Ξέρεις τι να κάνεις και τι να αποφεύγεις ώστε να δημιουργήσεις σπουδαίο περιεχόμενο Instagram; Υπάρχει εκείνη η αμήχανη στιγμή για κάποιον που κάνει scrolling στο Instagram και βρίσκεται στη σελίδα του προφίλ σου.
Εκείνο το δευτερόλεπτο που αποφασίζει αν πατήσει το follow ή όχι.
Αυτή ακριβώς τη στιγμή πρέπει να “εκμεταλλευτείς” με στόχο να τραβήξεις το ενδιαφέρον του χρήστη και να σε ακολουθήσει.
Πως θα γίνει αυτό;
Υπάρχουν βασικά βήματα, αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ένας τυπικός χρήστης κάνει scroll στο Explore feed του – ή ίσως σε ένα hashtag feed – και μια φωτογραφία τραβάει το ενδιαφέρον του.
Του αρέσει πολύ και αποφασίζει να διαβάσει τη λεζάντα που είναι πραγματικά καλή. Εκείνη την κομβική στιγμή θα αποφασίσει να κάνει το ποθητό follow.
Ασφαλώς μιλάμε για κάποια δευτερόλεπτα όσον αφορά στη διάρκεια της διαδικασίας.
Τι είναι αυτό που θα κάνει το χρήστη να σε ακολουθήσει;
Η απάντηση είναι απλή, το feed του προφίλ σου, σχεδιασμός, η δομή, το bio, το περιεχόμενο.
Εδώ βάζουμε μια άνω τελεία, καθώς το περιεχόμενο είναι ένας απόλυτα σημαντικός δεσμός με το χρήστη. Άλλωστε το αποκαλούν βασιλιά, άρα υπερίσχυσε όλων και με αυτή του την ιδιότητα μπορεί να επηρεάσει τα πάντα.
Το content είναι ο βασιλιάς και έχει ως στρατηγούς στο πλευρό του τις δυνατές αναρτήσεις, το σπουδαίο περιεχόμενο στις λεζάντες και τα εργαλεία που προσφέρει το Instagram.
Πάμε να δούμε πως θα φτιάξεις ένα μοναδικό περιεχόμενο Instagram, πόλο έλξης για τους χρήστες;
Ως αρχή να τονίσουμε πως το περιεχόμενο Instagram θα δείξει στους χρήστες – δυνητικούς πελάτες της επιχείρησής σου:
- Ποιες είναι οι γνώσεις σου
- Τί είναι αυτό που προσφέρεις και αξίζει να ασχοληθούν
Η ανάρτηση μπορεί να είναι μια φωτογραφία (το πιο απλό), ένα video, ένα IGTV δηλαδή ένα μεγαλύτερο video έως 60 λεπτά και τα reels τα οποία όμως εδώ ακόμη δεν τα είδαμε.
Ποιος ο ρόλος του content στην ανάρτηση
Κάθε ανάρτηση πρέπει να έχει χαρακτήρα:
- Εκπαιδευτικό (πως μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος το προϊόν ή την υπηρεσία σου)
- Ενημερωτικό (σχετικά με τις τάσεις της εποχής και τα νέα που αφορούν στο προϊόν που προσφέρεις)
- Διασκεδαστικό (να υπάρχει τρόπος ώστε να περάσεις μηνύματα με χαλαρό τρόπο ή ακόμη και με χιούμορ)
Τι μπορεί να θεωρηθεί περιεχόμενο Instagram με αξία
#1 Δείξε μου τη δουλειά σου να μάθω ποιος είσαι
Το κοινό σου με το οποίο στοχεύεις να αποκτήσεις πελατειακές σχέσεις σίγουρα ενδιαφέρονται για τη δουλειά σου και το πώς αυτή εκτελείται. Αν π.χ. έχεις ζαχαροπλαστείο ή εστιατόριο θα τους άρεσε να δουν τη διαδικασία παρασκευής ενός γλυκού, όχι απαραίτητα με τη μορφή συνταγής αλλά σε κλίμα χαλαρό, ευχάριστο, διασκεδαστικό.
Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργείς κλίμα οικειότητας και επικοινωνίας μαζί τους, ό,τι καλύτερο για να δημιουργήσεις τους μαγικούς δεσμούς που θέλει το Instagram.
#2 Τα λόγια έχουν δύναμη
Τα λόγια που ανήκουν σε μεγάλους ανθρώπους και δεν εννοούμε ηλικιακά αποτελούν αγαπημένο και ελκυστικό περιεχόμενο.
Αν π.χ. ασχολείσαι με life coaching και βάλεις το “Αν θες να ζήσεις μια ευτυχισμένη ζωή, εξάρτησε την από έναν στόχο, όχι από ανθρώπους ή αντικείμενα. Αυτόματα σου δίνεται η ευκαιρία να το αναλύσεις στη λεζάντα και να διαμορφώσεις ένα πολύ καλό περιεχόμενο. Επίσης σου δίνει πολύ καλή ευκαιρία για ερωτήσεις (call to action).
#3 Δες πως το κάνω
Εδώ είναι τα αγαπημένα σε όλους tutorials γιατί ας το παραδεχτούμε πως ανατρέχουμε όλοι σε αυτά για να λάβουμε γνώση.
Να φανταστείς πως όταν απέκτησα καφετέρια για espresso προτίμησα να δω tutorial και να μη διαβάσω τις 102 σελίδες με σχολαστικές οδηγίες.
Αν δείξεις κάτι που ξέρεις να κάνεις καλά και αναλύσεις επί του θέματος, τότε το κοινό σου θα είναι ικανοποιημένο και θα σε ακολουθήσει για να δει το επόμενο που θα παρουσιάσεις.
#4 Και τώρα… ειδήσεις
Τα νέα γύρω από τον τομέα σου όσον αφορά στις παγκόσμιες ή όχι εξελίξεις, θα τραβήξουν το ενδιαφέρον του χρήστη. Επίσης θα σχηματίσει άριστη εικόνα για σένα εφόσον διαπιστώσει πως εσύ ενημερώνεσαι σε ότι αφορά στο αντικείμενό σου και δεν μένεις στάσιμος σε λιμνάζοντα γνωστά νερά.
#5 Οι ερωτήσεις “έχουν” περιεχόμενο
Οι ερωτήσεις του κοινού σε μια ανάρτηση είναι πολύ καλή ιδέα να χρησιμοποιηθούν ως περιεχόμενο.
Σίγουρα θα υπάρχουν κι άλλοι με την ίδια απορία, άρα καλό είναι να τις χρησιμοποιείς.
Αν π.χ. έχεις Γραφείο Ασφαλειών και κάποιος σε ρωτήσει τι είναι οι εγγυητικές αποστολές που πλέον γίνονται μέσω ασφαλιστήριων συμβολαίων, τότε έχεις πάρει το πράσινο φως για να ενημερώσεις το κοινό σου σχετικά.
Σε ενδιαφέρει: Πώς θα βελτιώσεις τις αναρτήσεις σου στα social media: 8 πανεύκολες τεχνικές SMO (social media optimization)
#6 Πριν και μετά
Θέλεις να δείξεις πως το προϊόν σου δίνει λύση;
Θέλεις να δείξεις αποτέλεσμα;
Τι πιο ισχυρό στο οπλοστάσιό σου από μια φωτογραφία πριν και μετά.
Εδώ ισχύει το μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις και σταματάμε να περιγράφουμε κι εμείς.
Απλά εφάρμοσέ το!
Διάβασε κι αυτό: Είσαι έτοιμος να πας τη στρατηγική marketing στο Instagram στο επόμενο level;
Αν ωστόσο εσύ ανεβάζεις είσαι συνεπής κ.τ.λ. αλλά δεν βλέπεις Φως στο Τούνελ, τότε κάτι γίνεται λάθος.
Τα γνωστά λάθη που κάνουν οι επιχειρήσεις στο Instagram είναι τα εξής:
Περιεχόμενο που δεν λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα
Το περιεχόμενο δεν προσφέρει απολύτως τίποτε γιατί η φωτογραφία είναι αδιάφορη και χωρίς να του ‘”δίνει” λύση. Είπαμε το κοινό σου θέλει λύσεις σε προβλήματα.
Τι εννοούμε;
Αν π.χ έχεις κάποια επιχείρηση που αφορά σε υπηρεσίες real estate τους δίνεις τη λύση στο να βρουν σπίτι.
Τους δίνεις χρήσιμα tips για να αποφεύγουν κακοτοπιές, με λίγα λόγια τους πληροφορείς πως θα κινηθούν σε μια αγοροπωλησία.
Έχεις λύσει το πρόβλημα; Όχι όλο, αλλά έχεις “πιάσει” μια απορία του και την έχεις αναλύσει. Άρα την επόμενη φορά που θα δει δική σου ανάρτηση θα σταματήσει για να πληροφορηθεί.
Έχει εκπαιδευτεί με λίγα λόγια να λαμβάνει πληροφορίες από εσένα.
Διάβασε κι αυτό: Λάθη στο digital marketing: Τα 10 “ΔΕΝ” που παγώνουν τις πωλήσεις σου
Δεν λες κουβέντα κρατάς κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα;
Λάθος. Το instagram προωθεί τα προφίλ που έχουν μεγάλο engagement, δηλαδή που αλληλοεπιδρούν πολύ με άλλους χρήστες. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο για την πλατφόρμα γιατί έτσι οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο μέσα στην εφαρμογή τους.
Άρα δημιουργείς αλληλεπίδραση. Μιλάς, σχολιάζεις, θυμάσαι πάντα το instagram είναι social, άρα κοινωνικοποιήσου στην κοινότητα.
Δεν συνδέεσαι με το κοινό σου με stories
Το κοινό σου λατρεύει τα stories. Από την άλλη εσύ λατρεύεις τις πωλήσεις.
Συμπέρασμα λατρεύεις κι εσύ τα stories γιατί αυτά προάγουν τις πωλήσεις.
Είναι σαν την εξίσωση α=β, β=γ, άρα α=γ (μιλάμε για μαθηματικές γνώσεις όχι αστεία)!
Ένας καλός τρόπος είναι να μπεις στα παπούτσια του πελάτη, δηλαδή να ρωτήσεις τον εαυτό σου τι θέλει να βλέπει, ώστε να το προσφέρεις.
Μια καλή ευκαιρία να αλληλεπιδράσεις με τους ακολούθους σου και να αναπτύξετε τη σχέση εμπιστοσύνης που λέγαμε παραπάνω.
Έδωσες στα follow back δεύτερο ρόλο
Αν κάνεις σπάνια follow back τότε πως θα δώσεις κίνητρο σε ένα προφίλ να αλληλοεπιδράσει μαζί σου;
Ακόμη χρυσός κανόνας είναι το να ακολουθείς λιγότερους από αυτούς που σε ακολουθούν. Με αυτό τον τρόπο δίνεις την εντύπωση αν δηλαδή ακολουθείς υπερβολικά μεγάλο αριθμό ατόμων δίνεις την εντύπωση πως δεν σε ακολουθούν για το περιεχόμενό σου αλλά επειδή είσαι γαλαντόμος με τα followbacks.
Σαν τελευταίο αλλά και καλύτερο όλων προσθέτουμε πως ό,τι και να κάνεις στο instagram, πρέπει να έχεις διαρκώς στο μυαλό σου το target group και συγκεκριμένα τον ιδανικό πελάτη ή buyer persona.
Ονόμασέ το όπως θέλεις αλλά προσοχή, τα πάντα να εξελίσσονται γύρω από αυτόν.
Όλες οι κινήσεις που θα κάνεις, στοχεύουν στις αντιδράσεις του και όλη σου η προσπάθεια απευθύνεται αποκλειστικά στο να τον μετατρέψεις από επισκέπτη σε πελάτη.
Σε ενδιαφέρει: Tάσεις στα social media 2022
Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές marketi ng περιηγήσου στην ιστοσελίδα μας, ακολούθησέ μας στο Facebook και στο Instagram ή κλείσε ραντεβού μαζί μας.
Αν θέλεις να εκπαιδευτείς από τους καλύτερους, DS Academy
Η σωστή λύση για να μάθεις για τα Social Media