Το ‘ψαξες τρελά!
Διάβασες ό,τι υπάρχει και δεν υπάρχει στο διαδίκτυο για το SEO ιστοσελίδων. Πήρες πληροφορίες από δω κι από κει και τα έβαλες όλα σ’ εφαρμογή.
Για στάσου όμως!
Μα τι στο καλό;
Γιατί το site σου δεν έχει καλή κατάταξη στη Google;
Και τώρα σπας το κεφάλι σου, το ψάχνεις ακόμη περισσότερο και πιο πολύ. Σου συμβαίνει;
Τότε συνέχισε να διαβάζεις γιατί θα μπορέσεις να βρεις επιτέλους τι φταίει.
Ποιο ή ποια απ’ τα 7 θανάσιμα λάθη στο SEO ιστοσελίδων (που μεταξύ μας, πράττουν ακόμη και οι πιο καταξιωμένες εταιρείες) έχεις κάνει άραγε;
Πρώτα όμως αναρωτήσου αν έχεις καταλάβει…
Πίνακας Περιεχομένων
ToggleΤι ακριβώς είναι το SEO ιστοσελίδων;
Η λεγόμενη “Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης” για την οποία έχεις διαβάσει και ακούσει τόσα πολλά είναι με δυο λόγια:
Οι πρακτικές που εφαρμόζεις για βοηθήσεις το site σου να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης.
Και γιατί το θέλεις αυτό;
Για να πετύχεις αύξηση της επισκεψιμότητας (άρα και των πωλήσεων) χωρίς να πληρώνεις για διαφημίσεις.
Αν θες να μάθεις περισσότερα, διάβασε το άρθρο:
Γιατί το SEO είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιχείρηση σου
Κι εμείς πάμε να δούμε αναλυτικά …
τα 7 πιο τραγικά στο SEO ιστοσελίδων και πώς να τ’ αποφύγεις (ή να τα διορθώσεις)
#1 “Μπουκώνεις” τα κείμενα σου με λέξεις- κλειδιά
Μια φορά κι έναν καιρό τo παραγέμισμα με λέξεις-κλειδιά μπορεί να ήταν αποτελεσματικό αλλά από τότε άλλαξαν πολλά.
Πρώτ’ απ’ όλα η Google έγινε πιο έξυπνη και τα πιάνει αυτά τα κόλπα. Μην το παρακάνεις λοιπόν με τα keywords γιατί είναι σίγουρο ότι θα σε “τσακώσει” και θα βάλει την ιστοσελίδα σου στα μαύρα κατάστιχα.
ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙΣ:
- Τοποθέτησε τις λέξεις-κλειδιά σε στρατηγικές θέσεις (τίτλο, υπότιτλους)
- Φρόντισε ώστε τα keywords μέσα στα κείμενά σου να είναι στο 1-2%
- Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το seo review tools για να βεβαιωθείς ότι δεν ξεπερνάς τα όρια
- Δημιούργησε περιεχόμενο με αξία. Δώσε λύσεις και απαντήσεις στο κοινό σου με χρήσιμα tips & tricks
#2 Δεν κάνεις έρευνα για λέξεις-κλειδιά που θα σε φέρουν μπροστά
Δεν μπορεί να μην το ξέρεις!
Το SEO ιστοσελίδων πάει χεράκι με τη σωστή έρευνα για το κοινό σου.
Τι προβλήματα έχει;
Τι αναζητήσεις κάνει στην Google;
Τι λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιεί για να βρει αυτό που ψάχνει;
Μην μου πεις! Δεν έχεις ιδέα;
Και τι κάνεις τότε; Γράφεις ό,τι κρίνεις εσύ πως είναι ωραίο, χρήσιμο, σωστό;
Γκλιν-γκλιν! Σου χτυπάω καμπανάκια!
ΔΕΝ ΘΑ ΣΕ ΒΡΟΥΝ ΠΟΤΕ αν δεν ξέρεις και κατά συνέπεια δεν απαντάς στα ερωτήματα που πληκτρολογούν στη μηχανή αναζήτησης!
ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙΣ:
- Πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα είναι να βρεις το ιδανικό κοινό σου. Ποιοι ενδιαφέρονται γι’ αυτά που πουλάς;
- Αφού ξέρεις πλέον που απευθύνεσαι, κάνε έρευνα λέξεων -κλειδιών για ν’ ανακαλύψεις τις ακριβείς αναζητήσεις του κοινού σου
- Googlαρε λέξεις, φράσεις κι ερωτήματα που πιστεύεις ότι μπορεί να έχουν και πάρε ιδέες απ’ αυτά που θα εμφανίσει η αυτόματη συμπλήρωση καθώς και οι “σχετικές αναζητήσεις”
- Πάρε τη βοήθεια δωρεάν εργαλείων εύρεσης λέξεων-κλειδιών όπως τα:
- Στόχευσε στις λέξεις-κλειδιά που έχουν τον μεγαλύτερο όγκο αναζήτησης ανά μήνα
# 3 Έχεις φτωχό ή/και διπλότυπο περιεχόμενο
Ό,τι χειρότερο για το SEO ιστοσελίδων!
Τι νομίζεις; Είναι τυχαίο που όλοι όσοι ασχολούνται με το SEO και το marketing επαναλαμβάνουν συνεχώς τα σοφά λόγια του Bill Gates ότι
το περιεχόμενο είναι Βασιλιάς;
Είναι 100% αλήθεια γιατί οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν τις ιστοσελίδες βάσει των keywords που χρησιμοποιούν στο περιεχόμενό τους.
Αν έχεις λοιπόν φτωχό περιεχόμενο, οι πιθανότητες να σκαρφαλώσει το site σου στην κορυφή της Google είναι ελάχιστες.
Αυτό το τεράστιο λάθος κάνουν ακόμη και τα πιο μεγάλα κα γνωστά e-shops που δεν μπαίνουν στον κόπο να βάλουν αναλυτικές περιγραφές στις σελίδες των προϊόντων τους.
Και άντε, οι γνωστές φίρμες δεν το έχουν και πολλή ανάγκη γιατί βασίζονται στο brand name τους.
Τις πιο μικρές επιχειρήσεις όμως, τις τρώει η μαύρη μαρμάγκα.
Άλλο ένα λάθος στο περιεχόμενο είναι η αντιγραφή από άλλα sites. Η Google όμως τιμωρεί το διπλότυπο περιεχόμενο!
ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙΣ:
- Στις σελίδες των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου πρόσθεσε αναλυτικές περιγραφές (φροντίζοντας να περιλαμβάνουν λέξεις-κλειδιά)
- Μην “κλέβεις” κείμενα από άλλα websites αλλά δημιούργησε δικό σου, πρωτότυπο περιεχόμενο
- Εναλλακτικά, μπορείς να προσλάβεις έναν SEO copywriter που ξέρει καλά τη δουλειά του και τα κάνει όλα χωρίς να χρειαστεί εσύ να σκοτιστείς.
- Αν δεν έχεις ήδη, φτιάξε (ή βάλε να φτιάξουν) μια σελίδα Blog στο site σου όπου θ’ ανεβάζεις χρήσιμα άρθρα για το κοινό σου
Για να μάθεις περισσότερα, διάβασε:
5 λόγοι για να αρχίσεις Blog – Ξεκίνα σήμερα!
5 Tips για το πώς να φτιάξω blog!
- Τσέκαρε (για καλό και για κακό) αν υπάρχει διπλότυπο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου με κάποιο εργαλείο όπως το plagiarism
# 4 Δεν κάνεις SEO στους τίτλους των ιστοσελίδων σου
Τώρα θα σε πάω κατευθείαν σ’ ένα παράδειγμα για να καταλάβεις καλύτερα τι θέλω να σου πω.
Έστω ότι πουλάς χειροποίητα κοσμήματα. Και όλο καμάρι (δικαιολογημένα) βάζεις ως τίτλο σελίδας κάτι ευφάνταστο και δημιουργικό του στυλ:
“Καλλιτεχνικά θαύματα – Ανακαλύψτε μοναδικές δημιουργίες για κάθε περίσταση!”
Μμμμ…
Ειλικρινά, πιστεύεις ότι κάποιος που ενδιαφέρεται για χειροποίητα κοσμήματα, θα κάνει αναζήτηση χρησιμοποιώντας φράσεις ή λέξεις όπως αυτές που περιέχονται στον παραπάνω τίτλο;
Ούτε κατά διάνοια!
ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙΣ:
- Βάλε λέξεις ή φράσεις κλειδιά στον τίτλο σου.
Π.χ. Χειροποίητα κοσμήματα με ημιπολύτιμες πέτρες που ξεχωρίζουν
Αυτό μάλιστα! Είναι SEO τίτλος γιατί απαντάει στις αναζητήσεις του κόσμου και βοηθάει την Google να καταλάβει περί τίνος πρόκειται!
Bonus Μυστικό για άριστο SEO ιστοσελίδων
Φρόντισε ώστε κάθε σελίδα του site σου να στοχεύει σε διαφορετικά keywords.
Στην αντίθετη περίπτωση κάνεις το λεγόμενο keyword cannibalization.
Δηλαδή;
Βάζεις τις δικές σου σελίδες ν’ ανταγωνίζονται μεταξύ τους και μπερδεύεις την Google που δεν ξέρει ποια απ’ αυτές να προωθήσει με αποτέλεσμα να τις υποβαθμίζει όλες!
# 5 Αγνοείς το εναλλακτικό κείμενο (alt text) στις φωτογραφίες
Αυτό είναι S.O.S ειδικά για τα e-shops!
Κοίτα τι συμβαίνει. Οι μηχανές αναζήτησης δεν βλέπουν τις εικόνες. Αν λοιπόν οι φωτογραφίες σου δεν περιλαμβάνουν κείμενο, τις αγνοούν εντελώς.
Το αποτέλεσμα;
Το site σου έχει χαμηλή κατάταξη και χάνει την ευκαιρία να εμφανιστεί στην αναζήτηση εικόνων.
ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙΣ:
- Βάλε περιγραφές με λέξεις- κλειδιά στο εναλλακτικό κείμενο (alt text) κάθε φωτογραφίας που ανεβάζεις στην ιστοσελίδα σου.
# 6 Το site σου δεν είναι mobile – friendly, δεν είναι φιλικό σε κινητές συσκευές
Οι χρήστες σερφάρουν στο ίντερνετ περισσότερο μέσα απ’ το κινητό ή το tablet τους πάρα απ’ τον υπολογιστή τους.
Αν το website σου εμφανίζεται σ’ αυτές τις συσκευές ακριβώς όπως σ’ έναν Η/Υ, υπάρχει πρόβλημα γιατί δεν εξυπηρετεί καθόλου τους χρήστες.
Αυτό κατ’ επέκταση σημαίνει κακή εμπειρία χρήστη και ως συνήθως η Google που νοιάζεται για το κοινό της, σε πετάει στην άκρη!
ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙΣ:
- Βεβαιώσου αν το site σου είναι ή όχι mobile friendly. Τσέκαρε το με mobile friendly test tool της Google.
- Αν ανακαλύψεις ότι κάτι δεν πάει καλά, επικοινώνησε αμέσως με τον developer που κατασκεύασε την ιστοσελίδα σου για να το φτιάξει όπως πρέπει.
# 7 Google Analytics και Google Search Console: τα έχεις μόνο ακουστά!
Και τα δύο είναι ΔΩΡΕΑΝ εργαλεία που σου παρέχουν δεδομένα όπως είναι τα δημογραφικά του κοινού σου αλλά και απίστευτα χρήσιμες πληροφορίες για την απόδοση του website σου.
Αν δεν τα ξέρεις, πώς θα μπορέσεις ν’ ακολουθήσεις μια σωστή στρατηγική SEO ιστοσελίδων;
ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΩΣΕΙΣ:
- Έλεγξε αν ο developer έχει συνδέσει το site σου με Google Analytics και Google Search Console.
- Αν όχι, πες του να το κάνει και ξεκίνα να παρακολουθείς την απόδοση.
- Δες για παράδειγμα:
- Ποιες σελίδες έχουν καλύτερη απόδοση και ποιες όχι; (Και άρα πρέπει να βελτιώσεις;)
- Ποια ερωτήματα, ποιες αναζητήσεις φέρνουν επισκεψιμότητα στο site σου;
- Τι λάθη υπάρχουν στην ιστοσελίδα σου που πρέπει να διορθωθούν;
Έχεις έναν θησαυρό στα χέρια σου, εκμεταλλεύσου τον!
Αξιοποίησε τα στοιχεία που σου προσφέρουν τα analytics για να βελτιστοποιήσεις στο maximum το site σου.
Τι άλλο πρέπει να προσέξεις στο SEO ιστοσελίδων
Αν διορθώσεις τα παραπάνω λάθη στο SEO ιστοσελίδων, θα δεις τεράστια διαφορά στην απόδοση του site σου.
Υπάρχουν ωστόσο και πολλοί άλλοι παράγοντες που καθορίζουν την κατάταξη ενός website στην Google.
Επιγραμματικά αναφέρω :
- τη βελτιστοποίηση του URL
- την ταχύτητα του site
- τη χρήση εσωτερικών και εξωτερικών συνδέσμων
- το φρεσκάρισμα του παλιού περιεχομένου κλπ.
Το σημαντικότερο;
Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάς ότι:
Η Google εξελίσσεται. Γίνεται όλο και πιο έξυπνη, όλο και πιο περίπλοκη.
Οι πρακτικές και τα “κόλπα” που κάποτε λειτουργούσαν, δεν λειτουργούν πια. Και αυτά που ισχύουν σήμερα, ίσως να μην ισχύουν αύριο.
Πρέπει λοιπόν να είσαι μονίμως up to date.
Το βρίσκεις αδύνατον;
Μην απελπίζεσαι γιατί υπάρχει λύση για όλα !
Είσαι μόνο ένα κλικ μακριά απ’ την επιτυχία της επιχείρησής σου!
Για περισσότερα tips & tricks, ακολούθησε μας σε Facebook και σε Instagram.
Σε βοήθησε το άρθρο; Μην το κρατάς μόνο για εσένα! Μοιράσου το στα social media, παίρνει λιγότερο από 1 λεπτό.