fbpx

DS Digital Services

Social Media και COVID-19

Η έκφραση “έγινε viral” είναι ένας όρος γνωστός στα social media και αφορά την γρήγορη και μεγάλη εξάπλωση ενός post . Αλλά τα τελευταια χρόνια, υπάρχει ένας πραγματικός ιός, ο κορονοϊός ή COVID-19, που εξαπλώνεται γρήγορα. Ο αντίκτυπος αυτής της παγκόσμιας πανδημίας είναι τεράστιος και τα social media δεν έχουν ανοσία.

Διαχείριση των social media εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού

Για τις εμπορικές επιχειρήσεις που μπορεί να ταλανίζονται με ακυρωμένες εκδηλώσεις, να είναι κλειστές εννοίοτε, να έχουν λιγότερους πελάτες (ή αν πουλάνε χαρτί υγείας, απολυμαντικά χεριών και ζυμαρικά – πάρα πολλούς πανικόβλητους πελάτες ) τα social media είναι άλλο ένα πράγμα για το οποίο πρέπει να ανησυχούν.

Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις στα social media κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης;

1. Αναθεωρήστε και εάν χρειάζεται ακυρώστε το προγραμματισμένο περιεχόμενο


Αν κάνετε προγραμματισμό των αναρτήσεων σας αυτό είναι κάτι που πρέπει να κάνετε αμέσως. Κοιτάξτε κάθε ανάρτηση που έχετε προγραμματίσει ή σκοπεύετε να μοιραστείτε και σκεφτείτε πώς είναι στο σημερινό περιβάλλον. Είναι πολύ πιθανό το περιεχόμενό σας να πέσει πάνω σε μια προειδοποίηση προς τους ανθρώπους να πλύνουν τα χέρια τους ή πάνω σε μία δυσάρεστη είδηση για άλλο ένα κρούσμα του COVID-19. Θα συμβεί το γεγονός με βάση το οποίο προγραμματίσατε κάποια ανάρτηση ή έχει ακυρωθεί; Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να προωθήσετε τα προϊόντα σας; Το αστείο που προγραμματίσατε πριν από δύο μήνες ταιριάζει στην σημερινή πραγματικότητα; Αν έχετε αμφιβολίες σχετικά με το περιεχόμενο, πατήστε το κουμπί της παύσης. Μπορείτε πάντα να μοιραστείτε αυτό το αστείο αργότερα όταν περάσει η πανδημία.

2. Μην προσπαθήσετε να επωφεληθείτε από την πανδημία

Ο κορονοϊός (COVID-19) δεν αποτελεί ευκαιρία μάρκετινγκ. Δεν είναι κάτι που θα πρέπει να αξιοποιήσετε. Είναι τόσο λυπηρό που πρέπει να το εξηγήσω, αλλά ήδη βλέπω διαφημίσεις κοινωνικών μέσων και εκστρατείες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από επιχειρήσεις που κάνουν κάτι τόσο ευτελές.Πρόκειται για ένα πρωτοφανές, τρέχον, παγκόσμιο γεγονός που μπορεί να επηρεάσει κάθε επιχείρηση και άτομο. Ο κόσμος πραγματικά πεθαίνει και πολλοί άνθρωποι φοβούνται. Αυτό δεν είναι κάτι που θέλετε να συνδέσετε με το εμπορικό σήμα σας. Δεν θέλετε να μείνει η επιχείρησή σας ως ένα τέτοιο παράδειγμα. Δεν θέλετε να θέσετε σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη που δημιουργείτε με το κοινό και τους πελάτες σας. Δεν θέλετε να καταστρέψετε τη φήμη σας μόνο για χάρη μερικών επιπλέον πωλήσεων. Βασικά, μην προσπαθήσετε να επωφεληθείτε από μια πανδημία. Μην είστε αυτός ο τύπος.

3. Συνεχίστε να επικοινωνείτε με το κοινό σας

Μέχρι τώρα έχουμε μιλήσει για το τι δεν πρέπει να κάνετε. Μπορεί να είναι δελεαστικό να απομακρυνθείτε από τα κοινωνικά μέσα εντελώς – αλλά τώρα δεν είναι η ώρα. Εάν είστε σαν όλους τους άλλους, ξοδεύετε ήδη περισσότερο προσωπικό χρόνο στα social media. Διαβάζετε ενημερώσεις σχετικά με την εξάπλωση του ιού, γελάτε με αυτούς που μέσα στην απόγνωση και τον πανικό αγοράζουν τεράστιες ποσότητες από χαρτί τουαλέτας και προσπαθείτε να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας για το πώς να παραμείνετε ασφαλείς και υγιείς.

Είτε προκαλείται από τον πανικό, την περιέργεια ή την απόλυτη πλήξη του να ξοδεύει περισσότερο χρόνο στο σπίτι, το ακροατήριό σας θα ξοδεύει περισσότερο χρόνο στα social media. Και ψάχνουν για μερικά πράγματα:

Πληροφορίες:

Οι άνθρωποι αναζητούν απαντήσεις. Θέλουν να ξέρουν πώς να μείνουν ασφαλείς. Θέλουν να μάθουν ποιοι είναι οι κίνδυνοι. Θέλουν να μάθουν αν κάποια εκδήλωση θα γίνει ή αν μπορούν πραγματικά να αγοράσουν ένα προϊόν που αναζητούν.Αν έχετε αξιόπιστες και χρήσιμες πληροφορίες, θα πρέπει να τις μοιράζεστε στα κοινωνικά μέσα. Ωστόσο, μην προσπαθήσετε να περάσετε τον εαυτό σας ως ειδικό αν δεν είστε. Οι παραπληροφόρηση, οι εικασίες και οι υπερβολές είναι πραγματικά επικίνδυνες σε μια κρίση. Αυτή είναι η στιγμή να μοιραστείτε ότι γνωρίζετε πραγματικά καλά.

Εξυπηρέτηση Πελατών & Υποστήριξη:

Είναι πιθανό η επιχείρησή σας να δει μια αύξηση ερωτήσεων στα social media. Οι άνθρωποι θα αναρωτιούνται αν είστε ανοιχτά, αν μπορούν ακόμα να αγοράσουν το προϊόν σας ή πώς αντιδράτε στην κρίση. Μπορείτε να κάνετε σχετικές ανακοινώσεις στα social media για την λειτουργία σας, το πως μπορούν να επικοινωνούν μαζί σας και την διαθεσιμότητα σε προϊόντα ή υπηρεσίες . Μπορείτε επίσης να προσθέσετε πληροφορίες στις σχετικές ενότητες του ιστότοπού σας ή να στείλετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους πελάτες σας.

Φυσικά, τέτοιες ανακοινώσεις δεν πρόκειται να απαντήσουν σε όλες τις ερωτήσεις. Βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε τα social media, τα άμεσα μηνύματα και τα e-mail για να απαντήσετε σε τυχόν ερωτήσεις. Ίσως θελήσετε να δημιουργήσετε μια βάση δεδομένων με συχνές ερωτήσεις, ώστε να έχετε όλες τις απαντήσεις.

Σύνδεση και Κοινότητα:

Σε μια εποχή που οι ψυχολόγοι λένε να υπάρχει μέτρο στην χρήση των social media, για πολλούς ανθρώπους θα είναι πόθος η σύνδεση και η αίσθηση κοινότητας. Παρά την άσχημη κατάσταση και την πεσμένη ψυχολογία, θα πρέπει να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε μια αίσθηση κοινότητας στα κανάλια σας. Συγκεντρώστε το ακροατήριό σας και συνεχίστε να επικοινωνείτε τα καλά νέα – εφόσον σέβεστε την ευρύτερη διάθεση. Είναι μάλλον απίθανο οι άνθρωποι να στραφούν προς τη επιχείρηση σας αντί στους φίλους και την οικογένειά τους για υποστήριξη – αλλά το διαδίκτυο συχνά επιφέρει πλαστές εντυπώσεις σχέσεων, οπότε να είστε έτοιμοι να βοηθήσετε ανθρώπους που μπορεί να χρειαστούν μια στήριξη.

Αντιπερισπασμός:

Γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι στρέφονται στα social media για ψυχαγωγία όταν βαριούνται. Αυτό το διάστημα, τα δελτία ειδήσεων είναι γεμάτα με άσχημα νέα και απαισιόδοξες ανακοινώσεις. Λίγη διασκέδαση και αισιοδοξία μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζονται το κοινό σας.Μη φοβάστε να παρέχεται διασκέδαση και αισιοδοξία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, πρέπει να είστε στο ύφος της επιχείρησης και να είστε προσεκτικοί με σεβασμό στο περιεχόμενό σας. Το διαδίκτυο καταλαβαίνει πολύ εύκολα και γρήγορα τις περίεργες συμπεριφορές .

Μην συμβάλλετε στον πανικό

Οι ειδικοί της λιανικής δήλωσαν ότι για το φαινόμενο πανικού, που είδαμε με ανθρώπους να τρέχουν να εφοδιαστούν προϊόντα λες και έχουμε πόλεμο, μπορούν να κατηγορηθούν εν μέρει τα social media . Όταν η ροές των χρηστών πλημμυρίστηκαν με εικόνες από άδεια ράφια, άνθρωποι που δεν είχαν πανικοβληθεί μέχρι τότε άρχισαν να φοβούνται ότι δεν θα υπήρχε χαρτί τουαλέτας διαθέσιμο όταν το χρειαστούν, και έτσι έσπευσαν κι αυτοί στα μαγαζιά.

Τα πράγματα που μοιράζεστε στο διαδίκτυο μπορούν να έχουν απρόβλεπτες συνέπειες, οπότε προσέχετε να μην μοιράζεστε πληροφορίες που μπορούν να συνεισφέρουν στην αίσθηση του πανικού. Αυτό δεν σημαίνει ότι η επιχείρηση σας δεν πρέπει να είναι σοβαρή και υπεύθυνη. Αν έχετε σημαντικά ή ακόμα και κακά νέα που πρέπει να μοιραστείτε με το ευρύτερο κοινό, μην προσπαθήσετε να το αποκρύψετε. Αλλά προσπαθήστε να μην αφήσετε τα συναισθήματά σας να σας κυριεύσουν και να μετατραπούν σε περιεχόμενο που προκαλεί περιττή αγωνία.

Θα πρέπει επίσης να αποφύγετε την αναπαραγωγή, ή την κοινοποίηση για οτιδήποτε δεν επαληθεύεται από μια αξιόπιστη πηγή. Επειδή κάποιος κλωτσάει καλά μια μπάλα ή αποδίδει καλά τα συναισθήματα πάνω στην σκηνή, δεν γίνεται αυτόματα και ειδικός σε θέματα υγείας και πανδημίας.

5.Δείξτε κατανόηση

Αυτή η συμβουλή δεν περιορίζεται σε μια κρίση ή σε μια πανδημία – πρέπει πάντα να δείχνετε κατανόηση στα κοινωνικά μέσα. Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προσέχετε τις εμπειρίες, τις αισθήσεις και τους φόβους των άλλων ανθρώπων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Μπορεί να μην είστε σε μεγάλο κίνδυνο από τον κορονοϊό – αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι άλλοι άνθρωποι δεν είναι. Η επιχείρησή σας μπορεί επίσης να μην βάλλεται (τυχεροί!!) Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πολλές άλλες επιχειρήσεις δεν πρόκειται να επηρεαστούν αρνητικά από το κλείσιμο, τις ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και την απαισιοδοξία.

Πριν δημοσιεύσετε οτιδήποτε, σκεφτείτε τι λέτε. Σκεφτείτε πώς το περιεχόμενο αυτό πρόκειται να ληφθεί από το κοινό και τους πελάτες σας – και άλλους ανθρώπους εκτός αυτής της ομάδας. Είναι πολύ απίθανο το σύνολο του ακροατηρίου σας να βγει από αυτή την πανδημία εντελώς ανεπηρέαστο – οπότε μην αφήσετε το περιεχόμενό σας να προκαλέσει περισσότερη ζημιά.

Συμβουλή μπόνους: Πλύνετε τα χέρια σας!
Συμβουλή bonusΠλύνετε τα χέρια σας

Συμβουλή μπόνους: Πλύνετε τα χέρια σας!

Και το πληκτρολόγιό σας, το ποντίκι και το τηλέφωνό σας. Φροντίστε για την καλή υγιεινή και φροντίστε τον εαυτό σας!

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online