fbpx

DS Digital Services

Τι είναι Social Media Marketing

Το Social Media Marketing είναι η χρήση πλατφόρμων κοινωνικών μέσων για να συνδεθείτε με το κοινό σας και να κάνετε γνωστή την επιχείρησή σας, να αυξήσετε τις πωλήσεις και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της σελίδας σας στο ίντερνετ. Αυτό περιλαμβάνει τη δημοσίευση εξαιρετικού περιεχομένου. Περιλαμβάνει το να αφουγκράζεστε τα προβλήματα και τις προτιμήσεις των ακόλουθων σας και την αλληλεπίδραση μαζί τους. Την παρακολούθηση των στατιστικών σας και τη χρήση διαφημίσεων.
Οι κύριες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων (προς το παρόν) είναι το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn, το TikTok, το Pinterest, το YouTube και το Snapchat.

Μια γρήγορη επισκόπηση του social media marketing

Το social media marketing ξεκίνησε αρχικά με τις δημοσιεύσεις. Οι επιχειρήσεις μοιράζονταν το περιεχόμενό τους στα κοινωνικά μέσα για να δημιουργούν κίνηση στο website τους και, ενδεχομένως, για πωλήσεις. Αλλά τα κοινωνικά μέσα έχουν ωριμάσει πολύ πέρα από το να είναι απλώς ένας τόπος για να μεταδώσουν περιεχόμενο.

Σήμερα, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα social media με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που θέλει να καταλάβει την απήχηση της στα κοινωνικά μέσα, θα αναλύσει την εμβέλεια, τη δέσμευσή του κοινού, και τις πωλήσεις με ένα εργαλείο ανάλυσης (social media analytics). Μια επιχείρηση που θέλει να προσεγγίσει ένα συγκεκριμένο συγκεκριμένο κοινό θα τρέξει πολύ στοχευμένες διαφημίσεις (Διαφημίσεις Social Media).

Συνολικά, όλες αυτές οι ενέργειες είναι γνωστές και ως διαχείριση κοινωνικών μέσων (social media management).

10-lathi-sto-digital-marketing, social media marketing

Οι πέντε βασικοί πυλώνες του social media marketing

1. Στρατηγική

Προτού να βουτήξετε απευθείας και να αρχίσετε να δημοσιεύσετε κάτι στα κοινωνικά μέσα, ας πάμε πίσω να δούμε τη μεγαλύτερη εικόνα. Το πρώτο βήμα είναι να σκεφτείτε τη στρατηγική των social media. Ναι, υπάρχει στρατηγική και είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της επιχείρηση σας!

Ποιοι είναι οι στόχοι σας; Πώς μπορούν τα κοινωνικά μέσα να σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους; Ορισμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την αύξηση της αναγνωρισιμότητάς τους(brand awareness), άλλες τα χρησιμοποιούν για την αύξηση των επισκέψεων και των πωλήσεων στην ιστοσελίδα τους. Τα κοινωνικά μέσα μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν στο να δημιουργήσετε μία κοινότητα που θα χρησιμεύσει ως κανάλι υποστήριξης για τους πελάτες σας.

Στρατηγική Social Media Marketing
Social Media Strategy

Σε ποιες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων θέλετε να εστιάσετε; Οι κύριες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως αναφέραμε παραπάνω, είναι το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn, το TikTok, το Pinterest, το YouTube και το Snapchat. Υπάρχουν επίσης μικρότερες πλατφόρμες όπως Tumblr και Anchor και πλατφόρμες κοινωνικής ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως Messenger, WhatsApp και WeChat. Όταν ξεκινάτε, είναι προτιμότερο να επιλέξετε μερικές πλατφόρμες που νομίζετε ότι βρισκεται το κοινό-στόχος σας από το να είστε σε όλες τις πλατφόρμες.

Καθώς θα πρέπει να είστε συνεπείς στην ανάρτηση δημοσιεύσεων είναι προτιμότερο να δραστηριοποιηθείτε σε λίγες με συνεχή παρουσία παρά σε πολλές με ασυνέπεια.

Τι είδους περιεχόμενο θέλετε να μοιραστείτε; Τι είδους περιεχόμενο θα προσελκύσει καλύτερα το κοινό-στόχο σας; Είναι εικόνες, βίντεο ή σύνδεσμοι; Είναι εκπαιδευτικό ή ψυχαγωγικό περιεχόμενο; Είναι και τα δύο;

Ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσετε είναι να δημιουργήσετε έναν πελάτη-στόχο (marketing persona) , το οποίο θα σας βοηθήσει να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις. Μάλιστα κρίνεται απαραίτητο κάτι τέτοιο αν θέλετε η στρατηγική σας να είναι αποδοτική. Αν δεν ξέρετε σε ποιον απευθύνεστε πώς θα μπορέσετε να δημιουργήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο και γιατί να αλληλεπιδράσει το κοινό σας με αυτό αν δεν το ενδιαφέρει! Αυτό δεν θα είναι κάτι μόνιμο, η persona μπορεί να αλλαξει ή να τροποποιηθεί. Επίσης και η στρατηγική σας θα πρέπει να αλλάζει ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης σας στα social media.

2. Σχεδιασμός και δημοσιεύσεις

Το social media marketing για τις μικρές επιχειρήσεις αρχίζει συνήθως με μια συνεπή παρουσία στα κοινωνικά μέσα. Κοντά στα τρία δισεκατομμύρια άτομα (3.000.000.000!) χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με την παρουσία σας στις πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων, δίνετε επιχείρησή σας την ευκαιρία να ανακαλυφθεί από τους μελλοντικούς πελάτες σας.

Η δημοσίευση στα κοινωνικά μέσα είναι τόσο απλή όσο η δημοσίευση μιας ανάρτησης ιστολογίου, μιας εικόνας ή ενός βίντεο. Είναι ακριβώς όπως μπορείτε να δημοσιεύσετε στο προσωπικό προφίλ σας στο Facebook. Αλλά θα πρέπει να σχεδιάσετε το περιεχόμενό σας από πριν αντί να δημιουργείτε και να δημοσιεύετε περιεχόμενο αυθόρμητα. Επίσης, για να εξασφαλίσετε ότι μεγιστοποιείτε την προσέγγισή σας στα social media, θα πρέπει να δημοσιεύετε εξαιρετικό περιεχόμενο που να αρέσει το κοινό, στον σωστό χρόνο και συχνότητα.

Έχει αποτέλεσμα το Social Media Marketing για μικρές επιχειρήσεις; Ναι – Και δείτε το γιατί!

social media marketing

Διαβάστε επίσης:

Τι είναι το Instagram coaching;

8 Instagram Marketing Trends που δεν πρέπει να λείπουν από τη στρατηγική σου

3. Παρακολούθηση και αλληλεπίδραση

Καθώς η επιχείρησή σας και η απήχηση στα κοινωνικά μέσα θα μεγαλώνουν, οι συνομιλίες για σας θα αυξηθούν. Οι χρήστες θα σχολιάζουν τις αναρτήσεις σας, θα σας επισημαίνουν στις αναρτήσεις τους ή θα σας στέλνουν μηνύματα.

Μπορεί μάλιστα να μιλούν για την επιχείρησή σας στα social media χωρίς να σας ενημερώσουν.Θα θέλετε και θα πρέπει να παρακολουθείτε τις αναφορές στα social media σχετικά με σας. Αν είναι ένα θετικό σχόλιο παραδείγματος χάριν, θα πρέπει να ευχαριστήσετε και ίσως το αναδημοσιεύσετε. Επίσης, καλό θα είναι να απαντάτε σε όλα τα σχόλια καθώς οι χρήστες μπήκαν στον κόπο να αλληλεπιδράσουν μαζί σας και περιμένουν το ίδιο από εσάς. Αν δεν προλαβαίνετε τότε καλό είναι να κάνετε έναν ανασχεδιασμό. Να σταματήσετε δηλαδή να έχετε παρουσία σε κάποιο από τα social media και να δώσετε βαρύτητα μόνο σε ένα ή δύο, ή να ασχοληθεί και κάποιο άλλο άτομο με τη διαχείριση τους.

4. Ανάλυση στοιχείων

Στην πορεία, είτε δημοσιεύετε απλά περιεχόμενο είτε κάνετε και άλλες ενέργειες στα social media, θα θέλετε να μάθετε την πορεία του social media marketing της επιχείρησής σας. Είχε αποτέλεσμα αυτό που κάνετε, σας έφερε κοινό ή πωλήσεις; Απευθύνεστε σε περισσότερους ανθρώπους από ότι τον περασμένο μήνα; Πόσες θετικές αναφορές έχετε το μήνα; Πόσα άτομα χρησιμοποίησαν το hashtag της επιχείρησής σας στις αναρτήσεις κοινωνικών μέσων;

Οι ίδιες οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων παρέχουν ένα βασικό επίπεδο τέτοιων πληροφοριών. Θα βρείτε όλα τα παραπάνω στα στατιστικά του προφίλ σας. Επιβάλλεται να ελέγχεται τα στατιστικά σας και να προσαρμόζετε με βάση αυτά τη στρατηγική σας.

image 14

5. Διαφήμιση στα social media

Πρώτα απ’ όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν αναφερόμαστε σε διαφήμιση, μιλάμε για διαφημιστική καμπάνια το οποίο είναι διαφορετικό από μια χορηγούμενη ανάρτηση.

Όταν έχετε περισσότερα χρήματα για να αυξήσετε το social media marketing, ένας τομέας που πρέπει να εξετάσετε είναι η διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα. Οι διαφημίσεις στα social media σας επιτρέπουν να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό από όσους σας ακολουθούν.

Οι πλατφόρμες διαφήμισης των κοινωνικών μέσων είναι τόσο ισχυρές στις μέρες μας, που μπορείτε να καθορίσετε ακριβώς σε ποιον να προβάλλουν οι διαφημίσεις σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα κοινό-στόχο με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντά τους, τις συμπεριφορές τους και πολλά άλλα. Θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα που μπορεί να φέρει μια διαφημιστική καμπάνια!

Διαφήμιση ή Προώθηση Facebook: Τι είναι πιο αποτελεσματικό;

Χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις!

Τα Social media εξελίσσονται συνέχεια. Όταν ξεκίνησε το Facebook, οι χρήστες μπορούσαν να δημοσιεύσουν μόνο ενημερώσεις κειμένου. Τώρα, υπάρχουν τόσες πολλές μορφές περιεχομένου, όπως εικόνες, βίντεο, ζωντανά βίντεο και ιστορίες.

Ως εκ τούτου, και το social media marketing αλλάζει συνέχεια. Αν θέλετε να έχετε αποτελέσματα από τη παρουσία σας στα social media θα πρέπει να παρακολουθείτε τις εξελίξεις και να είστε μέσα στα πράγματα.

Αν χρειαστείτε βοήθεια είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να μείνετε ενημερωμένοι με όλες τις τελευταίες αλλαγές και στρατηγικές για να πετύχετε τους στόχους σας στα κοινωνικά μέσα.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να δούμε ποιοι είναι οι στόχοι της δικής σας επιχείρησης και τι μπορούμε να κάνουμε για σας. Ακολουθήστε μας στο Instagram και το Facebook για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα σχετικά με το social media marketing.

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online