fbpx

DS Digital Services

Μάθε πως  θα το εφαρμόσεις στη δική σου επιχείρηση 

Το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα, WOM ή WOMM για συντομία,  είναι το οργανικό marketing που διαδραματίζεται ενόσω οι καταναλωτές μιλούν οι ίδιοι για την εμπειρία που είχαν από τη χρήση του προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Το marketing από στόμα σε στόμα αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές. 

 Το θέμα είναι πως θα την εφαρμόσεις στην επιχείρησή σου ώστε να λειτουργήσει και να αποδώσει όπως πρέπει. 

Πως να απογειώσεις το e-shop σου

 

Αναρωτήσου πόσο εύκολα έβαλες το σαμπουάν στο καλάθι του σούπερ μάρκετ που σου είπε ο καλός σου φίλος πως τον γλίτωσε μια και έξω από το πρόβλημα της λιπαρότητας. Αν δεν πήγες την επόμενη στιγμή να το αναζητήσεις και να το αγοράσεις, σίγουρα στην πρώτη επίσκεψή σου στο σούπερ μάρκετ έψαξες και το αγόρασες, χωρίς καν να κοιτάξεις τι και πως.

Το είπε ο φίλος σου τέλος ισχύει. Οι άνθρωποι αγοράζουν επηρεαζόμενοι από την κριτική των ανθρώπων. 

Είναι περισσότερο εφικτό να σε πείσει ο φίλος σου παρά ο καλύτερος πωλητής. Σύμφωνα με έρευνες οι καταναλωτές εμπιστεύονται το φίλο τους, το γνωστό τους, το συγγενή τους όταν μιλάει για ένα προϊόν κατά 92%. Εκπληκτικό νούμερο, έτσι; 

Διάβασε κι αυτό σε ενδιαφέρει: 10 Tips για ακαταμάχητους τίτλους!

Marketing από στόμα σε στόμα

 

Το μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα σήμερα 

Πριν το διαδίκτυο το marketing από στόμα σε στόμα είχε τη μορφή δια ζώσης ή τηλεφωνικής συζήτησης. Στη ψηφιακή εποχή όμως το marketing από στόμα σε στόμα άλλαξε μορφή, αλλά δεν έχασε καθόλου την ικανότητα να πείθει και να δημιουργεί με καταπληκτική ευκολία νέους πελάτες. 

Το στόμα με στόμα λειτουργεί αδιαμφισβήτητα και στα social με τα:

  •  Σχόλια κάτω από αναρτήσεις 
  • Hashtags 
  • Μηνύματα 
  • Testimonials 
  • Tweets 

Oι άνθρωποι που μιλάνε για την επιχείρησή σου είναι αυτοί που θα προσελκύσουν νέους πελάτες και θα πείσουν.

 Γιατί; 

Μοιράζονται μαζί με τον νέο πελάτη:

  •  Την εμπειρία τους 
  • Το πόσο ικανοποιημένοι είναι 
  • Το συναίσθημα, της ευχαρίστησης που το μεταφέρουν με ενθουσιασμό 
  •  Τη χαρά που τους πρόσφερε η λύση που βρήκαν στο πρόβλημά τους χρησιμοποιώντας το δικό σας προϊόν 

Σε ενδιαφέρει:Σπουδαίο περιεχόμενο στο Instagram: 6 σούπερ οδηγίες

Marketing από στόμα σε στόμα

Γιατί είναι απαραίτητη η στρατηγική marketing από στόμα σε στόμα; 

Γιατί η διαφήμιση σήμερα περιέχει νέες στρατηγικές που εφαρμόζονται λόγω της ανάπτυξης του ψηφιακού κόσμου. 

Η δε σχέση με το κοινό σου είναι απαραίτητη και καλό είναι να την καλλιεργήσεις με επιμέλεια, συνέπεια και αξιοπιστία. 

Σκέψου πως ένας ευχαριστημένος πελάτης θα πείσει για τη δική σου επωνυμία ακόμη και κάποιον που συναντά για πρώτη φορά στη ζωή του. Πόσες φορές δεν έτυχε στον καθένα μας να ακούσουμε σε μια συζήτηση για ένα προϊόν και να το αγοράσουμε άμεσα ή να διαβάσουμε μια κριτική και να βρεθούμε με το καλάθι αγορών να περιέχει το προϊόν που μόλις διαβάσαμε και πειστήκαμε πως είναι τέλειο. Αν το δούμε και διαφορετικά έχουμε να πούμε πως ο καταναλωτής πια ακόμη και για μικρές αγορές, χαμηλού κόστους, ανατρέχει στις κριτικές των καταναλωτών για να δει αν αξίζει να επενδύσει έστω και τα λίγα χρήματα που κοστίζει η αγορά.

Πρόκειται για έναν νέο τρόπο που πρέπει οι επιχειρήσεις να αντιληφθούν το πόσο καλά δουλεύει και να τον εντάξουν στη στρατηγική marketing που  εφαρμόζουν.

Πάμε να δούμε τώρα πως θα εφαρμόσεις μια στρατηγική marketing από στόμα σε στόμα 

Καταρχάς πρέπει το προϊόν σου να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα, να αποκτηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας και αυτό απαιτεί χρόνο, δεν γίνεται εν μια νυκτί. 

Αν π.χ. η παροχή εξυπηρέτησης πελατών δεν είναι αυτή που πρέπει τότε δεν μπορείς να μιλάς για στρατηγική στόμα με στόμα. 

Απαιτείται αρχικά:

  • Να έχεις ένα καλό, αξιόπιστο και μοναδικό προϊόν 
  • Να εξυπηρετείς άριστα τον πελάτη 
  • Να δημιουργήσεις μια σχέση εμπιστοσύνης – αφοσίωσης 
  • Να του δώσεις μια εμπειρία με το προϊόν 

Το να δημιουργήσεις μια σχέση με το κοινό σου είναι απαραίτητη προϋπόθεση λοιπόν για να λειτουργήσεις η στρατηγική στόμα με στόμα.  

Άκου τον πελάτη για να σε προτιμήσει κι αυτός. Διάβασε τα σχόλια, τις κριτικές και αν χρειάζεται, ναι προχώρα στις απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να κάνεις.

Μόλις γίνει κάτι τέτοιο τότε θα διαπιστώσεις πως οι πελάτες θα πολλαπλασιαστούν και οι πωλήσεις θα φτάσουν εκεί που θέλεις. Οι καταναλωτές λατρεύουν να διαβάζουν ιστορίες άλλων καταναλωτών για το πόσο ενθουσιασμένοι είναι με το προϊόν. 

Οι στατιστικές μιλούν για το πόσο λειτουργεί το marketing WOMM

  • Το 92% εμπιστεύεται αμέσως τις προτάσεις από το περιβάλλον του. 
  • Οι καταναλωτές αναζητούν τις 5 πρώτες κριτικές για το προϊόν, αν αυτές είναι άριστες αγοράζουν σε αντίθετη περίπτωση εγκαταλείπουν τον ιστότοπο και δεν τους ξαναβλέπουμε. 
  • Το 85% των υποψήφιων πελατών πείθεται άμεσα με φωτογραφίες που έχουν ανεβάσει οι χρήστες μετά την αγορά του προϊόντος.

Ας δούμε μερικούς τύπους marketing από στόμα σε στόμα  

#1 Το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες το γνωστό UGC (User-Generated Content)

Πρόκειται για περιεχόμενο που δημοσιεύει ο χρήστης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  με μορφή εικόνων, video, κριτικών, μαρτυριών ή podcast. 

Πώς μπορείς να οδηγήσεις το κοινό σου σε κάτι τέτοιο; 

  • Ανοίξτε διάλογο με το κοινό σας 
  • Κάνε ερωτήσεις 
  • Ενθάρρυνε τους χρήστες να μοιραστούν την εμπειρία τους 
  • Υιοθετησε το call to action σε κάθε ανάρτησή σας 

andres lene ena mistiko

#2 Τα social media είναι στο πλευρό του marketing από στόμα σε στόμα 

Το να δημιουργήσεις σωστό περιεχόμενο είναι η μια πλευρά του νομίσματος στα social media. H άλλη αφορά το πόσο θα ασχοληθείς με το κοινό σου με στόχο να δημιουργήσεις σχέσεις εμπιστοσύνης και αφοσίωσης. 

Πώς θα πετύχεις κάτι τέτοιο;

  • Απάντησε σε όλα τα σχόλια 
  • Δημοσίευσε τις κριτικές και τα σχόλια 
  • Παρακολούθησε τα hashtag, τις ετικέτες, τα μηνύματα ώστε να μάθεις τι λένε για σένα και την επωνυμία σου 

 Σε ενδιαφέρει κι αυτό:Το Instagram live για επιχειρήσεις, ωθεί τις πωλήσεις: 6 οφέλη και 6 βήματα για να το δημιουργήσεις σωστά

#3 Ασχολήσου με το κοινό σου, αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας 

Το να ασχοληθείς με το κοινό σου θα ενισχύσει με μαθηματική ακρίβεια τη στρατηγική από στόμα σε στόμα. Θυμήσου όμως πως βρίσκεσαι σε ένα πεδίο μάχης με το χρόνο, που σημαίνει πως η ανταπόκρισή σου πρέπει να είναι τάχιστη και άμεση.

Ένα καταπληκτικό post την επόμενη μέρα είναι πλέον μακρινό παρελθόν για το χρήστη.  

KRITIKH PELATON

#4 Αναδημοσίευσε τις καλές κριτικές 

Αν τις εντοπίσεις, το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να τις αγνοήσεις και να μην ασχοληθεί. Να τις επιλέξεις σα διαμάντια που βρίσκεις στον ωκεανό και κάνε άμεσα αναδημοσίευση. Έτσι το κοινό σου δένεται με την επωνυμία και αποκτάται την αρχή μιας υπέροχης σχέσης. Φυσικά απαντάς και στις κακές κριτικές οι οποίες δεν θα υπάρχουν αν κάνεις 4 πράγματα:

  • Διατήρησε την παροχή εξυπηρέτησης πελατών σε υψηλά επίπεδα 
  • Φροντίστε το προϊόν να είναι υψηλής ποιότητας 
  • Διατήρησε σχέση ειλικρίνειας με τους πελάτες
  • Καλλιέργησε τη σχέση στα social media  

kopela krataei diamanti me to stoma

Συνοψίζοντας 

Μπορείς να δραστηριοποιηθείς στο να ενισχύσεις τη στρατηγική marketing της επιχείρησής σου με τη μέθοδο στόμα με στόμα. Όπως θα αντιλήφθηκες δεν είναι κάτι τρομερά δύσκολο, το αντίθετο. θυμήσου ότι οι του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρεις είναι οι ευχαριστημένοι πελάτες.

Είναι αυτοί που αυθόρμητα, ειλικρινά, ανιδιοτελώς και πολύ όμορφα θα εκφραστούν για την επιχείρησή σου, θα σε ευχαριστήσουν και θα χτίσετε μια πολύ πολύ καλή σχέση. 

Αν σου άρεσε το άρθρο μπορείς να διαβάσεις κι αυτό:Το απόλυτο λεξικό για το Instagram https://dskomotini.gr/to-apolyto-leksiko-gia-to-instagram/

Για οτιδήποτε χρειαστείς, εμείς είμαστε εδώ για να σου προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας, τις συμβουλές μας, τη γνώμη και τη γνώση μας.

Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές marketing περιηγήσου στην ιστοσελίδα μας, ακολουθήσέ μας στο Facebook και στο Instagram ή κλείσε ραντεβού μαζί μας.

 

 

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online