Marketing για κέρδος
Τι είναι επιτέλους αυτό το marketing; Μήπως ρίξαμε υπερβολικά το βάρος στο digital marketing (ψηφιακό μάρκετινγκ) και ξεχάσαμε τις βάσεις; Το απλό είναι δύσκολο, ποτέ δεν επιτυγχάνεται με έναν τρόπο και θέλει υπόβαθρο και φυσικά ευελιξία. Marketing με απλά λόγια είναι ένας έμμεσος κι έξυπνος τρόπος να πουλήσεις προϊόντα, υπηρεσίες, ακόμα κι εσένα, στο κοινό που πιθανόν ενδιαφέρεται για να αγοράσει. “Ωραία, έχω τα social media, έχω την ιστοσελίδα μου και μια χαρά το πάω, δε φτάνει”; Εμ, δε φτάνει, όχι. Γιατί ζούμε σε μια τρομερά ανταγωνιστική εποχή και ο σύγχρονος επιχειρηματίας πρέπει να βρίσκει νέους τρόπους, νέα πλεονεκτήματα προβολής. Μην ανησυχείς, όμως, γιατί σήμερα σου έχουμε 10 μοναδικές στρατηγικές marketing που θα σε κάνουν να ξεχωρίσεις.
ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ MARKETING ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
1.Βρες ικανούς συνεργάτες
Το να βρεις ικανούς συνεργάτες στην σημερινή εποχή είναι δύσκολο και ειδικά η στελέχωση μιας ομάδας, ενός τμήματος marketing είναι σοβαρό ζήτημα. Αν ανήκεις στην κατηγορία μονοπρόσωπη επιχείρησης, δηλαδή κάτι φτιάχνεις, κάτι παράγεις, κάτι πουλάς, τότε αναγκαστικά πρέπει να τα μάθεις η ίδια/ο ίδιος, από τη στιγμή μάλιστα που προφανώς θα έχεις περιορισμένο μπάτζετ. Η ικανότητά σου, η ευρηματικότητά σου, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα έχεις, θα σε διαφοροποιήσει. Αν έχεις τη δυνατότητα πρόσληψης έστω μιας μικρής ομάδας, να το κάνεις οπωσδήποτε. Οι ιδέες, η εμπειρία, η διαφορετική ματιά του κάθε υπαλλήλου θα σε οδηγήσει σε νέα εξελικτικά μονοπάτια.
2. Κράτα σταθερό μηνιαίο μπάτζετ
Ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σημερινές επιχειρήσεις είναι είτε η έλλειψη χρηματοδότησης, είτε οι ζημιές, είτε οι καμπάνιες που πιθανόν δεν αποδίδουν. Το ανεπαρκές κεφάλαιο συχνά είναι ανασταλτικός παράγοντας για να ξεκινήσει το επιχειρείν ένα επιχειρηματίας σήμερα ή να κρατήσει πίσω την επιχείρησή του, αν ήδη είναι σε λειτουργία. Για αυτό χρειάζεται προσεκτική ανάλυση των μετρήσεων, να δει προσεκτικά ο κάθε επιχειρηματίας τις δυνατότητές του, και πώς θα εξευρεθούν οι πόροι.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ INSTAGRAM & ΤΑ SOCIAL MEDIA ΔΩΡΕΑΝ!
3. Δημιουργία πιθανών πελατών
Οι πιθανοί πελάτες μπορεί να προκύψουν από μία ενέργεια που έχουν ήδη κάνει προς την επιχείρησή μας, όπως για παράδειγμα να έχουν ενδιαφερθεί για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία μας. Ακόμα και μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας, είναι ενέργεια. Η μετατροπή αυτών των πελατών σε πελάτες που θα πληρώσουν για να αποκτήσουν κάτι που πουλάμε είναι το σημείο κλειδί για μια επιχείρηση. Ο πρωταρχικός στόχος είναι αυτός και ο επιχειρηματίας, ακόμα κι αν είναι μονοπρόσωπη επιχείρηση, οφείλει να βρει μεθόδους και τρόπους για να το πετύχει.
4. Παρακολούθησε τις νέες τάσεις κι εξελίξεις στο marketing
Πολύ σημαντικό να αναλύσει ο κάθε επιχειρηματίας τον ανταγωνισμό. Τι είναι αυτό που κάνει και πετυχαίνει; Τι τον διαφοροποιεί; Έχει πλεονέκτημα; Τι προσφέρει; Ποιο είναι το περιεχόμενό του; Αυτά θα πρέπει οπωσδήποτε να τα απαντήσει ο καθένας/η καθεμία για να μπορέσει να ξεπεράσει κάθε ανταγωνιστή. Να μάθει τι αρέσει σε πιθανό πελάτη, να μάθει τις εξελίξεις γύρω από το μάρκετινγκ, γύρω από τις επιτυχημένες στρατηγικές, τις πωλήσεις, να εξελίσσεται συνεχώς κι ο ίδιος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οδηγός Email Marketing για αρχάριους: Απλά και Εύκολα βήματα
5. Τα εργαλεία κάνουν τον μάστορα
Όλα αλλάζουν γύρω από το marketing, αφού οι ανάγκες και τα “θέλω” των πελατών αλλάζουν συνεχώς. Πολύ σημαντικό οι σημερινοί επιχειρηματίες να προσαρμόζονται στους πελάτες τους. Να εντοπίζουν τρόπους, μεθόδους, εργαλεία, στρατηγικές για να μετατρέψουν πιθανούς πελάτες σε αγοραστές αρχικά, κι έπειτα να τους διατηρήσουν. Έτσι, θα παραμένει ανταγωνιστική η κάθε επιχείρηση και θα έχει πάντα το καλύτερο για τους πελάτες της.
6. Μη φοβάσαι το ρίσκο
Συνήθως, το καινούργιο φοβίζει. Είτε είναι η έναρξη μιας επιχείρησης, είτε η αλλαγή στρατηγικής, είτε ένα ρίσκο επένδυσης, ιδίως όταν μια επιχείρηση έχει εντός της ομάδες, τμήματα με άλλα λόγια, είναι λογικός ο φόβος. Όμως, γιατί να θεωρηθεί φόβος; Γιατί να παρθεί ρίσκο; Ο μόνος λόγος θα ήταν, διότι ο επιχειρηματίας βλέπει εδώ και καιρό μια στασιμότητα. Έτσι, θέλει να εντοπίσει νέες τεχνικές, νέες στρατηγικές, να προβεί γενικά σε αλλαγές. Αν όμως, μια επιχείρηση έχει μάθει να πορεύεται με συγκεκριμένους τρόπους, είναι δύσκολο να αλλάξει. Για αυτό, ο επιχειρηματίας χρειάζεται να παρακολουθεί εξελίξεις, να μάθει τι λειτουργεί, να τρέξει παράλληλα με την/τις ομάδα/ες του νέα στρατηγική, ώστε να μην πάει απότομα στην αλλαγή και να εμπνεύσει τους γύρω του. Να είναι ηγέτης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: 11 Tips για Βίντεο Σύντομης μορφής που τα σπάνε!
7. Διατήρησε το πελατολόγιο
Το να διατηρήσεις τους υπάρχοντες πελάτες σου είναι πιο φθηνό, πιο αποτελεσματικό και πιο εύκολο από το να βρεις νέους. Γιατί μια επιχείρηση που ψάχνει νέους πελάτες, μη φροντίζοντας τους υπάρχοντες κάνει κακό πρωτίστως στη φήμη της και στους πελάτες της. Δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται για αυτούς. Συν ότι για να βρει νέους πελάτες πρέπει να ξοδέψει χρήματα. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις ως νέος επιχειρηματίας είναι να διατηρήσεις επαφή με τους υπάρχοντες πελάτες σου, είτε μέσω μηνυμάτων, είτε μέσω κλήσεων, είτε και μέσω email.
8. Εκπαίδευσε το προσωπικό & εκπαιδεύσου κι εσύ
Είναι το πιο σημαντικό κομμάτι σε μια επιχείρηση η εξειδίκευση των ρόλων. Να γνωρίζει το κάθε τμήμα, ο κάθε εργαζόμενος ποιον ρόλο έχει, ποια τα καθήκοντά του και πάνω από όλα, να έχει την γνώση για αυτό. Αν ένας επιχειρηματίας αποφασίσει να αλλάξει το προσωπικό, έστω να το ανανεώσει θα δημιουργήσει πιθανές αναταράξεις, κάτι που θα επηρεάσει συνολικά τη λειτουργία της επιχείρησης και την συμπεριφορά των εργαζόμενων. Αντίθετα, το καλύτερο που έχει να κάνει ένας επιχειρηματίας είναι να επενδύσει στη γνώση και στην εξειδίκευση του υπάρχοντος προσωπικού του, ενώ παράλληλα να εκπαιδευτεί κι αυτός. Έτσι, τα μέλη της ομάδας νιώθουν ενωμένα και φυσικά οι στόχοι της επιχείρησης παραμένουν σταθεροί.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Να αγοράσεις followers για το Instagram, ναι ή όχι ;
Bonus: Αντιμετώπισε τον ανταγωνισμό
Πώς μια επιχείρηση μπορεί να σταθεί όρθια κι επάξια μπροστά στον ανταγωνισμό; Πώς μπορεί η ίδια να είναι ανταγωνιστική; Είναι αλήθεια και πασίγνωστο ότι ο κλάδος του επιχειρείν και ο κλάδος του marketing στον οποίο στηρίζεται το επιχειρείν είναι άκρως ανταγωνιστικοί. Αν μια επιχείρηση, όμως, αυξήσει τον ρυθμό παραγωγικότητας, χωρίς να εξαντλεί τις αντοχές του προσωπικού της, βελτιώσει το περιεχόμενο των υπηρεσιών και των προϊόντων της θα αλλάξει κι επίπεδο. Ένας ακόμα πολύ πολύ σημαντικός τρόπος να γίνει ανταγωνιστική μια επιχείρηση και να νικήσει τον υπάρχοντα ανταγωνισμό είναι να αναλύσει τα στατιστικά της. Να δει τις μετρήσεις στις καμπάνιες της, να μελετήσει τα κέρδη και τις απώλειες, τι λειτουργεί και τι όχι στην στρατηγική της. Τι μπορεί να βελτιώσει σε επίπεδο προϊόντων κι υπηρεσιών… Η εστίαση αυτή θα εξελίξει κάθε επιχείρηση πραγματικά.
Κι αν φυσικά δυσκολεύεσαι, δεν ξέρεις από πού να αρχίσεις, αλλά θέλεις να δουλέψεις για να φτάσεις στην κορυφή, κλείσε ένα ραντεβού δωρεάν μαζί μας και θα συζητήσουμε το πώς και τι θα κάνουμε!! Σου εγγυώμαστε την επιτυχία!