fbpx

DS Digital Services

Eshop: Το έχεις ανάγκη;

Ακούς συνέχεια για τα Eshop! Πιστεύεις το χριεάζεσαι; Το να υπάρχεις πλέον ως επιχείρηση στο διαδίκτυο είναι ένα γεγονός που επαληθεύεται καθημερινά και συνεχώς. Δεν μας πιστεύεις; Να σου πούμε ότι δεν το λέμε μόνο εμείς, αλλά οι έρευνες! Το θετικό είναι ότι για να διαβάζεις το παρόν άρθρο το έχεις συνειδητοποιήσει κι εσύ! Έχεις πάρει, λοιπόν, την απόφαση να δημιουργήσεις το δικό σου Online κατάστημα και σε συγχαίρουμε για αυτό. Αλλά η θεωρία από την πράξη απέχει και εδώ είναι που ερχόμαστε εμείς για να σε βοηθήσουμε. Ακολούθησε ευλαβικά όσα προτείνουμε και η υπόσχεση για ένα υπέροχο Eshop θα λάβει σάρκα κι οστά!

Πως να απογειώσεις το e-shop σου

 

Για να ξεκινήσεις το δικό σου online κατάστημα θα χρειαστείς αρχικά ένα business plan, επιχειρηματικό σχέδιο σε απλά ελληνικά, που θα έχει άρτια οργάνωση, θα περιγράφει τον προγραμματισμό, τον προϋπολογισμό σου, θα είναι ρεαλιστικό, μετρήσιμο, επιτεύξιμο και φυσικά απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία. Ναι! Θα χρειαστείς και ομάδα ειδικών, όπως λογιστές, νομικός σύμβουλος, φοροτεχνικός ώστε να μη βρεθείς προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Το πιο σημαντικό πριν απ’ όλα είναι να βρεις τους άμεσους συνεργάτες σου, δηλαδή την ομάδα που θα σχεδιάσει, δημιουργήσει, καταρτίσει και υλοποιήσει το κατάστημά σου και φυσικά θα το υποστηρίξει και τεχνικά. Αν όλα αυτά ήδη τα έχεις κατά νου, τότε προχωράμε.

 

1. Η έναρξη του Eshop

Διόλου τυχαία η λέξη «έναρξη», αφού, αν δεν έχεις ακόμα τη δική σου επιχείρηση, θα πρέπει να κάνεις έναρξη στην εφορία ώστε να μπορείς να εκδώσεις τα απαραίτητα παραστατικά πώλησης βάσει της νομοθεσίας. Αν ήδη έχεις μία, όλα καλά, απλά σε συμβουλεύουμε να ρωτήσεις τον λογιστή σου μήπως πρέπει να ανοίξεις νέο ΚΑΔ. Τα βήματα απλά:

  • Εγγραφή (προσωρινή) στο Επιμελητήριο & Επαλήθευση του brand. Για την περίπτωση του Eshop έχεις την επιλογή είτε του εμπορικού, είτε του επαγγελματικού επιμελητηρίου.
  • Βεβαίωση εγγραφής στον ΕΦΚΑ/ΟΑΕΕ, υποβολή στο Δ.Σ, έναρξη φορολόγησης & Φ.Π.Α.
  • Οριστική εγγραφή στο επιμελητήριο επιλογή σου και εγγραφή στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο).
  • Ταμειακή μηχανή/εναλλακτικός μηχανισμός φορολόγησης για έκδοση αποδείξεων.

 

Για όλα αυτά χρειάζεσαι τη συμβολή του φοροτεχνικού που σου προτείναμε πριν.

Α! Κάτι ακόμη… Το Eshop δεν είναι φυσικό κατάστημα, οπότε μειώνεται αυτόματα τόσο το συνολικό κόστος όσο και το πρόβλημα της έδρας, Μπορείς να έχεις απλά μια αποθήκη για τα προϊόντα σου και έτσι απλά αυτό αποτελεί την έδρα της επιχείρησης.

βιβλίο για Instagram

2. Ο φύλακας του Eshop και ο δαίμων GPDR

Για να έχεις ένα απόλυτα εναρμονισμένο στην κείμενη νομοθεσία Eshop χρειάζεσαι τον φύλακα άγγελό σου, έναν νομικό, έμπειρο και γνώστη, που θα σε κατευθύνει ώστε και τον… «δαίμονα» του GPDR να γλυτώσεις και φυσικά να μην έχεις μπελάδες. Το κάθε online κατάστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:

  • Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου, σημαντικό και για τον πελάτη και για τον πάροχο.
  • Πολιτική σε παραγγελίες, τρόπους πληρωμής, αποστολής, επιστροφές κ.λπ.
  • Πνευματικά δικαιώματα (εμπορικό σήμα, εφαμρογές κ.λπ).
  • GPDR

Πρόκειται για κομβικά στοιχεία που δίνουν εμπιστοσύνη στον δυνητικό πελάτη.

 

3. Κούριερ & Eshop πάνε μαζί!

Όλα καλά ως εδώ. Αλλά τα προϊόντα σου πρέπει και να μεταφέρονται γρήγορα, με ασφάλεια και με αξιοπιστία. Οπότε χρειάζεσαι μια εταιρία ταχυμεταφορών (courier) με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως:

  • Αξιοπιστία
  • Καλή φήμη και θετικές κριτικές πελατών
  • Ταχύτητα στην παράδοση και πανελλαδική κάλυψη. Ιδανικά να είναι σε θέση να μεταφέρει στη νησιωτική, ηπειρωτική χώρα αλλά και σε δυσπρόσιτες περιοχές τα δέματα.
  • Ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης παραγγελίας. Με λίγα λόγια, ο πελάτης να μπορεί να παρακολουθήσει το δέμα του και πρωτίστως την εξέλιξη της παραγγελίας του. Αυτό φρόντισε να συνδέεται με το διαδικτυακό σου κατάστημα.

ΥΓ Ιδανικά καλό είναι να παρέχεις στο Eshop σου πάνω από μία επιλογή εταιρίας ταχυμεταφορών στον πελάτη, ώστε να επιλέξει εκείνος τι τον συμφέρει καλύτερα.

 

Eshop Πληρωμές

 

4. Πληρωμές στο Eshop

 Εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Για να πραγματοποιήσει κάποιος πελάτης πληρωμή ενός προϊόντος υπάρχουν δύο τρόποι:

 

  • Ηλεκτρονικές πληρωμές: Είναι οι πληρωμές που διενεργούνται μέσα από το ίδιο το online κατάστημα και για να εκτελεστούν ανοίγεται μια «πύλη».

Τα συνηθέστερα συστήματα είναι: Με πιστωτική κάρτα (Cardlink, i-bank ecommerce, ePOS Paycenter) και η «πύλη» αφορά τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια των Paypal, Skrill, Viva Wallet, EveryPay κ.λπ.

 

  • Πληρωμές εκτός σύνδεσης: Οι συγκεκριμένες πληρωμές πραγματοποιούνται εκτός του διαδικτυακού καταστήματος, είναι χρονοβόρες αλλά φαίνεται ότι προτιμώνται από μεγάλη μερίδα πελατών, θεωρείται ασφαλής, οπότε και για αυτό στην αναφέρουμε ως εναλλακτική.

Οι πιο δημοφιλείς πληρωμές εκτός σύνδεσης είναι: Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, Αντικαταβολή (πληρωμή στον courier) & Πληρωμή και παραλαβή από το κατάστημα.

Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε για τις πληρωμές, τους τρόπους αυτών, την ασφάλειά τους, διαδικασίες κ.λπ θα σας τα παρέχει η εταιρία που θα αναλάβει την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

 

5. Μείνε δίπλα στον κάθε πελάτη

Το αφήνουμε ως ένα εκ των τελευταίων βημάτων για την επιχείρησή σου, αλλά πίστεψέ μας είναι από τα σημαντικότερα. Το να υποστηρίξεις τους πελάτες σου είναι το Α και το Ω, αφού ευχαριστημένος πελάτης σημαίνει μεγάλες πιθανότητες σύστασης του καταστήματός σου και εκ νέου αγοράς από εσένα. Σκέψου ακόμη κάτι. Η επαφή του πελάτη σου με εσένα θα γίνει μέσω του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Δε θα έρθει σε κάποιον χώρο να δει. Άρα, πρέπει να μείνει απόλυτα ικανοποιημένος. Τι σημαίνει αυτό;

Το κατάστημά σου είναι ανοικτό 24ώρες/24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα, 365μέρες/χρόνο. Όποια αιτήματα έχει ο κάθε πελάτης πρέπει να απαντώνται, φυσικά αυτό προϋποθέτει να υπάρχει πλαίσιο παραπόνων και ανάλογο τμήμα υποστήριξής του. Εννοείται ότι οφείλεις να έχεις email, chat, πλατφόρμα βοήθειας γνωστή ως «web help desk».

Διάβασε εδώ: Για ΔΩΡΕΑΝ συμβουλές για το Instagram τσέκαρε εδώ!

6. Ποια εταιρία να αναλάβει το eshop σου;

Όλα έτοιμα. Ήρθε η ώρα να αποκτήσεις το κατάστημα που θέλεις. Οπότε, ήρθε η ώρα της εταιρίας που θα στο δημιουργήσει. Πώς θα τη διαλέξεις; Πάμε να δούμε κάποια χαρακτηριστικά που είναι καλό να πληροί:

 

 

 

  • Μεγάλη εμπειρία σε e-commerce
  • Αποδεδειγμένη εμπειρία σε προηγούμενες δουλειές της, να μπορείς να τις δεις στην πράξη.
  • Ικανή τεχνική υποστήριξη.
  • Λογισμικό για ηλεκτρονικές πληρωμές.
  • Σύγχρονες μέθοδοι οργάνωσης και κατασκευής ηλεκτρονικού καταστήματος με πλατφόρμες του σήμερα (βλ. Prestashop, Woocommerce, Magento κ.λπ.

Ένα eshop να το πούμε απλά αντέχει 3-5 έτη σε μια πλατφόρμα. Άρα, θέλεις διάρκεια, αξιοπιστία, δυναμική και φυσικά απροβλημάτιστη παρουσία. Κρίμα να τα αφήσεις στην τύχη. Διάλεξε τους καλύτερους, επένδυσε, θα λάβεις πίσω πολλαπλή αξία. Σκέψου να έχεις το πιο καλό προϊόν σε μια βιτρίνα και να μη μπορούμε καν να μπούμε μέσα να το αγοράσουμε.

Eshop & support

 

 

7. Κάνε Μάρκετινγκ για να πουλήσεις

Το τελικό στάδιο, το πιο νευραλγικό κομμάτι όλων είναι το πώς θα προωθήσεις το κατάστημά σου, εν ολίγοις το μάρκετινγκ, η επικοινωνία, η καθιέρωσή σου ως ο άνθρωπος με αυτό το προϊόν. Τι θέλεις για αυτό;

  • SEO
  • Social Media
  • YouTube
  • Email (newsletter)
  • Διαφήμιση
  • Σωστή στόχευση κατάλληλων πελατών
  • Σύγκριση τιμών σε σχέση με ανταγωνιστές

 

Bonus Tip: Για να πουλήσεις χρειάζεσαι:

  • Cross selling & up sales
  • Εκπτώσεις & δωροκάρτες
  • Κουπόνια για συγκεκριμένα προϊόντα
  • Επιβράβευση πελατών
  • Ωραίες & προσεγμένες συσκευασίες για τα προϊόντα σου
  • Προσφορές πριν την αγορά & μετά την αγορά αλλά και σε σημαντικές ημέρες (γιορτή της μητέρας κ.λπ).

Τελειώσαμε! Αλλά να θυμάσαι. Όλα τα βήματα είναι σημαντικά για να σε πάνε στην κορυφή, αν παραλείψεις ή υποτιμήσεις κάποιο, σκοντάφτεις και αυτό δεν το θέλεις. Επένδυσε & κέρδισε. Καλή τύχη!

 

Αν θέλεις να εκπαιδευτείς από τους καλύτερους, DS Academy. Η σωστή λύση για να μάθεις για το  Eshop.

 

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο διάβασε ακόμα:

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online