Γιατί δεν έχω πωλήσεις στο eshop μου;
Σου φαίνεται παράξενο; Έχεις επενδύσει χρόνο και χρήμα για να φτιάξεις ένα ελκυστικό eshop, γεμάτο ποιοτικά προϊόντα, όμως πωλήσεις eshop δε βλέπεις ή αργούν να έρθουν;
Μην ανησυχείς! Δεν είσαι μόνος/η. Πολλοί ιδιοκτήτες eshop βιώνουν παρόμοιες δυσκολίες. Η αλήθεια είναι πως η επιτυχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί στρατηγική και μεθοδική δουλειά. Χωρίς τις κατάλληλες ενέργειες, ακόμα και το πιο καλοφτιαγμένο eshop μπορεί να μείνει στάσιμο.
Ποια λάθη κάνω και δεν μπορώ να αυξήσω τις πωλήσεις eshop;
Ας δούμε μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη που ίσως σαμποτάρουν τις προσπάθειές σου:
Χαμηλή επισκεψιμότητα: Εάν το eshop σου δεν προσελκύει αρκετούς επισκέπτες, οι πιθανότητες για πωλήσεις είναι ελάχιστες. Φρόντισε για σωστή βελτιστοποίηση SEO, αξιοποίησε τα social media και ίσως επενδύσεις σε διαφημίσεις.
Κακή εμπειρία χρήστη: Η πλοήγηση στο eshop σου είναι εύκολη; Η εμφάνιση φιλική προς τον χρήστη; Η διαδικασία αγοράς απλή και γρήγορη; Βεβαιώσου πως προσφέρεις μια άψογη εμπειρία χρήστη σε κάθε βήμα.
Έλλειψη στρατηγικής marketing: Έχεις καθορίσει το target group σου; Γνωρίζεις τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους; Χωρίς στοχευμένες ενέργειες marketing, δύσκολα θα προσεγγίσεις τους κατάλληλους πελάτες.
Ακατάλληλες τιμές: Είναι οι τιμές σου ανταγωνιστικές; Προσφέρεις προσφορές και εκπτώσεις; Η σωστή τιμολόγηση παίζει καθοριστικό ρόλο στην αγοραστική απόφαση.
Περιορισμένες επιλογές πληρωμής: Δίνεις στους πελάτες σου πολλαπλές επιλογές πληρωμής; Ανάλογα με τις προτιμήσεις τους, ίσως χρειαστείς να προσθέσεις πιστωτικές κάρτες, PayPal, αντικαταβολή ή άλλες μεθόδους.
Εγκατάλειψη καλαθιού: Πολλοί χρήστες προσθέτουν προϊόντα στο καλάθι τους, αλλά τελικά δεν ολοκληρώνουν την αγορά. Αναζήτησε τα αίτια (π.χ. υψηλά έξοδα αποστολής, περίπλοκη διαδικασία checkout) και λάβε διορθωτικά μέτρα.
Upselling & Cross-selling: Τι είναι και ποιος ο ρόλος τους στις πωλήσεις eshop;
Εκτός από την αύξηση της επισκεψιμότητας και τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη, υπάρχουν στρατηγικές που μπορούν να ενισχύσουν άμεσα τις πωλήσεις σου.
Upselling: Προτείνεις στους πελάτες σου πιο ακριβές εκδόσεις του προϊόντος, ή συμπληρωματικά προϊόντα υψηλής αξίας, σχετικά με αυτά που έχουν ήδη αγοράσει.
Cross-selling: Προτείνεις προϊόντα που σχετίζονται με αυτά που ο πελάτης έχει δει ή αγοράσει στο παρελθόν.
11 Τρόποι να αυξήσεις τις πωλήσεις στο eshop σου
Βελτιστοποίησε το SEO: Φρόντισε για σωστή χρήση keywords, meta descriptions κι εναλλακτικό κείμενο στις εικόνες σου.
Ενεργοποίησε Google Analytics: Παρακολούθησε την επισκεψιμότητα, τη συμπεριφορά των χρηστών και τα δεδομένα αγορών.
Χρησιμοποίησε Social Media: Δημιούργησε ελκυστικό προφίλ στα social media, μοιράσου ενδιαφέρον περιεχόμενο και αλληλεπίδρασε με το κοινό σου.
Δημιούργησε email marketing campaigns: Ενημέρωσε τους πελάτες σου για νέα προϊόντα, προσφορές κι εκπτώσεις.
Πρόσφερε δωρεάν μεταφορικά: Προτίμησε δωρεάν μεταφορικά για αγορές άνω ενός ορίου, για να ενθαρρύνεις τις αγορές.
Δώσε έμφαση στις κριτικές: Οι κριτικές προϊόντων επηρεάζουν σημαντικά την αγοραστική απόφαση. Πρότρεψε τους πελάτες σου να αφήσουν κριτικές.
Δημιούργησε blog: Γράψε άρθρα σχετικά με τα προϊόντα σου, τον κλάδο σου και θέματα που ενδιαφέρουν το target group σου.
Διοργάνωσε διαγωνισμούς και κληρώσεις: Δημιούργησε ενδιαφέρον και αύξησε την απήχηση με διαγωνισμούς στα social media ή στο eshop σου.
Πρόσφερε άψογη εξυπηρέτηση πελατών: Φρόντισε για άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών, απαντώντας σε ερωτήσεις και λύνοντας τυχόν προβλήματα.
Ποιος ο ρόλος των social media για τις πωλήσεις eshop;
Τα social media αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο για την προώθηση του eshop σου και την αύξηση των πωλήσεων.
Δημιούργησε προφίλ στα δημοφιλή social media: Facebook, Instagram, TikTok κ.α.
Μοιράσου ελκυστικό περιεχόμενο: Φωτογραφίες, βίντεο, ιστορίες, άρθρα blog κ.α.
Αλληλεπίδρασε με το κοινό σου: Απάντησε σε σχόλια, μηνύματα και ερωτήσεις.
Διοργάνωσε διαγωνισμούς και κληρώσεις: Δημιούργησε ενδιαφέρον και αύξησε την απήχηση.
Εκμεταλλεύσου τις διαφημιστικές δυνατότητες: Προβολή του eshop σου μέσω στοχευμένων διαφημίσεων.
ΔΕΣ ΚΙ ΑΥΤΟ: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΕΙ ΤΟ ESHOP ΜΟΥ
Τι να προσέξω σε τρόπους πληρωμής, τρόπους αποστολής και εγκατάλειψη καλαθιού από τον πελάτη;
Πρόσφερε πολλαπλές επιλογές πληρωμής: Κάρτες, PayPal, αντικαταβολή κ.ά.
Πρόσφερε δωρεάν μεταφορικά: Για αγορές άνω ενός ορίου.
Ενημέρωσε για τον χρόνο παράδοσης: Να είναι σαφής και ρεαλιστικός.
Δώσε στους πελάτες επιλογές για την επιστροφή προϊόντων: Απλή και χωρίς κρυφές χρεώσεις.
Ανάλυσε τα αίτια εγκατάλειψης καλαθιού: Υψηλά έξοδα αποστολής, περίπλοκη διαδικασία checkout κ.ά.
Βελτίωσε τη διαδικασία checkout: Γρήγορη, εύκολη και ασφαλής.
Πρόσφερε επιλογή αποθήκευσης στοιχείων πελάτη: Για μελλοντικές αγορές.
Δώσε κίνητρα για ολοκλήρωση αγοράς: Εκπτώσεις, δωρεάν προϊόντα κ.ά.
Η ταχύτητα του eshop, η αξία εμπειρίας χρήστη, και το mobile friendliness
Βεβαιώσου πως το eshop σου φορτώνει γρήγορα. Η ταχύτητα παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία χρήστη και τις αγορές.
Φρόντισε για φιλική προς τον χρήστη εμφάνιση και πλοήγηση: Το eshop σου να είναι εύχρηστο και εύκολα κατανοητό.
Βεβαιώσου πως το eshop σου είναι mobile friendly: Προσαρμοσμένο για άνετη χρήση σε κινητά και tablets.
Η αύξηση των πωλήσεων στο eshop σου απαιτεί μεθοδική δουλειά και στρατηγική. Αξιοποίησε τις συμβουλές που μοιραστήκαμε, υιοθέτησε τις κατάλληλες πρακτικές και δες τα αποτελέσματα να έρχονται!
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΣ ΕΔΩ ΓΙΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΔΩΡΕΑΝ MARKETING TIPS
Είσαι έτοιμος/η να εκτοξεύσεις τις πωλήσεις σου; Ξεκίνα σήμερα βελτιστοποιώντας το eshop σου και υιοθετώντας τις στρατηγικές που μοιραστήκαμε!
Μην ξεχνάς: Το dskomotini.gr είναι εδώ για να σε βοηθήσει να προωθήσεις το eshop σου σε ένα ευρύ κοινό.
Μαζί, μπορούμε να κάνουμε το eshop σου να πετύχει!