Τι να ανεβάσω στο Instagram
Το αιώνιο ερώτημα! “Τι να ανεβάσω στο Instagram σήμερα”; Κι όχι μόνο για το Instagram, αλλά γενικά για τα social media. Φήμες λένε ότι δεν υπάρχει social media manager ἠ marketer που να μην έχει δεχθεί τέτοιο ερώτημα, ή να μην έχει αντιμετωπίσει από πελάτη του αυτό το πρόβλημα. Είναι όντως πρόβλημα, όμως; Το έχεις σκεφτεί σοβαρά και αναλυτικά; Φυσικά παίρνουμε ως δεδομένο ότι έχεις ένα προφίλ στο Instagram και δη επαγγελματικό, άρα έχεις κίνητρο να πουλήσεις, να βγάλεις χρήματα, να αναπτυχθείς συνολικά. Πριν από αυτό όμως, θέλεις δύο ενέργειες: Περιεχόμενο κι αλληλεπίδραση. Σήμερα θα σου λύσουμε το πρώτο. Τι να ανεβάσεις και να φέρεις περισσότερα μάτια στο προφίλ σου, άρα followers. Όλοι σου τάζουν λύσεις, εμείς σήμερα θα μιλήσουμε πρακτικά.
Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς (και το θεμέλιο)
Τα λεγόμενα “content pillars” είναι το θεμέλιο, η βάση σου και η λύση στο “τι θα ανεβάσω στο Instagram”. Από αυτές τις θεματικές που θα σου υποδείξουμε θα παράγεις περιεχόμενο πάντα με άξονα τις υπηρεσίες σου/τα προϊόντα σου. Κάνε, λοιπόν, περιεχόμενο εκπαιδευτικό, ενημερωτικό, παρακινητικό, χιουμοριστικό. Τη θεματολογία την καθορίζεις εσύ πάντα με βάση το τι θα κερδίσει αυτός/ή που θα σε ακολουθήσει, το όφελος πουλάς όχι τα ίδια τα προϊόντα σου. Και μπορείς να “ανοίξεις” τη θεματολογία όσο θέλεις, δεν είναι ανάγκη να είναι αποκλειστικά εστιασμένη στην επιχείρηση. Ένα απόφθεγμα, κάτι έξυπνο, μια συμβουλή, κάτι που θα με παρακινήσει ώστε να πάρω δύναμη και να αντλήσω έμπνευση. Ο κόσμος θα λειτουργήσει με το συναίσθημα, όχι με τη λογική. Και μην ξεχνάς την συνέπεια. Χώρισε την εβδομάδα με βάση τους τέσσερις πυλώνες και ανέβαζε και καθημερινά, αν μπορείς. Μπορείς, άλλωστε τα ετοιμάζεις όλα σε μια δυο μέρες και τα προγραμματίζεις.
Behind the scenes (παρασκήνια)
Ο κόσμος είναι γνωστός, οκ όχι στο σύνολο του, για το ενδιαφέρον του προς εσένα, εφόσον του έχεις κεντρίσει το ενδιαφέρον, βέβαια… Θέλει να ξέρει περισσότερα για εσένα, του αρέσει να ξέρει για εσένα κάποια πράγματα, ως έναν βαθμό, και του αρέσουν, διαπιστωμένο αυτό, τα παρασκήνια. Πολλές φωτογραφίες, βίντεο και στιγμές από τον χώρο εργασίας ενός ανθρώπου έχει πάντα αύξηση απήχησης. Αν δε θέλεις να εκτεθείς, για παράδειγμα να βγάλεις μια φωτογραφία από έξοδό σου για καφέ, ή φαγητό, μπορείς να δείξεις το μέρος όπου είσαι, συνολικά. Το τοπίο, το περιβάλλον, ειδικά αν είναι στη φύση. Μια ωραία φωτογραφία, όπως αυτή, ηρεμεί το μάτι, σε ταξιδεύει, θα αρέσει στο κοινό σου, είναι κάτι διαφορετικό. Παράλληλα, μπορείς να τραβήξεις σε βίντεο, ή απλά να δημιουργήσεις κολλάζ φωτογραφιών με στιγμές από την επιχείρησή σου, από τον χώρο στον οποίο εργάζεσαι, αν δηλαδή είσαι στο σπίτι σου και δουλεύεις από εκεί. Αν φτιάχνεις κάτι, δείξε μας πώς το φτιάχνεις, δείξε το εργαστήρι σου! Ξέρεις πόσο μαγικό θα φανεί να αποκαλύψεις τον μυστικό σου χώρο στους χρήστες;
Τι να ανεβάσω στο Instagram; Βάζω φωτογραφίες!
Μέγα λάθος! Οι προϊοντικές φωτογραφίες κι εικόνες έχουν πια “πεθάνει”. Έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους, δεν προσελκύουν κόσμο και δεν αναδεικνύουν την επιχείρησή σου. Δε θα σταματήσει κανείς να δει κανένα προϊόν. Πρέπει πρώτα να σε εμπιστευθούν. Εδώ, λοιπόν, σου έχω ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ!! Ίσως σκεφτείς ότι ξεφεύγει από τα τετριμμένα, ίσως φοβηθείς ότι δεν έχει σχέση με την ταυτότητα της επιχείρησής σου, αλλά να ξέρεις καλά ότι η προσωπικότητά σου και το χτίσιμο σχέσεων είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία για να επιτύχεις σήμερα.
ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ TIPS MARKETING!
Μπορείς, λοιπόν, στην ερώτηση ”τι να ανεβάσω στο Instagram’’ να απαντήσεις με φαγητά, μωρά, ζωάκια, θάλασσα, βουνά και selfie! Ναι, είτε σου αρέσει, είτε όχι οφείλεις να δείξεις ποια/ος είσαι, το πρόσωπό σου. Πώς θα σε εμπιστευθούν αλλιώς; Να σε δουν, να είσαι οικείο πρόσωπο και να συνδεθούν θέλεις. Παράλληλα, τόνισέ τους την ευαισθησία τους. Κανείς δεν αντιστέκεται σε μωρά, φύση, ζωάκια και τοπία. Πρέπει να τους “χτυπήσεις” στο συναίσθημα. Έτσι, άλλωστε, αγοράζει ο κόσμος σήμερα. Συναισθηματικά.
User generated content ή αλλιώς “Κάνε τους να ανεβάσουν εκείνοι περιεχόμενο”
Τι θα πει αυτό; Η νέα τάση που πλέον δεν είναι τάση, αλλά ένας έξυπνος τρόπος δημιουργίας περιεχομένου που οδηγεί τους χρήστες να δημιουργήσουν και να ανεβάσουν κάτι δικό τους και τους ζητάς, κάτι σαν challenge δηλαδή, να χρησιμοποιήσουν ένα συγκεκριμένο hashtag ή και ακόμα καλύτερα και το όνομα του λογαριασμού σου με tag. Έτσι, το βλέπεις, το ανεβάζεις, τους ευχαριστείς, δημιουργείς μια κοινότητα και έχεις και περιεχόμενο από το κοινό σου. Τους δείχνεις πόσο μετράνε για εσένα και παράλληλα την εκτίμησή σου. Με ένα σμπάρο, πολλά τριγώνια.
Κάνε Instagram live, έστω βίντεο! Μη γράφεις! Δείξε και μίλησε!
Μια τελευταία αλλά άκρως σημαντική απάντηση στο ”τι θα ανεβάσω στο Instagram σήμερα”! Ένα θα σου πω: Εκθέσου και μην φοβάσαι! Δεν έχεις τίποτα να χάσεις, δεν θα αρέσεις σε όλους κι όλες, δεν το θέλεις έτσι κι αλλιώς. Όσοι/ες σε εκτιμήσουν. Αυτοί/ές θα συνδεθούν μαζί σου και θα γίνουν κοινό σου και μελλοντικά πελάτες σου. Τι περιεχόμενο θα ανέβαζες; Μονό ποστ, carousel (εναλλασόμενες διαφάνειες ως 10); Μετάτρεψέ τα σε βίντεο! Σύντομα για την ιδανική περίπτωση αύξησης απήχησης και προβολής σου. Παράλληλα, κάνε συνεργασίες! Βγες ζωντανά, κάνε συνεργατικά ποστς, βγες με άλλους ζωντανά και μίλησε για τη δουλειά σου, για το τι πουλάς, τι καλό κάνεις με αυτά που προσφέρεις. Σαν εκπομπή, που θα μεταδίδεται δωρεάν, θα σ δουν αυτόματα εκατοντάδες και χιλιάδες και έτσι προσελκύεις με μια κίνηση πολύ κόσμο που θα γίνουν πελάτες σου. Να θυμάσαι, όμως, να είσαι: Συνεπής, υπεύθυνη/ος, επικοινωνιακή/ός, ηθική/ός και να κάνεις παιχνίδι με τον κόσμο. Αλληλεπίδρασε και εκτίμησέ τους! Θα σου γυρίσει πολλαπλάσια πίσω!
Θέλεις να πετύχεις και να έχεις καθημερινή ροή και περιεχόμενο; Να σταματήσεις να αγχώνεσαι και να τρέχει η επιχείρησή σου; Ένα κλικ μακριά είσαι!