fbpx

Podcasting: ένα ισχυρό ψηφιακό εργαλείο marketing περιεχομένου

Podcasting: Ενα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ

Εμβάθυνε τις σχέσεις σου με το κοινό σου και προσέλκυσε καινούργιους πελάτες στην επιχείρησή σου με ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία marketing, το podcasting. 

Τι είναι το podcasting και τα podcasts; 

Τα podcasts είναι ηχητικά επεισόδια που αφορούν ένα συγκεκριμένο θέμα και διατίθενται στο διαδίκτυο. Αρκεί να βρείς μια πλατφόρμα (όπως το pod.gr) ή μία εφαρμογή podcast (όπως το Spotify) που σου ταιριάζει και στη συνέχεια να δοκιμάσεις μερικά από τα χιλιάδες podcast που γίνονται σε όλο τον κόσμο. Όλα τα podcast είναι δωρεάν και τα περισσότερα είναι διαθέσιμα μέσω πολλών διαφορετικών εφαρμογών. Ένα επεισόδιο μπορεί να έχει οποιαδήποτε διάρκεια, από 5 λεπτά έως ώρες. 

Η παραγωγή ενός podcast, αλλιώς podcasting, προσφέρει στην επιχείρησή σου την ευκαιρία να γίνει ακόμα πιο δημιουργική ξεφεύγοντας από το κείμενο του blog ή ένα βίντεο στα social media. Είναι σημαντικό να αντιληφθείς ότι τα podcasts δεν είναι απλώς ένα εργαλείο branding, αλλά δημιουργούν αξία για το κοινό που σε ακολουθεί. Οι ακροατές σου, αισθάνονται συνδεδεμένοι με την επιχείρησή σου, αποκτούν την αίσθηση του ανήκειν, μαθαίνουν για τα ενδιαφέροντά τους και αποτελούν μέρος μίας κοινότητας podcast.

New-podcast-episode

4 λόγοι για να επενδύσεις στο Podcasting 

Μπορεί στην αρχή να διστάζεις να εμπιστευτείς το podcasting ως ένα εργαλείο marketing περιεχομένου της επιχείρησής σου. Ανακάλυψε τους 4 βασικούς λόγους που το podcasting αξίζει να αποτελεί κομμάτι της επόμενης στρατηγικής σου:

Προσέλκυση νέου κοινού

Το podcasting συμπληρώνει ιδανικά κάθε ενέργεια marketing που πραγματοποιείς για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου στο κοινό-στόχο σου. Εάν τα podcasts σου επικεντρώνονται σε θέματα για τα οποία το κοινό-στόχος ενδιαφέρεται να μάθει ή να συζητήσει, τότε θα αυξάνεται διαρκώς. Μέσω των podcasts που δημιουργείς και των θεμάτων που επιλέγεις, έχεις την ευκαιρία να μιλήσεις για το brand σου και να το παρουσιάσεις στους ακροατές σου, χωρίς αυτή η διαδικασία να μοιάζει επιτηδευμένη. Δεδομένου ότι οι podcasters στην Ελλάδα είναι μέχρι στιγμής λιγότεροι από τους bloggers ή τους YouTubers, ο ανταγωνισμός δεν είναι μεγάλος, επομένως τα podcasts σου έχουν σημαντικές πιθανότητες να ακουστούν και να διαδοθούν ευκολότερα στο κοινό-στόχο σου. Επιπλέον, μία συνεργασία με έμπειρους podcasters που διαθέτουν ήδη πιστό ακροατήριο, αποτελεί την καλύτερη λύση προώθησης της επιχείρησής σου. 

Να θυμάσαι πως οι podcasters που επιλέγεις -όπως συμβαίνει και με τους influencers, θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται με το κοινό που σε ενδιαφέρει και τη φιλοσοφία του brand σου. 

Αφοσίωση και εμπιστοσύνη του κοινού σου

Σε κάθε ενέργεια δημιουργίας περιεχομένου που εκτελεί η επιχείρησή σου, η συνέπεια αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα και για τα podcasts. Όπως ακριβώς περιμένεις κάθε εβδομάδα τα νέα επεισόδια της αγαπημένης σου τηλεοπτικής σειράς, έτσι λοιπόν και το κοινό σου, θα περιμένει το επόμενο podcast σου. Η συνέπεια στην ημέρα και την ώρα που αναρτάς το κάθε σου podcast, καλλιεργεί σχέση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με το κοινό σου, ενθαρρύνοντάς το να επιστρέφει ξανά και ξανά στο κανάλι σου. 

Δεν είναι περίεργο που το 65% των ακόλουθων podcast, δηλώνουν ότι είναι πιο πρόθυμοι να αγοράσουν υπηρεσίες ή προϊόντα για τα οποία ακούν τακτικά σε σειρές podcast.

Διέγερση συναισθημάτων

Αναλογίσου πόσα πολλά συναισθήματα μπορείς να μεταφέρεις στο κοινό σας μέσω των άρθρων του blog σου ή των αναρτήσεών σου στις πλατφόρμες των social media. Φαντάσου τώρα, τα συναισθήματα αυτά να πολλαπλασιάζονται με το άκουσμα της φωνής του παρουσιαστή του podcast σου. Έχεις ξανακούσει τον όρο Emotional marketing; Τα συναισθήματα που θα βιώνει το κοινό σου κατά τη διάρκεια της ακρόασης του podcast είναι καθοριστικά στην αγοραστική διαδικασία. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, τα θέματα που επιλέγεις να ασχοληθείς να διεγείρουν συναισθήματα που οδηγούν σε αγορά. 

Πριν επιλέξεις το θέμα του podcast σου, ερεύνησε την επίκαιρη θεματολογία που απασχολεί και έχει τη μεγαλύτερη αξία για το αγοραστικό κοινό σου. Έτσι θα κατανοήσεις τη συλλογική ψυχολογία του και θα διασφαλίσεις ότι το περιεχόμενό σου θα είναι σχετικό με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του. 

Εύκολη πρόσβαση

Οι ακροατές σου μπορούν να ακούσουν τα podcast σου από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο. Πατούν, απλά το play… στην εργασία, στο μαγείρεμα, στο καθάρισμα, στη γυμναστική ή στην οδήγηση.

Όσο πιο εύκολη είναι η πρόσβαση στο περιεχόμενό σου, τόσο πιο πιθανό είναι οι ακροατές να επενδύσουν το χρόνο τους σε αυτό!

Listen-podcast

Βρες του στόχους που θες να πετύχεις

Eίναι απαραίτητο να αφιερώσεις πολύ χρόνο στον ορισμό των στόχων σου, όπως με κάθε στρατηγική marketing που ακολουθείς. Βεβαιώσου ότι οι στόχοι που θέτεις είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί και χρονικά οριοθετημένοι (SMART). 

Κάποιοι στόχοι θα μπορούσαν να είναι:

Αύξηση της προβολής του brand σου

Πόσους ακροατές ελπίζεις να κερδίσεις τους πρώτους έξι μήνες, το πρώτο έτος κ.λπ;  Όσο περισσότερους ακροατές αποκτήσεις, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η προβολή της επιχείρησής σου.

Αύξηση κέρδους

Ελπίζεις σε ανοδική πορεία των πωλήσεών σου κάνοντας podcasting για την επιχείρησή σου;  Με ποιο ποσοστό αύξησης θα ήσουν ευχαριστημένος; Όταν τελικά, διευρύνεις και διαμορφώσεις το κοινό σου, σειρά έχουν οι διαφημίσεις που θα αυξήσουν τις πωλήσεις σου.

Αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας στο website σου

Πόσα άτομα ελπίζεις ότι θα επισκεφθούν το website σου ακούγοντας ένα από τα podcast σου; 

Δημιουργία συνεργασιών

Καθώς η σειρά podcast της επιχείρησής σου θα αναπτύσσεται, θα σου δοθούν πολλές ευκαιρίες. Κάποιες από αυτές θα είναι η πρόσκληση σε άλλα podcast, οι χορηγίες, η συνεργασία με άλλους podcasters κ.α. Σκέψου πολύ προσεκτικά ποιες “πόρτες” συνεργασίας θα ήθελες να ανοίξεις μέσω του podcast σου που θα ωφελήσουν την επιχείρησή σου.

A-girl-listen-podcast

TIP: Μην ξεχνάς να επανεξετάζεις τακτικά τους στόχους σου και να τους αναπροσαρμόζεις στη στρατηγική σου. Με την πάροδο του χρόνου μπορεί να παρατηρείς ότι οι στόχοι σου αλλάζουν και διαμορφώνονται διαφορετικά από την αρχή. Αυτό είναι ένα πολύ καλό σημάδι ότι μπορείς και αντιλαμβάνεσαι τις ανάγκες του κοινού σου. Απλά να θυμάσαι ότι όλοι οι στόχοι σου πρέπει να συμφωνούν με τις αρχές του μοντέλου SMART.

Δοκίμασε το podcasting, ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία marketing περιεχομένου και παρατήρησε την επιχείρησή σου να αναπτύσσεται ραγδαία! Μία σειρά podcasts αυξάνει το οργανικό traffic στο website σου και την επισκεψιμότητα στα social media κανάλια σου. Ταυτόχρονα, όμως δημιουργεί και μία ενεργή κοινότητα ικανή να σε ακολουθεί σε κάθε σου βήμα.

Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές marketing περιηγήσου στην ιστοσελίδα μας, ακολουθήσέ μας στο Facebook και στο Instagram ή κλείσε ραντεβού μαζί μας.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

Απόκτησε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ το e-book Instagram Marketing για επιχειρήσεις. Το μόνο που θέλουμε από εσένα είναι το email και το ονοματάκι σου. :)