fbpx

DS Digital Services

algorithmos Facebook, αλγόριθμος του Facebook, αλγόριθμος Facebook

Μάθε πώς ο αλγόριθμος του Facebook θα γίνει φίλος σου και θα βοηθήσει το περιεχόμενο σου να εμφανιστεί σε περισσότερους χρήστες. 

Βάζω στοίχημα πως όταν ακούς τη λέξη αλγόριθμος σε λούζει κρύος ιδρώτας και σε πιάνει ένα απροσδιόριστο άγχος. Ή τουλάχιστον κάπως έτσι!

Αυτόματα σχεδόν θεωρούμε ότι ο αλγόριθμος είναι κάτι μυστήριο που μας πολεμάει και δεν αφήνει τις αναρτήσεις μας να φανούν.

Ώρα για αναθεώρηση! Ο αλγόριθμος είναι φίλος μας και μάλιστα πολύ καλός! Όσο δημιουργούμε εξαιρετικό και χρήσιμο περιεχόμενο που οι άνθρωποι διαβάζουν, αλληλεπιδρούν και μοιράζονται δεν φοβόμαστε κανέναν αλγόριθμο!

Είτε αγαπάς τον αλγόριθμο, είτε τον μισείς, η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να μάθεις να δουλεύεις και να συνεργάζεσαι μαζί του. Αν θέλεις οι αναρτήσεις σου να εμφανίζονται σε περισσότερους χρήστες τότε ίσως τα παρακάτω tips που αφορούν τον αλγόριθμο του Facebook σού φανούν πολύ, πολύ χρήσιμα! Εξηγούμε όσα πρέπει να ξέρεις για τον αλγόριθμο που χρησιμοποιεί το Facebook για την κατάταξη περιεχομένου και τη διαμόρφωση της ροής των 2,93 δισεκατομμυρίων χρηστών του.

algorithmos Facebook, αλγόριθμος του Facebook, αλγόριθμος Facebook

Τι είναι ο αλγόριθμος του Facebook;

Όπως σε κάθε πλατφόρμα ή σύστημα, έτσι και στο Facebook, o αλγόριθμος είναι ένα σύνολο κανόνων που κατατάσσουν το περιεχόμενο. Καθορίζει τι βλέπουν οι άνθρωποι κάθε φορά που ελέγχουν το Facebook και με ποια σειρά εμφανίζεται αυτό το περιεχόμενο. Το Facebook το αποκαλεί «προσωποποιημένη κατάταξη».

Ουσιαστικά, ο αλγόριθμος του Facebook αξιολογεί κάθε ανάρτηση, διαφήμιση, και ιστορία. Βαθμολογεί το περιεχόμενο και στη συνέχεια το ταξινομεί με φθίνουσα, μη χρονολογική σειρά που ενδιαφέρει κάθε χρήστη ξεχωριστά. Αυτή η διαδικασία συμβαίνει κάθε φορά που ένας χρήστης ανανεώνει τη ροή του.

Σύμφωνα με το  Facebook: «Ο αλγόριθμος χρησιμοποιείται για να τακτοποιήσει όλο το περιεχόμενο που θα μπορούσατε να δείτε στη ροή, την Αναζήτηση, το Marketplace, τις Ομάδες και τo Facebook Watch, με στόχο να σας δείξει τα πράγματα που πιστεύουμε ότι μπορεί να σας ενδιαφέρουν περισσότερο.»

algorithmos Facebook, αλγόριθμος του Facebook, αλγόριθμος Facebook

Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του Facebook;

Η Meta έχει μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων που εργάζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση. Μέρος της δουλειάς τους είναι να βελτιώσουν τους αλγόριθμους που συνδέουν τους χρήστες του Facebook με το πιο πολύτιμο περιεχόμενο για αυτούς.

Με τα χρόνια, διάφοροι παράγοντες προστέθηκαν και αφαιρέθηκαν(και συνεχίζουν ακόμα) ώστε να μπορεί το Facebook να δείχνει σε κάθε χρήστη αυτό που μπορεί να τον ενδιαφέρει περισσότερο.

Το 2023, ο αλγόριθμος του Facebook καθορίζει ποιο περιεχόμενο είναι πιο σχετικό για έναν συγκεκριμένο χρήστη με βάση τρία κύρια σημεία κατάταξης:

  • Ποιος το δημοσίευσε: Είναι πιο πιθανό να δεις περιεχόμενο από πηγές με τις οποίες αλληλεπιδράς, συμπεριλαμβανομένων φίλων και επιχειρήσεων(σελίδες).
  • Τύπος περιεχομένου: Εάν αλληλεπιδράς συχνότερα με βίντεο, θα βλέπεις περισσότερα βίντεο. Εάν ασχολείσαι με φωτογραφίες, θα βλέπεις περισσότερες φωτογραφίες. Λογικό!
  • Αλληλεπιδράσεις με την ανάρτηση: Ο αλγόριθμος θα δώσει προτεραιότητα σε δημοσιεύσεις με μεγάλο engagment, ειδικά από άτομα με τα οποία τα οποία αλληλεπιδράς.

Κάθε ανάρτηση κατατάσσεται με βάση αυτά τα κύρια σημεία ώστε να προσδιοριστεί η σειρά εμφάνισης στη ροή σου.

algorithmos Facebook, αλγόριθμος του Facebook, αλγόριθμος Facebook

Το Facebook παρέχει επίσης στους χρήστες επιλογές που τους βοηθούν να «εκπαιδεύσουν» τον αλγόριθμο και να προσαρμόσουν τη ροή τους:

Αγαπημένα: Μπορείς να επιλέξεις έως και 30 άτομα και σελίδες για προσθήκη στα Αγαπημένα. Οι αναρτήσεις από αυτούς τους λογαριασμούς θα εμφανίζονται υψηλότερα στη ροή σου. Για να αποκτήσεις πρόσβαση στα Αγαπημένα, κάνε κλικ στην εικόνα του προφίλ σου και, στη συνέχεια, επέλεξε Ρυθμίσεις και Απόρρητο, μετά Προτιμήσεις ροής και μετά Αγαπημένα. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τις άλλες επιλογές σε αυτήν την ενότητα για απόκρυψη δημοσίευσης, ενεργοποίηση ειδοποιήσεων κ.α. Μπορείς επίσης να επιλέξεις να προβάλεις μόνο περιεχόμενο από τα Αγαπημένα.

Επιλογές στη ροή: Κάνε κλικ σε οποιαδήποτε ανάρτηση και θα δεις ένα σύνολο επιλογών, όπως η απόκρυψη της ανάρτησης, να σταματήσεις να ακολουθείς τον χρήστη,  προσθήκη ή η αφαίρεση του χρήστη από τα αγαπημένα. Όλα αυτά παρέχουν πληροφορίες στον αλγόριθμο σχετικά με το είδος του περιεχομένου που θέλεις να βλέπεις περισσότερο (ή λιγότερο). Στις διαφημίσεις, η αντίστοιχη επιλογή είναι απόκρυψη διαφήμισης. Το Facebook θα σου δώσει στη συνέχεια ένα σύνολο επιλογών για να υποδείξεις γιατί θέλεις να αποκρύψεις τη διαφήμιση. Ακόμα και αυτό δίνει σήμα στον αλγόριθμο σχετικά με το τι να σου εμφανίζει και τι όχι. 

Επίσης, το Facebook θα αφαιρέσει περιεχόμενο που αντίκειται στους κανονισμούς του. Μειώνει επίσης τη διανομή «περιεχομένου που οι άνθρωποι βρίσκουν απαράδεκτο». Οπότε προσοχή στο υλικό που ανεβάζεις. Τέλος, υπάρχουν ορισμένες συγκεκριμένες λέξεις που πρέπει να αποφεύγεις αν δεν θέλεις ο αλγόριθμος να θεωρήσει το περιεχόμενο σου προσβλητικό. Ειδικά λέξεις  που είναι σεξιστικές, ομοφοβικές, ρατσιστικές και γενικότερα που μπορεί να παρενοχλήσουν και να προσβάλουν.

Σαφώς ο αλγόριθμος δεν είναι αλάθητος. Μπορεί να παρερμηνεύσει ή να θεωρήσει ως ακατάλληλο περιεχόμενο που δεν αντίκειται σε κανένα κανόνισμό. Αν διαπιστώσεις ότι το Facebook έχει μπλοκάρει το περιεχόμενο σου γι΄αυτό το λόγο θα πρέπει να κάνεις αναφορά για να επαναξιολογηθεί.

7 Tips για να γίνει ο αλγόριθμος φίλος σου

algorithmos Facebook, αλγόριθμος του Facebook, αλγόριθμος Facebook

Και τώρα ας δούμε μερικά χρήσιμα tips που θα βοηθήσουν τις αναρτήσεις σου να προβληθούν περισσότερο. Σίγουρα τα περισσότερα τα έχεις ξανακούσει, τα έχεις εφαρμόσει όμως;

1. Κατανόησε τι θέλει να δει το κοινό σου

Το έχουμε ξαναπεί πολλές φορές, έτσι; Ισχύει και εδώ! Το Facebook δηλώνει ότι δίνει προτεραιότητα στο περιεχόμενο που είναι “ενδιαφέρον και ενημερωτικό“. Τι σημαίνει αυτό ακριβώς;

Σημαίνει ότι ο χρήστης είναι διατεθειμένος να αφιερώσει χρόνο για να διαβάσει το περιεχόμενο, να παρακολουθήσει κάποιο βίντεο ή να δει μια φωτογραφία. Από τη στιγμή που θα μείνει στην ανάρτηση ο χρήστης, αυτή η ανάρτηση θα κερδίσει πόντους στην κατάταξη του αλγόριθμου. 

Το να κατανοήσεις τι είναι σημαντικό και ενδιαφέρον για το κοινό σου σημαίνει ότι πρέπει να κατανοήσεις τα ενδιαφέροντα, τα προβλήματα, τις επιθυμίες και τις συμπεριφορές του. Σε αυτή την περίπτωση μια κάποια έρευνα κοινού θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη. Όσο καλύτερα γνωρίζεις το κοινό σου, τόσο πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες θα είναι οι αναρτήσεις σου άρα τόσο πιο πολύ θα τις αγαπήσει και ο αλγόριθμος του Facebook.

Χτίσε brand στο Instagram και γίνε expert σε 30 μέρες!

2. Δημιούργησε αυθεντικό περιεχόμενο

Το Facebook λέει, “οι άνθρωποι στο Facebook εκτιμούν το ακριβές, αυθεντικό περιεχόμενο”. Διευκρινίζεται επίσης ότι οι τύποι αναρτήσεων που οι άνθρωποι θεωρούν αυθεντικές θα κατατάσσονται υψηλότερα στον αλγόριθμο. Εν τω μεταξύ, γίνεται προσπάθεια να κατεβάσουν την κατάταξη από αναρτήσεις που οι άνθρωποι θεωρούν παραπλανητικές και ανεπιθύμητες.

Πώς όμως θα κάνουμε το περιεχόμενό μας ακριβές και αυθεντικό;

Γράφουμε σαφείς τίτλους: Η επικεφαλίδα θα πρέπει να περιγράφει ξεκάθαρα τι θα βρουν οι χρήστες στην ανάρτηση. Οι χρήστες δεν θέλουν να χάνουν χρόνο για να μαντέψουν “Τι θέλει να πει ο ποιητής;”. Ο τίτλος θα πρέπει να είναι όσο πιο ξεκάθαρος γίνεται! Σίγουρα μπορούμε να γίνουμε δημιουργικοί, αλλά μόνο αν πιστεύουμε ότι θα ενδιαφέρει τον χρήστη. Επίσης προσοχή, ο τίτλος δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραπλανεί ή να υπόσχεται κάτι που δε θα βρει ο χρήστης στην συνέχεια. Αλλιώς, το χάσαμε το κορμί πατριώτη!

Να είμαστε ειλικρινείς: Με απλά λόγια, λέμε την αλήθεια. Δεν χρειάζεται να καταφύγουμε σε εντυπωσιασμούς και υπερβολές. Ο χρήστης θα το καταλάβει και πιθανότατα θα φύγει.

3. Μην προσπαθήσεις να χειριστείς τον αλγόριθμο

Το να προσπαθείς να χειριστείς τον αλγόριθμο για να έχει το περιεχόμενο σου μεγαλύτερη διανομή από ό,τι αξίζει ,μάλλον δεν είναι κάτι που θα βγει σε καλό. Ο “χειρισμός” μπορεί να περιλαμβάνει, για παράδειγμα ψεύτικα ή αγορασμένα likes, ψεύτικα σχόλια ή διάφορες άλλες στρατηγικές “κάτω από το τραπέζι”. 

Ακόμα και το συγκεκριμένο άρθρο δεν έχει σκοπό να σου δείξει πώς να χειριστείς τον αλγόριθμο. Έχει σκοπό να σε βοηθήσει να τον κατανοήσεις ώστε να μπορείς να δημιουργείς πιο χρήσιμες και ενδιαφέρουσες αναρτήσεις για το κοινό σου. Με αυτόν τον τρόπο θα σου δώσει ώθηση να εμφανιστείς σε περισσότερους χρήστες.

Συνεργάσου με τον αλγόριθμο, μην τον ξεγελάς!

11

4. Αλληλεπίδρασε με το κοινό σου

Ο αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα στις αναρτήσεις από Σελίδες με τις οποίες ένας χρήστης είχε ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι το κλειδί για να προωθήσει ο αλγόριθμος την ανάρτηση σου είναι να αλληλεπιδράσεις. 

Απάντησε στα σχόλια και στις ερωτήσεις κάτω από τις αναρτήσεις σου, κάνε εσύ ερωτήσεις ώστε να δημιουργήσεις συζήτηση και να προσελκύσεις περισσότερο το ενδιαφέρον του κοινού σου. Στο κάτω κάτω τα social media είναι κοινωνικά δίκτυα. Το ζητούμενο είναι η κοινωνικοποίηση!

5. Κάνε ερωτήσεις

Είπαμε, ο αλγόριθμος εκτιμά το περιεχόμενο που οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν. Ένας πολύ καλός τρόπος ώστε να παρακινήσεις τους ανθρώπους να αλληλεπιδράσουν είναι να τους ρωτήσεις κάτι. Έτσι θα το κάνεις πιο εύκολο στο κοινό σου να αφήσει το σχόλιο του. 

Το ίδιο το Facebook  λέει ότι εάν μια ανάρτηση πυροδοτεί συζητήσεις, ο αλγόριθμος εφαρμόζει “λογική δράσης” για να εμφανίσει ξανά αυτή τη δημοσίευση.

14

6. Δημοσίευσε την κατάλληλη στιγμή

Ο αλγόριθμος βοηθά τους ανθρώπους να δουν το περιεχόμενό σου, ακόμα κι αν δεν ήταν συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά. Η αφοσίωση είναι ένα βασικό σημείο που υποδεικνύει την πιθανή αξία μιας ανάρτησης. Και είναι πολύ πιθανό να αποκτήσεις αυτή τη δέσμευση εάν δημοσιεύσεις την ώρα που το μεγαλύτερο μέρος του κοινού σου είναι συνδεδεμένο. 

Με απλά λόγια, η σωστή ανάρτηση, τη σωστή στιγμή μεγιστοποιεί τις πιθανότητες να δουν οι άνθρωποι την ανάρτηση, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων που δεν είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο τη στιγμή που δημοσίευσες!

7. Δημιούργησε αναρτήσεις που το κοινό θέλει να κοινοποιήσει

Μια κοινοποίηση είναι το καλύτερο που μπορεί να συμβεί σε μια ανάρτηση. Ας πούμε γίνεται διάσημη! Προβάλλεται από τους ίδιους τους χρήστες και στο δικό τους κοινό, άρα την βλέπουν κι άλλοι χρήστες. Αυτοί οι χρήστες μπορεί με τη σειρά τους να την μοιραστούν. Άρα ακόμα περισσότερα μάτια πάνω στην ανάρτηση σου και πάει λέγοντας.

Επίσης, πολλοί από αυτούς που θα τη δουν ίσως θελήσουν να δουν ποιος είναι πίσω από αυτή την ανάρτηση και ίσως σε ακολουθήσουν. Αν πάλι η ανάρτηση σου αφορά κάποιο άρθρο στο site σου ίσως θελήσουν να μπουν και να δουν το site σου. 

Αυτή η δημοσίευση μπορεί να είναι μια σκέψη, ένα άρθρο, μια φωτογραφία, ένα βίντεο. Είναι γενικότερα μια ανάρτηση που θα λατρέψει το κοινό σου και θα θελήσει αυθόρμητα να την αναδημοσιεύσει. Και εδώ ερχόμαστε πάλι στο πόσο καλά γνωρίζεις το κοινό σου και ποια είναι αυτή η ανάρτηση που θα αγαπήσουν και θα κοινοποιήσουν.

Μήπως ήρθε η ώρα οπότε να δουλέψεις με το κοινό σου;

Έχουμε και λέμε…..

13

Αγαπάμε τον αλγόριθμο του Facebook, όπως και κάθε αλγόριθμο! Μπορεί να μας εμφανίσει στο κοινό μας αλλά και σε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινό. Για να το κάνουμε αυτό θα πρέπει να κατανοήσουμε τον αλγόριθμο. Θα πρέπει όμως να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα το κοινό μας. Πρέπει να μάθουμε ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι και τι τους ενδιαφέρει ώστε να δημιουργήσουμε το ανάλογο περιεχόμενο και να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους. Αν το κοινό μας λατρέψει τις αναρτήσεις μας, το σίγουρο είναι ότι θα τις λατρέψει και ο αλγόριθμος! 

Σε προβληματίζει ο αλγόριθμος στο Facebook και τα social media γενικότερα; Σε βοηθάμε να τα βάλεις όλα σε μια σειρά και να δημιουργήσεις εξαιρετικό περιεχόμενο που θα αγαπήσει το κοινό σου! Επικοινώνησε μαζί μας!

Διάβασε επίσης:

11 Social Media Trends για το 2023

Social SEO: Βοήθησε τους χρήστες να σε βρουν στα social media

Ακολούθησε μας σε Instagram και Facebook για να μαθαίνεις νέα και hot tips για τα social media!

Business & Marketing Μάθημα
Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online