fbpx

DS Digital Services

email marketing

Θεωρείς ότι το email marketing είναι ξεπερασμένο; Χα! Ίσως να αναθεωρήσεις αν μάθεις ότι είναι ένας αποτελεσματικός(αν όχι ο πιο αποτελεσματικός) τρόπος μετατροπής εν δυνάμει πελατών σε πελάτες!

Δεν υπάρχει περίπτωση να μιλήσεις με έναν επαγγελματία marketer και να μην σου προτείνει να εντάξεις το email marketing στη στρατηγική της επιχείρησής σου. Είναι ένα εξαιρετικά δυνατό εργαλείο για να συνδεθείς με τους συνδρομητές σου, να προκαλέσεις το ενδιαφέρον τους, να τους κάνεις να σε εμπιστευτούν και εν τέλει να γίνουν πελάτες σου.  

Το ROI(Return of Investment) του email marketing είναι υψηλό όπως δείχνουν τα στοιχεία. Αυτό καθώς όσοι βρίσκονται στην email λίστα σου έδωσαν οικειωθελώς(θέλουμε να πιστεύουμε) το email τους επειδή ενδιαφέρθηκαν για την επιχείρηση, το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Αυτό σημαίνει ότι είναι ένα ζεστό κοινό, ζεστοί πελάτες έτοιμοι για να αγοράσουν αν τους δώσεις το σωστό push.

Επίσης, οι καταναλωτές προτιμούν να συνδέονται με επωνυμίες μέσω email. Ίσως είναι λογικό αν σκεφτούμε ότι όλοι είναι πλέον με ένα κινητό στο χέρι και με ένα κλικ έχουν άμεση πρόσβαση ανά πάσα στιγμή στο email τους.

Και όπως και να το κάνεις, το email που προσγειώνεται στο mailbox είναι πιο προσωπικό από μια ξερή ανάρτηση στα social media ή μια διαφήμιση. Έτσι είναι πιο εύκολο οι συνδρομητές σου να μην χάνουν τα νέα σου αλλά και να αισθάνονται πιο κοντά στην επιχείρηση σου.

Αυτοί είναι μόνο κάποιοι λόγοι γιατί πρέπει να επενδύσεις στο email marketing. Παρακάτω θα δούμε κι άλλους. Για την ακρίβεια θα σου δώσουμε 9+1 λόγους γιατί πρέπει άμεσα να εντάξεις το email marketing στη στρατηγική της επιχείρησής σου. 

9+1 Λόγοι για να χρησιμοποιήσεις το email marketing

email marketing

1. Μπορείς να δημιουργείς εξατομικευμένο περιεχόμενο

Ποιος δε θέλει να αισθάνεται μοναδικός και ότι τον προσέχουν; Η εξατομίκευση βοηθάει το κοινό να συνδεθεί μαζί σου. Με το email marketing, μπορείς να εξατομικεύσεις και να προσαρμόσεις το περιεχόμενό σου για να καλύψεις συγκεκριμένες ανάγκες και απαιτήσεις, συγκεκριμένου τμήματος του κοινού σου.

Για παράδειγμα, η προσθήκη του ονόματος μιας επαφής στο email είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να εξατομικεύσεις τα email σου. Βάση ερευνών τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που περιλαμβάνουν το όνομα του χρήστη έχουν υψηλότερη αναλογία κλικ ανοίγματος από αυτά που δεν περιλαμβάνουν.

Ένας άλλος τρόπος για να προσαρμόσεις και να εξατομικεύσεις τα email σου είναι μέσω της τμηματοποίησης του κοινού. Τμηματοποίησε το κοινό με βάση το στάδιο στο οποίο βρίσκεται στη διοχέτευση πωλήσεών(sales funnel ή απλοϊκά σε ποια φάση της πώλησης) και, στη συνέχεια, δημιούργησε προσαρμοσμένο περιεχόμενο για κάθε τμήμα. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά μηνύματα, εικόνες ή γραμμές θέματος.

Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης επισκέφτηκε τον ιστότοπό σου και έκανε μια αγορά, στείλε ως ευχαριστήριο ένα email με κάποιο κουπόνι έκπτωσης για την επομένη αγορά του. Επίσης, εάν κάποιοι χρήστες έχουν δείξει ενδιαφέρον για το περιεχόμενό σου, μπορείς να αυτοματοποιήσεις κι άλλα email για να τους παρέχεις περιεχόμενο που προκαλεί περαιτέρω το ενδιαφέρον τους. Αυτό μπορεί να τους ενθαρρύνει να αναλάβουν δράση και να τους οδηγήσει στη μετατροπή τους σε πελάτες.

Αυτός ο τύπος εξατομικευμένων μηνυμάτων μπορεί να σε βοηθήσει να καλύψεις τις ανάγκες του κοινού σου και να αισθανθεί άνετα μαζί σου.

Χτίσε brand στο Instagram και γίνε expert σε 30 μέρες!

2. Αύξηση επισκεψιμότητας στον ιστότοπο

Με τις καμπάνιες email marketing μπορείς να στείλεις χρήστες στον ιστότοπο τής επιχείρησής σου. Δημιούργησε περιεχόμενο το οποίο θα περιλαμβάνει link προς τον ιστότοπό σου. Το link θα μπορούσε να οδηγεί στη σελίδα επικοινωνίας, σε κάποιο προϊόν ή σε κάποιο άρθρο στο blog σου. 

Το τελευταίο είναι εξαιρετικός τρόπος έμμεσης πώλησης. Στέλνοντας κάποιο πρόσφατο, χρήσιμο άρθρο σου, δίνεις στο χρήστη την ευκαιρία να διαβάσει κάτι ενδιαφέρον, να πάρει πληροφορίες, να διασκεδάσει, να λύσει κάποιο πρόβλημα. Μετά από αυτό είναι πιο πιθανό να προχωρήσει σε κάποια αγορά μέσω του site σου ή να προτιμήσει τις υπηρεσίες σου. 

Αυτό θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις δυνητικούς πελάτες που βρίσκουν το περιεχόμενό σου ενδιαφέρον. Θα τους κάνεις να σε εμπιστευτούν, να συνδεθούν μαζί σου και εν τέλει να γίνουν πελάτες σου.

3. Βελτιώνει τις πωλήσεις

email 3249062 1280

Οι καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω email έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν τις πωλήσεις. Πέρα από αυτά που αναφέραμε και πιο πάνω, μπορείς μέσω mail να προβάλεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και να προσελκύσεις τους πελάτες να κάνουν αγορές. Μπορείς επίσης να επικοινωνήσεις προσφορές και εκπτώσεις. Κακά τα ψέματα υπάρχουν και αυτοί που δελεάζονται στο άκουσμα και μόνο των λέξεων «εκπτώσεις» και «προσφορά» και ίσως οδηγηθούν σε αγορά ενώ πριν δε θα το έκαναν. Επίσης, μπορείς να επαναφέρεις πελάτες οι οποίοι επισκέφτηκαν τον ιστότοπο τής επιχείρησης σου αλλά έφυγαν χωρίς να κάνουν κάποια αγορά.

Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης έχει εισαγάγει προϊόντα στο καλάθι αλλά δεν έκανε check out, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το email για να του υπενθυμίσεις την ολοκλήρωση της αγοράς του.

4. Προσέγγιση κοινού την κατάλληλη στιγμή

Το email marketing σε διευκολύνει να προσεγγίσεις το κοινό σου. Οι άνθρωποι ελέγχουν συνεχώς τα email τους και έτσι μπορείς εύκολα να τους προσεγγίσεις. Χρησιμοποιούν πολλές συσκευές για να ελέγχουν τα email, ειδικά τις κινητές συσκευές τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να τους προσεγγίζεις αμέσως. Μπορείς επίσης να στείλεις mail όσες φορές επιθυμείς(αρκεί να μην παρακάνεις!).

5. Οι καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι φθηνές

Η δημιουργία καμπανιών email είναι οικονομικά αποδοτική. Το μόνο κόστος θα μπορούσε να είναι ο μισθός του υπαλλήλου ή ενός συνεργάτη που δημιουργεί αυτά τα email, αν προσλάβεις άνθρωπο για αυτή τη δουλειά.

Μέσω email μπορείς να παρουσιάσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου στους πελάτες σου χωρίς να πληρώσεις για αυτό. 

Μπορείς επίσης να γλυτώσεις χρόνο προγραμματίζοντας τις καμπάνιες σου και έτσι να κρατήσεις μια σειρά και να στέλνεις το κατάλληλο mail την κατάλληλη στιγμή.

email marketing

6. Συλλογή σχολίων

Κάθε επωνυμία θέλει να γνωρίζει τι πιστεύουν οι πελάτες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Πρέπει να παρακολουθείς την εμπειρία του πελάτη σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα τους πελάτες σου και να κάνεις βελτιώσεις για το μέλλον. Το μάρκετινγκ μέσω email μπορεί να σε βοηθήσει να συλλέξεις σχόλια από τους πελάτες σου. Μπορείς να ζητήσεις να βαθμολογήσουν την εμπειρία τους με το προϊόν ή την υπηρεσία σου και αν έμειναν ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτηση. 

7. Δημιουργία λίστας επαφών 

Η δημιουργία μιας λίστας email είναι το θεμέλιο των καμπανιών μάρκετινγκ μέσω email. Χωρίς λίστα δεν θα είχες επαφές για να στείλεις email. Τα δεδομένα της λίστας επαφών είναι κάτι που σου ανήκει και δεν εξαρτάται από καμιά πλατφόρμα ή εφαρμογή. Προσοχή όμως να έχεις πάρει αυτά τα email κατόπιν συναίνεσης καθώς το πλαίσιο GDPR για την προστασία προσωπικών δεδομένων είναι αρκετά αυστηρό!

Διάβασε επίσης:Χρώματα & Brand: Παίζουν ρόλο τελικά στην επιχείρηση;

solen feyissa HQSEvyN56K0 unsplash 2

8. Άμεσα στατιστικά

Οι περισσότερες πλατφόρμες που μπορείς να χρησιμοποιείς για τη δημιουργία των email σου, σου επιτρέπουν να παρακολουθείς πόσο επιτυχημένο είναι ένα mail. Μπορείς να δεις το ποσοστό ανοίγματος, τα κλικ και τα ποσοστά μετατροπών. Με αυτές τις πληροφορίες μπορείς να μετρήσεις πώς οι καμπάνιες email σου συμβάλλουν στα συνολικά σου έσοδα.

9. Παρέχεις καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών

Τα email μπορούν να σε βοηθήσουν να παρέχεις στους πελάτες σου την καλύτερη εξυπηρέτηση. Οι πελάτες αναζητούν πάντα ενημερώσεις σχετικά με την αποστολή ή την παράδοση μόλις υποβάλουν μια παραγγελία. Γράφουν επίσης email εάν έχουν συγκεκριμένες απορίες. Η παροχή των σωστών πληροφοριών στους πελάτες είναι απαραίτητη. Η γρήγορη απάντηση στα ερωτήματα δημιουργούν χαρούμενους και ικανοποιημένους πελάτες. Μπορείς να ζητήσεις επίσης σχόλια και να τους παρέχεις περισσότερο ενημερωτικό περιεχόμενο αφού κάνουν μια αγορά.

news 530220 1920

10. Διατηρείς επαφή με τους πελάτες σου

Τα email σού επιτρέπουν να προσθέσεις μια προσωπική πινελιά που κάνει τους πελάτες σου να αισθάνονται ξεχωριστοί. Είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος να διατηρείς επαφή με τους πελάτες σου. Εφόσον τους παρέχεις σχετικές, προσωπικές και πολύτιμες πληροφορίες με βάση τα ενδιαφέροντά τους, δεν θα το βρουν ενοχλητικό.

Στους περισσότερους δεν αρέσει να βλέπουν διαφημίσεις όταν παρακολουθούν βίντεο ή κάνουν κύλιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους, προτιμούν τα email. Ένας λόγος είναι επειδή οι ίδιοι συμφωνούν να λαμβάνουν email (και πρέπει να δώσεις μεγάλη σημασία στο GDPR) από την επωνυμία. Τους αρέσει να ενημερώνονται για τις προσφορές ή την κυκλοφορία νέων προϊόντων. Τέλος, οι πελάτες εκτιμούν το περιεχόμενο που βασίζεται στα ενδιαφέροντά τους και τους εκπαιδεύει. Ποιος καλύτερος τρόπος για να τα παρέχεις όλα αυτά αν όχι ένα email!

Σε τελική ανάλυση

solen feyissa TaOGbz S Qw unsplash

Το email marketing μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο όταν χρησιμοποιείται σωστά. Φρόντισε να αφιερώσεις λίγο χρόνο κάνοντας έρευνα για το κοινό-στόχο σου και δημιουργώντας ποιοτικό περιεχόμενο. Χρησιμοποίησε τα κατάλληλα χρώματα και ευπαρουσίαστη διάταξη για να κάνεις τα email σου να φαίνονται ελκυστικά. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να επωφεληθείς στο μέγιστο από το email marketing. Τα email είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επικοινωνήσεις με το κοινό σου, να βελτιώσεις τις πωλήσεις και να δημιουργήσεις μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες σου.

Μήπως να αναθεωρήσεις την άποψη σου ότι το email marketing δεν είναι χρήσιμο για την επιχείρησή σου;

Διάβασε επίσης:

Digital Copywriter: Ο πιο σημαντικός ρόλος μιας επιχείρησης!

11 Social Media Trends για το 2023

Αν χρειάζεσαι βοήθεια σχετικά με το email marketing ή την οργάνωση της στρατηγικής marketing της επιχείρησής σου είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε, επικοινώνησε μαζί μας.

Ακολούθησε μας σε Facebook και Instagram για να μαθαίνεις τα πάντα γύρω από το digital marketing της επιχείρησης σου.

business coach & mentoring
Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online