DS Digital Services

το instagram πεθαίνει
Instagram

Αρχικά, ψυχραιμία! Προφανώς όσοι/ες διαβάζετε συχνά άρθρα μας γνωρίζετε καλά ότι δεν έχουμε σκοπό να εκμαιεύσουμε τα πολύτιμα σχόλιά σας και τα like σας. Κορυφαίοι marketers και σάιτς (digital) marketing, όμως, έχουν ξεκινήσει μια συζήτηση γύρω από την πτώση δυναμικής, δημοτικότητας, αύξησης χρηστών και επισκπετών για το πιο αγαπητό μέσω των τελευταίων ετών, το Instagram. Τι σημαίνει, όμως, ότι το Instagram και το κάθε Instagram “πεθαίνει”; 

Τέλος για τα social media σημαίνει…

Ότι χάνει σταδιακά, αλλά σταθερά και ανά συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέρος χρηστών κι επισκεπτών, μειώνεται η ανάπτυξή του, χάνεται η αφοσίωση που είχε το κοινό σε αυτό και η συνέπεια που έδειχναν οι χρήστες και οι επισκέπτες. Εξετάζοντας κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από πουθενά ότι το Instagram “πεθαίνει”. 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Τα 5 απίστευτα Instagram Marketing Trends για το 2023

Instagram: Θα “επιβιώσει” ή έχει ημερομηνία λήξης; 

Το Instagram σίγουρα δεν είναι το πιο “καυτό” social media που υπάρχει, αλλά έχει τρομερή δυναμική, που ναι μεν δεν είναι η ίδια με άλλοτε, αλλά κι αν ακόμα “σβήσει” θα γίνει για κάποιους. Κι όταν λέμε κάποιους, εννοούμε συγκεκριμένο κοινό που έτσι κι αλλιώς λόγω ηλικίας και ενδιαφερόντων θα το εγκατέλειπε. Γιατί, όμως, το Instagram θα “επιβιώσει”; Διότι πολύ απλά έχει μια ισχυρή βάση χρηστών που ολοένα και επεκτείνεται. Δεν είναι με τον ίδιο ραγδαίο ρυθμό, δεν βρίσκεται στο ζενίθ της ανάπτυξής του, αλλά σαφέστατα έχει ακόμα πολλή…ζωή! Σύμφωνα με αριθμούς επαληθευμένους το Instagram μπήκε σε μια κλειστή λίστα κορυφαίων social media,  με 2 δις ενεργούς χρήστες μηνιαία, όπως το Facebook και το WhatsApp, και βάσει υπολογισμών θα φτάσει ως το 2025 να έχει 1,44 δισεκατομμύρια χρήστες. Δεν θα είναι το κορυφαίο, αφού άλλα θα έχουν περισσότερο κοινό και με γεωμετρική πρόοδο, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολεί. 

Instagram

Οι… Millennials παίζουν όλο το παιχνίδι! 

Η γενιά του 2000 είναι η…αγαπημένη για το Instagram, ή να το πάμε κι ανάποδα: Το Instagram είναι ο τόπος όπου κατοικούν οι κάτω των 35! Κι όχι μόνο, αλλά ειδικά αυτή ηλικιακή ομάδα, έχοντας πάρει τα ηνία από την περίφημη “Γενιά Ζ”, η οποία πια στράφηκε στο Tik Tok, φαίνεται να έχει βρει τη χρυσή τομή, ανάμεσα στο όχι πολύ μοντέρνο (βλέπε Bereal), στο ταχύτατο Tik Tok και στο…. ώριμο (από κάθε άποψη) Facebook. Το 2022 οι Millennials κατέταξαν ως το πιο αγαπημένο τους το Instagram, αλλά αυτό ήταν ένα σινιάλο ώστε να ανοίξει ορθάνοικτη η πόρτα κια για…μεγαλύτερες ηλικίες. 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Γιατί οι άλλοι έχουν περισσότερους followers από εσένα;

Πού “πονά’ το Instagram; 

Το Instagram “πονά’’, και κατά συνέπεια όλες κι όλοι εσείς, όταν γυρνάει/τε στο παρελθόν. Δεν γίνεται, κοινώς, κάτι που είχε αποτέλεσμα το 2012 να χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Για παράδειγμα, η χαμηλή αφοσίωση που παρατηρείται έχει να κάνει με την άνοδο του βίντεο. Τα ξεπερασμένα φίλτρα, οι μεγάλες λεζάντες, οι κενές κι ανούσιες φωτογραφίες δεν έχουν αποτέλεσμα, αλλά δείχνουν ότι μάλλον δεν είναι το μέσο για αυτούς που ακόμα είναι 10 χρόνια πίσω. Αντιθέτως, η ίδια η πλατφόρμα δείχνει ξεκάθαρα τον δρόμο προς τα reels, που θα είναι μεγάλη τάση και στο 2023 και φυσικά στην φυσικότητα. Όχι, δεν εννοούμε να βγαίνετε χωρίς φίλτρα, αλλά να είστε αληθινές κι αληθινοί, αυθεντικοί. Η κορυφαία προτεραιότητα του Instagram “χτυπά’’ τον ανταγωνισμό των Tik Tok και BeReal αλλά μένει δυνατό λόγω των χρηστών. Αυτοί κρατάνε το μέσο ψηλά. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι το 2019 οι σκέτες φωτογραφίες μείωσαν το ενδιαφέρον του κοινού κατά 44%! 

instagram growth

Τo Instagram σώζει το Instagram!

Χάρη στην εσωτερική αλλαγή, ή και… αντιγραφή των σύντομων βίντεο από άλλες πλατφόρμες, το  Instagram κατάφερε όχι μόνο να ανανεωθεί, να κερδίσει χρόνο και να εξελιχθεί, αλλά σύμφωνα με έναν εκ των κορυφαίων δημιουργών, Kar Brulhart, τα reels τού εδωσαν 13000 ακόλουθους σε έναν μήνα! Μάλιστα, υπολογίζει ο ίδιος ότι το 75% του κοινού του προέρχεται από τα θαυματουργά και σύντομα reels. 

Παραμένει ελκυστικό το Instagram; 

Με μια λέξη; Ναι! Αλλά για να εμβαθύνουμε περισσότερο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Μια πλατφόρμα χρειάζεται πολλά για να “επιβιώσει” και φυσικά ένα εξ αυτών είναι η ανανέωση, η ανάσα δροσιάς. Κάτι που παρά τα reels το Instagram ζορίζεται για να βρει. Τρανό παράδειγμα το Facebook, που με εξαίρεση συγκεκριμένο πιστό ηλικιακό κοινό, δεν έχει ανανεωθεί και θεωρείται “νεκρό”. Έχει, όμως, πάνω από 2.89 δις ενεργούς χρήστες, χάνει μεν την δημοτικότητά του, αλλά έχει, αν και μικρό κοινό, Millennials, Γενιά Ζ… Το Instagram είναι ωραίο, ελκυστικό, έχει δημοτικότητα, μικρή αύξηση, αλλά κακά τα ψέματα ήθελε εναγωνίως τόνωση δροσιάς και την πήρε. Αλλά σίγουρα δεν ξόφλησε. Σκεφτείτε την Έκθεση Καταναλωτών Τάσεων του Hubspot κατά το 2022: Πάνω από το 91% των Baby Boomers, άνω του 88% των Millennials και άνω του 83% της Γενιάς Ζ έχουν επισκεφτεί το Facebook τους τελευταίους τρεις μήνες. 

Τι πρέπει να κάνει το Instagram για να παραμείνει δυνατό; 

Αρχικά, να διατηρήσει την συνάφεια με συγκεκριμένα ηλικιακά κοινά, μένοντας πιστό σε δημογραφικά στοιχεία που θέλει, να εξελίξει την πλατφόρμα τόσο ώστε και να προσθέσει νέες ηλικίες και δη νεότερες, να “μιλήσει στη γλώσσα τους’’, κατά το κοινώς λεγόμενο. Σαφώς ήθελε χρόνο και τον κέρδισε, αλλά θέλει ακόμα να κάνει αρκετά. Κατά το 2023 το μεγαλύτερο ερώτημα που παραμένει είναι αν αποτελεί αποτελεσματικό κανάλι. Την απάντηση δίνουν οι αποτελεσματικές και άμεσες διαφημίσεις του, όπως αυτές που έσωσαν το Facebook το 2012. Το μέσο άλλαξε την διαφημιστική πλατφόρμα του και πήρε αμέσως τα πάνω του. Το Instagram εμπορευματοποιήθηκε, ναι, ξένισε κάποιους, ναι, αλλά το 90% των χρηστών ακολουθούν έστω μια επιχείρηση. Ψωνίζει, συναλλάσσεται, ευνοεί το ηλεκτρονικό εμπόριο. 

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ + ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ DIGITAL MARKETING

Το influence marketing είναι κορυφαίο για το Instagram

To influence marketing, ή αλλιώς για εσάς που έχετε στη βιβλιοθήκη σας εικόνισμα τον Μπαμπινιώτης, το μάρκετινγκ επιρροής, έχει τεράστια δυναμική για το μέσο και γεννήθηκε, ζει, και μεγαλώνει ταυτόχρονα εντός του μέσου. Η πιο win win κατάσταση μέχρι στιγμής, ιδίως στις ΗΠΑ, όπου το 2022 ήταν κορυφαίο και αναμένεται και το 2023 να είναι. Άνω του 50% των επαγγελματιών το κατέταξαν ως ένα από τα πιο σημαντικά μέσα αφοσίωσης και ως το μέσο που δίνει τις περισσότερες ευκαιρίες για ανάπτυξη πελατών ενώ σημαντικό ποσοστό παραδέχτηκε πως είδε τις επενδύσεις του να γίνονται κερδοφόρες. Εν κατακλείδι, είναι ακόμα πολύ νωρίς να “πεθάνουμε” το Instagram, ήθελε τονωτικές ενέσεις, τις πήρε, έχει ακόμα πορεία, αλλά αν δεν ανανεωθεί, ναι θα έχει πρόβλημα. Πιστεύουμε θα το κάνει, για αυτό συνεχίστε να το χρησιμοποιείτε! 

Kι αν δυσκολεύεστε, που είναι λογικό, και μεταξύ μας κρίμα να πετάτε τα χρήματά σας, ένα ραντεβού μαζί μας θα σας πείσει. Συμβουλές αποκλειστικά για εσάς και για την επιχείρησή σας! Δείτε απλά εδώ!

Οι επιλογές μας
Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Στέλιος Στυλιανίδης

Marketing Expert

Η γνώση μαζί με τη δράση μετατρέπουν τις αντιξοότητες σε επιτυχία

Stelios Stilianidis

Αξίζει να τα δεις
Μοιράσου αυτό το άρθρο
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online