fbpx

DS Digital Services

Ο απόλυτος οδηγός Instagram giveaways

Αν αναζητάς μία Instagram στρατηγική για να κερδίσεις περισσότερους followers, πωλήσεις και μακροχρόνιο engagement για το brand σου, τότε όλα δείχνουν πως ο giveaway διαγωνισμός είναι μονόδρομος! Σε αυτό το άρθρο θα δούμε όλα τα μυστικά για ένα πετυχημένο giveaway!

Οι άνθρωποι η αλήθεια είναι πως δύσκολα μπορούν να αντισταθούν στα δώρα σωστά; Αυτό είναι μια παλιά δοκιμασμένη στρατηγική μάρκετινγκ. Παρ’όλα αυτά, οι αριθμοί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα όσον αφορά την εμμονή των χρηστών του Instagram σε διαγωνισμούς και δώρα.

Μάλιστα σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη της Tailwind για το Instagram τα brands που πραγματοποιούν τακτικά διαγωνισμούς και giveaways, εδειξαν παράλογα νούμερα σε ότι αφορα τις μετρήσεις του engagement.

Για αρχάριους, η έρευνα έδειξε τα παρακάτω ενδιαφέροντα στατιστικά:

● Οι λογαριασμοί που έκαναν συχνά διαγωνισμούς και έδιναν τακτικά δώρα, αυξήθηκαν 70% ταχύτερα σε σχέση με τους λογαριασμούς που δεν το πράττουν.
● Το 91% των αναρτήσεων που είχαν πάνω από 1000 σχόλια, αφορούσαν σχόλια σε διαγωνισμους.
● Ο giveaway διαγωνισμός λαμβάνει πολύ περισσότερα likes καθώς και σχόλια σε σχέση με τις απλές αναρτήσεις.

Instagram γίνε expert σε 30 ημέρες

Παρότι τα νούμερα αυτά είναι εντυπωσιακά, μόλις το 2% των λογαριασμών του Instagram πραγματοποιεί giveaway διαγωνισμό!!!! Αν λοιπόν ακόμη δεν έχεις κάνει κάποιον διαγωνισμό ίσως ήρθε η ώρα να το ξεκινήσεις.

 

Πότε πρέπει να κάνεις ένα Instagram Giveaway ;

Υπάρχουν διαγωνισμοί και δώρα για ότι μπορείς να φανταστείς. Από βιβλία μέχρι πληρωμένες διακοπές σε ξενοδοχεία και αυτοκίνητα. Αυτό όταν συμβαίνει σε σωστά χρονικά διαστήματα τότε έχει πολλά θετικά αποτελέσματα στις εταιρείες.

Για παράδειγμα, πολλές εταιρείες πραγματοποιούν διαγωνισμούς όταν λανσάρουν ένα νέο προϊόν στην συλλογή τους.

Γενικά όμως δεν γνωρίζουμε ακριβώς τον “σωστό” χρόνο που θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ένα giveaway κι όποιος σου πει ότι το γνωρίζει, θα σου έχει πει ψέματα.

Σίγουρα όμως η διεξαγωγή ενός διαγωνισμού παράλληλα με μία νέα κυκλοφορία, είναι σίγουρα μια πανέξυπνη κίνηση! Βοηθάει να γίνει ντόρος γύρω από το νέο προϊόν ενώ ταυτόχρονα κερδίζεις νέους followers χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως δεν μπορείς να διοργανώνεις διαγωνισμούς για προϊόντα που ήδη βρίσκονται σε κυκλοφορία.
Γενικά τα giveaways είναι μια καλή τακτική ώστε να μπορούν οι followers σου να παρακολουθούν την ροή της επιχείρησής σου στο feed τους.

Ελληνικά Instagram Giveaways

Σίγουρα η προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών μπορούν να μεγαλώσουν τον λογαριασμό σου.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να θυμάσαι πως ο giveaway διαγωνισμός και γενικά αυτού του είδους οι διαγωνισμοί έχουν μεγάλο ROI (Return Of Investment).

Θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε τα giveaways σαν μία χιονοστιβάδα. Όσο περισσότερα κάνεις, τόσο αυξάνονται η επισκεψιμότητα και οι followers κι έτσι μεγαλώνεις την αξία του λογαριασμού σου.

 

Πόσο χρονικό διάστημα θα πρέπει να διαρκεί ένας Giveaway διαγωνισμός;

Η διάρκεια ενός διαγωνισμού είναι σημαντικός παράγοντας για το Instagram account σου. Αν η διάρκεια είναι μικρή τότε θα χαθούν πιθανοί followers και σημαντικό engagement . Όμως από την άλλη, αν βάλεις μια μακρινή ημερομηνία λήξης τότε ίσως ξεχασουν ή ακομη και να αγνοήσουν κάποιο δώρο.

Αν λοιπόν αποφάσισες να κάνεις το πρώτο σου giveaway, τότε αυτά είναι τα πράγματα στα οποία θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή.

Τα 3 πράγματα που πρέπει να προσέξεις για να δημιουργήσεις ένα πετυχημένο Giveaway

Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε πως πρόκειται για μία διαδικασία που δεν είναι πυρηνική φυσική και δεν πρέπει να σε τρομάζει. Αρχικά θα πρέπει να είσαι βέβαιος πως θα γίνει η τήρηση των προωθητικών οδηγιών του Instagram και δεν παραβιάζονται οι όροι της κοινότητας. Είναι ένα βασικό βήμα πριν ξεκινήσεις την καμπάνια σου.

1. Ξεκαθάρισε τους στόχους σου !!!

Θα πρέπει να σκεφτείς τι ακριβώς είναι αυτό που θέλεις ως αντάλλαγμα στο δώρο που προσφέρεις.Τι είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις δηλαδή από αυτό το giveaway;;;

● Πιθανά θα επιθυμούσες περισσότερους followers, σχόλια και likes?

● Ίσως να θελήσεις να χρησιμοποιήσεις αυτές τις φωτογραφίες για να προωθήσεις την επωνυμία σου;

● Με την αύξηση της επισκεψιμότητας στο account σου ίσως να επιθυμείς να αυξήσεις την προβολή των προϊόντων σου σε περισσότερους πιθανούς δυνητικούς πελάτες.

Όποιος κι αν είναι ο δικός σου στόχος είναι κάτι δίκαιο και στα πλαίσια του fair play. Αρκεί οι στόχοι που θέτεις να είναι πραγματοποιήσιμοι.

α) Αύξηση επισκεψιμότητας στο site σου;
β) Εγγραφές στο email της εταιρείας;
γ) Αύξηση followers;

Οι στόχοι που θα θέσεις είναι κι αυτοί οι οποίοι θα σε βοηθήσουν να στήσεις καλύτερα το giveaway του brand σου.

Μια έξυπνη κίνηση θα ήταν να προτρέπεις τους υποψήφιους του διαγωνισμού να κάνουν like στην αντίστοιχη σελίδα της εταιρείας στο facebook σε περίπτωση που θες να μεγαλώσεις κι εκεί την αντίστοιχη κοινότητα.
Πάρα πολλοί λογαριασμοί επίσης θέτουν ως απαραίτητο όρο την εγγραφή στο e mail του εταιρικού site.

Η επιλογή είναι πάντα όλη δική σου !

Πετυχημένα Instagram Giveaways

2. Διάλεξε ένα δώρο που θα ενθουσιάσει το κοινό σου !

Τι αξία θα είχε ένα Instagram giveaway χωρίς την προσφορά κάποιου δώρου; Μάντεψε.Καμμία!
Εκεί ακριβώς κρύβεται και η ομορφιά ενός τέτοιου διαγωνισμού είτε αφορά φυσικά προϊόντα είτε αφορά κάποια δωρεάν παροχή υπηρεσιών.

Να θυμάσαι πως όλα τα δώρα είναι οκ αρκεί να μην υπερβαίνουν τον προϋπολογισμό σου και τελικά βγαίνεις χρεωμένος.
Αν το δώρο που θα προσφέρεις είναι εντός budget αυτά που θα κερδίσεις από τον διαγωνισμό θα αξίζουν “χρυσό”

Αν τώρα η υπηρεσία που παρέχεις ή η εταιρεία σου δεν μπορεί να προσφέρει κάποιο δώρο με οποιοδήποτε τρόπο, δοκίμασε να κάνεις κάποια συνεργασία ή επισης να προσφέρεις κάποια δωροεπιταγή ενός ενός συγκεκριμένου ποσού που εσύ θα ορίσεις όπως για παράδειγμα μία δωροκάρτα από το Amazon. Πως θα σου φαινόταν η ιδέα αυτή;

Γενικά να μην δεσμευτείς με κάποιο Instagram giveaway αν δεν μπορείς να είσαι συνεπής στην παράδοση του δώρου.

3. Να αναλάβεις την υποχρέωση που ανέλαβες!

Σε αντίθεση με τις απλές αναρτήσεις, τα Instagram giveaways απαιτούν την διαρκή προσοχή σου. Θα πρέπει να παρακολουθείς:

● τις ερωτήσεις και απαντήσεις των υποψηφίων, καθώς κι αν έχουν ακολουθήσει όλα τα βήματα του διαγωνισμού σωστά.
● τις προθεσμίες που εσύ θα έχεις ορίσει
● θα πρέπει να αποφασίσεις να βρεις τον νικητή και να τον ανακοινώσεις. καθώς και μετα να παρακολουθείς αν ανεβάσει κάτι με το δώρο που κέρδισε από τον διαγωνισμό σου

giveaway διαγωνισμός

Αυτά είναι τα 3 βασικά σημεία που θα πρέπει ουσιαστικά να παρακολουθείς.

Αποτελεσματικοί τύποι διαγωνισμών και Instagram giveaways

Όπως είπαμε και πριν δεν υπάρχει “σωστός” τρόπος για να πραγματοποιήσεις ένα Instagram giveaway.
Παρακάτω θα διαβάσετε 4 τύπους διαγωνισμών που θα σε βοηθήσουν να πραγματοποιήσεις τους στόχους που αναφέραμε παραπάνω.

1. Δώρο περιεχομένου που δημιουργείται από τον χρήστη.

Ένα καλό μέρος των δώρων στα Instagram giveaways απαιτεί content (περιεχόμενο) που δημιουργείται από τους χρήστες ως μορφή εισόδου. Μάλιστα μία φωτογραφία από έναν χρήστη που χρησιμοποιεί ένα προϊόν σε συνδυασμό με ένα επώνυμο #hashtag, διευκολύνουν τους διαφημιστές να προσελκύουν κοινό και να αναδεικνύουν τα προϊόντα της εταιρείας.

Πέρα όμως από τις φωτογραφίες των πελατών, υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί τρόποι για τα Instagram giveaways όπως ας πούμε κάποια video clips που πρέπει να κανουν οι συμμετέχοντες ως κριτήριο εισόδου- συμμετοχής.

2. Tag – mention κάποιον φίλο σου

Ίσως και να είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος πραγματοποίησης ενός Instagram giveaway. Αντί να βάζεις τους συμμετέχοντες σε μια διαδικασία φωτογραφιών ή δημιουργίας βίντεο, τους ζητάς να αναφέρουν κάποιον φίλο τους.Είναι ο ιδανικός τρόπος διεκδίκησης του δώρου που προσφέρεις χωρίς να τους το κάνεις δύσκολο.

3. Πολλά δώρα ταυτόχρονα

Είναι ένας απλός τρόπος να προσελκύεις νέους followers να συμμετάσχουν που ίσως αν έδινες μόνο ένα δώρο να μην συμμετείχαν νομίζοντας πως δεν έχουν ελπίδα. Όσο πιο πολλά δώρα, τόσο πιο πολλές οι πιθανότητες να κερδίσει κάποιος. Τόσο απλό.
Μην φοβάσαι να είσαι γενναιόδωρος. Μόνο κερδισμενος θα βγεις.

4. Enter to Win Giveaways

Πρόκειται για διαγωνισμούς που ζητούν από τους συμμετέχοντες να μπουν σε κάποιο site η να συμπληρώσουν μια φόρμα εγγραφής. Αυτού του είδους οι διαγωνισμοί είναι λίγο “ριψοκίνδυνοι” γιατί κινδυνεύουμε να κουράσουμε τους υποψηφίους και να αποχωρήσουν όμως αν γίνει με έξυπνο τρόπο θα μπορέσουμε να έχουμε σημαντικό όφελος.

Όσον αφορά την συχνότητα που πρέπει να πραγματοποιείς διαγωνισμούς, δεν υπάρχει κάποιος γενικός κανόνας και εξαρτάται αποκλειστικά από εσένα.

Είτε έχεις αναθέσει την διαχείριση των social media της εταιρείας σου σε social media manager είτε τα διαχειρίζεσαι εσύ,μπορείς να κάνεις έναν καλό προγραμματισμό ώστε να κάνεις διαγωνισμούς σε τακτά χρονικά διαστήματα και να έχεις χρόνο να σκεφτείς όλο το concept.

Πως θα κάνεις τους followers σου να εμπιστευτούν το Instagram giveaway σου;

Η απόλυτη εμπιστοσύνη προς τον λογαριασμό που διοργανώνει διαγωνισμούς είναι το σημαντικότερο κλειδί στην όλη διαδικασία.
Δεν υπάρχει χειρότερη εξέλιξη από έναν λογαριασμό που δεν είναι συνεπής ως προς την παράδοση του δώρου κι έτσι να χαθεί η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία της εταιρείας από τους δυνητικούς πελάτες.

Με άλλα λόγια είναι ο ευκολότερος και γρηγορότερος τρόπος να χαλάσεις τις σχέσεις σου με τους ακόλουθους σου και όχι μόνο,μιας και από την απογοήτευσή τους, θα ποστάρουν για την εταιρεία στα social media αρνητικές δημοσιεύσεις.

Όρισε τους Όρους και τις Προϋποθέσεις του Instagram giveaway.

Ένας τρόπος για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του κοινού σου είναι να θέσεις ξεκάθαρους όρους και προϋποθέσεις στον διαγωνισμό σου.
Θα έχεις παρατηρήσει πως σε πολλους διαγωνισμούς υπάρχει κάποιος σύνδεσμος που σε παραπέμπει στους κανονισμούς του διαγωνισμού.

Μία σελίδα περιγραφής των κανονισμών που θα είναι ακριβής και ξεκάθαρη είναι κάτι παραπάνω από αρκετή.

Μπορείς αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις κάποιο έτοιμο πρότυπο όρων και προϋποθέσεων όπως αυτό της Wishpond.

Δώσε ακόμα ένα σημείο επαφής πέρα από το Instagram

Όσες περισσότερες δυνατότητες δίνεις στους συμμετέχοντες να μπορέσουν να επικοινωνήσουν μαζί σου σχετικά με τον διαγωνισμό τόσο το καλύτερο. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω e mail που θα συμπληρώσουν μέσα από μία φόρμα επικοινωνίας.

Να δίνεις κατατοπιστικό περιεχόμενο

Η όλη διαδικασία συμμετοχής στο Instagram Giveaway θα πρέπει να είναι σαφής και οι οδηγίες – λεπτομέρειες σχετικά με τον διαγωνισμό θα πρέπει να είναι ξεκάθαρες στην περιγραφή.

Θα πρέπει στην λεζάντα να είσαι όσο πιο συγκεκριμένος γίνεται ως προς τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει ο συμμετέχον από την αρχή μέχρι και την λήξη του διαγωνισμού. Καλύτερα να γραψεις μια αναλυτική ανάρτηση παρά να κάθεσαι μετα να απαντάς σε ερωτήσεις και απορίες που θα προκύψουν.

Τα κλειδιά για μια σωστή προώθηση στο Instagram Giveaway σου

Η προώθηση είναι ένα από τα βασικά κομμάτια του παζλ όσον αφορά το Instagram Giveaway σου. Μην υποθέτεις πως οι ακόλουθοι σου θα ενημερωθούν από μία και μόνο ανάρτησή. Με όποιον τρόπο μπορείς θα πρέπει να προωθήσεις το Giveaway σου και σε άλλα μέσα.

Αν έχεις πολλές συμμετοχές και πολλούς followers θα είναι δύσκολο να ελέγχεις αν έχουν ακολουθήσει οι συμμετέχοντες όλα τα βήματα σωστά.

Γι αυτό υπάρχουν ευτυχώς εφαρμογές για να το κάνουν αυτές για σένα.
Για παράδειγμα, το Shortstack είναι αρκετά βοηθητικό και αξίζει να του ρίξεις μία ματιά.

Άλλη μία αρκετά καλή εφαρμογή που θα σε βοηθήσει πολύ στους διαγωνισμούς σου είναι το Gleam. Πρόκειται για μια εφαρμογή που μπορεί ακόμη και να επιλέξει τυχαία νικητή.

Ανεξάρτητα από τον τρόπο που έχεις επιλέξει τη στρατηγική προώθησης του διαγωνισμού σου, βεβαιώσου πως έχεις ενσωματώσει το Instagram στον ιστότοπό σου έτσι ώστε η επισκεψιμότητα να παραμένει ενημερωμένη.

Τι πρέπει να κάνεις αφού τελειώσει το Instagram Giveaway σου

Η προθεσμία που είχες ορίσει έληξε. και τώρα τι;;;

Πρώτα απ’ όλα επέλεξε νικητή

Αν δεν χρησιμοποιείς κάποια από τις προαναφερθέντες εφαρμογές ή ακομη κι αν επιλέγεις τον νικητή με μη αυτόματο τρόπο, εφαρμογές όπως είναι η Easypromos σου επιτρέπει να επιλέξεις νικητή εντελώς τυχαία με διαφορετικές παραμέτρους Για παράδειγμα μπορεί να ξεχωρίσει συμμετοχές που δήλωσαν συμμετοχή μετα την προθεσμία.

Follow Up & Συγχαρητήρια

Είναι καλό μετά την ανακοίνωση του νικητή να ανεβάσεις μία νέα ανάρτηση- ανακοίνωση και να δώσεις συγχαρητήρια στον νικητή και θα πρέπει να ευχαριστήσεις τους συμμετέχοντες. Από αυτή την κίνηση ο νικητής και το κοινό σου θα νιώσουν αγάπη και ενδιαφέρον από την εταιρεία.

Αφού ανακοινώσεις τον νικητή με mention και του στείλεις και DM θα πρέπει να του ζητήσεις το προσωπικό του email καθώς και τα στοιχεία του όπως το ονοματεπώνυμό του.

Επίσης ενημέρωσε τον νικητή για το πότε θα παραλάβει το δώρο του και ζήτησέ του να κάνει ένα shout out μόλις το παραλάβει.

Δώσε προσοχή στις μετρήσεις σου.

Το τελευταίο που θα πρέπει να γνωρίζεις αλλά όχι και λιγότερο σημαντικό, είναι πως κανένας Instagram Giveaway διαγωνισμός δεν είναι ολοκληρωμένο αν δεν ελέγξεις και τις μετρήσεις και τα KPI(Βασικοί Δείκτες Απόδοσης).

Με τις μετρήσεις αυτές θα μπορεσεις να καταλάβεις πόσο καλά πήγε το Giveaway σου, πόσους followers κέρδισες,πόσα σχόλια και μετατροπές έγιναν, πόσες εγγραφές στο email και πόσοι συμμετείχαν.

Υπάρχουν πάρα πολλά εργαλεία για το σκοπό αυτόν ειδικά για Instagram Giveaways οπως το Woobox και το Wishpond .
Επίσης το Sprout Social θα σε βοηθήσει να μετρήσεις το engagement καθώς και να μετρήσεις πόσους νέους ακόλουθους κέρδισες με τον διαγωνισμό.
Κάτι άλλο εξίσου σημαντικό είναι να εξετάζουμε ταυτόχρονα τα στατιστικά με διάφορα εργαλεία που υπάρχουν καθώς και τα Google Analytics ώστε να παρατηρήσεις αν κατα την διάρκεια του διαγωνισμού αυξήθηκε η επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σου.
Παρατηρώντας αυτά τα στατιστικά θα δεις αν χρειάζεται την επόμενη φορά να αλλάξεις κάτι στην στρατηγική σου ώστε να πετυχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ανακεφαλαίωση. Η ανατομία ενός ακαταμάχητου Instagram Giveaway

Παρόλο που υπάρχουν αρκετοί παράμετροι που συμβάλλουν στην επιτυχία ενος Instagram Giveaway,το μεγαλύτερο μέρος της επιτυχίας στηρίζεται σε 3 κυρίως παράγοντες οι οποίοι είναι:

● Ποιο θα είναι το δώρο του διαγωνισμού.Θα πρέπει να είναι ένα δώρο το οποίο θα είναι αρκετά δελεαστικό για να πετύχεις και περισσότερες εγγραφές .
● Δώσε σημασία στην λεζάντα σου. Θα πρεπει να επιμεληθείς την λεζάντα σου και να είσαι όσο περισσότερο αναλυτικός και περιγραφικός γινεται σχετικά με τις ενέργειες που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι υποψήφιοι. Να θυμάσαι πως θα πρέπει να είναι η συμμετοχή μία εύκολη διαδικασία και όχι περίπλοκη.
● Να έχεις στρατηγική στους διαγωνισμούς σου και να παρακολουθείς την διαδικασία συνεχώς μέσω των στατιστικών και των εργαλείων.

  1. Θέσε τους στόχους σου.
  2. Επέλεξε το δώρο που θα προσφέρεις
  3. Προώθησε το Giveaway με πολλούς τρόπους.

Τα giveaways είναι μια αγαπημένη συνήθεια στους χρήστες του Instagram, τα αγαπούν και τα περιμένουν κι όμως είναι λίγες οι εταιρείες που τα “εκμεταλλεύονται”.

              Γιατί να μην αλλάξει αυτό λοιπόν;;;

Τι είδους Instagram Giveaway πρέπει να κάνεις ;

Πολύ απλά, ο Instagram giveaway διαγωνισμός είναι μία έξυπνη επιλογή και αντιπροσωπεύουν πολλά σύγχρονα brands.
Όσο περισσότερους διαγωνισμούς διοργανώνεις τόσο πιθανό είναι να αυξήσεις οργανικά το κοινό σου στο Instagram με την πάροδο του χρόνου.

Όσο περισσότερους διαγωνισμούς διοργανώνεις όλο και θα μαθαίνεις περισσότερα μυστικά.

Να θυμάσαι να προσαρμόζεις τους διαγωνισμούς σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του κοινού στο οποίο απευθύνεσαι.

Αν μέχρι τώρα δίσταζες να πραγματοποιήσεις κάποιο προωθητικό Instagram giveaway για την εταιρεία σου, πλέον δεν έχεις άλλη δικαιολογία.

Ξεκίνα τους διαγωνισμούς και δες το Instagram account σου να απογειώνεται !!!

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online