Φαντάσου ένα υπέροχο μαγαζί με εκπληκτικά προϊόντα στο πιο κεντρικό και πολυσύχναστο σημείο της πόλης.
Χρυσές δουλειές! Kέρδη με τη σέσουλα!
Όμως για μισό λεπτό! Το δικό σου μαγαζί είναι ηλεκτρονικό, σωστά; Πώς θα μπορούσε λοιπόν να γίνει κάτι τέτοιο;
Το μυστικό είναι να προωθήσεις το eshop σου, επιλέγοντας τη σωστή στρατηγική ψηφιακού marketing.
Σκέψου ότι εκεί έξω βρίσκονται άνθρωποι που :
- Θα αγόραζαν χωρίς δεύτερη σκέψη το προϊόν σου, αν ήξεραν ότι κάπου υπάρχει.
- Αναζητούν αυτό που προσφέρεις αλλά δεν μπορούν να το βρουν.
- Μπορεί να σε ξέρουν ή να έχουν αγοράσει κιόλας κάποια στιγμή. Θέλεις όμως να ξανάρθουν, έτσι δεν είναι;
Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν αποτελεσματικοί τρόποι για να :
- Κάνεις γνωστό το brand σου.
- ΣΕ ανακαλύψουν εκείνοι που ψάχνουν τη λύση που ΕΣΥ προσφέρεις .
- Χτίσεις μόνιμο και σταθερό πελατολόγιο.
Ακόοομα καθόμαστε; Πάμε να δούμε πώς να πετύχεις όλους αυτούς του στόχους!
# 1 Κάνε αισθητή την παρουσία σου στα social media
Πώς να εκμεταλλευτείς λοιπόν με τον καλύτερο τρόπο τα social media για να προωθήσεις το eshop σου;
Έχουμε και λέμε:
- Σε όσο περισσότερα social εμφανίζεσαι, τόσο το καλύτερο. Όμως αν δεν μπορείς να είσαι πανταχού παρόν ενεργά και με συνέπεια, επίλεξε εκείνα στα οποία συχνάζει το κοινό που στοχεύεις. Αν για παράδειγμα έχεις γυναικεία ρούχα, τότε εστιάζεις στο Facebook, το Instagram και το Pinterest.
- Μην δημοσιεύεις περιεχόμενο όποτε το θυμάσαι, αλλά σε τακτική βάση. Το καλύτερο θα ήταν καθημερινά. Αν όμως δεν γίνεται, όρισε μια συχνότητα που θα την τηρείς με συνέπεια.
- Δημιούργησε περιεχόμενο με αξία. Το έχεις ξανακούσει αυτό; Σίγουρα ναι. Μήπως όμως όλες οι πληροφορίες που έχεις πάρει, έχουν γίνει ένα μπερδεμένο κουβάρι μες στο μυαλό σου;
Ας το κάνουμε λοιπόν εύκολο, με μια checklist.
Τι δημοσιεύεις:
- Tips, οδηγούς, ιδέες κ.λπ. που σχετίζονται με τα προϊόντα σου. Αν θες να μάθεις πιο αναλυτικά, διάβασε το άρθρο: Σπουδαίο περιεχόμενο στο Instagram: 6 σούπερ οδηγίες
- Ελκυστικές φωτογραφίες με το προϊόν σου και τις προσφορές σου. Εννοείται βέβαια ότι δεν ξεχνάς να βάζεις έναν σύνδεσμο που να οδηγεί τον χρήστη ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ σε αυτό το προϊόν μέσα στο eshop σου για γρήγορη αγορά!
- Περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες (user generated content). Ενθαρρύνεις δηλαδή τους πελάτες σου να μοιράζονται φωτογραφίες τους φορώντας ή χρησιμοποιώντας προϊόντα που έχουν αγοράσει από ‘σένα. Μάθε περισσότερα εδώ.
- short videos ή ελληνιστί βίντεο σύντομης μορφής όπου μπορείς να δείξεις τα παρασκήνια της δουλειάς σου. Πώς φτιάχνεις τις τούρτες, πώς σχεδιάζεις τα ρούχα ή πώς τέλος πάντων δουλεύεις στον χώρο εργασίας σου. Το ΄πιασες το νόημα! Επίσης μπορείς να δίνεις ιδέες για το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν το προϊόν σου, πέρα από το προφανές.
- βάλε διαφημίσεις στα social media που αποφάσισες να χρησιμοποιήσεις. Αυτός είναι ένας από τους πιο αποδοτικούς και άμεσους τρόπους να προωθήσεις το eshop σου.
Συνοπτικά, έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
- Δεν ξοδεύεις μια περιουσία. Μπορείς δηλαδή να πετύχεις αναγνωρισιμότητα, πωλήσεις ή ό,τι άλλο θελήσεις, με χαμηλό budget.
- Μπορείς να προβάλλεις το προϊόντα σου σε στοχευμένο κοινό και όχι σε οποιονδήποτε.
# 2 Πρόσθεσε business blog στο site σου
Ξέρεις, μια σελίδα όπου θα δημοσιεύεις χρήσιμα και ενδιαφέροντα άρθρα σχετικά με το αντικείμενο σου. Αναρωτιέσαι γιατί να το κάνεις αυτό;
Μα επειδή:
- Είναι ένας έξυπνος τρόπος να ανεβαίνεις στις αναζητήσεις της Google οργανικά (χωρίς να πληρώνεις για διαφήμιση).
- Κατά συνέπεια αυξάνεται η επισκεψιμότητα στο site σου,
- καθιερώνεσαι σαν “αυθεντία” στον τομέα σου
και… μάντεψε, μάντεψε!
Οι άνθρωποι σε εμπιστεύονται περισσότερο, σ’ εκτιμούν που τους βοηθάς και γίνονται πελάτες σου.
Για να δούμε ένα παράδειγμα ώστε να καταλάβεις καλύτερα. Έστω ότι πουλάς είδη καθαρισμού. Γράφεις λοιπόν ένα άρθρο για το πώς να καθαρίσεις τον φούρνο της κουζίνας. Κάποιος αναζητά τη λύση σ’ αυτό ακριβώς το πρόβλημα. Googlαρει, βρίσκει το link του άρθρου, επισκέπτεται τη σελίδα σου και το διαβάζει. Σ’ ευγνωμονεί για τις χρήσιμες συμβουλές και μαθαίνει το brand σου. Εξερευνά το site σου για περισσότερες ιδέες και τελικά αγοράζει από τα προϊόντα σου.
Βλέπεις; Το blog σε βοηθάει να προωθήσεις το eshop σου με πολλαπλούς τρόπους!
# 3 Συνεργάσου με bloggers
Να άλλη μια super duper πρόταση!
Αναζήτησε διαδικτυακά bloggers που σχετίζονται με τον κλάδο σου: αν πουλάς τροφές για σκύλους, βρες bloggers που γράφουν για τα κατοικίδια. Αν πουλάς βιβλία, βρες bloggers που γράφουν για τη λογοτεχνία κοκ. Είναι ξεκάθαρο ότι η συνεργασία με bloggers σε βοηθάει να προωθήσεις το eshop σου απευθείας στο κοινό – στόχο σου.
Για σκέψου λίγο το παράδειγμα : ποιοι επισκέπτονται ένα blog για κατοικίδια; Όσοι έχουν ή σκοπεύουν ν’ αποκτήσουν κάποιο ζωάκι! Δηλαδή οι δυνητικοί σου πελάτες αφού ενδιαφέρονται ν’ αγοράσουν τροφή για σκύλους (που πουλάς εσύ).
Επικοινωνείς λοιπόν μαζί τους και τους προσφέρεις δωρεάν ένα δείγμα του προϊόντος σου. Εκείνοι στη συνέχεια, το φωτογραφίζουν και γράφουν μια κριτική γι’ αυτό στο blog τους.
# 4 Συγκέντρωσε θετικές αξιολογήσεις
Ας το παραδεχτούμε. Όλοι, λίγο – πολύ διαβάζουμε τις αξιολογήσεις προϊόντων πριν αγοράσουμε κάτι. Κι όχι μόνο αυτό. Οι κριτικές επηρεάζουν ενεργά την απόφασή μας. Γι’ αυτό αξίζει να εκμεταλλευτείς αυτό το πανίσχυρο εργαλείο για να προωθήσεις το eshop σου.
Τι μπορείς να κάνεις; Είτε με e mail είτε με dm στα social, ζητάς ευγενικά στους πελάτες σου να γράψουν μια αξιολόγηση για το e shop ή/ και τα προϊόντα σου.
Προσοχή! Αυτό το κάνεις με δεδομένο ότι τα προϊόντα σου είναι όντως καταπληκτικά και η εξυπηρέτηση άψογη (και άρα οι πελάτες ευχαριστημένοι)! Έτσι μαζεύεις θετικά reviews,κερδίζεις εμπιστοσύνη και αυξάνεις τις πωλήσεις σου.
# 5 Κάνε διαφήμιση στη Google
Αν θέλεις να ‘χεις super άμεσα αποτελέσματα, οι πληρωμένες διαφημίσεις στην πιο δημοφιλή μηχανή αναζήτησης είναι η καλύτερη επιλογή. Γιατί;
Επειδή:
- Το eshop σου εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης.
- Οι καμπάνιες είναι στοχευμένες χάρη στις λέξεις – κλειδιά. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Κάτι του τύπου “είσαι στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή”. Μ’ άλλα λόγια, η Google “σερβίρει” στον χρήστη τη διαφήμιση με το προϊόν σου ακριβώς την στιγμή που το θέλει (και το ψάχνει). Τέλειο;
- Πληρώνεις μόνο για τα κλικ που γίνονται στη διαφήμιση (PPC) και επομένως δεν ξοδεύεσαι χωρίς λόγο. Τα λεφτά σου πιάνουν τόπο!
- Τ’ αποτελέσματα είναι μετρήσιμα που σημαίνει ότι ξέρεις πού πατάς και που πηγαίνεις.
Η διαφήμιση στη Google λοιπόν, δεν σε βοηθάει απλώς να προωθήσεις το eshop σου αλλά και να εκτινάξεις τις πωλήσεις!
#6 Βάλε SEO στο eshop σου
Θέλεις υψηλή θέση στη Google; Σκέψου ότι το SEO είναι το εισιτήριό σου.
Το SEO βοηθάει το website σου να συνεργαστεί με τις μηχανές αναζήτησης. Όσο πιο καλή αυτή η συνεργασία, τόσο πιο αποτελεσματικά καταφέρνεις να προωθήσεις το eshop σου.
Πώς το κάνεις όμως αυτό; Υπάρχουν πολλοί τρόποι.
Ένας απ’ αυτούς είναι να δώσεις προσοχή στο περιεχόμενο της σελίδας σου.
Για παράδειγμα: ποιες λέξεις χρησιμοποιείς στους τίτλους ή στις περιγραφές προϊόντων; Οι λέξεις – κλειδιά που επιλέγεις ταυτίζονται με τα ερωτήματα των ανθρώπων;
Για να μάθεις περισσότερες λεπτομέρειες , διάβασε το άρθρο: Τί είναι το SEO στο digital marketing; Γιατί είναι ζωτικής σημασίας για το site;
#7 Ξεκίνα το email marketing
Πρόκειται για ένα πανίσχυρο εργαλείο marketing που αποδίδει τα μέγιστα γιατί σου επιτρέπει να κάνεις πολλά, πολλά πράγματα! Για να δούμε μερικά:
- Εγκατέλειψαν το καλάθι χωρίς να ολοκληρώσουν την αγορά; Μ’ ένα email τους το υπενθυμίζεις.
- Έβαλες καταπληκτικές προσφορές; έφερες ένα καινούργιο προϊόν; με τα email τους ενημερώνεις.
- Θέλεις να τους ενθαρρύνεις να επισκεφτούν το site σου; Με τα e mail το πετυχαίνεις.
- Θέλεις να είσαι ανα πάσα στιγμή στο μυαλό τους; με τα email είσαι συνεχώς μπροστά τους.
Ξέρεις όμως ποιο είναι το σπουδαιότερο; Το email marketing προσεγγίζει “ζεστούς” ανθρώπους κι έτσι είναι πιο εύκολο να προωθήσεις το eshop σου. Σκέψου ότι έχεις πάρει το email τους με την συγκατάθεσή τους. Άρα ήδη γνωρίζουν την επιχείρησή σου και ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σου.
Δεν είναι υπέροχο;
Γι’ αυτό μην σταματάς να μαζεύεις emails από τους επισκέπτες του site σου. Με μια προσφορά, μια έκπτωση, ένα δώρο, δώσε το κίνητρο να σου ανοίξουν την πόρτα της επικοινωνίας μαζί τους. Αξίζει τον κόπο με το παραπάνω.
Σ’ ενδιαφέρει: Οδηγός Email Marketing για αρχάριους: Απλά και Εύκολα βήματα
Αν τώρα είσαι στο ξεκίνημά σου ή δεν τo ‘χεις και πολύ με τον ψηφιακό marketing, όλ αυτά μπορεί να σου φαίνονται βουνό. Αν δεν ξέρεις από που ν’ αρχίσεις και που να τελειώσεις, μην απογοητευτείς! Πρέπει πάνω απ’ όλα να σκεφτείς:
Ποιος είναι ο πρώτος και βασικός στόχος σου; Θέλεις για παράδειγμα, να προσεγγίσεις νέους πελάτες που ούτε καν γνωρίζουν την ύπαρξη της επιχείρησής σου; Τότε εστιάζεις στο blog και το SEO.
Έκανες την έρευνά σου και ανακάλυψες ότι το κοινό σου συρρέει σε κάποια συγκεκριμένα social media; Τότε βουρ στα social αυτά! Όχι μόνο να είσαι εκεί αλλά και να δίνεις ζωντάνια στον λογαριασμό σου με φανταστικό περιεχόμενο (αν θέλεις να προωθήσεις το eshop σου).
Έχεις ήδη χτίσει μια λίστα με email πελατών αλλά το μόνο που τους στέλνεις είναι η επιβεβαίωση της παραγγελίας ή ο αριθμός αποστολής του πακέτου; Εκμεταλλεύσου τον θησαυρό που έχεις στα χέρια σου (τη λίστα με τα email) και ξεκίνα δυναμικά το email marketing.
Μήπως δεν έχεις ξεκαθαρίσει τους στόχους σου, δεν ξέρεις τι στρατηγική πρέπει ν ‘ακολουθήσεις και γενικώς τα ‘χεις βρει μπαστούνια;
Μην το σκέφτεσαι! Επικοινώνησε μαζί μας αν θες να λύσεις τις απορίες σου ή χρειάζεσαι βοήθεια για να προωθήσεις το eshop σου με τον πιο αποδοτικό κι αποτελεσματικό τρόπο.
Ακολούθησε μας σε Facebook και Instagram για περισσότερα digital marketing tips & trends!