fbpx

DS Digital Services

Πίνακας Περιεχομένων

 

Σε αυτό το άρθρο θα σου δώσουμε 6 καταπληκτικές ιδέες marketing για καταστήματα λιανικής πώλησης. Αν λοιπόν ανήκεις σε αυτές τις επιχειρήσεις, κράτα μολύβι και χαρτί και πάμε να μάθουμε ενδιαφέροντα πράγματα. 

Αν με τη λέξη marketing φαντάζεσαι μεγάλες επιχειρήσεις, αίθουσες συσκέψεων, κοστούμια και ταγέρ, κάνεις λάθος. Το marketing δεν είναι πλέον μια πολυτέλεια μόνο για μεγάλες επιχειρήσεις με μεγάλους προϋπολογισμούς. Υπάρχουν πολλές επιλογέςπου  είναι ικανές να να προσφέρουν στα καταστήματα λιανικής: 

2 1

Ας δούμε όμως τι είναι marketing για τα καταστήματα λιανικής πώλησης

Το marketing λιανικής αφορά στην  προώθηση του καταστήματος λιανικής σου..  Γενικότερα σημαίνει:

  οργανικό περιεχόμενο (για παράδειγμα, αναρτήσεις στα social), περιεχόμενο επί πληρωμή δηλαδή διαφημίσεις ή  το καλύτερο όλων, συνδυασμό και των δύο. 

Το marketing εμπεριέχει  πολλαπλές ψηφιακές στρατηγικές, που περιλαμβάνουν τα πάντα. Από ένα διαγωνισμό στα social μέχρι και τη ταμπέλα με προσφορές που θα βάλεις έξω από το κατάστημά σου. 

Η χρυσή τομή είναι να χρησιμοποιήσεις ένα μίγμα όλων των μεθόδων και να καθορίσεις μια συγκεκριμένη στρατηγική, ώστε να μπορείς να δώσεις τη δυνατότητα στην επιχείρησή σου, να κινηθεί πολύπλευρα. 

Το marketing λιανικής πώλησης και τα  4 Ps

 Αυτό το marketing έχει 4 βασικά στοιχεία, γνωστό και ως «4 Ps δηλαδή:

  • Product 
  • Price 
  • Place 
  • Promotion 

 Πάμε όμως να εξετάσουμε τις 5 ιδέες marketing για το κατάστημα λιανικής πώλησης

1.  Τα social πρέπει να τα αξιοποίησεις 

Όσον αφορά στο λιανικό εμπόριο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι πλατφόρμες είναι:

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • TikTok

Πάμε τα τα εξετάσουμε λοιπόν, ένα – ένα. 

5 1

Marketing στο Facebook

Ακόμα και με την άνοδο νεότερων πλατφορμών όπως το TikTok, το Facebook εξακολουθεί να είναι υπερδύναμη σε όλον τον κόσμο. Στο Facebook, μπορείς:

  •  Να μοιράζεσαι συχνές ενημερώσεις με τους πελάτες σου
  •  Να προωθείς  τα προϊόντα σου
  • Να δημιουργείς εκδηλώσεις στην πλατφόρμα χάρη στην ενσωματωμένη λειτουργία εκδηλώσεων
  • Να χρησιμοποιείς λειτουργίες όπως η ζωντανή μετάδοση για να δημιουργείς ουσιαστικές συνδέσεις

Μπορείς επίσης να παρέχεις απευθείας συνδέσμους προς τον ιστότοπό σου στις αναρτήσεις σου ή να συνδέσεις  τη σελίδα σου στο Facebook με έναν κατάλογο με δυνατότητα αγοράς.

Θα χρειαστεί να δημιουργήσεις  έναν λογαριασμό στο Facebook για να διαχειριστείς τις διαφημίσεις στο Instagram, επειδή το λογισμικό διαφημίσεων είναι κοινόχρηστο, μεταξύ των πλατφορμών.

Δημιούργησε μια ομάδα

Το Facebook σου επιτρέπει να δημιουργήσεις ομάδες για την επιχείρηση σου. Σκέψου λοιπόν και συγκέντρωσε τους αφοσιωμένους πελάτες σου σε μια ομάδα που θα την ενημερώνεις για όσα αφορούν στην προώθηση των προϊόντων σου.

Πρόβαλλε διαφημίσεις στο Facebook 

Είναι ένα υπέροχο εργαλείο οι διαφημίσεις στο  Facebook για να προσεγγίσεις το κοινό που στοχεύεις. 

Το καλύτερο που έχεις  να κάνεις  είναι να δοκιμάσεις  διαφορετικές διαφημιστικές λύσεις και στη συνέχεια, να παρακολουθήσεις τις μετρήσεις (π.χ. κλικ, αφοσίωση, πωλήσεις κ.λπ.).

Αυτό θα σε  βοηθήσει να δεις ποιοι τύποι διαφημίσεων είναι κατάλληλοι για την επιχείρησή σου και πόσο χρήματα θα πρέπει να δαπανηθούν για τη διαφήμιση στο Facebook.

4 1

Μarketing στο Instagram

Το Instagram είναι μια από τις πιο δημοφιλείς κοινωνικές πλατφόρμες σήμερα και ενώ ξεκίνησε ως εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών στις αρχές της δεκαετίας του 2010 έχει γίνει πλέον ένας πλήρης προορισμός φωτογραφιών, βίντεο και αγορών για καταναλωτές και επιχειρήσεις. 

Η επιχείρησή σου μπορεί να συνδεθεί με την κοινότητά σου με τους παρακάτω τρόπους:

  •  μοιράζοντας βίντεο κλιπ σύντομης μορφής σε Instagram Stories ή Reels
  •  δημοσιεύοντας φωτογραφίες προϊόντων 
  • φιλοξενώντας ζωντανές εκδηλώσεις μέσω του Instagram Lives 
  • ζωντανές εκδηλώσεις μεγαλύτερης διάρκειας μέσω του IGTV

Το περιεχόμενο πρέπει να το παρουσιάσεις σωστά 

Οι αναρτήσεις σου στο Instagram δεν πρέπει να είναι τυχαίες και μη προσεγμένες. Στόχος σου πάντα να δημιουργήσεις μια σαφή και υπέροχη αισθητική γύρω από το brand σου,  ώστε όταν οι άνθρωποι επισκέπτονται το προφίλ, να έχουν μια γρήγορη ιδέα για το ποια είναι η επιχείρησή σου και τι μπορεί να τους προσφέρει.

Χρησιμοποιείς τα stories στο instagram 

Οι Ιστορίες Instagram σου επιτρέπουν να είσαι πιο αυθόρμητος καθώς οι άνθρωποι περιμένουν ότι το story  θα είναι λιγότερο στημένο και θα προβάλλει την αυθεντικότητά σου. Το κοινό λατρεύει τα stories  πίσω από τα παρασκήνια στο κατάστημά σoυ και τα νέα προϊόντα.

3 1

Μarketing στο Pinterest

Εάν έχεις eshop  η χρήση του Pinterest είναι μια έξυπνη επιλογή. Το Pinterest, όπως το Google και το YouTube, λειτουργεί ως μηχανή αναζήτησης. Πάνω από 450 εκατομμύρια  συρρέουν στην πλατφόρμα για να ερευνήσουν πριν αγοράσουν ή να βρουν έμπνευση.  Εάν η επιχείρησή σου  μπορεί να είναι η απάντηση σε αυτό  που αναζητούν, θα πετύχεις το στόχο σου. 

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις τη δυνατότητα που σου δίνει για τη δημιουργία καρφιτσών που εστιάζουν στο περιεχόμενο με εκπαιδευτικά προγράμματα, που δείχνουν τη χρήση του προϊόντος.

Μπορείς ακόμη να προσθέσεις  ετικέτες στα προϊόντα σε συγκεκριμένες καρφίτσες για να μπορούν οι πελάτες να ψωνίσουν απευθείας από την πλατφόρμα.

Η διαφήμιση στο Pinterest είναι μια άλλη δημοφιλής επιλογή. Οι προωθημένες καρφίτσες εξυπηρετούν τις στοχευμένες καμπάνιες, έτσι ώστε το ιδανικό κοινό σου να παρακολουθεί το περιεχόμενό σου.

Προσοχή η επιμέλεια του περιεχομένου είναι το κλειδί

Όπως και το προφίλ σου στο Instagram,  οι πίνακες στο Pinterest πρέπει να είναι επιμελημένοι με προσοχή, ώστε να διευκολύνουν τους πιθανούς πελάτες να πλοηγηθούν σε πράγματα που τους ενδιαφέρουν.

Σε ενδιαφέρει: Πως πρέπει να χρησιμοποιήσω τα hashtags στο Pinterest: Πλήρης οδηγός για την επιχείρησή σου

Απαιτείται υπομονή 

Ο αλγόριθμος Pinterest δεν εμφανίζει απαραιτήτως το περιεχόμενό σου γρήγορα. Συχνά μπορεί να χρειαστούν έως και 6 μήνες για να αρχίσει πραγματικά να εμφανίζεται, στις ροές των χρηστών.

Μπορείς ακόμη να δημιουργήσεις αναρτήσεις ιστολογίου ειδικά για το Pinterest, όπως οδηγούς δώρων που βοηθούν στην ανάδειξη της επωνυμίας. Έπειτα  κατεύθυνε τους πελάτες στις σωστές σελίδες σου όλο το χρόνο.

Όσο για τα προϊόντα σου, , θα τα πάνε πολύ καλά στο Pinterest αν τα παρουσιάσεις  σε μορφή διαφήμισης.

1 2

Το marketing στο TikTok

Μια  από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εφαρμογές στον κόσμο, το TikTok έγινε η πρώτη εφαρμογή που δεν ανήκει στο Facebook και γνωρίζει φανταστική άνοδο. 

To βίντεο σύντομης μορφής σε συνδυασμό με τον αλγόριθμο βάσει ενδιαφέροντος του TikTok καθιστά την πλατφόρμα πολύ φιλική προς τις μικρές επιχειρήσεις. Εάν  “το έχεις” με την κάμερα, είναι ένα υπέροχο εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιήσεις 

2. Το email marketing είναι εξίσου αποδοτικό 

 Το να “εκμεταλλευτείς” το email για να αποκτήσεις νέους πελάτες απαιτεί απλώς λίγη γνώση.

Θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις την αφοσίωση των πελατών χωρίς να έχει μπει ανάμεσά σας ο αλγόριθμος. 

Με  το email marketing μπορείς να στείλεις  τμηματοποιημένες καμπάνιες με βάση τις προηγούμενες αγορές και τις τρέχουσες συμπεριφορές των πελατών σου, όπως εγκαταλελειμμένα καλάθια  ή προβολές μιας συγκεκριμένης σελίδας προϊόντος. 

Αυτή η μορφή στοχευμένου μάρκετινγκ είναι ισχυρή και ένας πολύ καλός τρόπος για να υπενθυμίζεις  στους πελάτες σου  ότι βρίσκεσαι κοντά τους και τους προσφέρεις αυτό που πραγματικά έχουν ανάγκη. 

Κατηγοριοποίησε τους μη πελάτες

Ο καλύτερος τρόπος για να χρησιμοποιήσεις το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να αποκτήσεις νέους πελάτες είναι να κατηγοριοποιήσεις τους συνδρομητές σου που δεν έχουν αγοράσει ακόμη.

Στη συνέχεια, μπορείς να στείλεις μήνυμα σε άτομα που δεν έχουν αγοράσει ακόμη με  στοχευμένες καμπάνιες, με προσφορές ή δώρα πρώτης αγοράς.

Πρόβαλε τη δική σου ιστορία  

Μια  υπέροχη ιδέα  καμπάνιας είναι να στείλες  ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με λεπτομέρειες για την ιστορία της επωνυμίας σου.. Θα κάνει τους ανθρώπους να ασχοληθούν με την επιχείρησή σου και να ενθουσιαστούν μαζί τους. Μη ξεχνάς πως οι άνθρωποι, αγαπούν τις ιστορίες. 

3. Το marketing λιανικής  μπορείς να το ενισχύσεις  με influencers

Με τους  influencers, ο αριθμός των followers δεν είναι το παν. Στην πραγματικότητα, το ποσοστό αφοσίωσης είναι μια καλύτερη μέτρηση για τον προσδιορισμό του εάν αξίζει να συνεργαστείς ή όχι.

Οι influencers με σχετικά χαμηλό αριθμό ακολούθων (λιγότεροι από 10.000 ακόλουθοι) έχουν συχνά πολύ υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης. Ένα υψηλό ποσοστό αφοσίωσης σημαίνει υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης και, επομένως, μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας μιας καμπάνιας μέσω influencer.

Μπορείς να προσλάβεις influencer για να δημιουργήσετε φωτογραφίες ή βίντεο που προωθούν τα προϊόντα στο κατάστημά σας ή σε μια συγκεκριμένη εκδήλωση, όπως ένα μεγάλο άνοιγμα.

Διάβασε κι αυτό: 6 Ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον social media coach  πριν τον προσλάβεις

Κάνε το e-shop σου να πουλάει

4. Δημιούργησε μια καμπάνια που να προσφέρει κίνητρα 

Η δημιουργία κινήτρων για τους πελάτες σου είναι σημαντική. Μπορούν δηλαδή  να παραπέμπουν τους φίλους τους σε εσένα και αυτό να προσελκύσει επισκεψιμότητα υψηλής αξίας και να ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές και από τους δύο. Ένας δημοφιλής τρόπος για να το εφαρμόσεις αυτό είναι να προσφέρεις ένα κουπόνι για τους πελάτες και τους φίλους τους εάν παραπέμψουν με επιτυχία κάποιον.  Που θα τα προωθήσεις;

Μπορείς να το κάνεις και στο διαδίκτυο, αλλά και στο φυσικό κατάστημά σου.

 Οι εκδηλώσεις εντός καταστήματος ενισχύουν το marketing 

 Oι εκδηλώσεις εντός του καταστήματος μπορούν να κάνουν θαύματα και να φέρουν περισσότερη κίνηση στο κατάστημα. Υπάρχουν πολλές ιδέες από τις οποίες μπορείς να επωφεληθείς. 

Ένα κατάστημα κρασιών π.χ. θα μπορούσε να διοργανώσει μια εκδήλωση με θέμα τη γευσιγνωσία, ένα γυμναστήριο θα μπορούσε να έχει ένα μάθημα υγιεινής μαγειρικής και ένα κατάστημα τέχνης θα μπορούσε να φιλοξενήσει ένα μάθημα ζωγραφικής.

Μπορείς ακόμη να φιλοξενήσεις στο χώρο σου μια φιλανθρωπική εκδήλωση.

Το να δείξεις ότι ενδιαφέρεσαι για το καλό μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν οι πελάτες  τόσο εσένα, όσο και την επιχείρησή σου. .

5. Μarketing με sms 

Το SMS marketing έχει μεγάλη ανταπόκριση για έναν και μόνο λόγο, άνθρωποι αγαπούν τα τηλέφωνά τους. Συνήθως ελέγχουν τα τηλέφωνά τους 52 φορές την ημέρα και  τα γραπτά μηνύματα έχουν ποσοστό ανοίγματος (98%).

Ξεκίνα λοιπόν να συλλέγεις τους αριθμούς κινητών τηλεφώνων των πελατών σου και στείλτε —με την άδειά τους— σχετικές επιστολές με στόχο την ενίσχυση της στρατηγικής του marketing. 

2 1

6. Αξιοποίησε τα video για ένα αποδοτικό marketing 

 Όταν χρησιμοποιείται σωστά, το βίντεο από μια επιχείρηση λιανικής πώλησης, κάνει εξαιρετική δουλειά.  Επέλεξε τι θέλει να δει το ιδανικό σου κοινό και πρόσφερέ το. Δείξε τα προϊόντα σου και βγες στη κάμερα, ο κόσμος θέλει να γνωρίζει από που θα αγοράσει. Επιπλέον δημιουργείς μια σχέση οικειότητας μαζί του και αυτό να είσαι σίγουρος πως θα ωφελήσει τις πωλήσεις σου. 

Παράγοντες όπως η διάρκεια των βίντεο, το περιεχόμενο,, καθώς και τα θέματα και τα εφέ που θα υπάρχουν στο περιεχόμενο, εξαρτώνται από την πλατφόρμα στην οποία θα τα προβάλεις.

Μη ξεχάσεις να προσθέσεις το CTA ή  έναν σύνδεσμο στην περιγραφή. 

Βρες τη στρατηγική  marketing για το κατάστημα λιανικής που έχεις και εφάρμοσέ την με τα κατάλληλα μέσα. Αυτό όσο κι αν φαίνεται δύσκολο, στην πραγματικότητα δεν είναι. 

Ξεκινώντας με τις σωστές στρατηγικές λιανικής για τις καμπάνιες σου ειλικρινά  μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στις πωλήσεις σου.

Aν σου άρεσε το άρθρο, μπορείς να διαβάσεις: 9+1 Μοναδικά Marketing Tips για την επιχείρησή σου!

 Τί χρειάζεται μια μικρή επιχείρηση για να πάει μπροστά;

 Γιατί πρέπει να ακολουθείς τις τάσεις στο TikTok;

Αν χρειάζεσαι βοήθεια σε αυτό τότε εμείς μπορούμε να σου δείξουμε το πως θα γίνει. Επικοινώνησε μαζί μας και θα λύσουμε οποιαδήποτε απορία σου.

Ακολούθησε μας σε FacebookInstagram και TikTok για να μαθαίνεις ότι νεότερο και trend γύρω από τα social media.

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online