fbpx

DS Digital Services

να γίνω influencer, pws na ginw influencer, πώς να γίνω influencer, micro-influencer, nano-influencer

Αν ξεκινάς με την ερώτηση “Πώς να γίνω influencer;’’ ή “Πώς να βγαζω χρήματα ως influencer;” τότε καλύτερα να πάρουμε κάποια πράγματα από την αρχή!

Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά ή θέμα αριθμών. Είναι μέρος ενός ολοκλήρου κλάδου μάρκετινγκ που ονομάζεται Influencer marketing. Οπότε, αν θες να ασχοληθείς με αυτό καλύτερα να μάθεις τι είναι, πώς λειτουργεί και πώς μπορεί να δουλέψει για εσένα. Το να έχεις κάποιους followers ή καλή διάθεση δεν είναι αρκετά. Το να γίνεις Ιnfluencer είναι κανονική δουλειά και θέλει στρατηγική. 

Το Influencer marketing είναι ολόκληρη βιομηχανία που παρουσιάζει μόνιμα αυξητική τάση. Παρότι έχει εφαρμογή σε πολλά πεδία συνήθως αναφερόμαστε στο Ιnstagram. Οπότε θα μιλήσουμε για το Ιnstagram, χωρίς να σημαίνει ότι οι βασικές αρχές δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ευρύτερα στα social media και όχι μόνο.

Επίσης, ας ξεκαθαρίσουμε και κάτι άλλο. Όταν μιλάμε για Ιnfluencers δεν μιλάμε στην ίδια βάση για όλους. Υπάρχουν κατηγορίες Ιnfluencer και έτσι έχουμε:

  • Nano-Influencer: ως 5000 followers
  • Μicro-Influencer: 5000-20k followers
  • Macrο-Influencer: 20k-300k followers
  • Mega-Influencer: 250k-1m followers και πάνω

Διάβασε και αυτό: Influencer. Τι είναι, τι ΔΕΝ είναι, πώς μας επηρρεάζει

Πιθανότατα για να διαβάζεις αυτό το άρθρο βρίσκεσαι στην πρώτη ή τη δεύτερη κατηγορία. Oπότε η σωστή ερώτηση είναι “Πώς να γίνω nano-Influencer;” ή “Πώς να βγάλω χρήματα ως micro-influencer;”. Και σε αυτές τις δύο κατηγορίες θα επικεντρωθούμε.

Για να απαντήσουμε λοιπόν στις παραπάνω ερωτήσεις πρέπει πρώτα να μιλήσουμε για social media marketing και στρατηγική. Κράτα λοιπόν σημειώσεις!

να γίνω influencer, pws na ginw influencer, πώς να γίνω influencer, micro-influencer, nano-influencer

Το Influencer marketing δεν μπορεί πλεόν να αγνοηθεί. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται πλέον σε αυτό. Το 2021, η αγορά του Influencer marketing εκτινάχθηκε στα 13,8 δισεκατομμύρια δολάρια, υποδηλώνοντας σταθερή ανάπτυξη. Φέτος, η αγορά προβλέπεται να επεκταθεί σε μια τεράστια βιομηχανία 16,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Influencer marketing statistics

Το Influencer marketing σε αριθμούς συμφωνα με το Influencermarketinghub.com

Γιατί οι εταιρείες θέλουν να συνεργαστούν με nano και micro Influencers;

  • Έχουν υψηλότερα ποσοστά engagement
  • Βασίζονται αρκετά σε τοπικό κοινό
  • Είναι χαμηλότερο το κόστος
  • Από τη στιγμή που είναι χαμηλότερο το κόστος μπορούν να συνεργαστούν με περισσότερες influencers ταυτόχρονα
  • Δημιουργούν αυθόρμητο και πρωτότυπο περιεχόμενο στην προσπάθεια να αναδειχθούν περισσότερο

Και αυτά είναι μόνο μερικά.

Πώς να γίνω Nano-Influencer/ Micro-Influencer;

Βρες τη θεματολογία σου

Αν διαβάζεις ξένα site που αφορούν το μαρκετινγκ θα έχεις συναντήσει πολλές φορές τη λέξη “Niche”. Eίναι κυρίαρχη λέξη αν θες να ξεχωρίσεις σε ένα ανταγωνιστικό κόσμο και Νο1 παράγοντας στο μάρκετινγκ!

Αν και στα ελληνικά δεν υπάρχει ακριβής μετάφραση θα το μεταφράζαμε ως τη θεματολογία, τον τομέα, το πεδίο που θες να κινηθείς.

Το πρώτο βήμα για να κερδίσεις χρήματα ως nano ή micro-influencer είναι να βρεις τη θέση σου. Η θέση σου μπορεί να είναι οτιδήποτε, από διακόσμηση σπιτιού, ταξίδια, συμβουλές για φυτά ή ακόμη και το επάγγελμα σου. Για παράδειγμα, είσαι δάσκαλος και μοιράζεσαι συμβουλές με τους γονείς για το διάβασμα ή τη δημιουργική απασχόληση του παιδιού στο σπίτι.

Ότι κι αν επιλέξεις όμως υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες.

  • Να παθιάζεται με το αντικείμενο σου, ότι αισθάνεσαι θα βγαίνει προς τα έξω.
  • Επίσης να σου αρέσει τόσο πολύ ώστε να είσαι συνεπής. Όπως θα πούμε πιο κάτω η συνέπεια είναι το κλειδί την καθιέρωση του προφίλ σου.
  • Να γνωρίζεις το αντικείμενο σε βάθος. Υπάρχουν αντικείμενα, όπως η διατροφή για παράδειγμα, στα οποία δεν μπορείς να δίνεις συμβουλές αν δεν είσαι ειδικός.
  • Να είσαι συγκεκριμένος με τη θεματολογία σου. Δεν μπορείς να μιλάς για συνταγές μέχρι το πώς να συναρμολογήσεις ένα αυτοκίνητο! Το πιθανό είναι ότι θα αποτύχεις. Το κοινό σε ακολουθεί για κάτι συγκεκριμένο και αν εσύ δεν μείνεις πιστός σε αυτό το συγκεκριμένο, τότε δε μείνει και το κοινό πιστό σε εσένα.

βιβλίο για Instagram

Βρες το ιδανικό σου κοινό

Ότι ισχύει για τις επιχειρήσεις, ισχύει και για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με το Influencing. Το επισημαίνουμε ξανά και ξανά γιατί πολύ απλά είναι σημαντικό! Αν δεν βρεις το σωστό κοινό δε θα δημιουργήσεις ποτέ πιστούς ακόλουθους, στους οποίους βασίζεται το nano και micro Influencer marketing. Για παράδειγμα αν απευθύνεσαι σε μαμάδες τότε δεν υπάρχει λόγος να σε ακολουθούν άντρες που ασχολούνται με τα σπορ και δεν θες κάτι τέτοιο! Οι άσχετοι δεν πρόκειται ποτέ να ταυτιστούν μαζί σου, να σε ακούσουν, να αγοράσουν αυτά που προτείνεις.

Οι εταιρείες με τις οποίες θα θέλεις να συνεργαστείς(άλλωστε αυτό είναι το ζητούμενο) ξέρουν που απευθύνονται. Εσύ; Γιατί να πετάξουν τα λεφτά τους σε κάποιον σαν εσένα αν δεν έχεις αφοσιωμένο κοινό για να σε ακούσει και δεν ενδιαφέρεται για αυτό που έχεις να προτείνεις;

Συνδέσου με το κοινό σου

Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι το κοινό σου θα πρέπει να αποτελείται από άτομα που τους ενδιαφέρει το περιεχόμενο σου. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό!

Θα πρέπει το κοινό να σε εμπιστευτεί και να ταυτιστεί μαζί σου. Μόνο αν σε εμπιστευτεί θα ακούσει αυτό που έχεις να προτείνεις. Αυτή είναι άλλωστε και η φύση του Instagram. Είναι ένα κοινωνικό μέσο που άνθρωποι έρχονται κοντά, ανταλλάζουν απόψεις και ιδέες. Μην βλέπεις το κοινό σου ως μια μάζα. Είναι άνθρωποι που θέλουν να συνδεθούν μαζί σου. Πώς θα συνδεθείς και εσύ μαζί τους; Απάντησε σε σχόλια και κάνε και εσύ σχόλια σε δικά τους ποστ και stories. Απάντησε στα μηνυμάτα που σου στέλνουν και γενικότερα αλληλεπίδρασε μαζί τους.

Πες μια ιστορία

influencer2 scaled

Γνωστό και ως storytelling στον digital κόσμο. Η δημιουργία μιας ιστορίας βοηθάει το κοινό σου να συνδεθεί μαζί σου. Κανείς δε θέλει να του πουλάνε προϊόντα μέσα στη μούρη! Επίσης δε θέλουν το προϊόν! Θέλουν να μάθουν πού και πώς θα τους φανεί χρήσιμο; Τι θα τους προσφέρει στην καθημερινότητα τους; Πώς θα αλλάξει τη ζωή τους;

Σκοπός είναι να φανταστούν τον εαυτό τους στη θέση σου!

Για παράδειγμα, αν είσαι στο χώρο της αισθητικής μην παρουσιάσεις ξερά ένα προϊόν και τι κάνει. Χρησιμοποίησε το, δείξε το πριν και το μετά, πώς το χρησιμοποιείς, γιατί σε βολεύει, ενώ κάνε και μια πιο ολοκληρωμένη αξιολόγηση μερικές μέρες μετά.

Το πιο σημαντικό όμως είναι να κάνεις την ιστορία αυθεντική. Δείξε τον εαυτό σου, αν δεν σε αντιπροσωπεύει κάτι, το κοινό το καταλαβαίνει και δεν είναι κάτι που του αρέσει! Πες την αλήθεια. Αν δεν σου άρεσε κάτι, είναι πιο πιθανό να αποκτήσεις πιστό κοινό με μια πραγματική κριτική από το να πεις πόσο υπέροχο είναι αν δεν το πιστεύεις.

Κάνε αναρτήσεις με συνέπεια 

Ιδανικά κάθε μέρα! Ναι, κάθε μέρα! Γιατί το κοινό σου θα συνηθίσει να σε βλέπει, θα ξέρει ότι είσαι εκεί. Πέρα όμως από αυτό θα βοηθήσει και εσένα να βελτιωθείς στο να κάνεις αναρτήσεις αλλά και να βρεις τι περιεχόμενο αρέσει στο κοινό σου. Αν δεν μπορείς να δημοσιεύεις κάθε μέρα, κράτησε μια συνέπεια να δημοσιεύεις σε τακτική βάση.

Δημιούργησε υλικό υψηλής ποιότητας

Αλήθεια ποια εταιρεία θα συνεργαστεί μαζί σου αν οι φωτογραφίες σου είναι χαμηλής ποιότητας, φωτισμού, κουνημένες ή τα βίντεο σου είναι κακογυρισμένα; Το Instagram είναι άλλωστε οπτική πλατφόρμα.

Οι καλής ποιότητας και φωτεινές εικόνες που μπορούν να προσελκύσουν πελάτες. Οι περισσότεροι πελάτες/εταιρείες θα θέλουν να αναδημοσιεύσουν τις εικόνες  στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μπορεί να αγοράσουν τα δικαιώματα χρήσης των εικόνων και του υλικού σου. Όσο καλύτερες οι εικόνες σου, τόσο περισσότερες πιθανότητες συνεργασιών έχεις άρα και πιθανότητες κέρδους. Μπορείς να προσλάβεις έναν φωτογράφο (και είναι απόλυτα θεμιτό), να αγοράσεις ring light, τρίποδο, να επενδύσεις σε μια καλή φωτογραφική μηχανή ή κινητό. Άλλωστε για δουλειά μιλάμε και αυτά είναι εργαλεία δουλειάς!

Ακόμα και αν δεν έχεις συνεργασίες, πρέπει να ξεκινήσεις μόνος ώστε να μπορέσεις μέσω του εξαιρετικού υλικού σου να προσελκύσεις πελάτες.

Τέλος, εκπαιδεύσου. Παρακολούθησε τα trends, μάθε νέες εφαρμογές και τεχνικές που μπορούν να σε βοηθήσουν να απογειώσεις το υλικό σου.

Μάθε από τους επιτυχημένους

να γίνω influencer, pws na ginw influencer, πώς να γίνω influencer, micro-influencer, nano-influencer

Υπάρχουν πάρα πολλοί nano και micro-Influencers που δουλεύουν ήδη στο Influencer marketing και μάλιστα με καλές απολαβές. Έχουν συνεργασίες με εταιρείες και ασχολούνται επαγγελματικά με το Instagram και τα Social Media. Βρες αυτά τα επιτυχημένα προφίλ στο αντικείμενο σου, ακολούθησε τους και μελέτησε τους. Τι και πώς το κάνουν, πάρε ιδέες.

Υπάρχουν πολλές εταιρίες εκεί έξω που θέλουν να συνεργαστούν με nano και micro- Ιnfluencers!

Kανε tag στα Brands στις αναρτήσεις σου

Κάθε φορά που δημοσιεύεις, πρόσθεσε με ετικέτα σε όλες τις επωνυμίες που χρησιμοποιείς στις αναρτήσεις σου για να δουν το περιεχόμενό σου. Για παράδειγμα, έφτιαξες ένα κέικ χωρίς γλουτένη, επισήμανε τη μάρκα αλευριού ή βάλε ετικέτα στον παρασκευαστή της βάσης για κέικ. Μπορεί να δεις την ανάρτηση σου να φιγουράρει στο feed του brand! Ποτέ δεν ξέρεις αν θα καταλήξει σε συνεργασία.

Φτιάξε το Media Kit σου

Το media kit είναι το ηλεκτρονικό σου βιογραφικό. Φτιάξε ένα όμορφο media kit παρουσιάζοντας τον εαυτό σου. Ποιος είσαι; Τι κάνεις; Με τι ασχολήσε; Δώσε τα στοιχεία σου όπως και όλα τα link των social media σου και τα στατιστικά σου. Επίσης στείλε δείγματα της δουλειάς σου. Γίνε επαγγελματίας!

Διάβασε και αυτό: Είσαι influencer και θέλεις να έχεις εκπληκτικό media kit; 10+1 βήματα για να το δημιουργήσεις

να γίνω influencer, pws na ginw influencer, πώς να γίνω influencer, micro-influencer, nano-influencer

Χτύπα εσύ πόρτες

Ορισμένες επωνυμίες δεν ενδιαφέρονται να συνεργαστούν με nano και micro-influencers και θα σου πουν όχι και  είναι εντάξει αυτό. Υπάρχουν επίσης επωνυμίες που κατανοούν ότι οι nano και micro-influencers μπορούν να φέρουν υψηλό ROI και θέλουν να συνεργαστούν μαζί σoυ, εστίασε σε αυτές.

Βρες το mail τους και στείλε τους το media kit σου, όπως και κάποια πρόταση του πώς βλέπεις τα προϊόντα τους ή τι υλικό σκέφτεσαι να δημιουργήσεις και πώς μπορείς να το προωθήσεις.

Προσοχή!! Μην αρχίσεις να στέλνεις σε όποια εταιρεία βρίσκεις από ανατολή έως Δύση! Θα πρέπει οι εταιρείες να είναι σχετικές με το αντικείμενο σου και να μπορείς να το υποστηρίξεις. Δε μπορείς για παράδειγμα να είσαι χορτοφάγος και να προωθείς τα MacDonalds! Αν δεν μπορείς να υποστηρίξεις το προϊόν, το περιεχόμενο δεν θα είναι ούτε καλό, ούτε αυθεντικό. Επίσης θα πρέπει να  είναι κάτι που ενδιαφέρει το κοινό σου. Αν το κοινό σου είναι γυναίκες που τους ενδιαφέρει η μόδα, τότε το να διαφημίσεις μια εταιρεία με παιδικά παιχνίδια μάλλον δεν θα έχει αποτέλεσμα.

Τέλος, στείλε σε marketing agencies τα οποία φέρνουν σε επαφή επιχειρήσεις με Influencers. Στείλε ένα επίσημο mail που συνοδεύεται από το media kit σου. Ίσως να μη δεις αμεσα απάντηση. Όμως αυτα τα agencies θα σε βάλουν στις λίστες τους στις οποίες θα ανατρέξουν αν χρειαστεί. Πού ξέρεις;

Μπορείς να έρθεις σε επαφή με κάποια εταιρεία και μέσω DM στο Ιnstagram κάτι που όμως δεν δείχνει τόσο επαγγελματικό. Πάρολα αυτά η απόφαση είναι δική σου!

Ξεκίνησε με μικρά βήματα

Εάν δεν έχεις συνεργαστεί ποτέ με μια επωνυμία και θέλεις να δοκιμάσεις, ξεκινά με ένα μικρό βήμα.  Ξεκίνα ανταποδοτικά παίρνοντας ως δώρο μόνο το προϊόν ή μια υπηρεσία, χωρίς πληρωμή. Δες πώς μπορείς να δημιουργήσεις υλικό και τι feedback θα πάρεις για τη δουλειά σου. Πάτησε στα πόδια σου και την επόμενη φορά που θα είσαι σίγουρος για τον εαυτό σου ζήτα χρήματα.

Οπότε τώρα ερχόμαστε στο δια ταύτα:

Πόσα χρήματα να ζητήσω ως nano/micro-influencer;

Εδώ δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απάντηση να δώσουμε! Ίσως βρεις εφαρμογές και site που σου λενε πόσα πρέπει να ζητήσεις, όμως δουλεύουν καλύτερα για το εξωτερικό. Στην Ελλάδα είναι περίεργα τα πράγματα. Δυστυχώς, οι περισσότερες εταιρείες δεν είναι διατεθημένες να πληρώσουν τη στιγμή που μπορούν να το κάνουν ανταποδοτικά.

Εσύ, είσαι οκ με αυτό; Αν δηλαδή δεν σε απασχολούν τα χρήματα και καλύπτεσαι μόνο με τα προϊόντα τότε πάσο. Υπόψιν όμως ότι τα προϊόντα δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ούτε τον κόπο σου. Γιατί κακά τα ψέματα για την δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου θα χρειαστείς χρόνο.

Αξιολόγησε τι θα κάνεις, πόσα ποστ και πόσα stories; Αξιολόγησε πόσο χρόνο θα σου πάρει, την δουλειά που θα ρίξεις, πόσο αυθεντικό θα είναι το περιεχόμενο σου και βγάλε μια τιμή.

Να είσαι πάντα έτοιμος για το “Όχι”. Να είσαι όμως και σίγουρος πως αν το περιεχόμενο που δημιουργείς είναι εξαιρετικό τότε στο τέλος θα δικαιωθείς!

influencer3

Χρησιμοποίησε το affiliate marketing

Μπορεί στην Ελλάδα οι περισσότεροι να ρωτάνε “Τι είναι αυτό;” στο εξωτερικό χρησιμοποιείται όμως αρκετά. Πολλοί influencers και bloggers δουλεύουν αποκλειστικά με αυτό. Με το affiliate marketing στην ουσία γίνεσαι πωλητής για την εταιρεία και παίρνεις ποσοστό επί των πωλήσεων που κάνεις.

Αν μια επιχείρηση έχει affiliate πρόγραμμα θα πρέπει να κάνεις εγγραφή στην πλατφόρμα τους. Δημιουργεις links τα οποία βάζεις στα social media ή στο blog σου. Όταν κάποιος κάνει αγορά μέσω αυτών των link τότε εσύ παίρνεις ένα ποσοστο από την πώληση.

Μπορείς να βρεις τέτοιες εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα μια γνωστή πλατφόρμα είναι το Linkwise ενώ αν ασχολείσαι με τον χώρο του digital marketing μπορείς να κάνεις εγγραφή και στο δικό μας affiliate πρόγραμμα και να γίνεις συνεργάτης μας.

Θα πρόσεξες ότι δε μιλήσαμε για αριθμό followers, γιατί πολύ απλά…δεν μας νοιάζει! Δεν θέλεις και δεν χρειάζεσαι πολλούς ακόλουθους, χρειάζεσαι λίγους και πιστούς!

Πώς σου φάνηκαν όσα διάβασες; Είσαι έτοιμος να κάνεις τα πρώτα σου επαγγελματικά βήματα στο χώρο του Influencer marketing;

Αν κολλάς είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε. Ειδικά στο Instagram διαθέτουμε μεγάλη εμπειρία και σίγουρα μπορούμε να δουλέψουμε μαζί και να φέρουμε το αποτέλεσμα που επιθυμείς. Απλά επικοινώνησε μαζί μας! Ακολούθησε μας σε Facebook και Instagram για να μαθαίνεις όλα τα τελευταία trends!

Επιτυχία στο Instagram

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online