DS Digital Services

Online επιχείρηση & αποτυχία;

 

Η Ελένη, μια ταλαντούχα κεραμοποιός, οραματιζόταν να μοιραστεί τα μοναδικά της δημιουργήματα με τον κόσμο. Με μεγάλο ενθουσιασμό, δημιούργησε μια online επιχείρηση (eshop) για τα χειροποίητα κεραμικά της. Επένδυσε σημαντικά ποσά σε επαγγελματικές φωτογραφίες, ένα μοντέρνο eshop και μια καμπάνια διαφήμισης στο Instagram. Παρ’όλα αυτά, οι πωλήσεις δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες της. Παρά το γεγονός ότι τα προϊόντα της ήταν υψηλής αισθητικής, η Ελένη αντιμετώπισε δυσκολίες στην προσέλκυση πελατών και στην αύξηση των πωλήσεών της. Τι πήγε λάθος;

Πολλές επιχειρήσεις, όπως της Ελένης, ξεκινούν το ταξίδι τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο με μεγάλες προσδοκίες, αλλά τελικά απογοητεύονται από τα αποτελέσματα.

 

5 από πιο συνηθισμένα λάθη που οδηγούν στην αποτυχία μια online επιχείρηση και πώς μπορείς να τα αποφύγεις; 

 

 

Ας αναλύσουμε τα πιθανά λάθη που οδήγησαν στην αποτυχία της Ελένης:

 

1. Λάθος στόχευση της διαφημιστικής καμπάνιας

Ηλικία: Ίσως η Ελένη στόχευσε σε ένα πολύ νεανικό κοινό που δεν ενδιαφέρεται για χειροποίητα κεραμικά.

Ενδιαφέροντα: Οι διαφημίσεις της μπορεί να εμφανίζονταν σε άτομα που δεν ενδιαφέρονται για την τέχνη ή τη διακόσμηση.

Γεωγραφική τοποθεσία: Ίσως η καμπάνια της επικεντρώθηκε σε μια περιοχή όπου δεν υπήρχε ζήτηση για τα προϊόντα της.

 

Πώς να το αποφύγεις:

Δημιουργία μιας λεπτομερούς buyer persona: Να κατανοήσεις ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σου.

Χρήση εργαλείων ανάλυσης: Να αξιοποιήσεις εργαλεία, όπως το Facebook Ads Manager για να δημιουργήσεις εξαιρετικά στοχευμένες καμπάνιες.

Α/Β testing: Να δοκιμάσεις διαφορετικές παραλλαγές των διαφημίσεών σου για να δεις ποια αποδίδει καλύτερα.

 

2. Ανεπαρκής περιγραφή προϊόντων

Λιγές λεπτομέρειες: Οι περιγραφές των προϊόντων μπορεί να ήταν πολύ σύντομες και γενικές.

Απουσία φράσεων-κλειδιών: Ίσως η Ελένη δεν χρησιμοποίησε τις κατάλληλες φράσεις-κλειδιά για να βελτιστοποιήσει τις περιγραφές της για τις μηχανές αναζήτησης.

Κακή χρήση φωτογραφιών: Οι φωτογραφίες των προϊόντων μπορεί να μην ήταν επαγγελματικές ή να μην παρουσίαζαν τα προϊόντα από τις καλύτερες γωνίες.

 

Πώς να το αποφύγεις

Λεπτομερείς και ελκυστικές περιγραφές: Να περιγράψεις τα προϊόντα σου με ζωντανές λέξεις και να τονίσεις τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους.

Χρήση φράσεων-κλειδιών: Να ενσωματώσεις τις φράσεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι πελάτες σου, όταν αναζητούν παρόμοια προϊόντα.

Επαγγελματικές φωτογραφίες: Να επενδύσεις σε καλές φωτογραφίες που παρουσιάζουν τα προϊόντα σου με τον καλύτερο τρόπο.

Xpand Your Instagram video course. Το κορυφαίο μάθημα για το Instagram.

3. Προβλήματα με την εμπειρία χρήστη του website

Αργή φόρτωση σελίδων: Ένα αργό website μπορεί να αποτρέψει τους επισκέπτες από το να ολοκληρώσουν μια αγορά.

Δύσκολη πλοήγηση: Ένα website που είναι δύσκολο να περιηγηθείς μπορεί να μπερδέψει τους επισκέπτες.

Μη φιλικό για κινητά: Ένα website που δεν είναι βελτιστοποιημένο για κινητά μπορεί να χάσει πολλούς πελάτες.

 

Πώς να το αποφύγεις

Βελτιστοποίηση ταχύτητας: Να βεβαιωθείς ότι το website σου φορτώνει γρήγορα.

Εύκολη πλοήγηση: Να σχεδιάσεις ένα website που είναι εύκολο να κατανοηθεί και να χρησιμοποιηθεί.

Responsive design: Να βεβαιωθείς ότι το website σου προσαρμόζεται σε όλες τις συσκευές.

 

4. Απουσία στρατηγικής SEO

Λίγες ή καθόλου φράσεις-κλειδιά: Ίσως η Ελένη δεν είχε ενσωματώσει τις κατάλληλες φράσεις-κλειδιά στο website και το περιεχόμενό της.

Κακή δημιουργία συνδέσμων: Ίσως δεν είχε δημιουργήσει συνδέσμους από άλλες ιστοσελίδες στο δικό της website.

Ανεπαρκές περιεχόμενο: Ίσως το website της δεν είχε αρκετό ποιοτικό περιεχόμενο για να προσελκύσει επισκέπτες από τις μηχανές αναζήτησης.

 

Πώς να το αποφύγεις

Έρευνα φράσεων-κλειδιών: Να βρεις τις φράσεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι πελάτες σου για να αναζητήσουν τα προϊόντα σου.

Βελτιστοποίηση on page: Να ενσωματώσεις τις φράσεις-κλειδιά σε τίτλους, περιγραφές, και περιεχόμενο.

Δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου: Να δημιουργήσεις ένα blog ή άλλο είδος περιεχομένου που θα προσελκύσει επισκέπτες.

 

5. Ανταγωνισμός

Πολλοί ανταγωνιστές: Ίσως υπήρχαν πολλοί άλλοι κεραμοποιοί που πωλούσαν παρόμοια προϊόντα.

Χαμηλότερες τιμές: Οι ανταγωνιστές της μπορεί να προσέφεραν χαμηλότερες τιμές.

Καλύτερη διαφήμιση: Οι ανταγωνιστές της μπορεί να είχαν πιο αποτελεσματικές καμπάνιες διαφήμισης.

 

Πώς να το αποφύγεις:

Διαφοροποίηση: Να βρεις τρόπους να διαφοροποιηθείς από τους ανταγωνιστές σου.

Προσθήκη αξίας: Να προσφέρεις κάτι επιπλέον στους πελάτες σου, όπως δωρεάν αποστολή ή εξατομικευμένα προϊόντα.

Συνεργασίες: Να συνεργαστείς με άλλες επιχειρήσεις για να προωθήσεις τα προϊόντα σου.

” Κάθε μεγάλη επιτυχία έρχεται μετά από μια μακρά περίοδο σκληρής, πολύ σκληρής δουλειάς προς μια μοναδική κατεύθυνση, έχοντας έναν ξεκάθαρο στόχο”. Bryan Tracy

 

5 Λύσεις και προτάσεις για την επιτυχία μιας online επιχείρησης

 

Μετά την ανάλυση των πιθανών λαθών που οδήγησαν στην αποτυχία της Ελένης, ας δούμε πώς μπορεί μια online επιχείρηση να πετύχει και να ξεχωρίσει.

 

1. Κατανόηση του πελάτη και δημιουργία ενός ισχυρού brand

Δημιουργία buyer persona: Δημιούργησε ένα λεπτομερές προφίλ του ιδανικού πελάτη σου. Τι ηλικίας είναι; Ποια είναι τα ενδιαφέροντά του; Πού ψωνίζει;

Ισχυρή ταυτότητα brand: Ανάπτυξε μια ξεκάθαρη ταυτότητα brand που να αντικατοπτρίζει τις αξίες και το όραμά σου.

Αφήγηση ιστοριών: Μοιράσου την ιστορία σου και το πάθος σου για τα προϊόντα σου με τους πελάτες σου.

 

2. Βελτιστοποίηση του online καταστήματος

Εύκολη πλοήγηση: Βεβαιώσου ότι το website σου είναι εύκολο στην πλοήγηση και ότι οι πελάτες μπορούν εύκολα να βρουν αυτό που ψάχνουν.

Ελκυστικός σχεδιασμός: Επένδυσε σε έναν επαγγελματικό σχεδιασμό που αντανακλά την ταυτότητα του brand σου.

Βελτιστοποίηση για κινητά: Βεβαιώσου ότι το website σου είναι φιλικό για κινητά, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι κάνουν αγορές από το κινητό τους.

Ασφάλεια: Επένδυσε σε ένα ασφαλές σύστημα πληρωμών για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των πελατών σου.

3. Επένδυση στο digital marketing

SEO: Βελτιστοποίησε το website σου για τις μηχανές αναζήτησης, ώστε να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Social media marketing: Χρησιμοποίησε τα social media για να συνδεθείς με τους πελάτες σου και να προωθήσεις τα προϊόντα σου.

Email marketing: Δημιούργησε μια λίστα email και στείλε τακτικά newsletters στους πελάτες σου.

Pay-per-click advertising: Χρησιμοποίησε πλατφόρμες όπως το Google Ads για να προωθήσεις τις διαφημίσεις σου σε συγκεκριμένο κοινό.

 

4. Προσφορά εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών

Γρήγορη ανταπόκριση: Απάντησε γρήγορα στα μηνύματα και τις ερωτήσεις των πελατών σου.

Προσωποποιημένη εξυπηρέτηση: Φρόντισε να προσφέρεις μια προσωπική εμπειρία αγοράς σε κάθε πελάτη.

Εύκολες επιστροφές: Πρόσφερε μια εύκολη διαδικασία επιστροφής για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των πελατών σου.

 

5. Ανάλυση δεδομένων και συνεχής βελτίωση

Google Analytics: Χρησιμοποίησε το Google Analytics για να παρακολουθείς την απόδοση του website σου και να εντοπίζεις τις περιοχές που χρειάζονται βελτίωση.

Α/Β testing: Δοκίμασε διαφορετικές παραλλαγές του website σου και των διαφημίσεών σου για να βρεις τι λειτουργεί καλύτερα.

Συνεχής βελτίωση: Χρησιμοποίησε τα δεδομένα που συλλέγεις για να βελτιώσεις συνεχώς την επιχείρησή σου.

 

Successful Minds podcast.

Επιτυχία σε μια online επιχείρηση

 

Η επιτυχία μιας online επιχείρησης απαιτεί συνεχή προσπάθεια, δημιουργικότητα και προσαρμοστικότητα. Με τη σωστή στρατηγική και τα κατάλληλα εργαλεία, μπορείς να ξεπεράσεις τους ανταγωνιστές σου και να χτίσεις μια επιτυχημένη επιχείρηση.

 

ΘΕΛΕΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ & ΕΞΥΠΝΑ TIPS MARKETING ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΆ; ΕΛΑ ΣΤΑ SOCIAL

 

Δυσκολεύεσαι με τη δική σου επιχείρηση; Προσπαθείς μα βλέπεις ότι δεν έρχεται αποτέλεσμα; Πετάς χρήματα και χρόνο; Δεν είσαι μόνος/η! Αρχικά, κλείσε ένα ραντεβού να δούμε πώς θα σε βοηθήσουμε. Έπειτα, θα αποκτήσεις έναν σύμμαχο που θα σ οδηγήσει στην επιτυχία.

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online