fbpx

DS Digital Services

AB Testing στα Social Media

Εφάρμοσέ την και τα κέρδη σου θα απογειωθούν

Η εκτέλεση της συγκεκριμένης (AB testing στα social media) δοκιμής αποτελεί έναν από τους πλέον αποτελεσματικούς τρόπους, για να ενισχύσεις την παρουσία της επιχείρησής σου στα social media.

Μια δοκιμή που τα οφέλη της είναι πολλά και σου δίνει τη δυνατότητα:

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά

Τι είναι το AB testing στα social media;

Γνωστή και ως δοκιμή του διαχωρισμού παντρεύει την επιστήμη με τη στρατηγική marketing στα media.

Η δοκιμή Α/Β  υπήρχε στην στρατηγική marketing πριν ακόμη κάνει την εμφάνισή του το διαδίκτυο.

Όταν η διαφήμιση λειτουργούσε ακόμη με εκτυπωτικά μέσα, οι marketers δοκίμαζαν σε ένα μικρό εύρος πελατών, την αποστολή μιας διαφημιστικής εκστρατείας, πριν προχωρήσουν σε μια εκτενέστερη  που θα έχει και μεγάλο κόστος.

Τώρα εφαρμόζεται στα social media γιατί εκεί πια έχει μετακινηθεί η προσέλκυση κοινού από τα brands.

Σίγουρα δεν πρόκειται για κάτι που το κάνεις μια φορά και μετά ξεχνάς την ύπαρξή του.

Είναι μια συνεχής προσπάθεια ώστε να αναπροσαρμόζεις τα δεδομένα που έχεις με στόχο φυσικά την καλύτερη ανταπόκριση του κοινού στο brand  σου.

image 5

Δηλαδή τι κάνεις.

Δοκιμάζεις παραλλαγές στο περιεχόμενό σου και με αυτόν τον τρόπο ανακαλύπτεις τι είναι αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού σου.

Οι δοκιμές Α/Β ή spit testing, ονόμασέ την όπως θέλεις, χωρίζει το κοινό σου σε δύο ομάδες που εξυπηρετούν τη προβολή.

Οι δύο ομάδες αποτελούνται από το ίδιο περιεχόμενο αλλά εφαρμόζεται στη κάθε μια διαφορετικός τρόπος προβολής.

 Έχοντας τα αποτελέσματα της ανταπόκρισης του κοινού, οδηγείσαι σε συμπεράσματα χρήσιμα για τη στρατηγική marketing που σκοπεύεις ή που ήδη εφαρμόζεις.

Τα βήματα που περιλαμβάνει η δοκιμή Α/Β 

  • Κατανόηση των χαρακτηριστικών αγοραστών σας
  • Λίστα του κοινού στα δημογραφικά του στοιχεία – φύλο, ηλικία, ενδιαφέροντα, εισόδημα κ.λπ
  • Επιλογή της παραλλαγής προς δοκιμή
  • Εκτέλεση της δοκιμής μεταξύ του επιλεγμένου τμήματος κοινού
  • Ανάλυση των αποτελεσμάτων και καθορισμός του νικητή
  • Ανάπτυξη εκστρατειών μάρκετινγκ με βάση τα ευρήματα
image 6

Extra tip: φρόντισε όταν εφαρμόζεις αυτού του είδους τις αλλαγές να το κάνεις αλλάζοντας ένα στοιχείο, ώστε να μπορείς να οδηγείσαι σε συμπεράσματα συγκεκριμένα που αφορούν και προέρχονται από τη συγκεκριμένη  διαφοροποίηση.

Αν για παράδειγμα αλλάξεις και φωτογραφία και λεζάντα τότε δεν μπορείς να ξέρεις τι ήταν αυτό που άρεσε περισσότερο στο κοινό σου.

Ένα – ένα είναι ευκολότερο, τουλάχιστον στην αρχή. Αργότερα ίσως φτάσεις στο σημείο να διεξάγεις πολλαπλές δοκιμές και να εκμαιεύεις πολλαπλά συμπεράσματα.

Αν θέλουμε τώρα να μιλήσουμε με αριθμούς που πάντα λένε την αλήθεια, έρευνες αποκαλύπτουν πως πάνω από το 90% των καταναλωτών αγοράζουν από επιχειρήσεις που ακολουθούν στα social media.

image 7

Αυτή η επιχείρηση που θα κατορθώσει να πλησιάσει περισσότερο το κοινό της, με όπλο πάντα το σωστό περιεχόμενο, θα κερδίσει στη μάχη των πωλήσεων.

To AB testing στα social media είναι ένα ισχυρό όπλο για να κερδίσεις τη συγκεκριμένη μάχη.

Ένταξέ το στη στρατηγική marketing,  χρησιμοποίησέ το και δες τις πωλήσεις σου να παίρνουν την ανηφόρα.

  Η εφαρμογή του AB testing στα social media επίσης δεν απευθύνεται με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις πλατφόρμες δικτύωσης.

Αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό αν λάβεις υπόψιν ότι μερικές επιχειρήσεις τα πηγαίνουν πολύ καλά στο  LinkedIn και άλλες στο Instagram.

Εδώ  παίζει ρόλο το brand ή και οι υπηρεσίες που προσφέρεις. Πρέπει να “εφάπτονται” με τις ανάγκες που καλύπτει το συγκεκριμένο κοινό στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Εσύ αυτό που πρέπει να ψάξεις και να βρεις είναι ποια πλατφόρμα προσφέρει  ευδόκιμο για εσένα κοινό και αμέσως μετά να φροντίσεις να εφαρμόσεις τη δοκιμή ΑΒ testing στα social media.

https://dskomotini.gr/8-taseis-sto-instagram-marketing/

Τι μπορείς να κάνεις με το  AB testing στα social media;

Δεν υπάρχει κανένας κανόνας και απολύτως κανένας περιορισμός. Σκέψου κάτι και εφάρμοσέ το προσαρμόζοντας τις αναρτήσεις σου.

Εμείς μπορούμε να σου προσφέρουμε μια λίστα με κοινές παραμέτρους δοκιμής για να αρχίσεις να πειραματίζεσαι.

 

Λεζάντα

Τι μπορείς να κάνεις με τη λεζάντα; Πολλά.

Δηλαδή:

  • Να δοκιμάσεις με το αν το κοινό σου προτιμά μια μεγάλη και επεξηγηματική λεζάντα ή μια σύντομη, περιεκτική και ουσιώδη.
  • Να δοκιμάσεις αν ανταποκρίνεται καλύτερα με ερωτήσεις
  • Του αρέσουν οι επίσημες λεζάντες, ή αυτές που είναι άμεσες;
  • Προτιμά λεζάντες με χιούμορ ή όχι
  • Χρήση emoji
  • Φωνή, προτιμά την παθητική ή την ενεργητική
image 8

 

Βίντεο

Το ίδιο μπορείς να κάνεις και με το βίντεο.

 Βέβαια είναι γνωστό πως το κοινό προτιμά την εικόνα (που είναι και χίλιες λέξεις), αλλά αυτό δεν ισχύει, παντού και πάντα.

Βρες τί του αρέσει να βλέπει και με ποιο προκαλείται μεγαλύτερη αλληλεπίδραση.

Μπορείς ακόμη να πειραματιστείς και με τη διάρκεια του βίντεο.

Με την πάροδο του χρόνου, θα αποκτήσεις πολλές  γνώσεις σχετικά με το τι λειτουργεί καλύτερα για εσένα σε κάθε κοινωνικό δίκτυο, γιατί θυμίζουμε πως η δοκιμή Α/Β δεν εφαρμόζεται άπαξ.

 

Ο τίτλος

Εδώ ξέρουμε πως ένας τίτλος λειτουργεί σα δόλωμα για να διαβαστεί το περιεχόμενο.

Πειραματίσου και με τους τίτλους για να δεις ποιοι είναι αυτοί που προτιμάει το δικό σου κοινό. 

Extra tip: ο τίτλος μπορεί να μην είναι ο ίδιος για όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τον προσαρμόζεις ανάλογα με το μέσο.

 

Call to action

Η στρατηγική marketing συνιστά το call to action το οποίο δίνει στο κοινό σου τη δυνατότητα να εμπλακεί με το brand και να δημιουργηθεί έτσι μια σχέση εμπιστοσύνης.

Δοκίμασε λοιπόν τί ερωτήσεις είναι θέσεις, ώστε προσελκύουν περισσότερες απαντήσεις.

Τι είναι αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού σου, ώστε να θέλει να δώσει μια απάντηση.

Μετά η διαδικασία για να χτιστεί η σχέση είναι αποτέλεσμα καθαρά θέμα χρόνου, εφόσον εφαρμόζεις μια αποδοτική στρατηγική marketing.

https://dskomotini.gr/taseis-social-media-2022/
image 9

 

# hashtags

Τα hashtags έχουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν το εύρος του κοινού σου. Μπορείς να δοκιμάσεις τη δοκιμή Α/Β και εδώ.

Μη φανταστείς ότι εδώ θα δοκιμάσεις τι πάει καλύτερα με ή χωρίς hashtags.

Αυτό είναι ανούσιο.

 Δοκίμασε:

  • Ποια hastags έχουν καλύτερα αποτελέσματα
  • Τη θέση τους στο post (στη μέση, στην αρχή, στο τέλος)

Τα hashtags μπορούν να επεκτείνουν την εμβέλειά σου, αλλά μήπως ενοχλούν το κοινό σoυή μειώνουν τη δέσμευση;

Μπορείς να το διαπιστώσεις με δοκιμές A/B στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

Προφίλ

Εδώ τα πράγματα είναι λιγάκι διαφορετικά καθώς δεν δημιουργείς φυσικά δύο εκδόσεις προφίλ.

Αυτό που μπορείς όμως να εφαρμόσεις είναι να παρακολουθήσεις το προφίλ και να δοκιμάσεις να αλλάξεις ένα στοιχείο, π.χ. φωτογραφία ή το βιογραφικό.

Στη συνέχεια παρακολουθείς κι εκεί τα αποτελέσματα.

 

Στις διαφημίσεις

Αν θέλεις να προχωρήσεις σε κάποια προωθητική ενέργεια, π.χ. έναν διαγωνισμό, give away ή μια έκπτωση για το κοινό, μπορείς και εκεί να εφαρμόσεις τις δοκιμές σου.

Θα διαπιστώσεις σε ποια προωθητική ενέργεια έχει μεγαλύτερη συμμετοχή το κοινό και θα συλλέξεις γνώση για να του την προσφέρεις, ακριβώς έτσι όπως την επιθυμεί.

Εάν εκτελείς διαφορετικές προωθήσεις, ας πούμε, ανακοίνωση προϊόντος, διαγωνισμό, εορταστικές εκπτώσεις κ.λπ., μπορείς να δοκιμάσεις διάφορες μορφές διαφήμισης πριν από την καμπάνια για να δημιουργήσεις την ιδανική μορφή για το κοινό σου.

https://dskomotini.gr/xorhgoumeni-diafhmish-sto-instagram-ola-osa-prepei-na-ksereis/

Συνοψίζοντας οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως το  A/B testing είναι, μέχρι στιγμής, μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές με στόχο να έχεις καλύτερα αποτελέσματα στα social, όσον αφορά στην απήχηση που έχει το brand σου.

Ακόμη οι διαφημιστικές καμπάνιες μπορούν να γίνουν αποδοτικότερες και με αυτόν τον τρόπο να φτάσεις στον απώτερο σκοπό την αύξηση των κερδών της επιχείρησή σου.

image 10

Μπορείς ακόμη να κάνεις το εξής: αντί να δείχνεις τις  παραλλαγές της ανάρτησης ή της διαφήμισής σου σε παρόμοιες ομάδες, δοκίμασε να δείχνεις την ίδια σε διαφορετικές. 

Άρχισε να πειραματίζεσαι να προβληματίζεσαι, να δοκιμάζεις.

Αν δεν το κάνεις δεν μπορείς να ξέρεις τι ζητάει το κοινό σου από εσένα. Όποιος δεν δοκιμάζει μένει στάσιμος.

Αν και η τακτική των δοκιμών Α/Β βασίζεται στην παρατήρηση μικρών αλλαγών και δεν περιλαμβάνει μεγάλα ρίσκα.

Απλά σου δίνουν την ιδέα και εσύ το προχωράς.

Ξεκίνα άμεσα να και να ξέρεις πως κανείς δεν έκανε ομελέτα χωρίς να σπάσει αυγά.

Χρειάζεται χρόνος, θα υπάρξουν και αποτυχημένες ιδέες, αλλά το αποτέλεσμα σίγουρα θα είναι υπέρ της επιχείρησης και της ενίσχυσης της στρατηγικής που εφαρμόζεις στο marketing. Αν σου άρεσε το άρθρο, διάβασε κι αυτό:

https://dskomotini.gr/pos-na-anevaseis-followers-2022/

Ακολουθήστε μας στο Instagram για ακόμα περισσότερες ιδέες και πληροφορίες

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online