fbpx

DS Digital Services

Πως να βρεις το ιδανικό κοινό σου

Το ιδανικό κοινό

“Για να πετύχεις στον ψηφιακό κόσμο πρέπει να ξέρεις σε ποιον απευθύνεσαι”. “Για να κυριαρχήσεις στον ψηφιακό κόσμο πρέπει να εντοπίσεις το ιδανικό κοινό/ιδανικό πελάτη σου”. Πόσες φορές έχουμε ακούσει ή και πει αυτές τις φράσεις; Κι όμως! Είναι πέρα για πέρα αλήθεια και αν κάποιος ψάχνει για μαγική συνταγή επιτυχίας, αυτή είναι. Η Μέρεντιθ Χιλ είχε πει κάποτε “Όταν μιλάς σε όλους, δεν μιλάς σε κανέναν”. Δεν γίνεται, λοιπόν, ούτε σε όλες τις ηλικίες, ούτε σε όλα τα φύλλα, ούτε σε όλους τους ανθρώπους επί γης να απευθυνόμαστε. Πρέπει να οριοθετήσουμε το κοινό που θέλουμε να γίνει αργότερα πελάτης μας. Πώς όμως; 

Ιδανικό κοινό

Ποιο είναι το ιδανικό κοινό που θα στοχεύσουμε;

Το ιδανικό κοινό ή κοινό – στόχος δεν είναι μια αόρατη αρχή, αλλά μια ομάδα ανθρώπων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα, προσωπικό γούστο, συγκεκριμένες επιλογές στην αγορά προϊόντων) που θέλουμε να στοχεύσουμε. Από το μέιλ που θα στείλουμε, το περιεχόμενο που θα προσφέρουμε, το μήνυμα που θα στείλουμε, όλες οι ενέργειες marketing που θα κάνουμε θα πρέπει να αφορούν το ιδανικό κοινό μας, εν ολίγοις το κοινό που θέλουμε να αγοράσει από εμάς. Προσοχή: Άλλο το ιδανικό/στοχευμένο κοινό κι άλλο η στοχευμένη αγορά. 

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Τα 5 απίστευτα Instagram Marketing Trends για το 2023

Ποια είναι η ιδανική αγορά που θα στοχεύσουμε; 

Η αγορά – στόχος ή αλλιώς η αγορά στην οποία οφείλει να στοχεύσει μια επιχείρηση δεν είναι ίδια με το ιδανικό κοινό. Το κοινό-στόχος εμπεριέχεται στην αγορά και αποτελεί την ομάδα ανθρώπων που στοχεύει το marketing μας, η στρατηγική μας, όλα όσα προσφέρουμε. Η υπηρεσία ή το προϊόν μας αφορά αποκλειστικά την αγορά – στόχο. 

Παράδειγμα: Αν στοχεύουμε να πουλήσουμε υπηρεσίες marketing, η αγορά – στόχος είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ενώ το ιδανικό κοινό θα μπορούσαν να είναι οι ιδιοκτήτες τους και ίσως οι διευθυντές marketing. 

Άλλο παράδειγμα: Αν στοχεύουμε να πουλήσουμε εγκαταστάσεις διαβίωσης για ανθρώπους άνω των 65 ετών στην Λιβαδειά, η αγορά – στόχος θα μπορούσε να είναι οι πολίτες άνω των 65 ετών στη Λιβαδειά και ιδανικό κοινό θα μπορούσε να ήταν οι εργαζόμενοι πολίτες με γονείς άνω των 65 ετών στη Λιβαδειά. 

Η σημασία του ιδανικού κοινού είναι μεγάλη, το Α και το Ω. Σκεφτείτε ότι επηρεάζει όλη την επιχείρησή σας, την ύπαρξή της, τα κέρδη της ακόμα και τις διαφημίσεις της. 

Πού θα βρούμε το ιδανικό κοινό & πώς να το προσεγγίσεις με παραδείγματα

Μια επιχείρηση μπορεί να στοχεύει όχι μόνο σε ένα είδος κοινού αλλά και σε διαφορετικά, αρκεί να ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της που δεν είναι άλλος από το να προσφέρει υπηρεσίες και να πουλήσει. Ένα τέτοιο παράδειγμα μπορεί να είναι η εταιρία ΕΧ, ας την ονομάσουμε έτσι, η οποία μπορεί να πουλά καυστήρες. Τι ενέργειες μπορεί να κάνει, ποιες και γιατί; Πού μπορεί να στοχεύσει; 

Αρχικά, στοχεύει σε εταιρίες που έχουν συγκεκριμένη θέρμανση (πετρέλαιο, αέριο), σε εταιρίες διαχείρισης κοινοχρήστων για πολυκατοικίες και έπειτα σε νοικοκυριά, είτε έχουν οργανωμένη είτε ατομική θέρμανση. Οι διαφημίσεις της επομένως, αλλά και η παροχή περιεχομένου θα καθορίζεται από τον στόχο και θα αφορά όλα τα κοινά, έστω ένα εξ αυτών. Τι μπορεί να κάνει;

Διαβάστε περισσότερα εδώ: Χρώματα & Brand: Παίζουν ρόλο τελικά στην επιχείρηση;

Α. EMAIL: Η επιχείρηση μπορεί να παρέχει είτε εβδομαδιαία, είτε μηνιαία, ενημερωτικά δελτία (newsletters), σχετικά με το τι έχει αλλάξει, αν έχει αλλάξει στον τομέα της εταιρίας, τι παρέχει, τι προσφορές έχει, συμβουλές προς τους καταναλωτές, ώστε να τους πείσει και να γίνει οικεία. Έτσι, είναι πιο εύκολο να δημιουργηθούν σχέσεις, άρα και πωλήσεις. 

Β. Εκδηλώσεις: Ένας ωραίος, αλλά όχι και τόσο οικονομικός τρόπος για να προσελκύσει μια εταιρία επισκέπτες, πελάτες και εν συνεχεία αγοραστές, είναι η δημιουργία εκδήλωσης, όχι κατ’ανάγκη με φυσική παρουσία, η online είναι μια λύση, ώστε να γνωρίσουν οι δεύτεροι την εταιρία, να γίνει πιο οικεία και προσωπική η επιχείρηση, να δημιουργηθεί μια κοινότητα ώστε για αρχή να υπάρχει μια βάση ως κοινό κι έπειτα αυτό σιγά σιγά να προεκτείνεται.  

Γ. Διαφήμιση: Εδώ έχουμε ίσως τον κατάλληλο, αποτελεσματικό και γρήγορο τρόπο για να δημιουργήσει σύνδεση η επιχείρηση με πελάτες, αρχικά να τους προβάλει υπηρεσίες και προϊόντα, έπειτα να τους μετατρέψει σε επισκέπτες, και στο τελικό βήμα να τους κάνει πελάτες. Διαφημίσεις στην Google και στα κοινωνικά δίκτυα κρίνονται κατάλληλες, όταν στοχεύουν συγκεκριμένο κοινό. 

Δ. Social Media: Ένας ιδανικός, απαραίτητος και άμεσος τρόπος προσέγγισης για να βρει και να προσεγγίσει το/τα ιδανικό/ά κοινό/ά μια επιχείρηση είναι να προσφέρει γρήγορο, ευέλικτο, άμεσο, απλό και κατανοητό περιεχόμενο. Φυσικά, δεν είναι όλα τα μέσα κατάλληλα, εξαρτάται από τον τύπο της επιχείρησης, αλλά μια δημοσίευση, ένα βίντεο, μια φωτογραφία με μια πληροφορία ή συμβουλή αποτελεί ισχυρό κι άμεσο μήνυμα. Εκεί η επιχείρηση εντοπίζει το κοινό που αντιδρά και συμμετέχει και το στοχεύει. 

Πώς θα βρούμε το ιδανικό κοινό βήμα βήμα: 

1.Ξεκινήστε με τους πελάτες σας: Οι πελάτες σας είναι η καλύτερη σας διαφήμιση. Άνθρωποι που αγόρασαν από εσάς, έχουν ήδη γνωρίσει τι προσφέρετε, έχουν μείνει ευχαριστημένοι (σε ιδανική περίπτωση), είναι πιθανό να το επαναλάβουν. Οπότε, κάτι κάνατε καλά. Συνεχίστε το! Αλλά με… μελέτη!

Δείτε τα δημογραφικά τους στοιχεία, δώστε έμφαση στους πιστούς κι ένθερμους πελάτες σας και τέλος μιλήστε μαζί τους. Ρωτήστε τους τι τους αρέσει στην επιχείρησή σας, ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους, τι άλλο μπορείτε να κάνετε και τέλος τι δεν τους αρέσει, αν υπάρχει κάτι τέτοιο, ώστε να το βελτιώσετε. Επιπλέον, είναι μια εξαιρετική στιγμή να ρωτήσετε πού περνούν το χρόνο τους οι πελάτες σας, ποιο κοινωνικό δίκτυο χρησιμοποιούν κ.λπ…. 

Δες εδώ περισσότερα: Δωρεάν συμβουλές instagram & online marketing

Ένας ωραίος κι αποτελεσματικός τρόπος και φυσικά άμεσος είναι να ρωτήσετε τους πελάτες σας διάφορα, ώστε να μάθετε τα πάντα γύρω από τις ανάγκες τους είναι τα  ερωτηματολόγια. Έναμέσο που το υποτιμάνε πολλές επιχειρήσεις, άλλες ντρέπονται, αλλά, αν γίνει, ξεκλειδώνει όλη τη στρατηγική τους. Απλό, τους δίνετε ό,τι θέλουν, εφόσον καλύπτετε βάσει υπηρεσιών τις ανάγκες τους. Οπότε, ρωτήστε τους: 

Ποιο είναι το πρόβλημά τους; 

Πώς έλυσαν, αν έλυσαν, το πρόβλημα πριν έρθουν στην επιχείρησή σας;

Είχαν δισταγμούς πριν έρθουν σε εσάς; 

Τι μπορείτε να βελτιώσετε;

Πώς έμαθαν για εσάς; 

ΔΕΣ ΕΔΩ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ MARKETING

2. Φροντίστε τους ένθερμους οπαδούς σας στα κοινωνικά δίκτυα

Εδώ πια έχετε έτοιμους πελάτες, ή… σχεδόν έτοιμους. Αρκεί να μην κάνετε λάθος. Έχετε έναν άμεσο τρόπο να τους απευθυνθείτε, μένει μία στρατηγική social media marketing ώστε να μετατρέψετε επισκέπτες και ακόλουθους σε πελάτες. Κάποια που πρέπει να δείτε, είναι: 

Ηλικία

Καριέρα

Το εισόδημά τους (αν είναι εύκολο)

Τι και ποιους ακολουθούν

Επίπεδο μόρφωσης

3. Δείτε τις μετρήσεις σας. Ελέγξτε κάθε στοιχείο, ιδίως απήχηση, νέους ακόλουθους και ποιο είδος περιεχομένου θέλει το κοινό σας. 

4. Μελετήστε τους ανταγωνιστές σας. Τι κάνουν καλύτερο, μοιάζουν με εσάς, πόσους ακόλουθους έχουν, πώς τους συμπεριφέρεται ο κόσμος; Έτσι, θα έχετε εικόνα και θα δείτε τι μπορείτε να βελτιώσετε. 

5. Ρυθμίστε τις παραμέτρους σας. Το πιο σημαντικό, όσο περίεργο κι αν είναι, αποτελεί ο καθορισμός του  ποιο κοινό δε σας αφορά, δηλαδή ποιους θα απορρίψετε. Επομένως, Για αυτό το βήμα, ρίξτε μια ματιά σε όλες τις πληροφορίες σας—τις ερωτήσεις στους πελάτες σας, τους ακόλουθούς σας στα κοινωνικά δίκτυα, τους επισκέπτες του ιστότοπού σας και το συγκρίσιμο κοινό του ανταγωνισμού σας. Στη συνέχεια, εντοπίστε τα κενά που σίγουρα δεν εξυπηρετείτε.

Έχετε κατάστημα κατοικίδιων ζώων που δεν διαθέτει δεξαμενές ερπετών; Το κοινό-στόχος σας δεν περιλαμβάνει κατόχους ιγκουάνα. Πουλάτε ποτά; Δεν προσπαθείτε να στοχεύσετε κανέναν κάτω των 21 ετών, ακόμα κι αν αυτό μπορεί να είναι δύσκολο να το διακρίνετε στις εικόνες σας.

Ο ορισμός των παραμέτρων σας θα σας βοηθήσει να καθοδηγήσετε το μάρκετινγκ — ακόμα και τη στρατηγική της επιχείρησής σας.

Κι αν ακόμα δυσκολεύστε να βρείτε τη λύση για να κυριαρχήσετε, είμαστε εδώ! Κλείστε ένα ραντεβού εδώ για να δούμε τις ανάγκες σας και πιθανές λύσεις!

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online