fbpx

DS Digital Services

SEO

SEO & Επιχειρήσεις: Σχέση αγάπης & μίσους

Όσοι ασχολούνται με το ψηφιακό μάρκετινγκ, το οποίο ομολογουμένως κερδίζει, αν δεν έχει κατακτήσει οριστικά, περίοπτη θέση στην καρδιά αλλά και στην… καριέρα του κάθε ανθρώπου και της κάθε επιχείρησης, έχουν ακούσει τον όρο SEO. Για κάποιους φαντάζει κάποιος κακός δαίμονας, για άλλους μια τακτική, για ορισμένους τρίτους η προσπάθεια να αναδειχθεί η ιστοσελίδας μας στην πρώτη θέση της Google και ιδανικά στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα. Είναι, όμως, έτσι; Αν έρθει ένας επιχειρηματίας και μας πει «θέλω να κάνεις SEO στην ιστοσελίδα μου», ή «βάλέ το μου στην ιστοσελίδα κατά την κατασκευή της, να είμαι οργανωμένος» έχει καταλάβει καλά; Γνωρίζει το αντικείμενο;

Η λύση

Η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς θα δοθεί στο παρόν άρθρο. Αλλά, αν πρέπει να έχετε μια γρήγορη και ξεκάθαρη απάντηση, αυτή είναι το ΟΧΙ! Ο επιχειρηματίας ζητώντας απλά SEO για την ιστοσελίδα του με τους παραπάνω τρόπους δεν γνωρίζει τι είναι. Σήμερα, όμως, δεν θα πούμε τι ουσιαστικά σημαίνει αυτή η έννοια, αλλά κρίναμε σκόπιμο να πούμε τι ΔΕΝ είναι!

Διάβασε εδώ: Τι είναι το SEO στο digital marketing – Γιατί είναι ζωτικής σημασίας για το site

1. SEO δεν σώζει μια κακή ιστοσελίδα

Το SEO, που είναι μια σειρά ενεργειών στο ψηφιακό μάρκετινγκ, δεν μπορεί να σώσει μια κακή –σχεδιαστικά- ιστοσελίδα. Μια ιστοσελίδα, της οποίας οι σελίδες δεν έχουν σχεδιαστεί με βάση συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά κατόπιν έρευνας, με βάση την όμορφη κι άνετη εμπειρία του χρήστη, με βάση τις σωστές παραμετροποιήσεις ώστε να μπορέσει να αναδειχθεί στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, είναι καταδικασμένη. Να το πούμε απλά: Αν δεν έχει σχεδιαστεί για να κάνει πρωταθλητισμό, είναι ήδη νεκρή. Όση κι αν είναι η δουλειά κι η επέμβαση του SEO Specialist, δηλαδή του ειδικού στο θέμα, στην ιστοσελίδα, θα είναι χωρίς αποτέλεσμα.

 

2. Το SEO & η Ρώμη δεν χτίζονται σε μια μέρα!

Το μεγαλύτερο και συχνότερο λάθος των επιχειρήσεων, ειδικότερα των ανθρώπων που «τρέχουν» μια επιχείρηση, είναι να επιζητούν γρήγορα αποτελέσματα λόγω ανταγωνισμού. Αποτέλεσμα αυτών είναι να βιαστούν και να απαιτούν καρπούς με λίγη ενασχόληση. Αυτό είναι ό,τι πιο επικίνδυνο για την επιχείρησή τους, για την ιστοσελίδα τους, να το θέσουμε απλά, αφού αν η στρατηγική πάνω στο SEO γίνει βιαστικά, χωρίς μελέτη & έρευνα, δε θα αποδώσει ποτέ! Αν περιμένετε αποτελέσματα π.χ. σε έναν μήνα, ή απλά βιάζεστε, μπορείτε κάλλιστα να κάνετε μάρκετινγκ μέσω των social media. Το SEO θέλει πολλή υπομονή.

SEO

3. Το SEO δεν είναι πανάκεια και θεϊκή λύση.

Το να ξεκινήσετε την στρατηγική σας πάνω στο SEO απλά κάνοντας έρευνα σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, τις θέσετε σε άρθρα συγκεκριμένων σελίδων και φυσικά στην αρχική σας και περιμένετε έπειτα να έχετε αύξηση επισκεψιμότητας κι απόδοση στην ιστοσελίδα και κατ’ επέκταση την επιχείρησή σας, θα σας απογοητεύσω. Δεν θα συμβεί. Αυτά που μόλις αναφέραμε είναι η κορυφή του παγόβουνου, ένα κομμάτι από ένα περίπλοκο παζλ που θέλει πολλά και ταιριαστά κομμάτια για να συμπληρωθεί η επιτυχία.

 

4. Το SEO δεν έχει παντρευτεί την Google!

Ενδεχομένως τώρα να έχετε γουρλώσει τα μάτια σας, να σας ξενίζουν όσα διαβάζετε και να απορείτε. Όλες οι αντιδράσεις εύλογες. Αλλά ας το εξηγήσουμε απλά. SEO δεν κάνουμε μόνο μέσω Google και φυσικά δεν αποτελεί τον μοναδικό δρόμο για να κατακτήσουμε τα Ιμαλάια (βλ. πρώτες θέσεις Google). Τα Social Media που πλέον έχουν κατακτήσει τις καρδιές μας, τους υπολογιστές και τα κινητά μας, μπορούν, ανάλογα με την φύση και τον χαρακτήρα της εκάστοτε επιχείρησης, να αποτελέσουν πηγή αύξησης της επισκεψιμότητας. Επομένως, αξίζει να δείτε και αυτόν τον παράγοντα και να τον βελτιστοποιήσετε. Άλλωστε, πολλές επιχειρήσεις σκαρφαλώνουν στα πρώτα αποτελέσματα διαφόρων μηχανών αναζήτησης μέσω των Social Media.

SEO

 

5. To SEO δεν είναι μαγικό φίλτρο!

Μην περιμένετε η στρατηγική SEO, που είναι μια κοπιαστική, χρονοβόρα, υπομονετική και έξυπνη στρατηγική να σας αλλάξει μαγικά την επιχείρηση και την ζωή. Ναι, φέρνει αποτελέσματα και άξια. Αλλά για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας και να τη δείτε να ανθίζει υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι και εντός και εκτός ιστοσελίδας.

 

6. Το SEO δεν είναι… τοστ!

Θα αφήνατε την επιχείρηση γυναικείων παπουτσιών, που ενδεχομένως να διαθέτετε, να τη διαχειριστεί ένας άνδρας που δεν γνωρίζει τα είδη των παπουτσιών και φυσικά τη μόδα; Μπορούμε να μαντέψουμε την απάντηση. Οπότε, το SEO γιατί να το αφήσετε σε έναν μη ειδικό; Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν αφιερωθεί στη στρατηγική αυτή χρόνια ολόκληρα, που έχουν γνώσεις, ταλέντο, εμπειρία και φυσικά υπευθυνότητα. Μην αφήνετε στον οποιοδήποτε να ασχοληθεί. Δεν είναι… τοστ! Είναι η επιχείρησή σας, δυνάμει η επιβίωσή σας.

Διάβασε ακόμα: ΔΩΡΕΑΝ καθημερινές συμβουλές για το Instagram!

7. Το SEO δεν έχει πεθάνει

Υπάρχει γενικά η αντίληψη από συγκεκριμένη μερίδα του κόσμου, είτε… ειδικών στο ψηφιακό μάρκετινγκ, είτε και όχι, που υιοθετούν την άποψη πως η στρατηγική SEO είναι ξεπερασμένη, απαρχαιωμένη, ακόμα χειρότερα αναποτελεσματική. Αυτές οι απόψεις πιθανόν να σχετίζονται με την ανυπαρξία αποτελεσμάτων. Είναι γεγονός ότι ο χρόνος είναι χρήμα. Αλλά μεγαλύτερης σπουδαιότητας γεγονός ότι, αν δεν επενδύσεις στον χρόνο, που το SEO απαιτεί, δεν θα έχεις και το χρήμα. Όπως και να’χει υπάρχουν επιχειρήσεις που αποδεικνύουν μέσω της αναγνωρισιμότητας και της κερδοφορίας τους ότι η συγκεκριμένη στρατηγική είναι ακόμα εδώ και κραταιά.

βιβλίο για Instagram

8. Το SEO (δεν) είναι αυτό, τέλος!

Γενικά, αυτού του είδους οι αφοριστικές κι απόλυτες απόψεις δεν μας εκφράζουν. Ο κόσμος αλλάζει, οι απαιτήσεις αλλάζουν, οι ανάγκες, οι επιθυμίες, ο ανταγωνισμός, τα πρέπει… Τίποτα δεν είναι το ίδιο στην αγορά, στις επιχειρήσεις ακόμα και μέσα μας, που ήταν ίσως πριν 4-5 χρόνια. Αυτές οι ραγδαίες και γεμάτες εξέλιξη αλλαγές επηρεάζουν φυσικά και τον τρόπο που υπάρχουμε είτε φυσικά, είτε ψηφιακά μέσω των κοινωνικών δικτύων και των ιστοσελίδων-επιχειρήσεών μας. Κάτι που είχε επιτυχία πριν 4 χρόνια, πλέον μπορεί να μην έχει. Αν δούλευε παλιότερα κάτι, τώρα πια είναι ανενεργό, αναποτελεσματικό.

Άρα, σε έναν δυναμικό κόσμο, αυτόν του μάρκετινγκ, οι τακτικές που πλέον πρέπει να ακολουθούμε, συνάμα και οι στρατηγικές πρέπει να υπαγορεύονται από το παρόν, μην πούμε το μέλλον. Δεν κάνουμε όσα κάνουμε για το σήμερα, αλλά για να υπάρχουμε μεθαύριο. Έτσι και η στρατηγική SEO δεν είναι ίδια με αυτήν προ 5ετίας π.χ. Άρα, δεν είναι μία, απόλυτη, ενιαία και φυσικά σε στυλ συνταγής.

 

9. Το SEO δεν είναι διαφήμιση επί πληρωμή

Ναι, το SEO είναι δωρεάν. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση με τη διαφήμιση, αλλά εδώ αξίζει να σταθούμε για να εξηγήσουμε κάποια πράγματα. Συχνά τίθεται η ερώτηση: «Να κάνω στρατηγική SEO, ή να ρίξω διαφημίσεις»; Έτσι όπως τίθεται η ερώτηση είναι λανθασμένη. Γιατί ο εκάστοτε επιχειρηματίας λανθασμένα θέτει εαυτόν σε δίλημμα. Η δική μας απάντηση είναι «κάντε και τα δύο».

Μπορείτε είτε να επιλέξετε να ακολουθήσετε με κάποιον ειδικό μια στρατηγική SEO και παράλληλα να επενδύσετε κάποια χρήματα σε διαφήμιση, ή να περιμένετε να αποδώσει η στρατηγική σας  (συνήθως – τίποτα σταθερό –  αποδίδει περί τους 6 μήνες) χωρίς διαφήμιση. Φυσικά, αν δε θέλετε να περιμένετε, μπορείτε πάντα να επενδύσετε στη διαφήμιση, να φέρετε επισκεψιμότητα και δυνητικούς πελάτες στην επιχείρησή σας και έπειτα να ασχοληθείτε με την οργανική. Δεν απορρίπτουμε τίποτα. Συν Αθηνά και χείρα κίνει.   

 

Αν θέλεις να εκπαιδευτείς από τους καλύτερους, DS Academy. Η σωστή λύση για να μάθεις τα πάντα για το μάρκετινγκ.

 

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο διάβασε ακόμα:

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online