fbpx

DS Digital Services

Κρίσιμα λάθη SEO για eshops

7 κρίσιμα λάθη SEO των e-shop

Είναι συνηθισμένο για τους εμπόρους στο διαδίκτυο να πιστεύουν ότι με την απλή καταχώριση εκατοντάδων ή ακόμη και χιλιάδων προϊόντων στο e-shop τους , θα έχουν μια πολύ καλή θέση στα αποτελέσματα της Google. Ή για την ακρίβεια θεωρούν ότι τελείωσε η δουλειά και το site θα πηγαίνει από μόνο του. Χα! Δυστυχώς αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Το πρόβλημα είναι ότι η βελτιστοποίηση των e-shop για SEO (Search Engine Optimization) είναι πολύ πιο δύσκολη από ότι για τα blogs ή τους απλούς δικτυακούς τόπους. Έχοντας πολλές σελίδες προϊόντων και πολλά προϊόντα πολλά προβλήματα προκύπτουν που κάνουν το SEO πολύ δύσκολο για τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σήμερα θα δούμε 7 κρίσιμα λάθη SEO των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Άνδρας υπολογίζει στατιστικά social media

1) Έλλειψη Περιγραφή Προϊόντος

Από την εμπειρία μας, αυτό το σφάλμα συνήθως γίνεται από ηλεκτρονικά καταστήματα δώρων (με την ευρεία έννοια) και ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης. Δυστυχώς, η πλήρης έλλειψη μιας περιγραφής του προϊόντος ουσιαστικά θέτει τέλος στις πιθανότητες της σελίδας να βρίσκεται στις κορυφαίες 10 θέσεις ενός ερωτήματος στην Google, το οποίο είναι και το ζητούμενο αν θέλουμε να έχουμε επισκέψεις στο site μας. Έτσι, βεβαιωθείτε ότι έχετε προσθέσει μια περιγραφή, καθόλου περιγραφή είναι χειρότερο από καθόλου περιγραφή! Μην μηδενίζετε τις πιθανότητες της σελίδας σας.

Λάθη SEO για e-shop Έλλειψη περιγραφής προϊόντος

Για παράδειγμα, δείτε αυτές τις μπότες. Τίποτα ιδιαίτερο, ένα ζευγάρι μπότες. Φυσικά, μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις, αλλά οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να δουν εικόνες εκτός και αν τις κάνετε φιλικές προς αυτές, πρόσθετε δηλαδή λέξεις κλειδιά στην περιγραφή. Φροντίστε λοιπόν να προσθέσετε μια περιγραφή του προϊόντος.

Προφανώς, όσο πιο πολύ μοναδικό περιεχόμενο γράφετε στην περιγραφή του προϊόντος σας τόσο καλύτερο θα είναι για το SEO. Ωστόσο, λάβετε υπόψη τα ακόλουθα:

  • Γράψτε μόνο ποιοτικό περιεχόμενο που βοηθά τους πελάτες σας να πάρουν μια απόφαση για αγορά.
  • Μην αντιγράφετε περιεχόμενο από άλλες σελίδες. Οι μηχανές αναζήτησης θα σας τιμωρούν για αυτό.Πάρτε ιδέες αλλά προσαρμόστε το περιεχόμενο στα δικά σας μέτρα.
  • Δοκιμάστε πόσο περιεχόμενο βοηθά στις πωλήσεις. Πάρα πολύ περιεχόμενο μπορεί να βλάψει. Πειραματιστείτε!

2) Χρήση περιγραφών προϊόντων από τους κατασκευαστές

Εάν θέλετε να καταχωρείτε γρήγορα τα προϊόντα σας, απλά προσθέστε την περιγραφή από τον κατασκευαστή. Αυτή η ενέργεια σας εγγυόμαστε ότι θα κάνει το e-shop σας να τιμωρηθεί από τις μηχανές αναζήτησης.

Το θέμα είναι ότι αυτές οι περιγραφές υπάρχουν σε δεκάδες ηλεκτρονικά καταστήματα. Και τα περισσότερα αφήνουν το κείμενο στην αρχική του μορφή. Αυτό οδηγεί σε έναν αριθμό σελίδων με μη μοναδικό περιεχόμενο που πρέπει να συναγωνιστούν για μια θέση στην μηχανή αναζήτησης . Ακόμα χειρότερα, αυτές οι περιγραφές κατασκευαστών συνήθως δεν είναι γραμμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να προσελκύσουν πελάτες και να πουλήσουν

Ο κανόνας είναι: να δημιουργείτε πάντα μοναδικό περιεχόμενο. H Google γίνεται συνέχεια καλύτερη στο να ρίχνει ιστοσελίδες κάτω στην κατάταξη λόγω του διπλού περιεχομένου.

Το να γράψεις μοναδικό περιεχόμενο για χιλιάδες προϊόντα είναι φυσικά δύσκολο και μπορεί να είναι ένα αποθαρρυντικό έργο. Το ξέρουμε, το έχουμε ζήσει πολλές φορές. Ίσως είναι καλό να εξετάσετε τη χρήση μιας μετα-ετικέτας NO INDEX(χωρίς καταχώρηση) στις σελίδες προϊόντων για τις οποίες δεν μπορείτε να γράψετε μοναδικό περιεχόμενο. Αν έχετε χιλιάδες σελίδες προϊόντων που είτε δεν μπορείτε να αλλάξετε τις περιγραφές σε λίγες μέρες, σίγουρα θα πρέπει να τις κρατήσετε εκτός των μηχανών αναζήτησης.

Το βασικό εδώ είναι ότι δεν θέλετε να έχετε χιλιάδες σελίδες χωρίς μοναδικό περιεχόμενο σε σύγκριση με μερικές μόνο που έχουν. Αυτό θα κάνει το e-shop σας να μοιάζει σαν να έχει δημιουργήσει αυτόματα χιλιάδες απλές ιστοσελίδες για να προσπαθήσει να κερδίσει κίνηση SEO. Αυτό ακριβώς δεν θέλετε.

3) Έλλειψη αξιολογήσεων προϊόντων

Περίπου το 70% των αγοραστών αναζητούν κριτικές για τα προϊόντα σε ηλεκτρονικά καταστήματα ή φόρουμ πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά. Αυτό σημαίνει ότι εάν το e-shop σας δεν έχει τέτοιες κριτικές, χάνετε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του κοινού. Επιπλέον, είναι πιο εύκολο οι κριτικές ενός προϊόντος να φτάσουν στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης παρά το ίδιο το προϊόν.

Αξιολογήσεις προϊόντων στα eshop

Το Amazon.com έχει επιτρέψει στους χρήστες του όχι μόνο να αγοράζουν προϊόντα, αλλά και να αφήνουν κριτικές για βιβλία, gadgets και άλλα. Έτσι, έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη κοινότητα που μοιράζονται τις εμπειρίες τους.

Η ομορφιά με τις αξιολογήσεις προϊόντων από τους πελάτες είναι:

  • Δημιουργούν μοναδικό περιεχόμενο για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και είναι δωρεάν! Μιλήσαμε για όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με το να μην έχει μοναδικό περιεχόμενο και πόσο δύσκολο είναι να το δημιουργήσετε. Οι κριτικές προϊόντων λύνουν αυτό το πρόβλημα!
  • Διατηρεί τη σελίδα του προϊόντος “ζωντανή”, κάτι το οποίο μπορεί να βοηθήσει στο να ξαναφέρει τις μηχανές αναζήτησης. Το να μπορείτε να ενημερώνετε το site σας πιο συχνά, είναι καλό για τις συνολικές προσπάθειες του SEO σας.

4) Δεν βελτιστοποιούν τις σελίδες προϊόντων βάσει της πιθανής αναζήτησης

Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τις λέξεις-κλειδιά που πληκτρολογούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης όταν γράφετε επικεφαλίδες, τίτλους σελίδων και περιγραφές προϊόντων. Διαφορετικά, μπορεί να δημιουργήσετε μια κατάσταση στην οποία προωθείτε κάτι που κανείς δεν ψάχνει. Αυτό είναι ένα συνηθισμένο λάθος των καταστημάτων που έχουν ένα μεγάλο αριθμό διαφορετικών αγαθών.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να βάλετε σε μια σελίδα κατά λάθος την ετικέτα τίτλου, την επικεφαλίδα H1 και την ετικέτα alt tag βελτιστοποιημένη για τη φράση-κλειδί “λουλουδάτο κολιέ”, όταν θα ήταν πολύ πιο συνετό να βελτιστοποιηθεί για μια πιο συγκεκριμένη φράση λέξης κλειδιού π.χ. “Χειροποίητο κολιέ με λουλούδια”.

Έχοντας αυτό στο μυαλό, μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε καλύτερα τις σελίδες προϊόντων:

  • Χρησιμοποιήστε τους αριθμούς μοντέλων στις ετικέτες τίτλου και τις επικεφαλίδες H1.
  • Χρησιμοποιήστε την εμπορική ονομασία (μάρκα) στις ετικέτες τίτλου και στις επικεφαλίδες H1.
  • Μην ξεχνάτε να συμπληρώνετε τις πληροφορίες ετικέτας alt!
  • Μην γεμίζετε την σελίδα με την λέξη-κλειδί επαναλαμβάνοντας την ξανά και ξανά.
  • Και ποτέ, μα ποτέ, μην χρησιμοποιείτε iframes για να εμφανίσετε το περιεχόμενο.

Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με το SEO, φροντίστε να διαβάσετε το άρθρο μας με τίτλο SEO για το 2022: Πλήρης οδηγός επιβίωσης 

5) Μη μοναδικοί τίτλοι

Ένα άλλο πρόβλημα των μεγάλων ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι οι διπλές ετικέτες τίτλου. Βεβαιωθείτε για τη μοναδικότητά τους και προσπαθήστε να αποφύγετε τις ίδιες τιμές. Είναι από τα βασικά του SEO, αλλά όταν μιλάμε για e-shop, για κάποιο λόγο, πολλοί έχουν σταματήσει να τηρούν αυτόν τον απλό κανόνα.


Είναι δύσκολο να δημιουργήσετε μοναδικές ετικέτες τίτλου όταν πουλάτε πολλά αντικείμενα από την ίδια μάρκα ή παρόμοια αντικείμενα από πολλές μάρκες. Θα επαναλάβετε αναπόφευκτα τις ίδιες λέξεις-κλειδιά ξανά και ξανά. Οι μηχανές αναζήτησης το ελέγχουν αυτό και επομένως θα πρέπει να εστιάσετε στη δημιουργία μοναδικών φράσεων-κλειδιών.

Πολλοί αγοραστές στο διαδίκτυο αναζητούν μια φράση-κλειδί αντί μιας λέξης-κλειδιού. Ένας τύπος που τείνει να λειτουργεί καλά είναι η συνταγή ετικέτας τίτλου “μάρκα-μοντέλο”:

Για παράδειγμα, η ετικέτα τίτλου σας πρέπει να είναι δομημένη με αυτόν τον τρόπο: Μάρκα – Μοντέλο – Είδος

Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι : “Sony PlayStation 4 – 500GB Slim D Chassis” ή “Microsoft Xbox One S White All Digital Edition V2 1TB

6) Έλλειψη διευθύνσεων url που “μιλάνε” μόνες τους

Τι σημαίνει “μιλάνε” μόνες τους; Ακολουθεί ένα παράδειγμα: https://dskomotini.gr/category/seo-search-engines-optimization/ Τα url που “μιλάνε” μόνα τους είναι επίσης γνωστά ως “φιλικά προς λέξεις-κλειδιά urls”.

Κρίσιμα λάθη SEO των e-shops
Φιλικό url

Δείτε το όνομα ακριβώς στη διεύθυνση του ιστότοπου. Είναι πολύ σημαντικό από την πλευρά του SEO να δημιουργήσετε τέτοια url για όλα τα προϊόντα σας. Μη χρησιμοποιείται πλέον ανώνυμα αναγνωριστικά τύπου 23354%$356%%! Κάντε το προϊόν σας μοναδικό για τις μηχανές αναζήτησης με μια μοναδική διεύθυνση URL.

Υπάρχουν μόνο τρεις λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε urls που “μιλάνε”:

  • Νόημα: Το καθιστά εύκολο για τον πελάτη ή τον χρήστη να γνωρίζει τι να περιμένει όταν κάνει κλικ στη διεύθυνση URL. Εάν έχετε μια απίστευτα μεγάλη διεύθυνση url γεμάτη αριθμούς και σύμβολα – μπορεί να φαίνεται spammy και να μη την επισκεφτεί.
  • Λέξεις κλειδιά και link: Υπάρχει πιθανότητα η διεύθυνση URL να χρησιμοποιηθεί από έναν άλλο ιστότοπο που θα κάνει κοινοποίηση την σελίδα σας . Αν υπάρχουν σημαντικές λέξεις-κλειδιά στον τίτλο θα υπάρχουν και στην ετικέτα κειμένου του λινκ. Η ύπαρξη λέξεων-κλειδιών στο κείμενο που επιστρέφει στον ιστότοπό σας είναι ο κύριος οδηγός για να φτάσετε στην κορυφή των μηχανών αναζήτησης.
  • Σχετικότητα: Το να υπάρχουν σχετικές λέξεις-κλειδιά στη διεύθυνση URL ήταν πολύ σημαντικό στο να οδηγεί κόσμο στην σελίδα σας. Η Google αρχίζει να δίνει λιγότερη σημασία σ αυτό, ωστόσο δεν βλάπτει να έχετε σχετικές λέξεις-κλειδιά στις διευθύνσεις URL για σελίδες προϊόντων.

7) Πολύ διπλότυπο περιεχόμενο

Σελίδες για εκτύπωση, αρχεία με διαφορετικά στοιχεία ταξινόμησης, ετικέτες και άλλα – όλα αυτά, τα οποία δημιουργούν διπλότυπα, δεν θα πρέπει να είναι ευρετηριασμένα από τις μηχανές αναζήτησης και πρέπει να είναι κλειστά στο robots.txt. Αυτό είναι σημαντικό επειδή το e-shop σας μπορεί να έχει κυρώσεις εξαιτίας διπλών σελίδων (ειδικά σε μεγάλους ιστότοπους όπως πολλά καταστήματα ηλεκτρονικών αγορών).

Δείτε ορισμένες συμβουλές για τον περιορισμό του διπλού περιεχομένου:

  • Χρησιμοποιήστε το robots.txt για να αποκλείσετε περιοχές που δημιουργούν διπλό περιεχόμενο, όπως αρχεία, ετικέτες ακόμη και σελίδες κατηγοριών σε ορισμένες περιπτώσεις.
  • Χρησιμοποιήστε την κανονική ετικέτα για να υποδείξετε ποιες ιστοσελίδες είναι οι σελίδες που θέλετε να ευρετηριάζονται. Για παράδειγμα, εάν το καλάθι αγορών σας δημιουργεί νέες διευθύνσεις URL λόγω σχολίων ή κριτικών (που σημαίνει ότι έχετε περισσότερες από μία σελίδες με ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο, με εξαίρεση ότι η μία έχει κριτικές ή σχόλια ενώ η πρωτότυπη δεν έχει), η κανονική ετικέτα θα πει τις μηχανές αναζήτησης σε ποια σελίδα θα πρέπει να δίνουν προσοχή.
  • Μπορείτε να προσθέσετε ιδιότητες nofollow σε συνδέσμους που οδηγούν σε περιοχές διπλού περιεχομένου. Ωστόσο, πρέπει να είστε εξαιρετικά προσεκτικοί για να βεβαιωθείτε ότι βρίσκετε κάθε σύνδεσμο που δεν χρειάζεται να ακολουθήσει (γιατί η Google θα τον βρει).

Ο χρυσός κανόνας του SEO – να καταστεί η χρησιμότητα προτεραιότητα

Όπως γνωρίζετε, η Google είναι μια μηχανή αναζήτησης που ανησυχεί πολύ για τους χρήστες και την εμπειρία τους. Πρώτα απ’όλα, θα πρέπει να κάνετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα βολικό και χρήσιμο για τους πελάτες προκειμένου να επιτύχετε το σεβασμό τους. Ότι είναι καλό και μοναδικό για τους πελάτες σας – είναι καλό και για την Google.

Όσο περισσότερο χρόνο ξοδεύουν οι χρήστες στο e-shop σας και λιγότερο κάνουν κλικ πίσω στη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης τόσο καλύτερη ένδειξη είναι ότι η Google τους στέλνει στο σωστό μέρος.

Τέλος, όσοι αγαπούν το e-shop σας και το τι προσφέρει είναι πολύ πιο πιθανό να δημιουργήσουν κάποιο backlink σ αυτό – και όπως είπαμε προηγουμένως, οι σύνδεσμοι είναι αυτοί που σας οδηγούν στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης!

Αν έχετε περισσότερες απορίες σχετικά με το SEO ή με το Digital Marketing μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα!

Online Επιχειρηματικότητα

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online