Social Media και τουρισμός
Τα social media έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο πολλές επιχειρήσεις διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Για τον τομέα του τουρισμού, συγκεκριμένα, η άνοδος του Διαδικτύου και η αυξημένη δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει φέρει τεράστιες αλλαγές. Έχουν αλλάξει δραστικά το Ψηφιακό μάρκετινγκ στον τουρισμό. O τουρισμός είναι μια βιομηχανία που βασίζεται στην πληροφορία, την οποία ο πελάτης την αναζητά στις μέρες μας στο διαδίκτυο. Μάλιστα πλέον η Νο1 πηγή πληροφοριών είναι πλέον το Internet! Σκεφτείτε πόσες φορές googlaρετε κάτι ή πόσο επηρεάζεστε από αυτά που βλέπετε στα social media.
Τα social media διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Ιδίως στη λήψη αποφάσεων, τη δημιουργία εκστρατειών μάρκετινγκ, στην ανάπτυξη σχέσεων και στην επικοινωνία με τους πελάτες.
Κριτικές
Η μεγαλύτερη αλλαγή που έχουν προκαλέσει τα social media στην τουριστική βιομηχανία είναι οι διαδικτυακές κριτικές. Οι σημερινοί τουρίστες επισκέπτονται το διαδίκτυο για να ερευνήσουν τους μελλοντικούς προορισμούς τους. Στο διαδίκτυο θα βρουν τα καταλύματα, τα εστιατόρια και τα τουριστικά καταστήματα. Και το πρώτο πράγμα που θα ελέγξουν είναι οι κριτικές.
Σύμφωνα με έρευνες, το 89% των σημερινών τουριστών βασίζουν τις επιλογές τους στο περιεχόμενο των κριτικών που έχουν δημοσιεύσει άλλοι.
Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το Facebook, μέχρι τους ιστότοπους κριτικών και βαθμολογίας ξενοδοχείων, εστιατορίων και αξιοθέατων, όπως το TripAdvisor, οι τουρίστες πλοηγούνται στο διαδίκτυο ώστε να αντλήσουν πληροφορίες και έμπνευση για το επόμενο ταξίδι τους. Είναι ίσως μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές μάρκετινγκ στον τουρισμό.
Το TripAdvisor, λειτουργεί ως βέλτιστη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων αλλά και ως ένα απόλυτα κοινωνικό δίκτυο. Τα 390 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες / επισκέπτες του, μπορούν να το επιβεβαιώσουν.
Τα θετικά σχόλια για μία επιχείρηση, τα οποία μπορούν να αγγίξουν εκατομμύρια ταξιδιωτών, είναι σαφώς η καλύτερη διαφήμιση. Επίσης είναι πολύ πιο αποτελεσματικά από την ακριβότερη διαφημιστική καμπάνια.
Περιεχόμενο
Εκτός από τις κριτικές και το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στο διαδίκτυο, οι άνθρωποι πλέον μοιράζονται προσωπικές τους στιγμές στα social media. Ειδικά σε περιόδους που κάνουν τις διακοπές τους.
Περισσότεροι από το 97% των τουριστών μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο από τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες. Έτσι οικοδομούν ένα δίκτυο μέσα από το οποίο επηρεάζουν κι άλλους.
Η χρήση των social media έχει επίσης αλλάξει την ποιότητα και τον τρόπο που εξυπηρετούν οι επιχειρήσεις τους πελάτες τους. Η πλειοψηφία των σημερινών επιχειρήσεων διαθέτουν μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία, μέσα από την οποία εξυπηρετούν δυσαρεστημένους ή μπερδεμένους πελάτες.
Οι επιχειρήσεις που απαντούν στα παράπονα των πελατών τους με ειλικρίνεια και ευγένεια είναι πολύ περισσότερο δημοφιλείς στο διαδίκτυο . Είναι πολύ σημαντικό και βοηθάει να προσελκύσουν περισσότερους νέους πελάτες από αυτές που δεν το κάνουν .
Στρατηγική Instagram marketing: Πως θα την πας στο επόμενο level
Επαφή
Τα social media λειτουργούν και ως ένα «κοινωνικό αυτί». Ένα αυτί μέσα από το οποίο μπορείτε να αφουγκραστείτε τις ανάγκες των πελατών. Να μάθετε τις προτιμήσεις τους και να ανακαλύψετε τους καλύτερους τρόπους για να τους προσεγγίσετε. Η επαφή με τους πελάτες σας μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σας βοηθήσει να τους προσφέρετε μια μοναδική εμπειρία διακοπών, την οποία θα προτείνουν έπειτα και σε άλλους.
Τα social media επιτρέπουν και ενθαρρύνουν την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ μιας επιχείρησης και των πελατών ή των υποψήφιων πελατών της. Αυτό γίνεται μέσα από τις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρουν. Το σύγχρονο customer support μεταφέρεται online. Όπου οι χρήστες μοιράζονται τις εμπειρίες τους, κάνουν κριτικές και στέλνουν ερωτήματα με προσωπικά μηνύματα στα social media. Αυτή ή προσωπική επαφή είναι επίσης ίσως μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές μάρκετινγκ στον τουρισμό.
Άλλωστε τα social media κάνουν αυτό που δηλώνει το όνομα τους, είναι κοινωνικά!
Διαφήμιση
Μια επιπλέον δυνατότητα που υπάρχει στα social media για τον τουρισμό είναι η δημιουργία διαφημίσεων σε αυτά. Το κυριότερο όμως είναι πως κάθε τουριστική επιχείρηση μπορεί να διαφημιστεί, έχοντας στη διάθεση της εργαλεία στόχευσης κοινού. Εργαλεία που θα τη βοηθήσουν να αναζητήσει εύκολα και με χαμηλό κόστος τους υποψήφιους πελάτες της. Η έρευνα της Kentic Social (2015) έδειξε πως η διαφήμιση στις επιχειρήσεις τουρισμού είναι πιο αποδοτική και πιο οικονομική από άλλους κλάδους (με CTR 2,63% έναντι 1,27% για τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης). Ακριβώς γιατί φαίνεται πως ενδιαφέρει περισσότερο τους χρήστες.
Μπορεί να σε ενδιαφέρει:Λάθη στο digital marketing: Τα 10 “ΔΕΝ” που παγώνουν τις πωλήσεις σου
Συνοψίζοντας…
Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία ότι τα social media μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό, την πορεία των επιχειρήσεων στον χώρο του τουρισμού. Είτε πρόκειται για μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία ή αλυσίδες ξενοδοχείων, είτε για ενοικιαζόμενα δωμάτια ή εστιατόρια.
Κάθε τουριστική επιχείρηση μπορεί να έχει αισθητή παρουσία. Όχι μόνο στις τοπικές αγορές, αλλά παγκοσμίως, μέσα από τα εργαλεία στόχευσης κοινού που προσφέρουν δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instagram.
Στην Ελλάδα η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων των social media αλλά και σχέδιο marketing.
Μια επικοινωνιακή αποτελεσματική στρατηγική, που εξασφαλίζει την σωστή προβολή της επιχείρησης σας, δίνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σε ένα περιβάλλον ελλιπούς αξιοποίησης των δυνατοτήτων των social media.
Ελπίζουμε να σας πείσαμε και να σας δώσαμε έναυσμα να δείτε με άλλη ματιά τη δικτυακή παρουσία της επιχείρησης σας είτε έχετε κατάλυμα, είτε επιχείρηση εστίασης, είτε τουριστικό γραφείο. Μπείτε δυναμικά στον ψηφιακό κόσμο και το μόνο σίγουρο είναι ότι δε θα χάσετε!
Αν χρειάζεστε βοήθεια μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Αν θέλετε να μαθαίνετε ότι νεότερο γύρω από τα social media ακολουθήστε μας και στο Instagram.
Λίγα λόγια για μας
Η ανάθεση των social media λογαριασμών σας σε ένα εξειδικευμένο γραφείο σαν την DS Komotini είναι ίσως μια κορυφαία πρωτοβουλία που θα μπορούσατε να πάρετε. Είμαστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις τάσεις και όλες τις εξελίξεις στα κοινωνικά δίκτυα. Είμαστε έτοιμοι να απογειώσουμε την επιχείρηση σας και κυρίως σε πολύ προσιτές τιμές για τις μικρές και τοπικές επιχειρήσεις.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα social media και πως να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την παρουσία του καταλύματος σας σε αυτά επικοινωνήστε μαζί μας.