DS Digital Services

haters στα social media

Μμμ, για να μαντέψω!
Έχεις haters στα social media και δεν ξέρεις πώς να τους διαχειριστείς. Σε κατακλύζουν με βρισιές, ειρωνικά σχόλια και διαδίδουν ψευτιές.

 

Κι εσύ απ’ την άλλη, τι κάνεις; Στενοχωριέσαι, νιώθεις άσχημα και γενικά επηρεάζεσαι αρνητικά; Αν ναι, τότε ΣΤΟΠ! Κάνεις κακό στον εαυτό σου κι έτσι τους βοηθάς να πετύχουν τον σκοπό τους.

 

Άλλωστε δεν πρέπει να το παίρνεις προσωπικά! Κράτα στο μυαλό σου ότι το σχόλιο ενός hater είναι η αντανάκλασή του και δεν αφορά πραγματικά εσένα.


Άσε που οι haters στα social media είναι κάτι σαν μάστιγα. Μην δουν επιτυχημένο λογαριασμό, επιχείρηση να πηγαίνει καλά, brand να γίνεται γνωστό και αμέσως, τσουπ, ξεφυτρώνουν εκεί που δεν τους σπέρνουν.

 

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν τρόποι για να τους αντιμετωπίσεις και να βρεις επιτέλους την ησυχία σου.


Τι περιμένουμε λοιπόν; Πάμε να δούμε τι μπορείς να κάνεις!

 

Haters στα social media ή δυσαρεστημένοι πελάτες;

 

haters στα social media

Ακριβώς! Δεν είναι haters όλοι όσοι γράφουν αρνητικά σχόλια. Μπορεί να είναι πελάτες ή άνθρωποι που έχουν συνεργαστεί μαζί σου και τους δυσαρέστησες για κάποιο λόγο. Συμβαίνουν αυτά.


Είτε πράγματι έχεις κάνει κάτι άθελά σου, είτε απλώς ΝΟΜΙΖΟΥΝ ότι τους έχεις αδικήσει, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.
Αρχίζουν να κάνουν κριτική, παράπονα και να εκφράζουν την απογοήτευσή τους. Έτσι ξεσπούν κι επηρεάζουν και τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτούς μην τους αγνοείς, μην τους διαγράφεις!


Και τι κάνεις τότε; Ιδού η απάντηση!

 

#1 Εκδοχή: όντως κάτι δεν έκανες σωστά.

 

Για παράδειγμα μπορεί να έστειλες μια λάθος παραγγελία ή ένα ελαττωματικό προϊόν. Λέμε τώρα. Ή οτιδήποτε τέλος πάντων μπορεί να συνέβη πραγματικά, χωρίς να το θέλεις ή να το αντιληφθείς. Τότε :

 

  • Παραδέξου το σφάλμα σου! Όλοι μας κάνουμε λάθη, δεν μπορούμε να είμαστε πάντα μα πάντα τέλειοι! Και αυτό δεν είναι κακό. Αρκεί να το αναγνωρίζουμε και να το διορθώνουμε.

 

  • Απάντα! Ζήτα ευγενικά συγγνώμη, δώσε κάποιες εξηγήσεις και φρόντισε να επιλύσεις το πρόβλημα. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο δεν σε βλάπτουν τα αρνητικά σχόλια αλλά τα γυρίζεις υπέρ σου.

 

Και έχεις ένα επιπλέον όφελος! Όσο δυσάρεστο και αν είναι ένα τέτοιο συμβάν…

  • … δες το σαν ευκαιρία για αυτοαξιολόγηση. Τι μπορείς  να αλλάξεις; Τι μπορείς να βελτιώσεις για να γίνει ακόμα καλύτερο αυτό που προσφέρεις; Μέσα από μια τέτοια εμπειρία, ανακαλύπτεις πιθανές “αδυναμίες” σου και τις μετατρέπεις σε δυνατά σημεία.

 

  Τελικά, ουδέν κακόν αμιγές καλού!

 

haters στα social media

#2 Εκδοχή: ο δυσαρεστημένος κάνει λάθος ή λέει ψέματα – τρέχα γύρευε για ποιον λόγο.

 

  • Αντιστάσου στον πειρασμό να απαντήσεις άμεσα και να να διαμαρτυρηθείς γιατί δεν θ’ ακουστείς. Ένας θυμωμένος άνθρωπος δεν ακούει αν δεν ακουστεί πρώτα ό ίδιος. 

 

  • Δώσ’ του τον χρόνο του λοιπόν και μετά απάντησε ευγενικά και μ’ ενσυναίσθηση. Πες του ότι κατανοείς τα αισθήματά του.

 

  •  Στη συνέχεια υπερασπίσου το δίκιο σου με αποδείξεις και τεκμήρια. 

Έτσι θα καταλαγιάσει ο θυμός του, θα συνειδητοποιήσει το λάθος του και θα επανέλθει η τάξη.

 

 

Και θα μου πεις τώρα: καλά όλ’ αυτά. Τι γίνεται όμως με τους πραγματικούς haters στα social media; Με αυτούς τους ανώνυμους που δεν χάνουν ευκαιρία να γράφουν βρισιές και προσβλητικά σχόλια χωρίς εμφανή λόγο; Με τα trolls που δεν με αφήνουν σε ησυχία και με ακολουθούν παντού για να με αναστατώνουν και να μου χαλάνε τη διάθεση;

 

Πραγματικοί haters στα social media

 

haters στα social media

 

#1 Τα trolls

Είναι άγνωστοι που δημιουργούν λογαριασμούς με μοναδικό σκοπό να ενοχλήσουν, να ρίξουν λάσπη, να δημιουργήσουν σούσουρο, να τρολάρουν.

Το προφίλ τους έχει ψεύτικο όνομα ενώ φωτογραφία είτε δεν υπάρχει, είτε είναι μια από τις stock που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.

Κι αλίμονο σε όποιον βρεθεί στο στόχαστρό τους! Δεν τον αφήνουν σε χλωρό κλαρί!

 

Αν έχεις κι εσύ τέτοιους “οπαδούς”, τότε:

 

  • αγνόησέ τους! Όσο και αν βράζεις μέσα σου, μην τους απαντήσεις!

 

Γιατί όχι; Επειδή αυτό περιμένουν, αυτό επιδιώκουν, αυτή είναι η τροφή τους. Θέλεις να τους ταΐζεις; Δεν φαντάζομαι! Αν σχολιάσεις και ειδικά αν δείξεις θυμό, είναι  σαν να ρίχνεις λάδι στη φωτιά. Γιατί οι haters στα social media άλλο που δεν θέλουν! Θα βρουν αφορμή από την απάντησή σου και θα δώσουν τεράστια έκταση. 

Αντιθέτως, αν τους περιφρονήσεις, τους κάνεις εγγυημένα το μεγαλύτερο κακό γιατί τότε αισθάνονται ότι απέτυχαν τον στόχο τους. Υπάρχει επίσης μια πιθανότητα να τα παρατήσουν και να μην ασχοληθούν περαιτέρω. Αν όμως επιμείνουν και γίνουν ακόμα πιο προσβλητικοί, τότε…

 

  • … δεν έχεις άλλη επιλογή. Κάν’ τους block και report. Ευτυχώς τα περισσότερα social σου δίνουν αυτή τη δυνατότητα επομένως, τι;

Ακόμα το σκέφτεσαι; 

 

#2 Οι haters με αληθινό προφίλ

haters στα social media

Δεν είναι ούτε trolls ούτε είχαν όμως ποτέ κάποια συναλλαγή ή συνεργασία μαζί σου. Παρόλα αυτά, γράφουν προσβλητικά σχόλια και προσπαθούν να χαλάσουν την εικόνα σου. 

 

Πίσω απ’ αυτούς που ναι μεν έχουν ταυτότητα αλλά σού είναι άγνωστοι, μπορεί να κρύβεται κάποιος ανταγωνιστής ή και κάποιος … φιλεχθρός! Ποτέ δεν ξέρεις. Το κακό σ’ αυτή την περίπτωση είναι ότι μπορεί εύκολα να ξεσηκώσουν κόσμο εναντίον σου και να βλάψουν τη φήμη σου (ή του brand σου, ή της επιχείρησής σου).

 

Μην απογοητεύεσαι όμως! Υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίσεις κι αυτό το είδος haters στα social media. Και όχι διαγράφοντας τα σχόλια αλλά:

 

  • απάντησε ευγενικά. Όσο επιθετικά και αγενή και αν είναι τα σχόλια, δεν θα σε βοηθήσει να μιλήσεις στον ίδιο τόνο με τους haters. Οι ίδιοι θα εξαγριωθούν περισσότερο και όσοι δουν τις απαντήσεις θα σχηματίσουν άσχημη εικόνα για σένα ή για ό,τι εκπροσωπείς. Θα είναι σαν να δικαιώνεις αυτούς  που προκάλεσαν τη θύελλα. Η ευγένεια είναι η καλύτερη επιλογή για κατευνάσεις τα πνεύματα και να δείξεις ανωτερότητα.

 

  • αν το΄χεις ή το αντέχεις, βάλε μια δόση χιούμορ. Είναι ένας τρόπος να νιώσεις ότι παίρνεις τον έλεγχο της κατάστασης στα χέρια σου και να διώξεις την ένταση.

 

  • βρες τρόπους να αποδείξεις πως όσα γράφονται είναι ψέματα ή ανακρίβειες. Δείξε για παράδειγμα testimonials που αντικρούουν τους ισχυρισμούς των haters.

 

Με θετικότητα, χιούμορ κι ευγένεια θα μπορέσεις να τους βάλεις στη θέση τους και να δικαιωθείς. 

Το πιο σημαντικό απ’ όλα όμως είναι να μην τους επιτρέψεις  να σου ρίξουν το ηθικό.

 

Έχεις haters στα social media; Μην σκας!

haters στα social media

 

Οι haters σε μισούν επειδή έχεις πετύχει κάτι που εκείνοι δεν το έχουν καταφέρει. Επιπλέον, σε βλέπουν ως το μέσο για να προβληθούν οι ίδιοι. Θέλουν να προκαλέσουν αντιδράσεις, να επηρεάσουν κόσμο κι έτσι να νιώσουν σημαντικοί. Θέλουν να πάρουν μερίδιο απ’ τη λάμψη σου. 

 

  Γι’ αυτό: 

  • Δώσε συγχαρητήρια στον εαυτό σου! Τα hate comments είναι άλλη μια επιβεβαίωση ότι τα πας περίφημα! Ότι βαδίζεις σταθερά στο μονοπάτι της επιτυχίας.
  • Εστίασε ωστόσο στο θετικό feedback που δέχεσαι απ’ άλλους followers, πελάτες, φίλους, που σίγουρα είναι περισσότεροι.
  • Και προς Θεού! Μην σπαταλάς τον χρόνο σου και την ενέργειά σου σε αυτούς. Μην συζητάς δηλαδή όλη την ώρα για τους haters στα social media και για τα σχόλια που σου αφήνουν.

 

Δεν αξίζει τον κόπο! 

Υπάρχουν άλλωστε πιο σημαντικά πράγματα να κάνεις όπως να αναπτύξεις ακόμα περισσότερο την επιχείρησή σου!

Και αν θέλεις να εδραιώσεις την επιτυχία σου στον ψηφιακό κόσμο, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας. Λατρεύουμε να συνεργαζόμαστε μ’ ανθρώπους που στοχεύουν στην κορυφή!

 

Διάβασε επίσης:

 

Rebranding: Νέα τακτική μάρκετινγκ ή κάτι άλλο;

 

Να αγοράσεις followers για το Instagram, ναι ή όχι ;

 

8 πράγματα που θέλεις να ξέρεις για το mobile marketing!

 

 

Ακολούθησε μας σε Facebook και Instagram για περισσότερα digital marketing tips & trends!

Οι επιλογές μας
Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Στέλιος Στυλιανίδης

Marketing Expert

Η γνώση μαζί με τη δράση μετατρέπουν τις αντιξοότητες σε επιτυχία

Stelios Stilianidis

Αξίζει να τα δεις
Μοιράσου αυτό το άρθρο
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online