Ta-da! Σου έχουμε καλά και κακά(ή σχεδόν κακά) νέα. Υπάρχει ένα κανάλι με το οποίο μπορείς εύκολα μετατρέπεις τους χρήστες σε πελάτες. Yeap! Να πουλάς πιο εύκολα. Τα -σχεδόν- κακά νέα είναι ότι μάλλον δεν το χρησιμοποιείς! Δεν είναι άλλο από το email marketing. Εδώ όμως έρχονται τα ακόμα πιο καλά νέα: Ο συγκεκριμένος οδηγός email marketing για αρχάριους θα σου μάθει ό,τι χρειάζεται να ξέρεις για να ξεκινήσεις να στέλνεις email, να έχεις περισσότερη κίνηση στο site σου και σαφώς…πωλήσεις!
Το email marketing, όταν γίνεται σωστά, μπορεί να είναι πολύ ισχυρό. Σύμφωνα με το Digital Advertising Network, το email marketing είναι 40% πιο αποτελεσματικό ακόμα και από τη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν θεωρείς το email marketing ξεπερασμένο μάλλον ήρθε η ώρα να αναθεωρήσεις καθώς βάση ερευνών είναι διαχρονικά το πιο σταθερό κανάλι marketing και είναι ένα κανάλι που ταιριάζει σε όλους.
Τι είναι το Email Marketing;
Το email marketing είναι ένα κανάλι άμεσου μάρκετινγκ με το οποίο μπορείς να στείλεις υλικό ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις email των συνδρομητών σου. Αυτοί είναι άνθρωποι που σου έχουν δώσει την άδεια να τους στέλνεις τέτοια email πιθανότατα επειδή ενδιαφέρονται για το προϊόν ή την υπηρεσία σου ή επειδή έχουν ήδη αγοράσει από εσένα.
Τι κάνει το Email Marketing τόσο υπέροχο;
Μπορούμε να σου πούμε πολλούς λόγους για τους οποίους το email marketing είναι υπέροχο! Εδώ όμως θα περιοριστούμε μόνο σε τρεις:
1. Προσβασιμότητα
Υπάρχουν εκατομμύρια, αν όχι δισεκατομμύρια, άνθρωποι με μια διεύθυνση email. Πλέον δε, οι περισσότεροι από αυτούς ελέγχουν τα email τους μέσω των smartphone τους. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να προσεγγίσεις άτομα με το μήνυμά σου σχεδόν οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Μπορεί κάποιος να μην έχει social media ή να μην βρίσκεται σε όλες τις πλατφόρμες αλλά σίγουρα ένα email το έχει. Και μάντεψε…θα είσαι και εσύ εκεί!
2. Προσιτές τιμές
Με τα σωστά εργαλεία, το email marketing μπορεί να είναι πολύ προσιτό. Ο όγκος της αλληλογραφίας που μπορείς να στείλεις είναι απίστευτος για το πόσο λίγα χρήματα μπορεί να κοστίσει. Ενώ για μικρό αριθμό συνδρομητών σε κάποιες πλατφόρμες είναι δωρεάν. Οπότε ξεκινάς με μηδέν budget!
3. Ευκολία χρήσης
Οι καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι εκπληκτικά εύκολο να ρυθμιστούν και να εκτελεστούν. Κάθε πλατφόρμα έχει αυτοματοποιημένα εργαλεία για να κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη. Ναι, ακόμα κι αν είσαι αρχάριος!
Είναι το Email Marketing αποτελεσματικό;
Αυτή είναι αναμφισβήτητα από τις πιο hot ερωτήσεις σχετικά με το email marketing. Πρέπει να ξεκινήσεις; Θα έχεις κέρδος ή απλά θα χάσεις τον χρόνο σου; Ας δούμε κάποιες παραμέτρους:
1. ROI(Return Of Investment)
Μια μελέτη DMA του 2019 διαπίστωσε ότι το email marketing αποφέρει έσοδα περίπου 42 $ για κάθε 1 $ που ξοδεύεται. Αυτό είναι ένα εντυπωσιακό 4200% ROI! Παρόμοια συμπεράσματα θα βρεις και σε άλλες μελέτες. Θα δυσκολευτείς να βρεις άλλο κανάλι με αντίστοιχη απόδοση όσο καλή κι αν είναι η στρατηγική marketing σου.
2. Αυξημένες μετατροπές
Αν ψάξεις θα βρεις πολλές μελέτες που αφορούν το convertion rate, ελληνιστί ποσοστό μετατροπής των χρηστών σε πελάτες, του email marketing. Πίστεψε μας, θα δεις ότι σε όλες είναι υψηλό.
Γιατί είναι υψηλό;
Συνήθως για να μπορέσουμε να κάνουμε μια πώληση θα πρέπει πρώτα να «ζεστάνουμε» τον πελάτη. Να του δώσουμε πληροφορίες, να παρουσιάσουμε το κατάλληλο προϊόν για τις ανάγκες του, να του δείξουμε την χρησιμότητα που θα έχει γι’ αυτόν. Αν παρέχουμε υπηρεσίες πρέπει να προσπαθήσουμε λίγο περισσότερο καθώς δεν υπάρχει κάτι χειροπιαστό για να δει. Επίσης, ακόμα κι αν «ζεσταθεί» δεν σημαίνει ότι είναι έτοιμος να κάνει αγορά επί τόπου. Αν όμως θέλεις να τον «σκουντήξεις» διακριτικά ή να είσαι ανά πασά στιγμή στο μυαλό του το email marketing είναι εξαιρετικός τρόπος.
Για παράδειγμα, η περίοδος των εκπτώσεων ή η μέρα των γενεθλίων είναι περιπτώσεις που είναι πολύ πιθανόν ο πελάτης να αγοράσει. Και τι σύμπτωση να βρει μπροστά του ένα email από την επιχείρηση σου!
Μια άλλη αποτελεσματική στρατηγική μετατροπής είναι η υπενθύμιση για τα εγκαταλειμμένα καλάθια. Μερικές φορές οι άνθρωποι βάζουν αντικείμενα στο καλάθι των αγορών τους, αλλά δεν πραγματοποιούν τη συναλλαγή. Κάνοντας τους μια υπενθύμιση με email μια ή δύο μέρες αργότερα πιθανότατα θα επιστρέψουν για να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Τουλάχιστον αυτό δείχνουν οι στατιστικές.
Διάβασε επίσης: 9+1 Μοναδικά Marketing Tips για την επιχείρησή σου!
3. Αναγνωρισιμότητα του brand(επωνυμίας)
Μπορεί κάθε email που στέλνεις να μην μεταφράζεται σε αγορά όμως σίγουρα μεταφράζεται σε αναγνωρισιμότητα για την επιχείρηση σου. Η αναγνωρισιμότητα είναι το πρώτο βήμα για να συνδεθεί ο χρήστης με την επιχείρηση σου. Μπαίνοντας στο email του, μπαίνεις και στο μυαλό του ώστε να σε έχει υπόψιν όταν σε χρειαστεί.
Tips για να αυξήσεις ακόμα περισσότερο τους πελάτες σου και τις πωλήσεις σου με το email marketing:
- Δώσε κουπόνια για τα γενέθλια τους
- Κάνε ειδικές προσφορές μόνο για τους συνδρομητές σου
- Εστίασε στο αξιόλογο, ενδιαφέρον περιεχόμενο και όχι στις πωλήσεις
Και αφού είδαμε πώς μπορεί το email marketing να κάνει την επιχείρησή σου να φυσάει πάμε να δούμε ένα εύκολο και απλά οδηγό email marketing για αρχαρίους ώστε να ξεκινήσεις να στέλνεις τα email σου.
Οδηγός email marketing για αρχάριους:
1. Δημιούργησε τη λίστα email
Η λίστα email αποτελείται από τα άτομα που με τη συγκατάθεση τους έδωσαν το email τους. Μπορεί να έδωσαν το email τους είτε επειδή αγόρασαν το προϊόν ή την υπηρεσία μας ή επειδή ενδιαφέρθηκαν για αυτό που προσφέρουμε. Σε οποιαδήποτε περίπτωση καλοδεχούμενοι και χαιρόμαστε που είναι μέρος της λίστα μας!
Πώς όμως μαζεύουμε αυτά τα mail;
Ένας καλός τρόπος είναι δίνοντας κάποιο αντάλλαγμα ή lead magnet, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται. Κάτι δηλαδή για να τους τραβήξει σαν μαγνήτης. Αυτό μπορεί να είναι ένα δωρεάν e-book ή κάποιο κουπόνι έκπτωσης για την επόμενη αγορά τους. Κατά τη γνώμη μας είναι και ο καλύτερος τρόπος. Ένας άλλος τρόπος είναι μέσω κάποιου διαγωνισμού όπου σαν όρος θα είναι η εγγραφή στο newsletter σου.
Θυμήσου, πρέπει πάντα να δίνεις την επιλογή διαγραφής από τη λίστα των email ανά πάσα στιγμή. Είναι παράνομο να στέλνεις email χωρίς να δίνεις το δικαίωμα επιλογής αν θέλει να μείνει ή να φύγει κάποιος. Επίσης, δεν θες στη λίστα σου κάποιον που δεν ενδιαφέρεται πλέον για αυτό που προσφέρεις.
2. Επέλεξε έναν πάροχο υπηρεσιών email (ESP)
Το να μαζέψεις απλά mail δεν λέει τίποτα αν δεν μπορείς να χτίσεις μια βάση σε μια πλατφόρμα που προσφέρει υπηρεσίες email marketing. Σε μια τέτοια πλατφόρμα δεν συγκεντρώνονται απλά email. Από εκεί μπορείς να στήσεις τις καμπάνιες σου, να κάνεις ομαδοποιήσεις, να οργανώσεις αλληλουχίες email, να βλέπεις στατιστικά.
Κάποιες επιλογές που μπορείς να κάνεις και σαν αρχάριος:
Mailchimp
Το Mailchimp διαθέτει ένα δωρεάν πρόγραμμα που επιτρέπει να έχεις στη λίστα σου έως και 2000 επαφές. Γι’ αυτό και είναι ιδανική πλατφόρμα για να ξεκινήσεις. Από τους 2000 συνδρομητές και επάνω η πλατφόρμα είναι επί πληρωμή. Μπορείς να δημιουργήσεις πολύ εύκολα και γρήγορα εκπληκτικά και επαγγελματικά newsletter(email).
Mailer Lite
Το Mailer Lite είναι εύκολο στη χρήση και ιδανικό για άτομα με λίγο χρόνο ή μικρή εμπειρία στο στήσιμο καμπάνιων. Είναι επίσης πολύ καλή επιλογή αν είσαι αρχάριος καθώς παρέχει πολλά πρότυπα για να στήσεις το newsletter σου. Ένα δωρεάν πρόγραμμα παρέχει έως και 1000 επαφές και 12000 email τον μήνα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν προγράμματα επί πληρωμή.
Active Campaign
Από τα καλύτερα λογισμικά email marketing λόγω των πολλών επιλογών αυτοματισμού που διαθέτει. Υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες δωρεάν επιλογές, βοήθεια μεταφοράς δεδομένων, εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών κ.α. Στα αρνητικά είναι ότι ίσως δυσκολευτείς περισσότερο για να μάθεις την πλατφόρμα και η τιμολόγηση.
Σαφώς υπάρχουν κι άλλες επιλογές όμως θεωρούμε ότι αυτές είναι αρκετά καλές προτάσεις.
3. Δημιούργησε ένα σχέδιο μάρκετινγκ
Όταν μιλάμε για μάρκετινγκ, μιλάμε για σχέδιο!
- Όρισε το κοινό σου: Σε ποιον στοχεύεις για να σου δώσει το mail του; Σε ποιον απευθύνεται το προϊόν ή την υπηρεσία σου;
- Τμηματοποίηση διαφορετικών ομάδων: Αφού έχεις τη λίστα με τα mail και έχεις ξεκινήσει να στέλνεις, παρακολούθησε. Ποιος αλληλεπιδρά; Ποιος ανοίγει τα email σου; Ποιος κάνει κλικ; Όλες οι πλατφόρμες email marketing σου παρέχουν τέτοια στοιχεία. Γνωρίζοντας αυτά τα στοιχεία μπορείς να χωρίσεις διαφορετικές ομάδες και να δημιουργήσεις πιο συγκεκριμένες καμπάνιες ανάλογα με τη συμπεριφορά της κάθε ομάδας. Δηλαδή πιο αναγνωριστικά email σε όσους δεν αλληλεπιδρούν ή δεν κάνουν κλικ, πιο στοχευμένα σε όσους κάνουν κλικ ή αγοράζουν.
- Αποφάσισε τι είδους περιεχόμενο θα γράψεις: Προσπαθείς να πάρεις περισσότερα κλικ; Θέλεις να παρουσιάσεις ένα καινούργιο προϊόν ή υπηρεσία; Τι περιεχόμενο θέλεις να δώσεις;
- Όρισε στόχους/δείκτες απόδοσης: Καμία εκστρατεία μάρκετινγκ δεν αξίζει τίποτα αν δεν ξέρεις αν και τι αποδίδει. Παρακολούθησε τα στατιστικά και δες αν τα email σου δουλεύουν ώστε να εκπληρώσεις τους στόχους σου.
4. Σχεδίασε το layout του newsletter/email σου
Έστω και ότι ο παραλήπτης άνοιξε το email σου. Αν το email που του έχεις στείλει δεν είναι ελκυστικό με την πρώτη ματιά(άλλωστε η πρώτη εντύπωση μετράει) μάλλον θα ρίξει ένα βλέφαρο στα γρήγορα και απλά θα αποχωρήσει. Αν επίσης το email σου είναι ένα «σεντόνι» κατεβατό σε λευκό φόντο, χωρίς παραγράφους, επικεφαλίδες, bold κ.α. θα του φανεί βαρετό και πάλι θα αποχωρήσει. Τέλος, θέλεις ένα mail που να «φωνάζει» την επωνυμία σου και την ταυτότητα σου. Οπότε θα πρέπει να περιλαμβάνει το logo της επιχείρησης τα χρώματα και γενικότερα να συμβαδίζει με την ταυτότητα της επιχείρησης σου.
Ευτυχώς για εσένα υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να δημιουργήσεις ένα αρκετά εντυπωσιακό-σίγουρα όχι βαρετό-και ευχάριστο στο μάτι layout για το newsletter σου.
Όλοι οι πάροχοι email υπηρεσιών παρέχουν πρότυπα πάνω στα οποία μπορείς να κινηθείς για να σχεδιάσεις τα email σου όπως και δυνατότητα να δημιουργήσεις εξ ολοκλήρου εσύ ένα δικό σου. Υπάρχουν επίσης εργαλεία όπως το canva που σου επιτρέπουν να δημιουργήσεις και εκεί ένα εντυπωσιακό layout για τα email σου δωρεάν.
Το καλύτερο είναι πως όταν βρεις ή δημιουργήσεις το πρότυπο που σου ταιριάζει μπορείς να το αποθηκεύσεις και με μικρές ή καθόλου αλλαγές, να το χρησιμοποιείς κάθε φορά. Απλά άλλαξε τα κείμενα(τα οποία επίσης θέλεις να μαγνητίζουν), πρόσθεσε φωτογραφίες, γραφικά, βίντεο και έτοιμο.
Αν πάλι δεν θέλεις να ασχοληθείς καθόλου με αυτό το κομμάτι μπορείς να προσλάβεις κάποιον γραφίστα να κάνει τη δουλειά για σένα.
Μην ξεχνάς, κάνε το email σου ευπαρουσίαστο και εύκολο στην ανάγνωση και την αλληλεπίδραση.
5. Κάνε τεστ
Πριν στείλεις οτιδήποτε δοκίμασε αν λειτουργεί. Είτε πρόκειται για μεμονωμένο email ή για κάποια αλληλουχία ή αυτοματισμό email.
Κάνε δοκιμή ο ίδιος ώστε να προλάβεις να διορθώσεις ό,τι χρειάζεται διόρθωση. Κάνε μια δοκιμαστική λίστα κατά προτίμηση με άτομα που μπορούν να σου δώσουν feedback και κάνε αλλαγές όπου χρειάζεται.
Επίσης πριν να προγραμματίσεις κάποιο email, στείλτο στο δικό σoυ email για να δεις πώς φαίνεται, να διορθώσεις ορθογραφικά ή οτιδήποτε που ενδεχομένως δεν φαίνεται καλά.
6. Προγραμμάτισε το email
Μόλις κάνεις τις απαραίτητες διορθώσεις και αφού δεις ότι το mail σου «φυσάει» προγραμμάτισέ το. Όλες οι πλατφόρμες παροχής email υπηρεσιών επιτρέπουν κάτι τέτοιο.
Επίσης, αυτοματοποίησε τα email σου. Τέτοια email είναι τα email καλωσορίσματος, τα email τα οποία θα λάβει κάποιος αν κατεβάσει κάποιο freebie που προσφέρεις, μια αλληλουχία που μπορεί να λαμβάνει κάποιος μετά από κάθε ενέργεια. Ναι, όλες οι πλατφόρμες σου δίνουν τέτοιες δυνατότητες. Και πίστεψε μας είναι εκπληκτικές και θα σου λύσουν τα χέρια. Σου γλυτώνουν χρόνο και ενέργεια που μπορείς να διαθέσεις σε άλλα ουσιώδη πράγματα.
SOS! Η χρυσή συμβουλή για το email marketing
Αυτή η συμβουλή δεν είναι άλλη από τη ΣΥΝΕΠΕΙΑ! Όσο υπέροχο email κι αν έχεις σχεδιάσει, όσο υπέροχα κι αν είναι αυτά που λες, όσα δώρα και να δώσεις αν δεν είσαι συνεπής θα έχεις κάνει μια τρύπα στο νερό! Δεν πρόκειται να δεις αποτελέσματα και σαφώς πωλήσεις και έσοδα!
Έτοιμος;
Και κάπως έτσι είσαι έτοιμος να πατήσεις το πρώτο σου send. Δεν έχει σημασία αν ξεκινάς τώρα. Το email marketing έχει γίνει απλό με τόσα εργαλεία που παρέχονται. Οκ, δεν πρόκειται να γνωρίζεις τα πάντα από τη μια στιγμή στην άλλη. Σίγουρα χρειάζεται χρόνος, τριβή και ενασχόληση. Όμως δεν είναι κάτι που δεν μπορείς να μάθεις και να κατακτήσεις.
Δώσε στο email marketing την προσοχή και τον χρόνο που του αξίζει και θα δεις πόσο πιο διαφορετική θα είναι η σχέση με τους υπάρχοντες πελάτες και τους εν δυνάμει πελάτες σου αλλά και πόσο θετική επίδραση θα έχει στις πωλήσεις και τα κέρδη σου.
Αν πάλι θεωρείς ότι χρειάζεσαι καθοδήγηση και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το email marketing και την on-line παρουσία της επιχείρησής σου, μη διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας. Έχουμε τη γνώση και την εμπειρία για να σε βοηθήσουμε.
Διάβασε επίσης:
Πώς να κάνεις affiliate marketing: Ένας απλός οδηγός βήμα-βήμα
Στρατηγική Marketing: Απαραίτητη για την επιχείρησή σου!
Ακολούθησε μας σε Facebook και Instagram για να μαθαίνεις τα τελευταία νέα και tips γύρω από την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης σου.