Το Remarketing
Τι είναι το remarketing; Γιατί είναι σημαντικό να το εντάξεις ως στρατηγική στην επιχείρησή σου; Κοστίζει; Είναι ικανό να σου αποδώσει πωλήσεις; Πώς γίνεται πρώτα απ’όλα; Όλα αυτά τα “καυτά” ερωτήματα και πολλά άλλα θα απαντηθούν στο παρόν άρθρο. Μείνε εδώ, διάβασε προσεκτικά και έπειτα πήγαινε κατευθείαν να το εφαρμόσεις. Άλλωστε επιχείρηση=επιβίωση για τον καθένα.
Το remarketing είναι το “επαναληπτικό μάρκετινγκ” σε απλά ελληνικά και βασίζεται στην επανάληψη διαφημιστικής καμπάνιας, στρατηγικής, ενεργειών που ήταν αποτελεσματικές. Επομένως, είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο επί πληρωμή για κάθε φάσμα επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Πόσες φορές έχεις δει είτε στο YouTube, είτε στο διαδίκτυο γενικότερα ένα ίδιο προΪόν να επαναλαμβάνεται; Πόσες φορές πετάγεται η ίδια διαφήμιση παντού; Ε, αυτό είναι τρόπος remarketing. Αν χρησιμοποιηθεί σωστά, έχει αποτέλεσμα, αν όχι, έχεις πετάξει χρήματα. Απλά και ξεκάθαρα.
Τι είναι το remarketing;
Αρχικά, για να δώσουμε έναν πρόχειρο ορισμό το remarketing ορίζεται ως “επαναληπτικό μάρκετινγκ” ή πιο επιτυχημένα “επαναστόχευση”. Μια τακτική που διενεργείται επί πληρωμή και αφορά την προβολή διαφημίσεων σε ήδη υπάρχοντες επισκέπτες μιας επιχείρησης, δηλαδή άτομα που ήδη έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας, ή έχουν αλληλεπιδράσει στα κοινωνικά δίκτυα, εν ολίγοις, ξέρουν ποιος/α είσαι και τι προσφέρεις.
Η διαδικασία βασίζεται σε ένα κουμπί (pixel) που είναι τοποθετημένο στην ιστοσελίδα και υπολογίζει όσους έχουν επισκεφθεί συγκεκριμένες σελίδες μιας επιχείρησης.
8 τύποι remarketing – Ο πελάτης πρώτος
1. Ο πελάτης που ψάχνει το συγκεκριμένο
Έστω ότι έχεις έναν αγοραστή, είτε έχει αγοράσει κάτι από την επιχείρησή σου, είτε όχι αλλά επισκέπτεται μια συγκεκριμένη σελίδα προσγείωσης (landing page) στην οποία υπάρχουν προΪόντα και η δυνατότητα αγοράς. Επομένως, αυτός ο αγοραστής είναι σε διαδικασία έρευνας και έχει πιθανότητες να αγοράσει. Αυξημένες, αν το έχει ξανακάνει σε σχέση με κάποιον άλλον που δεν είναι στην ίδια κατάσταση. Πιθανόν, να συγκρίνει προΪόντα, να επιλέγει κάποια, να σκέφτεται τι αξίζει να αγοράσει, να σκέφτεται αν θα μείνει ή αν θα φύγει για κάποιον άλλον ανταγωνιστή. Ο αριθμός των επισκεπτών στην συγκεκριμένη σελίδα, η σελίδα με τα προΪόντα που περιέχει μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως landing page (σελίδα προσγείωσης) για διαφήμιση.
2. Τμηματοποίηση κοινού βάσει ενδιαφερόντων
Είναι δύσκολο να έχεις δική σου επιχείρηση με περιεχόμενο σε αρκετούς κλάδους ή καταλόγους με πολλά είδη προΪόντων και να θέλεις να κάνεις remarketing. Αυτό γιατί πολύ απλά πρέπει να δημιουργηθούν ομάδες ενδιαφερόντων και κοινού, κοινώς να κατηγοριοποιηθούν τα “θέλω” των πελατών και να δημιουργηθούν διαφορετικές ομάδες διαφημίσεων, όχι μόνο μία κοινή. Έτσι, προσαρμόζεις την κάθε καμπάνια με συγκεκριμένο μπάτζετ και στόχο.
3. Πολλαπλά κανάλια διαφήμισης & κέρδος
Μία έξυπνη και κερδοφόρα τακτική μπορεί να αποβεί εφόσον συγκεντρώσεις τα απαραίτητα στοιχεία από κάθε πλατφόρμα/κανάλι κοινωνικής δικτύωσης που μέσω αυτών επισκέφτηκαν οι πελάτες την επιχείρηση. Έτσι, μπορείς να ομαδοποιήσεις κοινά, να δημιουργήσεις κανάλια διαφημίσεων για κάθε μία ομάδα και έτσι να μεγιστοποιήσεις το πιθανό κέρδος. Σημαντική κίνηση σε κάθε ομάδα διαφήμισης είναι να υπάρχει ένα url ώστε να κατευθύνεται ο δυνητικός πελάτης στην αντίστοιχη landing page. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μέσο LinkedIn. Το διακαναλική μάρκετινγκ είναι έξυπνη τακτική και στοχεύει πολλαπλά κοινά με αντίστοιχα πολλαπλά οφέλη.
4. Όσοι έμειναν στο…καλάθι!
Άλλη μία λύση για το remarketing είναι η στόχευση στους δυνητικούς πελάτες που έφτασαν ως…το καλάθι των προΪόντων! Πολλοί επισκέπτες εισέρχονται σε μια ιστοσελίδα προΪόντων, σε ένα eshop αλλά δεν ολοκληρώνουν τις αγορές τους, έχουν όμως τοποθετήσει ήδη τα προΪόντα που είχαν επιλέξει. Οπότε, η επόμενη κίνηση της επιχείρησης είναι μία έξυπνη διαφήμιση εστιασμένη στα προΪόντα που φαίνεται ότι προτιμήθηκαν, αλλά δεν αγοράστηκαν. Έτσι, το κοινό θα δει ξανά τα όσα επέλεξε, δεν τα αγόρασε τότε, αλλά μπορεί να το κάνει αυτή τη φορά.
5. Νυν αγοραστές για πάντα αγοραστές
Μία σημαντική συνταγή αξιοποίησης για το επαναληπτικό μάρκετινγκ είναι να ελέγξεις ποιες αγορές έχουν ήδη γίνει από τους πελάτες στο πρόσφατο παρελθόν. Είναι σημαντικό να γίνει αυτή η επιβεβαίωση, γιατί πελάτες που ήδη έχουν αγοράσει είναι πιθανότερο να επαναλάβουν αγορές. Μάλιστα, έχει πολύ μεγάλη σημασία να προτείνουμε συνδυαστικές αγορές. Για παράδειγμα, αν ένας πελάτης έχει αγοράσει σακίδιο πλάτης είναι ωραίο να του προτείνουμε να αγοράσει και παπούτσια πεζοπορίας. Εάν άλλος έχει αγοράσει εκτυπωτή είναι πιθανόν ότι θα θελήσει να αγοράσει μελανάκια. Σημαντικά στοιχεία που αξίζει να συμπεριληφθούν στο τωρινό αλλά και μελλοντικό remarketing.
Remarketing: Οι must κινήσεις σου!
6. Δώσε δωρεάν που θα…κοστίζει!
Πολλοί επιχειρηματίες και κατ’επέκταση επιχειρήσεις φοβούνται να δώσουν κάτι δωρεάν, γνώση, υπηρεσίες, προΪόν, κάτι που είναι λάθος. Μία καλή λύση για δημιουργία funnel που θα εξυπηρετήσει κυρίως τις Β2Β επιχειρήσεις είναι μια δωρεάν παροχή. Ένας οδηγός, ένα δωρεάν e-book, μια μειωμένου κόστους υπηρεσία, ένα απλό ερωτηματολόγιο για τις ανάγκες των αγοραστών είναι ό,τι πρέπει. Για να πραγματοποιήσει λήψη ή και για να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο ο δυνητικός πελάτης θα πρέπει να τοποθετήσει το email του. Έτσι, δημιουργείται μια λίστα με emails και πελάτες στους οποίους μπορείς να στοχεύσεις. Οι λίστες επαναληπτικού μάρκετινγκ μπορούν να διοχετευτούν σε νέες καμπάνιες που θα στοχεύουν σε δράση πελάτες με χαμηλό ενδιαφέρον ώστε να αρχίζουν να γίνονται πιο θερμοί με τα όσα παρέχονται. Σημαντικό το πώς θα αλληλεπιδράσεις με τον πελάτη, το μήνυμα που θα του δώσεις και τον τρόπο που θα χρησιμοποιήσεις για όλα αυτά.
Διάβασε περισσότερα εδώ: ΔΩΡΕΑΝ συμβουλές marketing
7. Μην υποτιμάς το βίντεο ποτέ!
Ένας έξυπνος τρόπος διαφήμισης είναι τα κανάλια που δίνουν τη δυνατότητα προβολής βίντεο, όπως το YouTube, το LinkedIn και το Facebook. Εκεί μπορείτε να προβάλετε είτε μικρής διάρκειας βίντεο (shorts video), είτε μεγαλύτερης στα οποία θα ενημερώνεις το κοινό, που είναι και πιθανό να μην έχει επισκεφθεί την ιστοσελίδα επιχείρηση, είτε για κάποια προσφορά, είτε για την κυκλοφορία ενός προΪόντος, είτε για μια παροχή. Στη συνέχεια βλέπετε τις προβολές σας, τα άτομα που είδαν τα βίντεο και μπορείτε να τα στοχεύσετε σε καμπάνιες.
Στο YouTube μπορείτε να ομαδοποιήσετε άτομα με βάση την:
- Προβολή οποιουδήποτε βίντεο από ένα κανάλι.
- Προβολή ορισμένων βίντεο.
- Προβολή οποιουδήποτε βίντεο (ως διαφήμιση) από ένα κανάλι.
- Προβολή ορισμένων βίντεο (ως διαφημίσεις).
- Αλληλεπιδράσεις καναλιού, συμπεριλαμβανομένων επισκέψεων, συνδρομών και επισημάνσεων “μου αρέσει” σε βίντεο.
Στο Facebook μπορείτε να ομαδοποιήσετε άτομα είτε μέσω βίντεο που προβλήθηκαν για τουλάχιστον 3/10/15 δευτερόλεπτα, είτε μέσω βίντεο που είδαν οι δυνητικοί πελάτες στο 25%, 50%, 75% ή 95% του συνόλου του, άρα έδειξαν ενδιαφέρον ή στην καλύτερη περίπτωση έμειναν ως το τέλος.
Τέλος, το LinkedIn, αν και δεν είναι το κατεξοχήν μέσω προβολής βίντεο, είναι το κατεξοχήν επαγγελματικό μέσο που μπορεί να συνδέσει επαγγελματίες και επιχειρήσεις και επιτρέπει την ομαδοποίηση στα είδη κοινού με βάση την προβολή βίντεο κατά 25%, 50%, 75% ή 95% του συνόλου της διάρκειας των βίντεο.
Γιατί, όμως, πρέπει να ενδιαφέρει κάτι τέτοιο μια επιχείρηση; Γιατί έχει σημασία να στοχεύσει κοινό που είτε είδε ολόκληρα βίντεο, είτε μόλις για λίγα δευτερόλεπτα; Απλό. Κοινό που είδε σχεδόν τη συνολική διάρκεια βίντεο μιας επιχείρησης εμφανίζει αυξημένο ενδιαφέρον για αυτήν και τις υπηρεσίες/προΪόντας της, ενώ το κοινό που είδε μόλις λίγα δευτερόλεπτα έχει επίσης δείξει ενδιαφέρον, αλλά μειωμένο, εν ολίγοις, δεν είναι αδιάφορο, ή “ψυχρό” κοινό, όπως λέμε. Οπότε, είναι πρόθυμο να μετατραπεί σε “ζεστό” κοινό εν καιρώ.
8. Η σελίδα μιας επιχείρησης είναι ο καθρέφτης της
Το να δημιουργήσει μια εταιρία σελίδα στο Facebook αλλά και στο Instagram είναι τουλάχιστον απαραίτητο στην σημερινή εποχή. Από εκεί μπορεί να παρέχει ενημερώσεις για προσφορές, προΪόντα, υπηρεσίες, νέα στον κλάδο της, να αλληλεπιδρά σε πραγματικό χρόνο με πιθανούς πελάτες της και να βλέπει και αφουγκράζεται τις ανάγκες τους. Όμως, έτσι επιτυγχάνει κι έμμεσα να συγκεντρώσει ομάδες πελατών ώστε να τους στοχεύσει αρχικά μέσω μάρκετινγκ κι έπειτα μέσω remarketing. Πώς μπορεί να επιτευχθεί;
Αρχικά, όποιος αντιδρά σε μια ανάρτηση, ιδανικά θετικά, ενδιαφέρεται, είτε πολύ, είτε μετρίως, είτε λίγο, αλλά έχει δείξει ενδιαφέρον. Είναι πλέον στο χέρι της επιχείρησης να τον μετατρέψει σε πελάτη. Μέσω των αντιδράσεων (like, share, save, comment) ομαδοποιεί το κοινό της σε ξεχωριστές καμπάνιες. Για παράδειγμα μπορεί να έχει μια ομάδα ατόμων:
- Που κάνουν like ή ακολουθούν τη σελίδα της.
- Που ασχολήθηκαν με τη σελίδα της.
- Που επισκέφτηκε τη σελίδα της.
- Που ασχολήθηκαν με οποιαδήποτε ανάρτηση ή διαφήμιση.
- Που έκαναν κλικ σε οποιοδήποτε κουμπί παρότρυνσης για δράση.
- Που έστειλαν μήνυμα στη σελίδα της.
- Που αποθήκευσαν τη σελίδα ή μια ανάρτηση.
Παράλληλα, αυτά τα κριτήρια μπορούν να συνδυαστούν κατάλληλα και μέσω των Facebook/Instagram ads να επιτευχθούν επιθυμητά αποτελέσματα.
Για παράδειγμα, μπορείς να προσεγγίσεις άτομα που δεν ακολούθησαν ακόμα τη σελίδα σας, αλλά έχουν ήδη αντιδράσει σε μια ανάρτηση. Σημαντική είναι και η συνεισφορά του
LinkedIn και εδώ. Το συγκεκριμένο μέσο επιτρέπει την επαναστόχευση ατόμων που έχουν αλληλεπιδράσει με τις διαφημίσεις σας. Επιλέγεις είτε με κριτήριο κάθε είδους αντίδραση (άτομα που αντέδρασαν ή σχολίασαν, καθώς και έκαναν κλικ) ή να την περιορίσεις μόνο σε κλικ με χρέωση. Μπορείς επίσης να ανανεώσεις τις καμπάνιες επαναληπτικού μάρκετινγκ. Μην ξεχνάς! Ο στόχος κάθε καμπάνιας καθορίζει τον βαθμό επιτυχίας της, φυσικά το ιδανικό κοινό στόχευσης. Προσοχή στην ενσωμάτωση και όλα τα άλλα θα έρθουν.
Προσοχή!! Κι αν φοβάσαι ότι δε θα τα καταφέρεις, νιώθεις ότι δεν μπορείς να το κάνεις μόνος/η σου αλλά θέλεις πολύ να επιτύχεις, χωρίς να ξοδεύεις, αλλά να επενδύεις χρήματα, θα χαρούμε να το κάνουμε μαζί. Η DS Komotini διαχείριση άνω των 650.000 ευρώ συνολικά ως τώρα, όσοι μας εμπιστεύθηκαν, έχουν κάνει το όνειρο τους πραγματικότητα. Γιατί να μην το κάνεις εσύ; Γιατί να στερείσαι όσα αξίζει; Κάνε το κλικ και θα τα πούμε όλα!