fbpx

DS Digital Services

Τάσεις στα Social Media για το 2020 και όχι μόνο

Ποιες είναι οι τάσεις των κοινωνικών δικτύων το 2020 και όχι μόνο;

Το να λέμε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι περνούν ένα μεγάλο μέρος των ημερών τους στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι υπερβολή. Όχι στον σημερινό κόσμο. Τα κοινωνικά δίκτυα (social media) έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ανθρώπων και της καθημερινής ρουτίνας. Κάποιοι είναι εθισμένοι σε αυτό τόσο πολύ, που το πρώτο πράγμα που κάνουν μετά το ξύπνημα είναι να ελέγξουν τις ειδοποιήσεις τους. Oι τάσεις των κοινωνικών δικτύων λοιπόν, είναι κάτι που μας ενδιαφέρει όλους.

Δεδομένης της σημασίας των social media στη ζωή των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις συσσωρεύονται στις κοινωνικές πλατφόρμες ελπίζοντας να συνδεθούν με τους πελάτες-στόχους τους. Ωστόσο, υπάρχει υπερφόρτωση περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα και ο ανταγωνισμός είναι πολύ υψηλός. Μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο για εσάς να ξεχωρίσετε αν δεν έχετε σαφή ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ.

Η ενημέρωση σχετικά με τις τελευταίες τάσεις των κοινωνικών δικτύων μπορεί να συμβάλει στην σωστή στρατηγική σας. Μπορεί να σας κάνει ξεχωρίσετε από το πλήθος. Ακολουθούν πέντε τάσεις κοινωνικών δικτύων που πρέπει να γνωρίζετε για το 2020 και μετά και όχι μόνο.

Τάσεις κοινωνικών δικτύων για το 2020

Τάση των κοινωνικών δικτύων # 1

– Το εφήμερο περιεχόμενο θα κρατήσει τη δημοτικότητα του

Το εφήμερο περιεχόμενο είναι κάτι που είναι διαθέσιμο μόνο για μικρό χρονικό διάστημα και εξαφανίζεται στη συνέχεια. Οι ιστορίες(stories) του Instagram και του Snapchat είναι τέλεια παραδείγματα αυτού του τύπου περιεχομένου. Σήμερα, η προσοχή των ανθρώπων είναι σύντομη και ο τρόπος με τον οποίο επιθυμούν να καταναλώνουν περιεχόμενο άλλαξε επίσης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι μορφές περιεχομένου όπως οι ιστορίες έχουν γίνει δημοφιλείς. Είναι σύντομες, ελκυστικές και εθιστικές με τέτοιο τρόπο ώστε οι χρήστες μπορούν να περάσουν ώρες να κυλούν από μια ιστορία μετά την άλλη.

Αυτό αποδεικνύεται από τη σημαντική αύξηση των καθημερινών ενεργών χρηστών του Instagram Stories, όπως φαίνεται παρακάτω.

Στατιστικά για τα stories στα κοινωνικά δίκτυα
Instagram Stories

Τάση των κοινωνικών δικτύων # 2

– Οι εξειδικευμένες πλατφόρμες θα τα πάνε πολύ καλά

Το Facebook και το Instagram έχουν κυριαρχήσει από καιρό στα κοινωνικά δίκτυα ως οι μεγαλύτερες και δημοφιλέστερες πλατφόρμες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, αρκετές άλλες εξειδικευμένες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων δεν έχουν εμφανιστεί μόνο, αλλά έχουν αυξηθεί σημαντικά στη φήμη.

Το TikTok, για παράδειγμα, είναι μια τέτοια πλατφόρμα που ξεκίνησε το 2016 και αμέσως κέρδισε δημοτικότητα μεταξύ των νέων. Οι εταιρείες B2B προτιμούν το LinkedIn, ενώ η κοινότητα των παιχνιδιών συρρέει στο Twitch. Υπάρχουν πολλές τέτοιες εναλλακτικές πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων που κερδίζουν δημοτικότητα και θα συνεχίσουν να το κάνουν και το 2020.

Μερικές από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες social media από τον αριθμό των χρηστών ή τους καταχωρημένους λογαριασμούς μπορείς να δεις παρακάτω:

Αριθμός χρηστών στα κοινωνικά δίκτυα
Αριθμός χρηστών Social Media

Τάση των κοινωνικών δικτύων # 3

– To Instagram θα αφαιρέσει τα likes

Το Instagram είναι ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα και οι αλλαγές του μπορούν να διαμορφώσουν το τοπίο των κοινωνικών δικτύων. Μία τέτοια σημαντική αλλαγή είναι η δυνατότητα του Instagram να καταργήσει τη λειτουργία “Likes” για δημοσιεύσεις.

Το Instagram εξέτασε πρόσφατα αυτή την πρόταση. Σε δοκιμή beta, αλλά ενδέχεται σύντομα να εφαρμόσει αυτήν την αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο. Η λογική που έχει δώσει είναι ότι τα “likes” τείνουν να καθορίζουν την κοινωνική αξία ενός ατόμου. Θεωρεί λοιπόν ότι η αναμονή για μια τέτοια καθιέρωση είναι επιζήμια για την ψυχική υγεία των ανθρώπων.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί που απορρίπτουν τελείως τον λόγο και πιστεύουν ότι το Instagram θέλει να εφαρμόσει αυτήν την αλλαγή για να κερδίσει περισσότερα χρήματα. Οι μεγάλες επιχειρήσεις καταβάλλουν τεράστια χρηματικά ποσά σε influencers για την προώθηση των προϊόντων τους. Κανένα από αυτά τα χρήματα δεν πηγαίνει στο Instagram. Στην πραγματικότητα, το influencer μάρκετινγκ έχει γίνει τόσο δημοφιλές ώστε οι μεγάλες φίρμες απομακρύνονται από τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ όπως η διαφήμιση.

Γιατί μας ενδιαφέρει;

Αν το Instagram αφαιρέσει τα like, τότε οι επιχειρήσεις δεν θα είναι σε θέση να μετρήσουν τον άμεσο αντίκτυπο των καμπανιών τους τόσο εύκολα όπως τώρα. Αυτό θα μπορούσε να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να επενδύσουν σε διαφημίσεις στο Instagram καθώς μπορούν εύκολα να παρακολουθήσουν την απόδοση επένδυσης (ROI).

Ένα σενάριο όπου το Instagram αφαιρεί με επιτυχία τις προτιμήσεις και παίρνει περισσότερους έμπορους, θα μπορούσε να αποτελέσει μετασχηματισμό για το μάρκετινγκ των κοινωνικών δικτύων. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο τους influencers, αλλά μπορεί επίσης να ενθαρρύνει και άλλα κοινωνικά δίκτυα να κάνουν τέτοιες κινήσεις.

Τάση των κοινωνικών δικτύων # 4

– Το εμπόριο μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα θα επεκταθεί.

Οι πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων όπως το Instagram, το Pinterest και το Facebook χρησιμοποιούνται εδώ και καιρό από τις επιχειρήσεις για να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Το εμπόριο στα κοινωνικά δίκτυα έχει γίνει μια νέα εμπορική λεωφόρος και αυτή η τάση πρόκειται να γίνει ισχυρότερη.

Το εμπόριο μέσω των social media βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει ένα κανάλι λιανικής πώλησης σε ισότιμη βάση με άλλα μέσα, όπως ιστότοπους και καταστήματα εκτός σύνδεσης. Αυτή η τάση θα ενισχυθεί περαιτέρω με όλο και περισσότερα κοινωνικά δίκτυα να εισάγουν χαρακτηριστικά προώθησης όπως και καταστήματα.

Από τα καταστήματα ως τα Instagram Storefronts, τα κοινωνικά δίκτυα εξελίσσονται συνεχώς για να γίνουν πλατφόρμες λιανικής πώλησης. Τα εμπορικά σήματα και οι έμποροι θα τα αξιοποιήσουν και θα ενσωματώσουν το λιανικό εμπόριο μέσω των δικτύων στις στρατηγικές πωλήσεων τους.

Σημείωση: Αν θέλετε να δημιουργήσετε κατάστημα στο Instagram, ή το δοκιμάσατε αλλά δεν πήρατε έγκριση, διαβάστε το άρθρο μας: Instagram: Πως θα πάρετε έγκριση για ετικέτες προϊόντων

Τάση των κοινωνικών δικτύων #5

– Το περιεχόμενο video θα κυριαρχήσει.

Το περιεχόμενο βίντεο είναι μία από τις πιο συναρπαστικές μορφές περιεχομένου. Σύντομα θα κυριαρχήσει στα κοινωνικά δίκτυα ως ο νικητής σε σχέση με όλους τους άλλους τύπους περιεχομένου. Είτε πρόκειται για βίντεο μικρού μήκους όπως αυτά που είναι δημοφιλή στο TikTok, είτε για ιστορίες(stories) ή περιεχόμενο μεγάλης διάρκειας στο YouTube, τα βίντεο αποτελούν το μέλλον του περιεχομένου των κοινωνικών δικτύων.

Σύμφωνα με μελέτη της Cisco, μέχρι το 2022, το 82% του συνόλου του περιεχομένου στο διαδίκτυο θα είναι περιεχόμενο βίντεο. Αυτό δείχνει σαφώς πόσο σημαντικό είναι να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε το περιεχόμενο βίντεο για να παραμείνετε “hot” στα social media

Αν δεν δημιουργείτε βίντεο, είναι καιρός να τα συμπεριλάβετε στη στρατηγική περιεχομένου σας. Στο εγγύς μέλλον, τα βίντεο θα κυριαρχήσουν στα κοινωνικά δίκτυα και όποιος δεν το αντιλαμβάνεται θα βρεθεί εκτός ανταγωνισμού.

Μπορείτε να ξεκινήσετε χρησιμοποιώντας λειτουργίες όπως οι ιστορίες τόσο για το περιεχόμενο των κοινωνικών δικτύων όσο και για διαφημίσεις. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε βίντεο στις αναρτήσεις σας, ακόμα και σε πλατφόρμες που κατά παράδοση κυριαρχούσε το περιεχόμενο εικόνας ή κειμένου. Αν βέβαια δεν έχετε τον χρόνο ή τις γνώσεις για κάτι τέτοιο, η ανάθεση της διαχείρισης των λογαριασμών σας σε ένα social media agency όπως η DS Komotini, είναι επιβεβλημένη.

Μερικές επιπλέον τάσεις:

  • Η υιοθέτηση της τεχνολογίας θα είναι στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών.
  • Το marketing μέσω influencers θα παραμείνει στα ύψη.
  • Περισσότερος ρυθμιστικός και νομικός έλεγχος.
  • Αύξηση της χρήσης των κοινωνικών δικτύων για την εξυπηρέτηση πελατών.
  • Η εξατομίκευση θα είναι πρωταρχικής σημασίας.
  • Περισσότερες επιχειρήσεις θα ενσωματώσουν τα κοινωνικά δίκτυα στην στρατηγική τους.
  • Η τοπική στόχευση θα γίνει πιο επικρατέστερη.
  • Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες θα συνεχίσει να είναι δημοφιλές.

Συμπέρασμα

Αυτές είναι μερικές από τις τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο τοπίο κοινωνικών δικτύων το 2020 και μετά. Αξιοποιήστε αυτές τις τάσεις προς όφελός σας και παραμείνετε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας.

Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένας δυναμικός και ανταγωνιστικός χώρος. Αυτές οι τάσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να κερδίσετε το παιχνίδι. Συνεπώς, να ενημερώνεστε για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με αυτά τα θέματα και να χρησιμοποιήσετε αυτές τις τάσεις για τις πρωτοβουλίες σας στα κοινωνικά δίκτυα.

Η ανάθεση των social media λογαριασμών σας ΄σε ένα εξειδικευμένο γραφείο σαν την DS Komotini είναι ίσως η κορυφαία πρωτοβουλία που θα μπορούσατε να πάρετε. Είμαστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις τάσεις και όλες τις εξελίξεις στα κοινωνικά μέσα και είμαστε έτοιμοι να απογειώσουμε την επιχείρηση σας και κυρίως σε πολύ προσιτές τιμές για τις μικρές και τοπικές επιχειρήσεις.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε τι μπορούμε να κάνουμε για την επιχείρησή σας.

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online