fbpx

DS Digital Services

Τα χρώματα στο marketing
Marketing color 4

Φαντάσου να ζεις σε έναν κόσμο που είναι κόκκινος, μπλε, πράσινος, κίτρινος και μωβ. Να ξυπνάτε το πρωί και μέχρι το μεσημέρι να βλέπετε πληθώρα χρωμάτων. Φαντάσου τώρα να ζεις σε έναν κόσμο ασπρόμαυρο ΄ να είναι το πρωί άσπρο το σύμπαν και το βράδυ μαύρος ο ουρανός. Να μην διακρίνεις χρώματα στα ρούχα και τα μάτια των ανθρώπων, να ζεις σε μια…σκακιέρα! Βαρετό, άσχημο και αποκρουστικό; Ωραία! Αυτός είναι ο κόσμος όταν ένα brand δεν έχει δικό του χρώμα και ο πρώτος κόσμος είναι ο ιδανικός! Ένας κόσμος με ενδιαφέρον, φαντασία, που δε θέλεις να βγεις και να σταματήσεις να βλέπεις γύρω σου. Ένας κόσμος που σε κρατά μονίμως απασχολημένο. Σκέψου τώρα να έχεις στο brand σου έναν τέτοιο κόσμο. Θα έφευγαν οι δυνητικοί πελάτες σου, έστω οι επισκέπτες του; Ακριβώς, όχι! Οπότε, τι απαντάμε στο ερώτημα του τίτλου; Πάμε να δούμε καλύτερα. 

Διαβάστε περισσότερα: Γιατί οι άλλοι έχουν περισσότερους followers από εσένα;

Xρώματα & Brand: Οι έρευνες μιλάνε! 

Σύμφωνα με έρευνες, όπως αυτή που δημοσίευσε η emerald insight το 90% των αποφάσεων για αγορά από πλευράς καταναλωτών βασίζονται στο χρώμα! Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το επερχόμενο “metaverse” έχει ήδη διαλέξει την χρωματική του παλέτα βασισμένο σε έρευνα της πλέον αναγνωρίσιμης εταιρίας χρωματικών επιλογών Pantone. Η επιλογή για την αγορά ενός προϊόντος, επίσης δεν είναι τυχαίο, ότι βασίζεται στην αναγνωρισιμότητα ενός brand που έχει ένα χαρακτηριστικό χρώμα. Τα χρώματα εκφράζουν ένα συναίσθημα και εκπέμπουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα, χωρίζονται σε “ζεστά” και “ψυχρά” και αν συνδυαστούν σωστά μπορούν να δώσουν ταυτότητα και ισχυρή παρουσία σε μια επωνυμία.  Τι είναι όμως η ψυχολογία των χρωμάτων;

Οι ειδικοί απαντούν…!

Η ψυχολογία των χρωμάτων είναι ουσιαστικά τα συναισθήματα που προκαλούν στους καταναλωτές τα χρώματα που αντικρίζουν για πρώτη φορά, ακόμα κι αν μιλάμε για επιχειρήσεις και η επιλογή τους προκύπτει κατόπιν έρευνας. Τόνοι, αποχρώσεις, χρώματα (πρέπει να) εξυπηρετούν πάντα τον στόχο του brand. Τι λένε, όμως, οι ειδικοί; 

Ο Kevin Kaminyar, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Yellow Tree Marketing δήλωσε: 

«Ρώτησα [τους πελάτες μου τι έσκασε στο κεφάλι τους όταν έβλεπαν διαφορετικά χρώματα και το κίτρινο ήταν συντριπτικά θετικό. Μεγάλωσαν την καλοσύνη, τη ζεστασιά, την ενσυναίσθηση — και αυτό ευθυγραμμίστηκε με το εμπορικό σήμα μου».

Ο Dan Antonelli, διευθυντής του πρακτορείου μάρκετινγκ Kickcharge, ανέφερε: «Χρησιμοποιούμε μια προσέγγιση που βασίζεται περισσότερο στην έρευνα σχετικά με τη χρήση του χρώματος που υπάρχει ήδη στην αγορά».

Η δημιουργική διευθύντρια Hillary Weiss υπογραμμίζει: «Όταν σκεφτόμαστε την ψυχολογία των χρωμάτων, οι άνθρωποι λένε ότι θα γίνω μια ήρεμη μάρκα, επομένως θα χρησιμοποιήσω το πράσινο. Ή θέλω να είμαι high-end, οπότε θα χρησιμοποιήσω μαύρο. Είμαι μεγάλος θαυμαστής της ανατροπής αυτών των προσδοκιών». Η ίδια της για την ιστορία χρησιμοποιεί τριπλέτα χρωμάτων, όπως το κόκκινο, το κίτρινο και το μπλε κάνοντας την ανατροπή!

Διαβάστε περισσότερα: Digital Copywriting: Τι είναι και γιατί το χρειάζεται η επιχείρησή σου;

Τα χρώματα για ένα brand: Η Βίβλος! 

Ποιο χρώμα, λοιπόν, να διαλέξεις για το brand σου; Ακόμα κι αν έχεις ένα αγαπημένο χρώμα αρκεί για να το βάλεις και να αποτελέσει την ταυτότητά σου; Τι εκφράζει το κάθε χρώμα γνωρίζεις; Υπέρ και κατά; Όλα αυτά τα ερωτήματα τα απαντάμε εμείς σήμερα. Ωστόσο, έχε κατά νου ότι 2-3 χρώματα είναι ιδανική επιλογή για την επιχείρησή σου. 

Μπλε χρώμα (κι αποχρώσεις): Από τα αγαπημένα του κόσμου 

Θετικά: Αφοσίωση, ανεξαρτησία, ηρεμία, λογική, ασφάλεια, εμπιστοσύνη

Αρνητικά: Ψυχρότητα, έλλειψη συναισθήματος, μη φιλικότητα, απουσία διάθεσης.

Εταιρίες με ταυτότητα: Facebook, BlueShield, Twitter

Μωβ χρώμα (κι αποχρώσεις): Το αυτοκρατορικό χρώμα

purple brand

Θετικά: Σοφία, πλούτος, πνευματικότητα, φαντασία, εκλεπτυσμένο γούστο

Αρνητικά: Προβληματισμός, παρακμή, υπερβολή, κυκλοθυμία

Εταιρίες με ταυτότητα: Hallmark

Το μωβ είχε προτιμηθεί αρχικά από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και τους υψηλά ιστάμενους αξιωματούχους της. Σήμερα έχει κυρίως γυναικείο κοινό. 

Πορτοκαλί χρώμα (κι αποχρώσεις): Το χρώμα του ήλιου

Θετικά: Θάρρος, αυτοπεποίθηση, ζεστασιά, δημιουργικότητα, φιλικότητα

Αρνητικά: Στέρηση, απογοήτευση, ανωριμότητα, άγνοια, νωθρότητα

Εταιρίες με ταυτότητα: Nickelodeon, Hermes, Cheetos 

Το πορτοκαλί είναι ταιριαστό με μια προσωπικότητα ανταγωνιστική και περιπετειώδης. Είναι ένα διασκεδαστικό χρώμα και μπορεί κάλλιστα να τοποθετηθεί και σε μη εταιρικές μάρκες. 

Το πορτοκαλί έχει μια περιπετειώδη, ανταγωνιστική, ιδιόρρυθμη και απογοητευμένη προσωπικότητα.

Κόκκινο χρώμα (κι αποχρώσεις): Το χρώμα του πάθους

red brand

Θετικά: Δύναμη, πάθος, επιβλητικότητα, ενέργεια, αφοβία, ενθουσιασμός

Αρνητικά: Θυμός, κίνδυνος, προειδοποίηση, περιφρόνηση, επιθετικότητα, πόνος

Εταιρίες με ταυτότητα: Coca Cola 

Το κόκκινο χρώμα είναι ένα ιδιαίτερο χρώμα λόγω του έντονου χαρακτήρα του. Αν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να εξάγει το πάθος και να μαγνητίσει, αλλά αν χρησιμοποιηθεί στην υπερβολή του τότε προκαλεί έντονα αρνητικά συναισθήματα και αποκρούει το κοινό. Μπορεί να έχει αντίκτυπο στην σεξουαλικότητα, να προκαλεί θυμό… Η Disney χρησιμοποιεί πολλές φορές το κόκκινο πλάσμα του θυμού σε ήρωες της ενώ η Coca Cola θέλει να τονώσει την…μαγεία ιδίως τις γιορτινές περιόδους! 

Πράσινο χρώμα (κι αποχρώσεις): Το χρώμα της ελπίδας

Θετικά: Υγεία, ελπίδα, φρεσκάδα, φύση, ανάπτυξη, ευημερία

Αρνητικά: Πλήξη, φθόνος, στασιμότητα, εξασθένιση

Εταιρία με ταυτότητα: Whole Foods market 

Η whole foods market είναι το “πιο υγιεινό παντοπωλείο της Αμερικής”! Καθημερινά εμπορεύεται φρέσκα λαχανικά και φρούτα συνδυάζοντας άψογα τα χαρακτηριστικά του πράσινου χρώματος. Το γρασίδι, το πράσινο, η φύση όλα είναι πράσινα, όπου εκεί συναντά κάποιος τα προϊόντα της εταιρίας. 

Κίτρινο χρώμα (κι αποχρώσεις): Το χρώμα της νεανικότητας

yellow brand

Θετικά: Αισιοδοξία, ζεστασιά, ευτυχία, καινοτομία, διάνοια, εξωστρέφεια. 

Αρνητικά: Παραλογισμός, φόβος, επιφυλακτικότητα, άγχος, απογοήτευση, δειλία

Εταιρία με ταυτότητα: McDonald’s

Το κίτρινο είναι το χρώμα της νεανικότητας και της ευτυχίας και δεν είναι τυχαίο ότι τα McDonald’s έχουν νεανικό κοινό. Επίσης, έχει ως σύμβολο το χαμόγελο, που κατεξοχήν αποδίδεται με κίτρινο χρώμα! Πολλές εταιρίες με εξωστρέφεια το έχουν επιλέξει για να “χτίσουν” το brand σου. 

Βέβαια, στην υπερβολή του προκαλεί προβλήματα. Η ταινία της αστυνομίας σε συμβάντα, τα προειδοποιητικά φανάρια, οι πινακίδες προσοχής στο δρόμο είναι όλα κίτρινα! 

Μαύρο χρώμα (κι αποχρώσεις): Το χρώμα της κομψότητας και της…απαισιοδοξίας!

Θετικά: Επιτήδευση, ασφάλεια, δύναμη, κομψότητα, εξουσία

Αρνητικά: Καταπίεση, πένθος, ψυχρότητα, απειλή, βαρύτητα, κακία

Εταιρία με ταυτότητα: Nike

Το μαύρο σε μικρές δόσεις δίνει εκλέπτυνση και κομψότητα. Καθόλου τυχαίο ότι η Chanel το έχει επιλέξει για να λανσάρει διάφορα προϊόντα της με αποφασιστικότητα και τολμηρότητα. 

Το μαύρο είναι παντού! Σε emails, σε ταμπέλες, ακόμα είναι ένα σύμβολο κακίας ιδίως σε ταινίες με κακούς πρωταγωνιστές. Φυσικά είναι και ένα πολυτελές χρώμα, καθώς επιλέγεται από πολλές εταιρίες αυτοκινήτων. 

Δωρεάν συμβουλές Marketing & Instagram Tips μόλις με ένα κλικ!

Λευκό χρώμα (κι αποχρώσεις): Το χρώμα της αγνότητας 

Θετικά: Αθωότητα, αγνότητα, απλότητα, καθαριότητα

Αρνητικά: Άδειο περιβάλλον, προσεκτικό, απόμακρο

Εταιρία με ταυτότητα: Apple, Tesla, Adidas

H Adidas έχει επιλέξει το άσπρο για να δώσει σίγουρο, ξεκάθαρο μήνυμα και μοντέρνα αίσθηση. 

Η Apple για να τονίσει την απλότητα. 

Θέλει προσοχή ως χρώμα, γιατί, αν δεν συνδυαστεί με μια πινελιά άλλου χρώματος, καταλήγει βαρετό, στείρο και τελείως ανούσιο. 

Ροζ χρώμα (κι αποχρώσεις): Το χρώμα της θηλυκότητας

pink brand

Θετικά: Φαντασία, πάθος, στοργή, δημιουργικότητα, καινοτομία, ιδιορρυθμία

Αρνητικά: Προβληματισμός, παρακμή, καταστολή, υπερβολή, κυκλοθυμία, σκάνδαλο

Εταιρία με ταυτότητα: Barbie

Φτάνουμε και στο τελευταίο χρώμα, απόχρωση του οποίου, θεωρήθηκε ως το απόλυτο χρώμα του 2022 και 2023! Μιλάμε για την magenta, που σύμφωνα με εταιρία Pantone είναι το χρώμα του παρόντος και του μέλλοντος. Ένα χρώμα πνευματικό, πρακτικό, παιχνιδιάρικο και νεανικό. Διόλου τυχαίο που η πιο επιτυχημένη και διαχρονική κούκλα όλων, η Barbie, έχει το ροζ βασικό κι αναντικατάστατο. 

Η εταιρία Victoria’s Secret, από την άλλη, έχει επιλέξει το ροζ για λόγους θηλυκότητας. Τα προϊόντα της εξάλλου (εσώρουχα) απευθύνονται σε γυναίκες αλλά πάντα έχουν στόχο… επαναστατικές δονήσεις προς τους άνδρες. 

Τη, δε, magenta την έχει επιλέξει η πασίγνωστη εταιρία τηλεπικοινωνιών T-Mobile! 

Όποιο χρώμα κι αν επιλέξεις, να θυμάσαι ότι πρέπει να σε αντιπροσωπεύει, να σε χαρακτηρίζει και να σου αρέσει. Εμείς σου προτείνουμε 2-3 χρώματα σε συνδυασμό. Αλλά αν δυσκολεύεσαι να “χτίσεις” το brand σου και να κυριαρχήσεις σε μια εποχή με έντονο ανταγωνισμό, τώρα είναι η ευκαιρία σου! Με ένα κλικ, η επιτυχία θα είναι δική σου!

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα