fbpx

Πώς να κάνετε έναν πετυχημένο διαγωνισμό στο Instagram ή ένα Giveaway

Πως να κάνετε έναν πετυχημένο διαγωνισμό instagram

Θέλετε να κάνετε έναν διαγωνισμό στο Instagram; Αναρωτιέστε ποιους κανόνες και πρακτικές πρέπει να ακολουθήσετε;

Σε αυτό το άρθρο, θα βρείτε συμβουλές για τη διεξαγωγή διαφόρων τύπων διαγωνισμών. Πώς να ολοκληρώσετε έναν διαγωνισμό Instagram και ποιες μετρήσεις θα σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε την απόδοση του διαγωνισμού σας.

Κατανοήστε τους κανόνες για τη διεξαγωγή ενός διαγωνισμού στο Instagram

Οι διαγωνισμοί στο Instagram είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσεγγίσετε το κοινό σας. Να το ανταμείψετε για την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενό σας και να προσεγγίσετε μια εντελώς νέα ομάδα οπαδών. Είναι μια ενέργεια που καλό θα είναι να συμπεριλάβετε στην στρατηγική marketing της επιχείρησής σας.

Είναι πιθανό να έχετε ακούσει ότι η διεξαγωγή διαγωνισμών στο Facebook είναι περίπλοκη – υπάρχουν πολλοί κανόνες. Οι διαγωνισμοί στο Instagram είναι πολύ πιο εύκολοι, αλλά υπάρχουν ακόμα μερικοί κανόνες που πρέπει να γνωρίζετε.

Χρησιμοποιήστε την δήλωση αποποίησης ευθυνών

Αρχικά, πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτήν την δήλωση (ή κάτι παρόμοιο) στις αναρτήσεις του διαγωνισμού σας:

Σύμφωνα με τους κανόνες του Instagram, αυτός ο διαγωνισμός δεν χρηματοδοτείται, δεν διαχειρίζεται ή σχετίζεται με την Instagram, Inc.. Με την είσοδο, οι συμμετέχοντες επιβεβαιώνουν ότι είναι 13 ετών και άνω, αποδεσμεύουν το Instagram από οποιαδήποτε ευθύνη και συμφωνούν με τους Όρους Χρήσης του Instagram.

Μπορείτε να βρείτε τους όρους για τους διαγωνισμούς του Instagram εδώ.

Μην ζητάτε από τους χρήστες να επισημαίνουν άτομα που δεν είναι σε μία φωτογραφία

Δεύτερον, δεν μπορείτε να ζητήσετε από τους χρήστες να επισημάνουν τον εαυτό τους ή άλλους σε μια φωτογραφία στην οποία δεν εμφανίζονται. Και δεν μπορείτε να επισημάνετε άτομα σε μια φωτογραφία στην οποία δεν εμφανίζονται. Ωστόσο, μπορείτε να τους προσθέσετε με ετικέτες σε ένα σχόλιο. Οπότε το να λέτε “Προσθέστε με ετικέτα έναν φίλο στα σχόλια” είναι εντάξει. Απλώς δεν μπορούν να επισημανθούν στη φωτογραφία ή στο ίδιο το βίντεο.

Αναφέρετε όλους τους Όρους και Προϋποθέσεις του Διαγωνισμού

Τρίτον, πρέπει να αποκαλύψετε πλήρως τους όρους και τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει καθορισμό κριτηρίων όπως:

  • Ημερομηνία έναρξης και λήξης του διαγωνισμού
  • Όροι συμμετοχής
  • Πώς θα καθοριστούν οι νικητές

Βεβαιωθείτε ότι έχετε αποφασίσει για αυτούς τους παράγοντες προτού να ξεκινήσετε το διαγωνισμό σας. Η διάρκεια του διαγωνισμού θα καθορίσει πόσες φορές πρέπει να δημοσιεύσετε σχετικά.

Άλλα πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε

Εξοικειωθείτε με τους νόμους σχετικά με διαγωνισμούς, δώρα και λαχεία. Δεν θέλετε να παραβιάσετε κανέναν από αυτούς τους νόμους. Ειδικά τους φορολογικούς.

Επίσης, φροντίστε να χρησιμοποιήσετε τη σωστή ορολογία κατά τη διεξαγωγή του διαγωνισμού σας:

Οι κληρώσεις ή το giveaway υποδηλώνουν έναν τυχαίο νικητή και ότι κάτι θα δοθεί ως δώρο.
Ο διαγωνισμός υπονοεί κάποιο είδος κριτικής και εμπλέκονται δεξιότητες.
Για παράδειγμα, αν κάνετε έναν διαγωνισμό και πείτε, “Δημοσιεύστε μια φωτογραφία στο Instagram και θα επιλέξουμε την αγαπημένη μας ως νικητή”, υποδηλώνει ότι κάποιο είδος κρίσης μπαίνει σε αυτήν την διαδικασία. Θα πρέπει να το καταστήσετε σαφές σ αυτούς που συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

Στην ανάρτησή σας που προωθεί τον διαγωνισμό, συμπεριλάβετε τη λέξη διαγωνισμός ή το δώρο στην πραγματική εικόνα. Στην πρώτη πρόταση ή ακόμα και στην πρώτη λέξη της λεζάντας, πείτε “διαγωνισμός” ή “giveaway” και χρησιμοποιήστε emoji και κεφαλαία γράμματα. Καταστήστε σαφές ότι δεν πρόκειται για συνηθισμένη ανάρτηση.

https://www.instagram.com/p/B_F4ebAp–7/

#1: Επιλέξτε ένα κατάλληλο βραβείο για τον Διαγωνισμό σας στο Instagram

Ο προσδιορισμός του τύπου του διαγωνισμού Instagram που θέλετε να κάνετε εξαρτάται εν μέρει από το βραβείο που έχετε στη διάθεσή σας. Το έπαθλο θα πρέπει να είναι ανάλογο με το είδος της προσπάθειας που πρέπει να καταβάλουν οι χρήστες για να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό σας.

Ένα απλό giveaway, για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι ένα προϊόν χαμηλής αξίας (κάτι που αξίζει 25€ ή λιγότερο), επειδή η απαίτηση συμμετοχής είναι απλώς η προσθήκη ετικέτας σε έναν φίλο. Δεν είναι τεράστια δέσμευση από τους συμμετέχοντες. Αντίθετα, όταν ο διαγωνισμός ζητά από τους συμμετέχοντες τη δημιουργία περιεχομένου στο Instagram και την επισήμανση της επιχείρησής σας σε αυτό, αυτό είναι κάτι μεγάλο. Θα πρέπει να προσφέρετε ένα μεγαλύτερο έπαθλο, όπως μια δωρεάν συνδρομή ή υπηρεσία.

Επιπλέον, το βραβείο σας πρέπει να σχετίζεται με το κοινό-στόχο σας. Δεν θέλετε να δώσετε ένα iPad, μια δώρο-κάρτα Amazon 100€ ή ένα πακέτο διακοπών, επειδή όλοι το θέλουν. Απλώς θα καταλήξετε να έχετε πολλούς οπαδούς που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για το προϊόν ή την υπηρεσία σας και θα φύγουν όταν τελειώσει ο διαγωνισμός.

Αντ ‘αυτού, επιλέξτε ένα βραβείο για το οποίο θα ενδιαφέρονται πιθανοί νέοι ακόλουθοι που σχετίζονται με την επιχείρησή σας, όπως το προϊόν ή η υπηρεσία σας.

#2: Αποφασίστε πώς θα συμμετέχουν οι άνθρωποι στον Διαγωνισμό σας στο Instagram

Ο ευκολότερος τύπος διαγωνισμού Instagram είναι όπου έχετε δύο έως τρία απλά κριτήρια συμμετοχής, όπως “Ακολουθήστε αυτόν τον λογαριασμό, κάντε like στην ανάρτηση και προσθέστε με ετικέτα έναν φίλο παρακάτω.” Αυτός ο τύπος διαγωνισμού είναι εξαιρετικά εύκολος στην συμμετοχή και τη διαχείριση.

Το πλεονέκτημα των απλών διαγωνισμών είναι ότι είναι εξαιρετικοί για ανάπτυξη και προβολή. Όταν ζητάτε από το υπάρχον κοινό σας στο Instagram να “επισημάνει έναν φίλο”, αυτός ο φίλος θα λάβει μια ειδοποίηση. Εάν αυτό το άτομο θέλει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, πρέπει να ακολουθήσει τον λογαριασμό σας, να δει το περιεχόμενο, και να προσθέσει με ετικέτα κάποιον άλλο.

Οι πιο περίπλοκοι διαγωνισμοί μπορεί να περιλαμβάνουν το κοινό σας να δημιουργήσει περιεχόμενο για το Instagram, είτε ως ιστορία είτε ως ανάρτηση. Σε αυτούς τους τύπους διαγωνισμών, θέλετε τα άτομα να:

  • Χρησιμοποιήσουν ένα συγκεκριμένο hashtag (ένα θέμα που θα δούμε στην επόμενη ενότητα).
  • Να σας προσθέσουν με ετικέτα ή @να σας αναφέρουν στο περιεχόμενό τους.

Αυτοί οι τύποι διαγωνισμών δεν είναι μόνο πιο περίπλοκοι για να συμμετάσχουν οι χρήστες, αλλά και πιο χρονοβόροι για τη διαχείριση. Πρέπει να παρακολουθείτε το hashtag και τις αναφορές για να παρακολουθείτε ποιος υποβάλλει συμμετοχή για αυτόν τον διαγωνισμό.

#3: Επιλέξτε ένα Hashtag για τον Διαγωνισμό Instagram

Καλό είναι να δημιουργήσετε ένα hashtag αποκλειστικά για το διαγωνισμό σας. Έτσι θα μπορείτε να παρακολουθείτε εύκολα τις καταχωρήσεις και τις συνομιλίες σχετικά με αυτό. Επειδή αυτό θα είναι ένα hashtag μίας χρήσης, μπορείτε:

  • Να το κάνετε μεγαλύτερο.
  • Να είστε πιο περιγραφικοί.
  • Να συμπεριλάβετε τη λέξη διαγωνισμός ή το δώρο σε αυτό το hashtag.
https://www.instagram.com/p/B_CxzTPDocs/

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει αυτό το hashtag στη δημοσίευση του διαγωνισμού σας και εξετάστε το ενδεχόμενο να το προσθέσετε και στην εικόνα σας.

#4: Διαχειριστείτε και ολοκληρώστε τον Διαγωνισμό Instagram

Πριν ξεκινήσετε το διαγωνισμό σας στο Instagram, ορίστε κάποιον να παρακολουθεί το περιεχόμενο, τα σχόλια και τις ερωτήσεις σχετικά με την ανάρτηση και το διαγωνισμό σας και βεβαιωθείτε ότι όλα λειτουργούν ομαλά.

Όταν κλείσει ο διαγωνισμός και έρθει η ώρα να ειδοποιήσετε τον νικητή, επικοινωνήστε πρώτα με τον νικητή ιδιωτικά. Στείλτε του ένα DM στο Instagram, ενημερώστε τους ότι έχει κερδίσει και βεβαιωθείτε ότι αποδέχεται το βραβείο. Μόλις ολοκληρωθεί, κοινοποιήστε μια δημόσια ανάρτηση που θα ανακοινώνει τον νικητή ή απλώς πείτε ότι ο διαγωνισμός έχει τελειώσει.

Επεξεργαστείτε επίσης τη λεζάντα για το διαγωνισμό και γράψτε “Κλειστό” σε αυτήν. Με αυτόν τον τρόπο, αν κάποιος δει την ανάρτηση του διαγωνισμού, θα ξέρει ότι δεν είναι πλέον ενεργός και δεν θα προσπαθήσει να υποβάλει άλλη καταχώρηση.

Λίγες μέρες ή μια εβδομάδα μετά το τέλος του διαγωνισμού σας, σκεφτείτε το ενδεχόμενο αρχειοθέτησης της ανάρτησης. Αυτό σας επιτρέπει να διατηρήσετε όλες τις πληροφορίες από αυτήν την ανάρτηση, αλλά κανείς δεν μπορεί να δει δημόσια την ανάρτηση. Αυτό σας βοηθά να αποφύγετε πιθανή σύγχυση σχετικά με το εάν ο διαγωνισμός εξακολουθεί να είναι ενεργός.

#5: Αναλύστε τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού σας στο Instagram

Καθώς αρχίζετε να εκτελείτε διαγωνισμούς στο Instagram, καταγράψτε όλα αυτά τα δεδομένα για να αναζητήσετε μοτίβα και τρόπους βελτίωσης της απόδοσης μελλοντικών διαγωνισμών. Αναζητήστε πράγματα όπως:

  • Σημειώστε πόσες επισημάνσεις “μου αρέσει” και σχόλια είχε ανάρτησή σας.
  • Κοιτάξτε πότε τον δημοσιεύσατε και πόσο καιρό διαρκεί ο διαγωνισμός Ήταν 3 ημέρες, 7 ημέρες και ούτω καθεξής;
  • Σκεφτείτε αν η εποχή του έτους είχε αντίκτυπο στην επιτυχία του διαγωνισμού.
  • Ποια ήταν η αξία του βραβείου σας; Αυτό είχε αντίκτυπο;

Μόλις πραγματοποιήσετε τρεις έως πέντε διαγωνισμούς, θα αρχίσετε να παρατηρείτε τι ταιριάζει καλύτερα με το κοινό σας στο Instagram. Χρησιμοποιήστε ό τι έχετε μάθει για να σας βοηθήσει να επιτύχετε καλύτερη απόδοση σε μελλοντικούς διαγωνισμούς.

Συμπέρασμα

Όταν διεξάγετε έναν διαγωνισμό στο Instagram, είναι σημαντικό να συμμορφώνεστε με τους κανόνες του Instagram για τους διαγωνισμούς. Επίσης, επιλέξτε ένα βραβείο ανάλογο με την προσπάθεια που θα πρέπει να κάνουν οι χρήστες για να συμμετάσχουν και επιλέξτε ένα hashtag διαγωνισμού για να παρακολουθήσετε τις συμμετοχές και τις συνομιλίες γύρω από το διαγωνισμό σας.

Όταν τελειώσει ο διαγωνισμός, βεβαιωθείτε ότι έχετε γράψει «κλειστός» στην ανάρτησή σας, ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν ότι δεν είναι πλέον ενεργός και να αρχειοθετήστε την ανάρτηση, ώστε να μην είναι πλέον δημόσια. Και τέλος, αναλύστε τα αποτελέσματά σας για να έχετε μεγαλύτερη επιτυχία σε μελλοντικούς διαγωνισμούς στο Instagram.

Τι νομίζετε; Τι είδους διαγωνισμό θα κάνετε στο Instagram; Μοιραστείτε τις σκέψεις σας στα σχόλια.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)