσετε έναν τιμοκατάλογο ώστε να αποφασίσετε αν είναι μέσα στον προϋπολογισμό σας.

Για χαμηλότερους προϋπολογισμούς, μπορείτε να δοκιμάσετε μια συνεργασία με τους Nano ή Micro influencers – που συνήθως έχουν μικρότερο αριθμό followers, αλλά έχουν υψηλότερο engagement.

5 Πως έχουν ήδη συνεργαστεί με επώνυμα brands.

Οι προηγούμενες συνεργασίες ενός influencer μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμο δείκτη προσέγγισης των εταιρικών συνεργασιών. Θα πρέπει να παρατηρήσετε το πόσο αλληλοεπιδρά στα σχόλια για αναρτήσεις και εάν αρχειοθετεί τις χορηγίες μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα.

Προφανώς, ορισμένες επωνυμίες είναι πιο περιοριστικές από άλλες – οπότε αξίζει να συζητήσετε με τον υποψήφιο συνεργάτη σας για το πώς προτιμά να συνεργάζεται με brands και ποιες δημιουργικές ιδέες πιθανότατα έχει, ώστε να προωθήσει τα προϊόντα σας. Αξίζει επίσης να αξιολογηθεί εάν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων βάσει προηγούμενων συνεργασιών.

6 Θα πρέπει να παρατηρήσετε πως εμφανίζουν τις διαφημιστικές αναρτήσεις σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Ως επωνυμία, θα πρέπει πάντα να στοχεύετε στη συμμόρφωση με τους κανονισμούς που διέπουν τη διαφήμιση και το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για τους συνεργάτες σας.

Όταν εξετάζετε τις προηγούμενες συνεργασίες ενός influencer ελέγξτε αν:
● Η επισήμανση της χορηγίας είναι εμφανής.
● Έχει χρησιμοποιηθεί απλή και ξεκάθαρη γλώσσα.


Θα χρειαστεί λίγος χρόνος ώστε να ολοκληρώσετε την έρευνά σας για την εύρεση του ιδανικού συνεργάτη της επιχείρησή σας, αλλά με σωστή προσέγγιση και προσεκτική έρευνα, θα προετοιμαστείτε για σίγουρη επιτυχία.


Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)