Με σχεδόν 4 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να βρίσκονται κάθε στιγμή μπροστά από μια οθόνη κινητού, τάμπλετ ή υπολογιστή δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για να εντάξετε το blogging marketing στην επιχείρηση σας.
Ένα business blog όχι μόνο αυξάνει την επισκεψιμότητα στο site και προωθεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, αλλά σας βοηθά επίσης να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πιθανούς πελάτες σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Αυτά σε πολύ γενικές γραμμές. Σε αυτό το άρθρο θα επισημάνουμε τα πολλά οφέλη ενός business blog που πιθανότατα θα σας κάνει να θέλετε να το εντάξετε στο site σας άμεσα!
Τα βασικά ενός business blog
Όταν λέμε να εντάξετε business blog στο site σας, εννοούμε μια επιπλέον κατηγορία που θα περιλαμβάνει άρθρα που δίνουν αξία, πληροφορούν και ενημέρωνουν τους υποψήφιους αναγνώστες-πελάτες.
Η θεματολογία των άρθρων θα πρέπει σαφώς να είναι σχετική με το αντικείμενο της επιχείρησης σας και το ευρύτερο πεδίο που κινείστε.
Το να το δημιουργήθει ένα business blog δεν είναι περισσότερο από 5 λεπτά υπόθεση για τον developer/website designer σας. Το να γράψετε άρθρα είναι πιο χρονοβόρο αλλά υπάρχουν τρόποι ώστε να το κάνετε εύκολα ή μπορείτε να προσλάβετε κάποιον να το κάνει για εσάς. Ναι, υπάρχουν κειμενογράφοι που ασχολούνται με αυτό το κομμάτι.
Επίσης εννοείται ότι τα άρθρα θα πρέπει να είναι γραμμένα με απλό και κατανοητό τρόπο, καθώς απευθύνεστε σε ένα ευρύ κοινό και όχι σε επιστήμονες!
Πάμε τώρα να δούμε γιατί πρέπει να δημιουργήσετε άμεσα ένα business blog.
Τα οφέλη ενός business blog
1. Βοηθά στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας
Σηκώστε το χέρι σας αν θέλετε περισσότερους επισκέπτες στο site σας. Η απάντηση είναι προφανής!
Τώρα σκεφτείτε τους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες βρίσκουν τον ιστότοπό σας:
Θα μπορούσαν να πληκτρολογήσουν το όνομά σας απευθείας στο πρόγραμμα περιήγησής τους, αλλά αυτό είναι για το κοινό που έχετε ήδη. Ξέρουν ποιοι είστε και σας εμπιστεύονται. Αυτό δεν σας βοηθά να έχετε περισσότερη επισκεψιμότητα στο site από αυτήν που έχετε ήδη.
Θα μπορούσατε να πληρώσετε για την επισκεψιμότητα κάνοντας διαφημίσεις, κάτι που βέβαια κοστίζει και ίσως να μην έχει τα αποτελέσματα που περιμένετε αν δεν έχετε κάνει τη σωστή στόχευση.
Πώς μπορείτε, λοιπόν, να προσελκύσετε νέους επισκέπτες στον ιστότοπό σας;
Καλά μαντέψατε! Μέσω του business blog, των μηχανών αναζήτησης και της βελτιστοποίησης(seo).
Πώς δουλεύει;
- Ο χρήστης googlάρει ώστε να βρει τη λύση στο πρόβλημα του.
- Στα αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζεται το link που οδηγεί στο άρθρο σας.
Ήδη με αυτό αυξάνεται η επισκεψιμότητα σας, δε σταματάει όμως εδώ.
- Η λύση τον ικανοποιεί οπότε σας εμπιστεύεται και επιστρέφει στον ιστότοπο σας όταν έχει κάποιο σχετικό θέμα.
- Πολύ πιθανόν σε δεύτερο χρόνο να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Κάθε φορά που δημιουργείτε και δημοσιεύετε μια ανάρτηση/άρθρο στο site σας, είναι μια ακόμη ευκαιρία για να εμφανιστείτε στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (SERP) και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας με οργανική αναζήτηση.
Σαφώς θα πρέπει να ενημερώνετε τακτικά το blog στο site σας με φρέσκο και χρήσιμο υλικό, το οποίο θα είναι και φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης με το κατάλληλο seo.
Αυτό βοηθάει τη Google και άλλες μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν ότι ο ιστότοπός σας είναι ενεργός και θα πρέπει να τον ελέγχουν συχνά για να δουν ποιο νέο περιεχόμενο θα εμφανιστεί .
2. Αυξάνει το brand awarness της επιχειρήσης σας
Ελληνιστί αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας. Αυτό έχει άμεση σχέση με την αύξηση της επισκεψιμότητας και της εμπιστοσύνης στην εταιρία σας.
Όπως είπαμε όταν τα άρθρα σας προσφέρουν χρήσιμο περιεχόμενο και δίνουν αξία και λύσεις, οι επισκέπτες ταυτίζονται με το περιεχόμενο σας και το brand/επιχείρηση σας.
3. Παρέχει περιεχόμενο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Το blogging βοηθά επίσης να σας ανακαλύψουν μέσω των social media. Κάθε φορά που δημιουργείτε ένα νέο άρθρο, δημιουργείτε περιεχόμενο που οι άνθρωποι μπορούν να μοιραστούν στα κοινωνικά δίκτυα — Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest — το οποίο βοηθά στην έκθεση της επιχείρησής σας σε ένα νέο κοινό που μπορεί να μην σας γνωρίζει ακόμα.
Επίσης έχετε πάντα διαθέσιμο υλικό για τις αναρτήσεις σας στα social media. Έτοιμο και ενδιαφέρον υλικό για να μοιραστείτε χωρίς να ψάχνετε τι θα ανεβάσετε κάθε φορά. Μια βιβλιοθήκη περιεχομένου ας πούμε.
Είναι αμφίδρομη η σχέση: Ενισχύετε την ηλεκτρονική σας παρουσία με ενδιαφέρον περιεχόμενο και οδηγείτε νέους επισκέπτες στο site σας μέσω των social media. Όχι και άσχημα, 2 σε 1!
4. Βοηθά στη μετατροπή των επισκεπτών σε δυνητικούς πελάτες
Τώρα που έχετε κάποια επισκεψιμότητα στον ιστότοπο σας μέσω του blog σας, έχετε την ευκαιρία να μετατρέψετε αυτήν την επισκεψιμότητα του ιστότοπου σε δυνητικούς πελάτες.
Κάθε ανάρτηση στο blog σας είναι ένα ακόμα χρήσιμο θέμα προς αναζήτηση. Είναι μια νέα ευκαιρία για τη δημιουργία νέων δυνητικών πελατών.
Ο χρήστες σάς επισκέπτονται ξανά και ξανά, σάς έχουν γνωρίσει, σάς έχουν εμπιστευτεί οπότε όταν θελήσουν να αγοράσουν θα επιστρέψουν σε εσάς.
Εδώ μπορείτε να βάλετε λίγο παραπάνω το χεράκι σας. Απλώς προσθέστε μια παρότρυνση για δράση(CTA) ώστε ο επισκέπτης να κάνει μια ενέργεια. Να αγοράσει ένα προϊόν/υπηρεσία, να γραφτεί στο newsletter σας, να πάρει μια προσφορά.
Συχνά, το CTA μπορεί να συνοδευτεί από δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία, διαδικτυακά σεμινάρια, δωρεάν δοκιμαστικό, προσφορά κ.α.
Στην πραγματικότητα, το 99% των αναρτήσεων ιστολογίου που δημοσιεύουμε θα πρέπει να έχουν κουμπιά παρότρυνσης για δράση.
Για παράδειγμα:
- Ο επισκέπτης στο site σας διαβάζει ένα άρθρο, με το οποίο βρίσκει λύση στο προβλημα του.
- Σε αυτό το άρθρο υπάρχει CTA να εκμεταλλευτεί μια προσφορά που τρέχει αυτή την περίοδο.
- Ο επισκέπτης κάνει την αγορά για να επωφεληθεί της προσφοράς, μιας και αποτελεί τη λύση που ψάχνει.
- Άρα από επισκέπτης γίνεται πελάτης.
Δεν θα γίνουν όλοι οι αναγνώστες του blog δυνητικοί πελάτες, και αυτό είναι οκ. Κανείς δεν μετατρέπει το 100% των ανθρώπων που διαβάζουν το blog τους σε δυνητικούς πελάτες. Όμως οι πιθανότητες είναι με το μέρος σας!
5. Ένα business blog καθιερώνει την ‘αυθεντία’ σας
Τα καλύτερα επιχειρηματικά blogs απαντούν σε κοινές ερωτήσεις που έχουν οι αναγνώστες και οι πελάτες τους.
Εάν δημιουργείτε συνεχώς χρήσιμο και αξιόπιστο περιεχόμενο που δίνει αξία ή άρθρα για το κοινό-στόχο σας, αυτό θα σας καθιερώσει ως ηγέτη ή ‘αυθεντία’ στον κλάδο σας. Δείχνει ότι γνωρίζετε για τι μιλάτε και θέλετε να μοιραστείτε αυτή τη γνώση.
Εδώ βλέπουμε για μια ακόμη φορά τη σημασία του χρήσιμου περιεχομένου, το οποίο όχι μόνο δεσμεύει έναν επισκέπτη αλλά μπορεί να τον μετατρέψει σε πελάτη και σάς κατοχυρώνει και ως ‘αυθεντία’!
Και επειδή όλα είναι αλληλένδετα, η ‘αυθεντία’ σας μπορεί να αυξήσεις τις πωλήσεις καθώς όλοι θα προτιμήσουν να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία από κάποιον που κατέχει σε βάθος το αντικείμενο του.
Για σκεφτείτε το!
Διαβάστε και αυτό: 15 Έξυπνες ιδέες για online διαφήμιση
6. Δουλεύει κι ας μη δουλεύετε εσείς
Θα ήταν φανταστικό αν μπορούσατε να κάνετε ένα ταξίδι στη Χαβάη, να πάτε στο γυμναστήριο και να κοιμάστε όσες ώρες θέλετε και να συνεχίσετε να οδηγείτε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.
Σας έχουμε καλά νέα! Αυτό κάνει το blogging — κυρίως μέσω των μηχανών αναζήτησης.
Τι εννοούμε:
Φανταστείτε ότι κάθεστε μια ώρα την Κυριακή για να γράψετε και να δημοσιεύσετε μια ανάρτηση στο blog. Ας υποθέσουμε ότι αυτή η ανάρτηση έχει 100 προβολές και δέκα δυνητικούς πελάτες τη Δευτέρα. Έχετε άλλες 50 προβολές και πέντε δυνητικούς πελάτες την Τρίτη. Μερικές μέρες αργότερα, συνεχίζει να έχει προβολές και να φέρνει δυνητικούς πελάτες.
Δεν τελειώνει όμως εδώ!
Εφόσον αυτή η ανάρτηση κατατάσσεται στις μηχανές αναζήτησης, σημαίνει ότι για μέρες, εβδομάδες, μήνες και χρόνια, μπορείτε να συνεχίσετε να λαμβάνετε επισκεψιμότητα από αυτήν την ανάρτηση στο site σας!
Έτσι, συνεχίζετε τις διακοπές σας στη Χαβάη, κάνετε τις βουτιές, τις δουλειές σας και η ανάρτηση εξακολουθεί να δουλεύει για εσάς.
Οκ, η Χαβάη ίσως ήταν μια ακραία περίπτωση, ας ήταν διακοπές στη Σίφνο ή στη Λευκάδα αλλά πιάσατε το νόημα!
7. Ένα business blog έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα
Από το παραπάνω παράδειγμα βλέπουμε ότι μια ανάρτηση που μπορεί να έχει γίνει πριν 5 χρόνια εξακολουθεί να φέρνει δυνητικούς πελάτες. Για την ακρίβεια ένα χρήσιμο άρθρο που συγκεντρώνει ξανά και ξανά το ενδιαφέρον, συγκεντρώνει καλύτερο σκορ κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης όσο παλιώνει γιατί θεωρούν αξιόλογο το περιεχόμενο.
Το ότι μια ανάρτηση θεωρείται ισχυρή ακόμη και μετά από χρόνια είναι από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του blogging έναντι των social media και τη δημιουργία περιεχομένου εκεί. Στα social media μια ανάρτηση όσο χρήσιμη κι να είναι με το πέρασμα του χρόνου ξεχνιέται και καλύπτεται από καινούργιες πιο φρέσκες αναρτήσεις κάτι που δεν συμβαίνει στο blogging.
8. Σας βοηθά να μοιράζεστε νέα σας
Ένα άλλο όφελος που προσφέρει το blogging είναι ότι μπορείτε να μοιράζεστε τα νέα και τις προσφορές της επιχείρησης σας.
Ένα business blog μπορεί να περιέχει όχι μόνο άρθρα αλλά και ειδήσεις σχετικά με τα τελευταία νέα.
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα κατάστημα με ρούχα και αποφασίσατε να εντάξετε κι άλλο brand στο κατάστημα σας. Μπορείτε να δημοσιεύσετε στο blog σας ένα άρθρο μαζί με πληροφορίες για το συγκεκριμένο brand και γιατί όχι κάποια συνέντευξη από τον ιδιοκτήτη ή κάποιο στέλεχος του brand.
Εδώ πέραν του ότι μοιράζεστε το νέο, ενισχύεται τη σχέση με το κοινό σας αλλά δημιουργείτε και τις προϋποθέσεις το άρθρο σας να δημοσιεύτει από το ίδιο το brand και τους ανθρώπους του. Άρα περισσότερη προβολή!
Μπορεί να σας ενδιαφέρει:Λάθη στο digital marketing: Τα 10 “ΔΕΝ” που παγώνουν τις πωλήσεις σου
9. Μπορεί να αποτελέσει επιπλέον πηγή εσόδων
Αν γνωρίζετε το Google Ads ή το affiliate marketing και δεν τα έχετε εντάξει ακόμη στο blog σας κάντε το άμεσα.
Δε θα μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες καθώς δεν είναι από τους βασικούς λόγους δημιουργίας business blog, απλά θα το αναφέρουμε.
Απλά και σύντομα:
Έχετε παρατηρήσει ότι αν μπείτε σε κάποιο site βγαίνουν εμβόλιμα διαφημίσεις δεξιά- αριστερά; Καλωσήρθατε στο Google Ads!
Μπορείτε να προσθέσετε και εσείς το Google Ads στο site σας και να έχετε έσοδα από κάθε κλικ πάνω στις διαφημίσεις.
Ένας δεύτερος τρόπος εμμεσης δημιουργίας εσόδων είναι το affiliate marketing ή marketing συνεργατών, μορφή marketing που χρησιμοποιείται αρκετά στο εξωτερικό.
Τι είναι αυτό; Είναι προμήθειες επί των πωλήσεων. Κάνετε εγγραφή σε μια πλατφόρμα προγράμματος συνεργατών, εννοείται σχετική με την επιχείρηση σας. Εντάσσετε στο άρθρο σας backlink του προϊόντος/ υπηρεσίας και αν κάποιος επσκέπτης πραγματοποιήσει αγορά μέσω του link εισπράττετε ποσοστό επί των πωλήσεων.
Προσοχή όπως είπαμε να είναι κάτι σχετικό με την επιχείρηση σας!
Υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες συνεργατών ώστε να επιλέξετε ποια ταιριάζει στο προφίλ σας.
Αν είστε στο χώρο της τεχνολογίας και των social media μπορείτε να κάνετε εγγραφή στο δικό μας πρόγραμμα συνεργατών. Θα χαρούμε να μας ρωτήσετε περισσότερα και να έρθετε στην ομάδα!
10. Χτίζετε σχέσεις με το κοινό σας
Δημιουργείται αξιόλογο και χρήσιμο περιεχόμενο το οποίο προφανώς ενδιαφέρει το κοινό σας. Μέσω του business blog ενημερώνετε, πληροφορείτε, δίνεται αξία και ενδιαφέρεστε να δώσετε λύσεις.
Φυσικό επακόλουθο είναι το κοινό να να δεθεί μαζί σας και να σας εμπιστευτεί!
11. Το business blog είναι δωρεάν
Εσείς απλά εντάσσετε το blog στο site σας. Τα υπόλοιπα έρχονται οργανικά μέσω των μηχανών αναζήτησης ακόμα και μακροπρόθεσμα!
Tο μόνο που χρειάζεται είναι να αφιερώσετε λιγάκι από το χρόνο σας για τη δημιουργία ωραίου και χρήσιμου περιεχομένου.
Αν πάλι δεν έχετε τον χρόνο ή δεν επιθυμείτε να ασχοληθείτε υπάρχουν κειμενογράφοι που μπορούν να το κάνουν για εσάς. Οκ, αυτό δεν θα είναι δωρεάν αλλά σίγουρα τα οφέλη είναι μόνιμα και περισσότερα!
12. Αυξάνει τις πωλήσεις σας
Αυτό ίσως δε χρειάζεται να το αναλύσουμε περισσότερο μιας και όλα τα παραπάνω άμεσα ή έμμεσα αυξάνουν τις πωλήσεις σας. Περισσότερη επισκεψιμότητα στο site σας, περισσότεροι δυνητικοί πελάτες, περισσότερη απήχηση και αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας σημαίνει και περισσότερες πωλήσεις.
Τα είχατε σκεφτεί όλα αυτά;
Ελπίζουμε να σας δώσαμε μια καλή αφορμή για να αναθεωρήσετε την άποψη σας για το business blogging!
Αν πάλι τα βρείτε σκούρα θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε και να σας δώσουμε περισσότερα tips και πληροφορίες!
Ακολούθηστε μας στο Instagram για να μαθαίνετε ότι καινούργιο για το digital marketing.