fbpx

DS Digital Services

Content Writing ή… Marketing;

“Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς”! Χιλιοειπωμένη φράση, αλλά αληθινή. Όμως, πώς μπορούμε να είμαστε βασιλιάδες στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο; Αυτό θα σας πούμε σήμερα. Τι είναι, λοιπόν, το content writing, ή αλλιώς αυτό που λέμε “δημιουργία περιεχομένου”; 

Ως δημιουργία περιεχομένου ορίζουμε κάθε κείμενο που έχουμε γράψει, συντάξει, προβάλει ή αφηγηθεί ψηφιακά. Μπορεί να κατέχει θέση δημοσίευσης (μονής ή καρουζέλ), βίντεο, podcast, ή και…αφίσας! Σκοπός είναι να μεταδοθεί ένα δυνατό, σημαντικό, ξεκάθαρο, περιγραφικό και με πρωτότυπο τρόπο δοσμένο. Δουλειά που αναλαμβάνουν είτε οι γνώστες επιχειρηματίες, αν μιλάμε και για μονοπρόσωπη επιχείρηση, ή οι δημιουργοί περιεχομένου με στόχο να πείσουν το κοινό να αναλάβει δράση (call to action), να ενεργοποιηθεί και ιδανικά να αγοράσει. 

Διάβασε περισσότερα εδώ: Digital Copywriter: Ο πιο σημαντικός ρόλος μιας επιχείρησης!

Content Writer: Ο πιο σημαντικός άνθρωπος πίσω από την επιχείρηση

Ο ρόλος του content writer σήμερα είναι πιο επιτακτικός και σημαντικός από ποτέ. Σύμφωνα με έρευνα διετίας, το 70% των επιχερήσεων επενδύει στο περιεχόμενο. Ένας ρόλος με πολυπλοκότητα, συνθετότητα, δυσκολία, με πολλές παραμέτρους, αλλά αποτελεσματικός, αν ασκηθεί σωστά. Σκοπός είναι να εντοπίσει η κάθε επιχείρηση το πιο αποτελεσματικό περιεχόμενο βάσει του προϊόντος της και του κοινού που ανταποκρίνεται. Κάποιες επιλέγουν τις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα, κάποιες τη μορφή άρθρων σε ιστολόγια, κάποιες άλλες τα ebooks. Το θέμα δεν είναι τόσο, όμως, η μορφή του περιεχομένου, όσο τρελό κι αν ακούγεται, αλλά το μήνυμα, ο τρόπος μετάδοσης, η ποιότητα, η πρωτοτυπία. Το περιεχόμενο είναι η “φωνή της επιχείρησης” και όσο πιο δυνατά ακούγεται, τόσο περισσότερο εντυπώνεται στα αυτιά του κοινού και δημιουργεί συνθήκες πώλησης. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει συνέπεια, επιμονή, υπομονή και διάρκεια. Η επιτυχία θέλει βάσει, η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα, κατά το γνωστό ρητό. Όμως, πώς θα το κάνετε; Πάμε να δούμε 6 τρόπους! 

6 Tips για επιτυχημένο Content Writing 

1. Γράψτε μοναδικά και πρωτότυπα κείμενα ως έκθεση ιδεών!  

Τι θα πει αυτό ακριβώς; Καλά, προφανώς, δε θα σας γυρίσουμε στα θρανία για να δώσετε πάλι πανελλαδικές! Αλλά θα σας εκπαιδεύσουμε. Κορυφαίες προσωπικότητες στο content writing αναφέρουν το πόσο πολύ δουλεύουν το περιεχόμενό τους. Το να “βγάλεις” περιεχόμενο είναι εύκολο, να “γεννήσεις” μια ιδέα που λέμε απλά. Το να λειτουργήσει αυτό προς όφελος της εταιρίας ώστε να πείσει τον αναγνώστη μέσω του μηνύματός του να γίνει πελάτης και καταναλωτής είναι το πιο δύσκολο. Αλλά, ας τα πάρουμε με τη σειρά. Τι περιεχόμενο βγάζουμε; Αρχικά, υπάρχουν όλες οι ιδέες! Όλες! Μέσα μας, στη google, στα σχόλια των πελατών, στα μηνύματά τους, σε διάφορα ξένα σάιτς. Κάθε τύπος προϊόντος φέρνει λύσεις. Προσοχή! Δεν κλέβουμε το περιεχόμενο άλλων. Ιδανικά πηγαίνουμε να κάνουμε έρευνα πάνω σε μια ιδέα. Καταγράφουμε άξονες, βλέπουμε στο διαδίκτυο τα πάντα γύρω από την ιδέα αυτήν, και τα κρατάμε σε σημαντικό βαθμό. Έπειτα, εμπλουτίζουμε την ιδέα με δικές μας γνώσεις κι απόψεις. Ας πούμε σ΄ένα ποσοστό 60-40 δικό μας. Σημαντικό, να δούμε πώς θα προσφέρουμε το περιεχόμενο αυτό. Σύντομο βίντεο, μονά ποστ, καρουζέλ; Όλα τα λένε τα στατιστικά. Και φυσικά, πάντα να φροντίζετε να εξελίσσετε το περιεχόμενό σας. Μην μένετε στάσιμοι. Από ιδέες μέχρι σχεδιασμό, μορφή, χρώμα. 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Τα 5 απίστευτα Instagram Marketing Trends για το 2023

2. Ένας τίτλος είναι…σημαία!

Και ωραία! Το φτιάξαμε αυτό. Μετά; Απλό, σερβίρουμε! Αλλά εδώ είναι όλο το μυστικό. Πώς σερβίρουμε. Ο τίτλος που θα επιλέξουμε λειτουργεί ως άγκιστρο στην περίπτωση του “ψαρέματος” “θηράματος”. Μία λέξη, ένας αριθμός, πολλά λόγια, κακή επιλογή σκέψης, όλα αυτά μπορεί να κάνουν τον αναγνώστη να προσπεράσει το περιεχόμενό σας και είναι κρίμα για τον κόπο σας, για τη δουλειά και φυσικά την ιδέα σας. Επομένως, μπορείτε να ακολουθήσετε συγκεκριμένους απαράβατους “κανόνες” για έναν επιτυχημένο τίτλο. Αριθμούς, ερωτήσεις με “πώς” & “γιατί”, σύντομες συμβουλές είναι πάντα επιτυχημένα τρικ. Σε όλα αυτά ρόλο παίζει το SEO! Φροντίστε να έχετε έναν τίτλο με μια κατάλληλη λέξη-κλειδί πάνω, παρόμοιες, αν όχι ίδιες, να έχετε και στη λεζάντα και στο bio σας. Οι χρήστες αναζητούν με λέξεις διάφορα, οπότε εύκολα μπορεί να πλασαριστεί το περιεχόμενό σας σε εκατοντάδες και γιατί όχι χιλιάδες μάτια. 

3. SEO και άγιος ο Θεός και στα social media! 

Τον καλύτερο τίτλο να έχετε, τον πιο εμπνευσμένο, αν δεν το έχετε κάνει να δουλέψει υπέρ σας, η καλύτερη γραφή να είναι, δε θα διαβαστεί ποτέ! Το SEO χρειάζεται και εδώ, όπως τέθηκε πιο πριν, και αφορά την βελτιστοποίηση σελίδας, περιεχομένου, να το πούμε χονδρικά, στο μέσο όπου εκτίθεται η δουλειά σας. Είτε είναι σελίδα ιστοτόπου, είτε μια δημοσίευση στα κοινωνικά δίκτυα. Αν δεν γνωρίζετε εσείς από SEO, μια καλή λύση για να μην πάει χαμένη η δουλειά και ο κόπος σας είναι να προσλάβετε έναν SEO Sprecialist. Αν γνωρίζετε (υπάρχουν πολλά σεμινάρια στην αγορά και δωρεάν για να εκπαιδευτείτε), τότε δεν έχετε παρά να στοχεύσετε τις ιδανικές λέξεις-κλειδιά κατόπιν έρευνας που θα κάνετε για την εταιρία σας σχετικά με το προϊόν και τις υπηρεσίες που προσφέρετε, ώστε να τις εντάξετε στο περιεχόμενό σας. Να θυμάστε ότι όσο πιο γενικές λέξεις-κλειδιά αποφεύγετε τόσο το καλύτερο να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό. Π.χ. αν πουλάτε παπούτσια, η λέξη “παπούτσια’’ χρησιμοποιείται από χιλιάδες κόσμο κι επιχειρήσεις, κάτι που δεν θα σας δώσει πλεονέκτημα να ξεχωρίσετε. 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Χρώματα & Brand: Παίζουν ρόλο τελικά στην επιχείρηση;

4. Το περιεχόμενο με ποικιλία μπορεί να δώσει….δουλειά! 

To content writing δεν είναι μόνο… γράψιμο! Σκεφτείτε πώς και πού μπορείτε να μοιράσετε το περιεχόμενό σας εκτός από μία πλατφόρμα. Η ποικιλία, αρκεί φυσικά να μην το παρακάνετε, σας εξασφαλίζει ενεργή παρουσία σε διάφορες πλατφόρμες που βρίσκεται μεγαλύτερη δεξαμενή πελατών, κι αθροιστικά να το δείτε. Αυτό, λοιπόν, που προέχει για εσάς, είναι να δείτε βάσει στατιστικών πού είναι το υποψήφιο ιδανικό κοινό σας και έτσι να παρέχετε με την κατάλληλη μορφή το περιεχόμενό σας. Για παράδειγμα, ένα μονό ποστ στο Instagram έχει άλλες διαστάσεις στο Facebook, κι άλλες στο Linkedin. Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά. Μπορείτε να πάρετε ιδέες από επαγγελματίες δημιουργούς, από επιχειρήσεις, από ανταγωνιστές, και να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας. Ακόμα, μια ενδιαφέρουσα, και μακροπρόθεσμα επικερδής τακτική, είναι το email marketing. Μπορείτε να στέλνετε ανά συγκεκριμένο χρονικό διάστημα newsletters με χρήσιμο περιεχόμενο που θα αποφασίσετε εσείς και θα στοχεύει στην προβολή της επιχείρησής σας και φυσικά στην προσέλκυση πελατών. Αν μάλιστα κάνετε αυτή τη δουλειά καιρό κι αποκτήσετε εμπειρία και γνώσεις μπορείτε να την ασκήσετε και επαγγελματικά. Η γνώση άλλωστε υπάρχει εκεί έξω. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΔΩΡΕΑΝ MARKETING TIPS!

5. Δουλέψτε το περιεχόμενο έξυπνα & τεχνικά

Αν γράφετε περιεχόμενο μικρής μορφής, οι συμβουλές ως εδώ σας αρκούν. Αν όχι, δηλαδή έχετε blogs, άρθρα, ιστολόγια, αυτή η παράγραφος θα σας λύσει τα χέρια. Το κοινό δε θέλει να διαβάζει κατεβατά και φυσικά, σύμφωνα με έρευνες, άνω των 1000 λέξεων άρθρα, πιθανόν να τα απορρίψει. Οπότε, μία έξυπνη, εύκολη και πρακτική τακτική είναι να “σπάσετε” το κείμενο με πολυμέσα. Εικόνες, γραφήματα, βίντεο, ενδιαφέρουσες φωτογραφίες ανά παράγραφο είναι ό,τι πρέπει για να “ξεκουραστεί” το μάτι του αναγνώστη. Αν μάλιστα, έχετε podcast ή βίντεο στο YouTube που να σχετίζονται με το θέμα που γράφετε, να το βάλετε οπωσδήποτε. Είναι μια πρόσθετη αξία για εσάς. 

6. Καλέστε το κοινό σας να αντιδράσει!

Τέλος, ένα πολύ πολύ σημαντικό τελευταίο βήμα στο content writing είναι το εξής: Αφού γράψετε και δημοσιεύσετε το περιεχόμενό σας μένει μια σύντομη, πρωτότυπη και περιγραφική λεζάντα με το περίφημο call to action. Πρόκειται, αν δεν το γνωρίζετε, για το κάλεσμα προς το κοινό σας να αντιδράσει είτε κάνοντας like, είτε αποθηκεύοντάς το, είτε κοινοποιώντας το. Μη διστάσετε να τους πείτε τι να κάνουν, ζητήστε το. Αλλά προσοχή! Αποφασίστε από πριν τι θέλετε να κάνουν οι αναγνώστες. Να δηλώσουν ότι τους αρέσει, να το κοινοποιήσουν, να σας ακολουθήσουν; Μην τους μπερδέψετε με πολλές οδηγίες και μηνύματα. Αυτά θα πείσουν και θα μετατρέψουν σταδιακά σε πελάτες τους αναγνώστες. 

Τίποτα δεν είναι απλό, αλλά και τίποτα δύσκολο. Σκοπός είναι να γίνει σωστά. Άλλωστε, πρόκειται για την επιχείρησή σας, την επιβίωσή σας την ίδια. Αν θέλετε να έχετε επιτυχία, εμπιστευθείτε την ομάδα μας που με την εμπειρία και την τεχνογνωσία της θα σας οδηγήσει εκεί που αξίζετε! Ένα κλικ πριν την επιτυχία!

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα