fbpx

DS Digital Services

tiktok, απορίες tik tok, apories tik tok, epixeirhsmh tik tok

Υπάρχει μια ερώτηση που μας κάνουν συνέχεια: Πρέπει η επιχείρησή μου να είναι στο TikTok;

Η σύντομη απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι “ναι”. Άλλωστε αυτή η ανάρτηση δεν θα ήταν πολύ χρήσιμη αν απαντούσαμε “όχι”, έτσι δεν είναι;

Διαβάστε παρακάτω για μια πιο αναλυτική απάντηση, όπου σας παρέχουμε ένα πλαίσιο για να αξιολογήσετε εάν το TikTok είναι κατάλληλο για εσάς, σας λύνουμε όλες τις απορίες για το TikTok και σας δίνουμε παραδείγματα επιχειρήσεων που βρήκαν αφοσιωμένο κοινό σε αυτή τη μοναδική πλατφόρμα.

Πιθανότατα η επιχείρηση σας βρίσκεται ήδη στο Facebook και το Instagram; Ίσως και σε κανα δυό άλλες; Καινούργια δεδομένα εμφανίζονται διαρκώς όποτε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Όλα αλλάζουν και πάλι από την αρχή; Κι αν το TikTok είναι το νέο Ιnstagram και η πλατφόρμα του μέλλοντος; Σίγουρα θα έχετε αυτές και άλλες απορίες για το TikTok.

Συγκεντρώσαμε όλες τις απορίες που μπορεί να έχετε για να σας βοηθήσουμε να αξιολογήσετε το TikTok και να αποφασίσετε εάν πρέπει να το δοκιμάσετε ή να το προσπεράσετε:

1. Είναι το κοινό μου στην πλατφόρμα;

Κάντε την έρευνά σας. Όλα ξεκινούν από το ιδανικό σας κοινό και πού βρίσκεται αυτό. 

  • Χρησιμοποιήστε τα social media που έχει η επιχείρηση σας  για να ρωτήσετε το ήδη υπάρχον κοινό σας αν χρησιμοποιεί το ΤikTok.
  • Δημιουργήστε έναν προσωπικό λογαριασμό TikTok και ψάξτε για να δείτε ποιος χρησιμοποιεί την πλατφόρμα και πώς. Δώστε προσοχή στο ποιος δραστηριοποιείται στον κλάδο σας ή στους κλάδους σας και ελέγξτε αν υπάρχουν οι ανταγωνιστές σας. Επειδή οι ανταγωνιστές σας βρίσκονται εκεί δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε και εσείς, αλλά αν έχουν πετύχει θα μπορούσε να είναι ένα σημάδι ότι αξίζει να το δοκιμάσετε.

2. Μπορώ να προσφέρω αξία στο κοινό μου στο TikTok;

tik tok5 scaled

Αφού διαπιστώσετε ότι το κοινό σας βρίσκεται στο TikTok, πρέπει να καταλάβετε αν μπορείτε να του δώσετε κάτι που θέλει ή χρειάζεται. Άλλωστε όπως γνωρίζουμε ο Νο1 κανόνας στο social media marketing είναι να δίνετε αξία στο κοινό σας μέσω των αναρτήσεων σας.

Προσοχή: Το TikTok δεν μοιάζει με άλλες πλατφόρμες. Είναι δύσκολο να πετύχετε αν είστε προσανατολισμένοι στις πωλήσεις. Σκεφτείτε το περιεχόμενο που λειτουργεί καλύτερα στο TikTok και, στη συνέχεια, σκεφτείτε αν είναι κάτι που μπορείτε να προσφέρετε. Συνήθως το περιεχόμενο που κερδίζει στο tik Tok είναι διασκεδαστικά βίντεο και challenges.

3. Αξίζει να επενδύσω χρόνο και χρήμα στο TikTok;

Ανεξάρτητα από το τι δημοσιεύετε ή ποιος είναι υπεύθυνος για τη δημοσίευσή του, υπάρχει ένα κόστος από άποψη χρόνου και άλλων πόρων. Ενώ οι χρήστες του TikTok προτιμούν το αυθεντικό περιεχόμενο χαμηλής παραγωγής, εξακολουθεί να υπάρχει μια επένδυση για την εκτέλεση έξυπνων και ελκυστικών βίντεο.

Έχετε το χρόνο ή το ταλέντο για κάτι τέτοιο ή έστω τη διάθεση να μάθετε πώς μπορείτε να το κάνετε;

4. Μπορώ να κάνω πράγματα στο TikTok που δεν μπορώ να κάνω στα υπάρχοντα κανάλια μου;

Το TikTok παρέχει την ευκαιρία να κάνετε κάτι νέο που θα μπορούσε να ευχαριστήσει το κοινό σας. Έχει κάνει δημοφιλή τα κάθετα βίντεο μικρής διάρκειας, χαμηλής παραγωγής με πολύ διαφορετικά στοιχεία από άλλες πλατφόρμες. Ταιριάζει κάτι τέτοιο στη φιλοσοφία της επιχείρησης σας και τη στρατηγική σας; Υπάρχει κάτι νέο που δεν μπορείτε να προβάλετε στα ήδη υπάρχοντα κανάλια σας;

5. Το TikTok και οι ευκαιρίες που παρέχει ευθυγραμμίζονται με τους στόχους μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Θεωρούμε δεδομένο ότι έχετε ήδη σχεδιάσει μια στρατηγική social media, το οποίο θεωρείται το A και το Ω για να δείτε αποτελέσματα, να κερδίσετε αναγνωρισιμότητα, χρόνο και χρήματα. Οι στόχοι σας είναι η καρδιά της στρατηγικής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι επιλογές σας στα κοινωνικά δίκτυα πρέπει να δουλεύουν προς αυτούς τους στόχους.

Ίσως έχετε ακούσει ότι το TikTok είναι εκπληκτικό για την οργανική απήχηση που έχει. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι επίσης ένα εξαιρετικό κανάλι για να υποστηρίξει το ταξίδι του αγοραστή, να αυξήσει τις μετατροπές και να δημιουργήσει την αφοσίωση των πελατών.

Τα πιο δυνατά σημεία του TikTok συμβαδίζουν με αυτά που προσπαθείτε να επιτύχετε με τη στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

tiktok, απορίες tik tok, apories tik tok, epixeirhsmh tik tok

Κάποια στοιχεία για το Tik Tok:

Για τους επαγγελματίες του social media marketing, το TikTok γίνεται όλο και πιο δύσκολο να αγνοηθεί. Ήταν η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις του 2021 με 656 εκατομμύρια λήψεις (πάνω από 100 εκατομμύρια περισσότερες από τον πλησιέστερο αντίπαλό της, το Instagram), ανεβάζοντας το σύνολο σε πάνω από 2 δισεκατομμύρια λήψεις παγκοσμίως!

  • Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, το TikTok δεν είναι μόνο για το Gen Z, που σημαίνει ότι οι έμποροι μπορούν να προσεγγίσουν άλλες ηλικιακές ομάδες σε αυτήν την πλατφόρμα. Παράδειγμα: Οι Αμερικανοί χρήστες TikTok ηλικίας 35 έως 54 ετών έχουν υπερτριπλασιαστεί από έτος σε έτος.
  • Μια άλλη κοινή παρανόηση είναι ότι οι επιχειρήσεις δεν ανήκουν στο TikTok. Κι όμως, υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για επιχειρήσεις και οργανισμούς όλων των κλάδων στο TikTok. Το 70% των TikTokers λέει ότι έχει ανακαλύψει νέα προϊόντα και μάρκες στην πλατφόρμα που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής τους και σχεδόν οι μισοί χρήστες του TikTok λένε ότι αγόρασαν κάτι που είδαν στην εφαρμογή.
  • Το TikTok δεν προορίζεται μόνο στους καταναλωτές το 13,9% των υπευθύνων λήψης αποφάσεων B2B που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα για έρευνα εργασίας λένε ότι το TikTok επηρεάζει τις αποφάσεις αγοράς τους. Αν και μπορεί να μην είναι η πιο προφανής πλατφόρμα για άμεσες μετατροπές πωλήσεων B2B, το TikTok παρέχει έναν εξαιρετικό χώρο για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης στην επωνυμία.
  • Οι χρήστες του TikTok έχουν 2,4 φορές περισσότερες πιθανότητες από χρήστες άλλης πλατφόρμας να δημιουργήσουν μια ανάρτηση και να προσθέσουν ετικέτα σε μια επωνυμία αφού αγοράσουν ένα προϊόν(User Generated Content)
  • Το 93% των χρηστών του TikTok έχουν προβεί σε κάποια ενέργεια μετά την προβολή ενός βίντεο TikTok
  • Το 38% των χρηστών του TikTok είπε ότι αισθάνεται αυθεντική μια επιχείρηση όταν τους διδάσκει κάτι

Για να δείξουμε ότι οι επωνυμίες και οι οργανισμοί όλων των ειδών μπορούν να βρουν ένα σπίτι στο TikTok, έχουμε συγκεντρώσει μια λίστα λογαριασμών TikTok που τα σπάνε στο Τik Tok και σίγουρα δεν περίμενες να τους βρεις εκεί:

 

Πως να απογειώσεις το e-shop σου

Τοπικοί οργανισμοί

Οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης όπως βιβλιοθήκες, σχολεία, δημοτικές επιχειρήσεις, πυροσβεστικές υπηρεσίες, πάρκα και πάροχοι συγκοινωνιών στο εξωτερικό έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στο Tik Tok.

Η Περιφερειακή Βιβλιοθήκη Fowlerville, που βρίσκεται στην κομητεία Λίβινγκστον του Μίσιγκαν, εντάχθηκε στο TikTok τον Μάιο του 2021, έχει δημιουργήσει 98,4 χιλιάδες ακόλουθους και αυξάνοται καθημερινά. Αυτό είναι αξιοσημείωτο αφού το χωριό έχει πληθυσμό μόλις 2.886 κατοίκους!

Ο λογαριασμός της βιβλιοθήκης περιλαμβάνει βίντεο με το ευγενικό προσωπικό της να αξιολογεί βιβλία, να διασκεδάζει με τις τάσεις του TikTok και να προωθεί την ένταξη και την κοινωνική δικαιοσύνη μέσω της αγάπης τους για τα βιβλία.

Ας μην πάμε όμως μακριά. Και στην Ελλάδα διάφοροι εκδοτικοί οίκοι κάνουν πολύ πετυχημένα βιντεάκια στο ΤikTok.

Στιγμιότυπο 2022 07 07 11.24.58 μμ e1657225744283

Fowlerville Library TikTok

Χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες

Τα βίντεο TikTok που χρησιμοποιούν το hashtag #Finance έχουν 6,6 δισεκατομμύρια προβολές, επομένως υπάρχει τεράστιο κοινό για χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στην πλατφόρμα.

Η Revolut, η ψηφιακή τράπεζα που έχει κατακλύσει το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, έχει πάνω από 10.700 οπαδούς τη στιγμή που γράφεται το άρθρο. Ανταποκρίνεται γρήγορα στις τάσεις του TikTok και αποκτά πιστούς ακόλουθους. Μερικά από τα βίντεό τους έχουν κερδίσει εκατομμύρια προβολές!

Αλλά δεν είναι μόνο οι ψηφιακές τράπεζες και οι εταιρείες fintech που βρίσκουν επιτυχία στο TikTok. Οι παραδοσιακές τράπεζες συνδέονται επίσης με διαφορετικά κοινά μέσω μιας σειράς διαφορετικών στρατηγικών.

Η Royal Bank of Scotland συνεργάζεται με τους Influencers του TikTok για τη δημιουργία περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες (UGC) σε μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με χρήματα, όπως συμβουλές εξοικονόμησης χρημάτων για φοιτητές, συμβουλές για την αγορά του πρώτου σας σπιτιού και τρόπους αποφυγής οικονομικών απατών.

Η στρατηγική περιεχομένου της τράπεζας αποδίδει πολύ καλά, με ορισμένα βίντεο να κερδίζουν πάνω από 2 εκατομμύρια προβολές.

Τεχνολογία

Το Intuit Quickbooks εντάχθηκε στο TikTok τον Νοέμβριο του 2021 και έχει ήδη κερδίσει 28.600 οπαδούς μέχρι αυτή τη στιγμή μέσω της έξυπνης στρατηγικής του που περιλαμβάνει περιεχόμενο από ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που βασίζονται στα Quickbooks για να διευθύνουν τις εταιρείες τους.

Οδοντίατροι

Ναι, ακόμη και οι οδοντίατροι ανήκουν στο TikTok. Ο Singing Dentist με απίστευτο χιούμορ στον τομέα του και έχει κερδίσει 217,9 χιλιάδες οπαδούς. Με τα οδοντιατρικά του λογοπαίγνια, τα αστεία τραγούδια και τις χορευτικές του κινήσεις, τα βίντεο του τραγουδιστή-οδοντίατρου γίνονται τακτικά viral και φέρνουν χαμόγελα σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους στο TikTok.

Μετά από αυτά τα παραδείγματα ας ελπίσουμε ότι σας πείσαμε για την αξία που μπορεί να προσφέρει το TikTok στη στρατηγική κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησής σας. Ανεξάρτητα από το αν είστε η πιο δημοφιλής νέα μάρκα λιανικής, μια τοπική βιβλιοθήκη σε μια μικρή πόλη…ή οδοντίατρος, μπορείτε να βρείτε ένα σπίτι στο TikTok!

tiktok, απορίες tik tok, apories tik tok, epixeirhsmh tik tok

Δείτε πώς μπορείτε να ξεκινήσετε:

1. Κατεβάστε την εφαρμογή και βρείτε το handle σας

Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, κατεβάστε την εφαρμογή TikTok και βρείτε το handle ή ελληνιστι το όνομα χρήστη της επιχείρησης σας. Καλό θα είναι το handle σας να ταυτίζεται με το handle που έχετε και στα υπόλοιπα social media ώστε να μην μπερδεύεται το κοινό σας. Μπορείτε να πάρετε συμβουλές από το ιστολόγιο TikTok για επιχειρήσεις σχετικά με την προσθήκη περισσότερων πληροφοριών στο προφίλ σας και την πρόσβαση σε μετρήσεις και πληροφορίες κοινού.

2. Γράψτε το βιογραφικό σας

Γράψτε ένα έξυπνο βιογραφικό (δείτε το βιογραφικό όσων είναι στον ίδιο κλάδο με εσάς για να πάρετε έμπνευση) και προσθέστε έναν σύνδεσμο στον ιστότοπό σας.

Διαβάστε και αυτό: Tips για ένα εντυπωσιακό βιογραφικό στο Instagram. Μπορεί να αναφέρεται στο Instagram αλλά η φιλοσοφία δεν απέχει πολύ και σίγουρα θα βρείτε έξυπνες ιδέες για να χρησιμοποιήσετε και στο TikTok.

βιβλίο για Instagram

3. Παρακολουθήστε, ακούστε, μάθετε

Ακολουθήστε προφίλ που είναι στον ίδιο κλάδο με σας στην πλατφόρμα και παρακολουθήστε περιεχόμενο από τους ανταγωνιστές σας, τους παρακείμενους παίκτες του κλάδου και τους δημιουργούς για να δείτε τι δημοσιεύουν και πώς αλληλεπιδρούν με το κοινό τους.

4. Σχολιάστε τα βίντεο άλλων

Η ενότητα σχολίων είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να συνδεθείτε στο TikTok. Ο σχολιασμός άλλων αναρτήσεων άλλων προφίλ σχετικών με το αντικείμενο σας  φέρνει εξαιρετική επισκεψιμότητα στον λογαριασμό σας(όπως συμβαίνει και σε κάθε άλλη πλατφόρμα άλλωστε).

5. Δοκιμάστε να κάνετε ένα γρήγορο βίντεο

Σκεφτείτε ένα αστείο σκίτσο για τον κλάδο σας, δοκιμάστε μια χορευτική κίνηση(αν ταιριάζει με το προφίλ σας) ή μοιραστείτε ένα life hack. Τα βίντεο δεν χρειάζεται να είναι υψηλής ποιότητας—το 65% των χρηστών του TikTok συμφωνεί ότι τα βίντεο με επαγγελματική εμφάνιση από εταιρίες τους κάνει να αισθάνονται παράξενα ή περίεργα στο TikTok (Παγκόσμια Κοινότητα Επιστήμης Μάρκετινγκ και Μελέτη Αυτοέκφρασης 2021).Όπως προείπαμε το περιεχόμενο λειτουργεί καλύτερα όταν είναι αυθεντικό.

tik tok1 scaled

Διάβασε επίσης: Θέλεις να γίνεις αστέρι στο Tik Tok; 6 βήματα για να έχεις την επιτυχία στο τσεπάκι σου!

6. Συνδέστε το με την αγαπημένη σας πλατφόρμα διαχείρισης μέσων κοινωνικής δικτύωσης. 

Όπως έχουμε επισημάνει πoλλές φορές η οργάνωση των δημοσιεύσεων μας γλιτώνει από κόπο και χρόνο. Οπότε συνδέστε στην πλατφόρμα διαχείρισης social media  και το Τik Tok προφίλ σας. Αν δεν χρησιμοποιείτε κάποια συγκεκριμένη πλατφόρμα μια καλή επιλογή είναι το Hootsuite.

Κάπως έτσι είστε έτοιμοι να βγάλετε στον αέρα το πρώτο βίντεο της επιχείρησης σας, να την κάνετε γνωστή σε ένα νέο κοινό, να κερδίσετε περισσότερους πιστούς ακόλουθους και βέβαια να απογειώσετε την επιχείρηση σας!

Σας προβληματίζει κάτι σχετικά με το TikTok; Για πείτε μας στα σχόλια.

Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram για ακόμα περισσότερα tips και αν χρειάζεστε βοήθεια με τα social media μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Κάνε το e-shop σου να πουλάει

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online