DS Digital Services

Συνηθισμένα Λάθη στο Marketing

8 Λάθη στο Marketing που Κάνουν οι Επιχειρηματίες (Και Πώς να τα Διορθώσεις)

Μήπως οι προσπάθειες σου στο marketing δεν αποδίδουν τα αποτελέσματα που περίμενες; Δεν είσαι μόνος. Πολλοί επιχειρηματίες κάνουν τα ίδια συνηθισμένα λάθη, όχι επειδή δεν δουλεύουν σκληρά, αλλά επειδή δεν έχουν τη σωστή γνώση για να τα αποφύγουν.

Αν αναγνωρίσεις αυτά τα λάθη και τα διορθώσεις, το marketing σου μπορεί να μετατραπεί σε μια πανίσχυρη μηχανή ανάπτυξης για την επιχείρηση σου. Ας δούμε τα 8 πιο συνηθισμένα λάθη στο marketing και τα πρακτικά βήματα για να τα διορθώσεις.

1. Ξοδεύεις Χρήματα σε Διαφημίσεις Χωρίς Γνώση 

Γιατί είναι κακό: Το να τρέχεις διαφημίσεις χωρίς να ξέρεις πώς λειτουργούν είναι σαν να πετάς χρήματα στον αέρα και να ελπίζεις ότι θα πέσουν στη σωστή θέση.

Παράδειγμα: Ένας επιχειρηματίας επενδύει σε διαφημίσεις Facebook αλλά στοχεύει το λάθος κοινό, με αποτέλεσμα να ξοδέψει εκατοντάδες ευρώ χωρίς να έχει πωλήσεις.

Πώς να το διορθώσεις: Ξεκίνα με μικρό budget. Μάθε τα βασικά για τις πλατφόρμες διαφημίσεων ή παρακολούθησε ένα online σεμινάριο. Δοκίμασε, παρακολούθησε τα αποτελέσματα και επένδυσε περισσότερο μόνο όταν δεις τι αποδίδει.

Tip για διαφημίσεις:

2. Υπερβολικά Πολύπλοκα Μηνύματα 

Γιατί είναι κακό: Οι μπερδεμένοι πελάτες δεν αγοράζουν, τόσο απλά.

Παράδειγμα: Μια περιγραφή προϊόντος γεμάτη ορολογία και 10 χαρακτηριστικά, ενώ το όφελος για τον πελάτη χάνεται μέσα στο κείμενο.

Πώς να το διορθώσεις: Απλοποίησε το μήνυμα σου. Εστίασε σε ένα ξεκάθαρο όφελος ή λύση που να μιλά στο κοινό σου. Στόχευσε σε μια παρουσίαση τόσο απλή που θα την καταλάβαινε ακόμα και ένα παιδί 10 ετών.

3. Δεν Μετράς Αποτελέσματα 

Γιατί είναι κακό: Αν δεν παρακολουθείς την απόδοση, λειτουργείς στα τυφλά.

Παράδειγμα: Μια επιχείρηση τρέχει email campaigns αλλά δεν μετρά ποτέ τα open rates ή τα clicks, αφήνοντας τη χωρίς ιδέα για το τι δουλεύει.

Πώς να το διορθώσεις: Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Google Analytics ή τα insights των πλατφορμών. Καθόρισε συγκεκριμένους δείκτες (π.χ. ROI, ή μετατροπές) και αναθεώρησε τους σε εβδομαδιαία βάση.

4. Θεωρείς το Marketing Έξοδο Αντί για Επένδυση 

Γιατί είναι κακό: Αν βλέπεις το marketing ως κόστος, πιθανότατα να κάνεις περικοπές που οδηγούν σε μέτρια αποτελέσματα.

Παράδειγμα: Μια επιχείρηση μειώνει το budget marketing σε περιόδους ύφεσης, με αποτέλεσμα ακόμα λιγότερες πωλήσεις.

Πώς να το διορθώσεις: Άλλαξε νοοτροπία. Σκέψου το marketing σαν να φυτεύεις σπόρους, είναι επένδυση στην ανάπτυξη. Διέθεσε ένα budget που να στηρίζει έξυπνες στρατηγικές και παρακολούθησε την απόδοση της επένδυσης.

5. Δεν Ξεχωρίζεις το Προϊόν ή την Υπηρεσία σου 

Γιατί είναι κακό: Αν η επιχείρηση σου χάνεται μέσα στον ανταγωνισμό, οι πελάτες δεν έχουν λόγο να σε επιλέξουν.

Παράδειγμα: Δύο καφέ της γειτονιάς προσφέρουν το ίδιο μενού, αλλά το ένα δίνει έμφαση στη φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία και τον τοπικό καφέ, προσελκύοντας περισσότερους πελάτες.

Πώς να το διορθώσεις: Βρες τι σε κάνει μοναδικό: η τιμή σου, η ποιότητα, η ιστορία σου ή η εμπειρία του πελάτη; Ανάδειξε το σταθερά σε όλες τις καμπάνιες σου.

6. Εστιάζεις Μόνο σε Νέους Πελάτες, Αγνοώντας τους Υπάρχοντες 

Γιατί είναι κακό: Η διατήρηση πελατών είναι πιο οικονομική και αποδοτική από το συνεχές κυνήγι νέων.

Παράδειγμα: Μια επιχείρηση ξοδεύει χιλιάδες για να αποκτήσει νέους πελάτες, αλλά παραμελεί τους υπάρχοντες, οι οποίοι καταλήγουν σε ανταγωνιστές.

Πώς να το διορθώσεις: Δημιούργησε προγράμματα επιβράβευσης, πρόσφερε αποκλειστικές προσφορές και κράτησε τους υπάρχοντες πελάτες σου ενεργούς με εξατομικευμένα email campaigns.

7. Πουλάς Αντί να Εκπαιδεύεις 

Γιατί είναι κακό: Ο κόσμος δε θέλει να του “πουλάνε,” αλλά λατρεύει να μαθαίνει νέα πράγματα και λύσεις.

Παράδειγμα: Ένα brand καλλυντικών δημοσιεύει μόνο “Αγόρασε τώρα!” αντί να προσφέρει συμβουλές για κοινά προβλήματα περιποίησης δέρματος.

Πώς να το διορθώσεις: Εστίασε σε περιεχόμενο με αξία. Μοιράσου συμβουλές, tutorials ή μελέτες περιπτώσεων που βοηθούν το κοινό σου να λύσει τα προβλήματά του. Χτίσε εμπιστοσύνη πρώτα, οι πωλήσεις θα ακολουθήσουν φυσικά.

8. Δεν Έχεις Ξεκάθαρο Call to Action (CTA) 

Γιατί είναι κακό: Αν δε δείξεις στο κοινό σου τι να κάνει, δε θα δράσει.

Παράδειγμα: Ένα καλογραμμένο email τελειώνει χωρίς ξεκάθαρη οδηγία, αφήνοντας τους αναγνώστες αναποφάσιστους.

Πώς να το διορθώσεις: Κλείσε κάθε καμπάνια, ανάρτηση ή email με ένα απλό και άμεσο CTA. Π.χ. “Μάθε περισσότερα,” “Αγόρασε τώρα” ή “Κάνε εγγραφή σήμερα.”

 

Συμπέρασμα:

Αυτά τα 8 λάθη στο marketing είναι συνηθισμένα αλλά εύκολο να αποφευχθούν με τις σωστές στρατηγικές.
Αν τα διορθώσεις, μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, να χτίσεις ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες σου και να εξασφαλίσεις μακροπρόθεσμη ανάπτυξη για την επιχείρηση σου.

Θέλεις να μάθεις περισσότερα;

Ανακάλυψε δοκιμασμένες στρατηγικές και συμβουλές στο XPAND Course μας, σχεδιασμένο να ανεβάσει τις γνώσεις σου στο marketing σε άλλο επίπεδο.

ΘΕΛΕΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ & ΕΞΥΠΝΑ TIPS MARKETING ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΆ; ΕΛΑ ΣΤΑ SOCIAL

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online