fbpx

DS Digital Services

κειμενογράφος

Copywriter: Ο “προβολέας” της επιχείρησής σου! 

Ακούμε συχνά πυκνά τον όρο (digital) “copywriter”, πότε με την αγγλική ορολογία πότε με την ελληνική που είναι ο κειμενογράφος. Στα αλήθεια, ξέρουμε τι είναι, τι κάνει, πού μας οφελεί; Γιατί είναι ο πιο απαραίτητος ρόλος σε μια επιχείρηση και γιατί είναι αυτός που θα βγάλει την επιχείρησή σου στο φως και θα την κάνει ισχυρό brand name; Ήρθε η ώρα να μάθετε! 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Digital Storytelling: Τι είναι και γιατί το χρειάζεται η επιχείρησή σου

Ο copywriter “χτίζει” το brand μιας επιχείρησης

Ο ψηφιακός κειμενογράφος είναι αυτός που λειτουργεί ως αγγελιαφόρος της επιχείρησης, ο εκπρόσωπός της, η “φωνή” της, όπως έχετε ακούσει πολλάκις να λέγεται, όχι άδικα. Ο σημερινός copywriter (οφείλει να) είναι ο διαφημιστής, ο κειμενογράφος, ο συγγραφέας, ο αποστολέας του κυριότερου μηνύματος που έχει επιλέξει ο επιχειρηματίας να μεταδώσεις στους δυνητικούς πελάτες του. Θα γράψει ελκυστικό περιεχόμενο, θα εκπαιδεύσει, θα ενημερώσει και το κυριότερο θα “μιλήσει” στην ψυχή των πελατών, εν ολίγοις θα πείσει. Στην αγορά θα βρούμε τρεις τύπους copywriters: 

Τύποι Copywriters στην αγορά

  1. Copywriters Agency. 
  2. Copywriters in Companies
  3. Copywriters Freelancers

copywriter

Copywriters Agency

Είναι οι ψηφιακοί κειμενογράφοι που εργάζονται σε μία “αντιπροσωπεία”, ένα ψηφιακό πρακτορείο με άλλα λόγια (agency), δηλαδή σε μια ομάδα, και είναι επιφορτισμένοι με το καθήκον να παράγουν περιεχόμενο για επιχειρήσεις. Δουλειά τους να δημιουργούν και να διατηρούν το branding μιας επιχείρησης, να σχεδιάζουν συνεχώς περιεχόμενο, όπως ιστοσελίδες, newsletters και emails.

Δείτε εδώ: ΔΩΡΕΑΝ συμβουλές social media marketing καθημερινά!

Copywriters in Companies

Πρόκειται για copywriters που εργάζονται σε μεγάλη εταιρεία, με συγκεκριμένο περιεχόμενο, δηλαδή είναι εξειδικευμένοι στην παραγωγή περιεχομένου ανάλογα με το προΪόν ή το αντικείμενο κάθε επιχείρησης. Το περιεχόμενο που θα σχεδιάσουν και θα προβάλλουν θα εκπαιδεύει, θα ενημερώνει και θα πείθει τους πιθανούς πελάτες για ένα προΪόν, μια υπηρεσία. Θα πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένο που να στοχεύει ακριβώς στον στόχο, δηλαδή στην πιθανή πώληση. 

Δείτε εδώ: Τα πάντα γύρω από το marketing!

Copywriters freelancers

Είναι οι copywriters που εργάζονται ως ελεύθεροι, δηλαδή δε συνεργάζονται με κανέναν, αναλαμβάνουν και κοστολογούν οι ίδιοι τις υπηρεσίες τους ανάλογα με τις ικανότητές τους και τις γνώσεις τους πάνω σε ένα προΪόν/αντικείμενο/υπηρεσία που πουλά μια επιχείρηση. Έτσι, μπορούν να γράψουν:

  • Emails
  • newsletters
  • κείμενα για social media
  • διαφημιστικά κείμενα 

copywriter

Καθήκοντα Copywriter

Οι κειμενογράφοι είναι – όπως λέμε πολύ-εργαλεία- στο μάρκετινγκ και από αυτούς οι επιχειρηματίες έχουν πολλές απαιτήσεις, όμοιες με των πελατών. Είναι αυτοί που θα ακούσουν προσεκτικά τον στόχο και τις ιδέες του επιχειρηματία-πελάτη, θα σχεδιάσουν προσεκτικά το κατάλληλο περιεχόμενο, θα είναι άρτιο δημιουργικά και γραφιστικά, θα πρέπει να είναι εντάξει με τις λεπτομέρειες, να εξυπηρετούν τον τελικό σκοπό, να λειτουργεί το περιεχόμενο διαφημιστικά, ώστε να προβληθεί τόσο όσο θα κάνει γνωστή την επιχείρηση, το προΪόν ή την υπηρεσία της. Τα κοινά καθήκοντα για να έχετε μια γενική ιδέα είναι: 

  • Σύνταξη εξατομικευμένου περιεχομένου
  • Διαχείριση πολλών περιεχομένων
  • Τήρηση προθεσμιών
  • Συνεργασία με τα αρμόδια τμήματα μάρκετινγκ
  • Τήρηση στόχων για κάθε επιχειρηματία ξεχωριστά
  • Τήρηση πολιτικής κι οδηγιών κάθε επιχείρησης
  • Προτάσεις, ιδέες

Σημείωση: Αυτά είναι τα κοινά καθήκοντα, ο κάθε copywriter προφανώς ακολουθεί και τους “κανόνες”, τις οδηγίες και την πολιτική του εκάστοτε εργοδότη. 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: 11 Social Media Trends για το 2023

Χρειάζεται πτυχίο για να είσαι copywriter; 

Η απάντηση ποικίλει. Υπάρχουν εργοδότες που επιθυμούν προΫπηρεσία αντί πτυχίου και εργοδότες που επιθυμούν τα επιθυμητά προσόντα. Η δική μας συμβουλή είναι ότι καλό θα ήταν να υπάρχουν οι βασικές γνώσεις, όπως ένα πτυχίο δημοσιογραφίας, μάρκετινγκ, δημοσίων σχέσεων αλλά και φιλολογίας (φιλοσοφικής), που δημιουργεί ένα προβάδισμα ως προς τον σωστό τρόπο γραφής και σκέψης. Έπειτα, η κάθε εταιρεία μπορεί να εκπαιδεύσει ή να ζητήσει τον κατάλληλο συνεργάτη, ανάλογα τις ανάγκες τις. Ιδανικό για αυτόν/ή που θέλει να εργαστεί ως copywriter είναι να κατέχει και κάποια πιστοποιητικά (certifications) που δίνουν εξειδικευμένη γνώση, είναι εναρμονισμένα με τις νέες τάσεις, κάνουν πιο σύγχρονο το επάγγελμα και έτσι δημιουργούν πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. 

Χρειάζεται εμπειρία το επάγγελμα του copywriter; 

Η απάντηση είναι “ΝΑΙ” και μάλιστα, μεγάλο! Στην σημερινή ανταγωνιστική εποχή είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει αποδεδειγμένη εμπειρία, δηλαδή ένα portfolio, ένας ψηφιακός φάκελος με απλά λόγια, που εκεί μπορεί ο κάθε επαγγελματίας να συμπεριλάβει τα καλύτερα projects του, όπως άρθρα, καμπάνιες, περιεχόμενο που έχει δημιουργήσει. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι πολλές εταιρείες επενδύουν στο προσωπικό τους εκπαιδεύοντάς το είτε σε νέες τεχνικές γραφής, είτε στις νέες τάσεις, είτε σε νέες τακτικές/πολιτικές, είτε σε νέες στρατηγικές. Έτσι, κατά αυτόν τον θετικό τρόπο η εμπειρία εμπλουτίζεται αυτόματα κι εκ των έσω. 

Πού εργάζονται οι copywriters;

Οι ψηφιακοί κειμενογράφοι είναι από τα επαγγέλματα που έχουν επιλογές ως προς τον τόπο όπου θα εργαστούν, λόγω της ίδιας της φύσης του επαγγέλματός τους. Έτσι, αν είναι freelancers, δηλαδή ελεύθεροι επαγγελματίες, εκτός πλαισίου εταιρείας, μπορούν να εργαστούν 100% από απόσταση, επιλέγοντας είτε τον χώρο διαμονής τους, ακόμα και από το σπίτι τους. Αν ανήκουν σε μια ομάδα (agency), τότε και πάλι μπορούν να εργαστούν από απόσταση, αρκεί το agency να μην έχει κάποιον άλλο λόγο που να θέλει τους συνεργάτες του στον χώρο του. Τα πράγματα διαφοροποιούνται σημαντικά όταν οι ψηφιακοί κειμενογράφοι εργάζονται για κάποια εταιρεία. Συνήθως οι εταιρείες είναι αυτές που επιλέγουν είτε εκ περιτροπής εργασία, είτε ζητούν από τους συνεργάτες τους φυσική παρουσία, αν και αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Μπορεί κάλλιστα μια εταιρεία να επιλέξει την εξ αποστάσεως εργασία για κάποιον συνεργάτη της. Όπως και να’χει, αυτό που προκύπτει είναι πως πρόκειται για ένα άκρως ευέλικτο εκτός από σημαντικό επάγγελμα. 

Ο κόσμος του marketing προχωρά, το business πλέον είναι ήδη εν εξελίξει και σε άλλο επίπεδο. Γιατί να τα μάθεις όλα; Γιατί να είσαι τέλειος/α σε όλα; Πώς θα κυριαρχήσεις; Είμαστε εμείς εδώ για εσένα. Εκατοντάδες ευχαριστημένοι πελάτες ήδη έχουν κάνει τη σωστή επιλογή. Εσύ αξίζεις και μπορείς να είσαι ο/η επόμενος/η. Ρίξε μια ματιά σε ό,τι ενδιαφέρει εδώ και σε περιμένουμε!

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα