fbpx

DS Digital Services

seo

Ακούς τη λέξη πολύ συχνά, αλλά ξέρεις τι είναι το SEO  στο digital marketing  και γιατί είναι ζωτικής σημασίας για το site; Το ακρωνύμιο των λέξεων Search Engine Optimization συνθέτουν το SEO που είναι σύμμαχος της επισκεψιμότητας του site ή του e shop και παράγοντας ώστε να μετατραπούν οι επισκέπτες σε πελάτες. 

Το πολύτιμο εργαλείο SEO στο digital marketing χρησιμοποιεί διάφορες τακτικές ώστε να μπορεί η επιχείρηση να αναπτυχθεί πράγμα που σημαίνει άνοδο των πωλήσεων. 

Ειδικά στο σήμερα που το digital marketing κερδίζει έδαφος με γεωμετρική πρόοδο και οι χρήστες ολοένα προσανατολίζονται στις ηλεκτρονικές αγορές.

Ας δούμε όμως πρώτα τον ορισμό του τι είναι το SEO με πολύ απλό και παραστατικό τρόπο.

Κάνε εικόνα: ο χρήστης ζητάει χειροποίητα κοσμήματα π.χ. googlαρει για να τα βρει. 

Τι γίνεται εκεί;

 Μεταφέρεται σε μια σελίδα αποτελεσμάτων. H Google θέλει όμως να σας παρουσιάσει τους καλύτερους. Άρα θα φιλτράρει και θα σκανάρει όλα τα sites ή τα e- shops για να βρει αξιόλογο υλικό. 

Τώρα ερχόμαστε στο SEO που δεν είναι τίποτε άλλο από τεχνικές ώστε να πείσουμε τη μηχανή αναζήτησης, ότι διαθέτουμε άριστο υλικό για το χρήστη του. 

Απλό; 

Αν πάλι θέλουμε  να μεταφράσουμε πιστά, ελληνιστί σημαίνει  βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης. Είναι οι διαδικασίες παραγόντων που αφορούν στο περιεχόμενο, τη δομή, του site ώστε να είναι φιλικό στις μηχανές αναζήτησης. Γιατί όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό του SEO τόσο πιο αγαπητό είναι το site ή το e-shop στις μηχανές αναζήτησης και αυτές μετά χαράς το προωθούν και να το εμφανίζουν σε υψηλές θέσεις στις σελίδες αποτελεσμάτων. 

Tί εννοούμε υψηλή θέση; 

Να κοινοποιείται στο κοινό αν όχι στην πρώτη, στις πρώτες σελίδες αναζήτησης. 

Δεδομένων των συνθηκών αναφέρουμε ότι το κοινό που εκτελεί μια αναζήτηση κατά συντριπτική πλειοψηφία, περιορίζεται μόνο στην πρώτη σελίδα και δεν προχωράει στις υπόλοιπες. 

Παράλληλα λειτουργεί και ως ένα απίστευτα πολύτιμο εργαλείο αναφορικά με την αναγνωρισιμότητα του brand καθώς και την δημιουργία αξιοπιστίας απέναντι στο κοινό των επιχειρήσεων. Δημιουργεί οργανική κίνηση στο site δηλαδή προσέλκυση επισκεπτών χωρίς να υπάρχει διαφήμιση. Οι επισκέπτες μετατρέπονται με έξυπνο τρόπο σε δυνητικούς πελάτες. 

Τέλειο και συγχρόνως δεν ξοδεύεις καθόλου κεφάλαιο. 

digital marketing on pc

 

Eίδη SEO:

  • on site ή οn page SEO, που αφορούν στο περιεχόμενο και τη δομή και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του site. 
  • οff site ή off page SEO, που αφορούν backlinks  δηλαδή εξωτερικούς συνδέσμους που με τη βοήθειά τους το site κατακτά υψηλότερη θέση. Οι εξωτερικοί ιστότοποι πληροφορούν τις μηχανές αναζήτησης ότι κάτι πολύ χρήσιμο υπάρχει στο δικό σας site οπότε οικοδομείται το κύρος του. Όσο για τα backlinks αυτά περιλαμβάνουν το blogging, infographics ή το marketing μέσω influencers. 
  • Τοπικό SEO, το οποίο κερδίζει συνεχώς έδαφος. Αυτό γιατί ολοένα περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κινητά τους για να πραγματοποιήσουν μια αναζήτηση. Αν π.χ. έχεις κάποια επιχείρηση εστίασης, τότε το τοπικό SEO λέξεις κλειδιά δηλαδή που αφορούν στην περιοχή που δραστηριοποιήσαι θα σε βοηθήσουν στο να σε ανακαλύψουν οι επισκέπτες. Αν π.χ. ψάξουν για τα καλύτερα μέρη εστίασης στην πόλη, τότε θα δουν το κατάστημά σας. Εδώ βοηθάει η ύπαρξη των  Google My Business και Google Maps.

 

Ας δούμε όμως τα πολύτιμα στοιχεία τα οποία απαρτίζουν το SEO marketing. 

 

Λέξεις-κλειδιά για δυνατό SEO 

Μετά το τι είναι το SEO έρχονται οι λέξεις-κλειδιά! Τί είναι; Είναι οι λέξεις ή οι φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες που εκτελούν μια αναζήτηση και μέσω αυτής μπορεί να γίνουν πελάτες μας. Λέξεις που συνδέονται με το προϊόν και τις χρησιμοποιούν οι χρήστες ώστε να εντοπίσουν αυτό ακριβώς που ψάχνουν. Πολλοί υποστηρίζουν πως οι λέξεις – κλειδιά είναι η καλύτερη τεχνική του SEΟ, γι΄αυτόν ακριβώς το λόγο θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεγμένες και επιλεγμένες σοφά. 

Οι λέξεις κλειδιά λειτουργούν ως συνδετικοί κρίκοι ανάμεσα στο brand και τον καταναλωτή. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιηθούν και δευτερεύοντες λέξεις κλειδιά.

Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, θα πούμε για κάποια επιχείρηση που πουλάει καλλυντικά από λεβάντα. Πως θα αναζητήσει ο χρήστης στη Google κάτι τέτοιο;

Θα πληκτρολογήσει καλλυντικά από λεβάντα.

Άρα οι λέξεις κλειδιά είναι μπροστά στα μάτια μας. Καλλυντικά από λεβάντα.

Η μηχανή αναζήτησης αν ερωτηθεί από το χρήστη πρέπει να του δώσει την καλύτερη απάντηση. Άρα θα περάσει ακτινογραφικά το site και θα εντοπίσει τις λέξεις καλλυντικά από λεβάντα. Με αυτό τον τρόπο θα το προτείνει στους χρήστες ανεβάζοντάς το ψηλά στις σελίδες αναζητήσεων.

Απλό δεν είναι; 

 

Περιεχόμενο το όχημα που θα οδηγήσει στη δέσμευση με το κοινό 

Το περιεχόμενο είναι εξαιρετικής σημασία για το SEO καθώς αποτελεί το όχημα με το οποίο θα προσπαθήσετε να προσεγγίσετε, να προσελκύσετε και να κάνετε το κοινό σας να σας εμπιστευτεί και να δεθεί με την επωνυμία σας. 

Αν π.χ. έχετε ένα site ή e- shop, με κοσμήματα θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρων να δίνετε πληροφορίες σχετικά με την ιστορία των κοσμημάτων, τις τάσεις, τον τρόπο που φοριούνται, λίστες do this ή don’t do that.

Τι θέλουμε και τι στοχεύουμε με αυτό; 

Να πάρει πληροφορίες ο χρήστης που του είναι χρήσιμες, να του προσφέρουμε απαντήσεις σε τυχόν ερωτήματα που τον απασχολούν. 

Όταν του δοθούν, τότε ο χρήστης  το μόνο σίγουρο είναι πως θα δεθεί με την επιχείρησή σου. Γιατί θα νιώθει πως είσαι γνώστης και πραγματικά μπορεί να σου έχει εμπιστοσύνη. 

Κάτι παρόμοιο γίνεται και με το εμπόριο δια ζώσης. Αν επισκεφτείς ένα κατάστημα π.χ. για να αγοράσεις ένα βιολογικό προϊόν και ο καταστηματάρχης σου δώσει έξτρα πληροφορίες, θα σε καθοδηγήσει για το πως θα το χρησιμοποιήσεις καλύτερα, θα σου πει λεπτομέρειες, θα  αντιληφθείς ότι έχει γνώσεις και δεν πουλάει μόνο το προϊόν. Άρα όταν θελήσεις κάτι παρόμοιο τότε θα ξαναπάς σε αυτόν. 

Θα επιστρέψεις γιατί πλέον έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη σου. 

Έτσι και στο digital market το περιεχόμενο, δηλαδή η πληροφορία εκτιμάται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Να θυμόμαστε όμως πως το περιέχομενο δεν πρέπει να είναι μονόπλευρο ή μονότονο.

Τι σημαίνει αυτό; Πρέπει να υποστηρίζεται άριστα από όλες τις μορφές που το απαρτίζουν και να δίνετε η κατάλληλη σημασία στη κάθεμία. 

Ποιές μορφές τώρα μπορεί να έχει το περιεχόμενο;

  • Βίντεο
  • Βlog άρθρα 
  • Infographics
  • Podcasts
  • Listicles
  • Λίστες με οδηγίες χρήσης των προϊόντων 
  • Whitepapers και ηλεκτρονικά βιβλία 
  • Δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης 

 

 

Το SEO αυξάνει την ορατότητα και αναδεικνύει το site στην  κατάταξη

Για ποιο λόγο κατασκευάσατε το site ή το e shop; Για να σας βλέπουν οι χρήστες και να αγοράζουν από εσάς. Εδώ έρχεται το SEO για να τους διευκολύνει να σας εντοπίσουν. Όταν σας εντοπίζουν η μηχανή αναζήτησης σας κατατάσει υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων (SERP). Πρόκειται για μια αλυσιδωτή αντίδραση καλά συνεργαζόμενη που λειτουργεί άριστα και εξυπηρετεί τον κύριο στόχο μιας επιχείρησης, την αύξηση των πωλήσεων. 

 

τι σημαίνει seo

Πώς θα χτίσεις ένα παντοδύναμο  SEO 

  •  Ο τίτλος πρέπει να περιλαμβάνει τη λέξη κλειδί και το όνομα της επιχείρησης
  • Meta description κι εδώ πρέπει να κάνει την εμφάνισή του η λέξη κλειδί. Ο χρήστης θα τη διαβάσει και αν βρει εκεί λύση στο πρόβλημά του θα τον έχεις το επόμενο δευτερόλεπτο στη πόρτα του site.Η περιγραφή του site στον επισκέπτη με περισσότερες λέξεις θα φέρει οργανικούς επισκέπτες έτοιμους να μετατραπούν σε πελάτες. 
  • Επιμέρους επικεφαλίδες στις οποίες πρέπει να γίνεται διαχωρισμός με τις ετικέτες H1-2 κτλ.να μπορούν οι μηχανές να εντοπίζουν το περιεχόμενο, αλλά και να είναι πιο φιλικό στην αναγνωσιμότητα. Οι λέξεις κλειδιά και εδώ έχουν το δικό τους ρόλο. 
  • Οι υπερσύνδεσμοι είναι εξαιρετικής σημασίας καθώς συνδέουν τον επισκέπτη για την ακρίβεια τον οδηγούν σε άλλα σημεία του site όπου εκεί θα βρει προϊόντα, υπηρεσίες, πληροφορίες ή ότι άλλο θέλουμε να προβάλλουμε. 
  • Η περιγραφή φωτογραφιών ενισχύει το SEO και βοηθά κι αυτή με τη σειρά της να κατατάξουν οι μηχανές τις φωτογραφίες. Αν π.χ. χρησιμοποιήσουμε μια φωτογραφία χωρίς περιγραφή θα είναι σαν να την πετάμε στον ωκεανό. Αν της δώσουμε ταυτότητα τότε την ανεβάζουμε στη σκηνή για να πέσουν τα φώτα επάνω της. Άλλωστε ας έχουμε στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας πως οι χρήστες ψάχνουν και στις εικόνες όπου και εκεί η λέξη κλειδί έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. 

Σε ενδιαφέρει κι αυτό: WordPress SEO: 20 συμβουλές για να βελτιώσετε την κατάταξή σας

 

Πολύ σημαντικός παράγοντας για τις μηχανές είναι η συνέπεια 

Κι εδώ συνέπεια σημαίνει συχνές δημοσιεύσεις και τροφοδότηση με νέο υλικό. Οι μηχανές εντοπίζουν το site ως ενεργό και το προωθούν κατάλληλα. Άρα το να κατασκευάσουμε ένα site που δεν ενημερώνεται συχνά είναι σαν να λέμε στις μηχανές αναζήτησης να μην μας προτιμήσουν. Το θέλουμε; Προφανώς όχι. Άρα τακτικό περιεχόμενο για να μας λατρέψουν οι μηχανές. 

Ας δούμε και το off page SEO 

Το μαγικό κλειδί που θα αναπτύξει το SEO εκτός της σελίδας σας είναι και πάλι το περιεχόμενο. Βλέπετε όλα αρχίζουν και τελειώνουν με αυτό. 

  • Oι σύνδεσμοι τα λεγόμενα backlinks
  • Η εμπιστοσύνη που βοηθά στο να υπάρξουν συνδέσεις με ιστότοπους ποιοτικούς και με περιεχόμενο 
  • Τα social media με τα likes αλλά και τις κοινοποιήσεις του περιεχομένου 

 

seo

 

Πάμε τώρα να μάθουμε για το marketing μηχανών αναζήτησης γνωστό και ως SEM (Serch Engine Marketing)

Το SEM περιλαμβάνει τις πληρωμένες στρατηγικές marketing. Με απλά λόγια πληρώνεις για να εμφανιστεί σε καλύτερη θέση η διαφήμισή σου. Κι εδώ υπάρχουν οι λέξεις κλειδιά οι οποίες προσελκύουν τις μηχανές αναζήτησης. 

Το SEM περιλαμβάνει:

  • Τις διαφημίσεις ανα κλικ (PPC) 
  • Tις διαφημίσεις ανα views (CPM)

Έτσι αν το SEM περιέχει τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά οι μηχανές μόλις εντοπίζουν στην αναζήτηση των χρηστών τις συγκεκριμένες, οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται με αποτέλεσμα να υπάρχει επισκεψιμότητα, άρα αύξηση των πωλήσεων που είναι και το επιθυμητό αποτέλεσμα. 

Η συνεργασία SEM και SEO αποτελεί την καλύτερη επιλογή προώθησης καθώς τα αποτελέσματα είναι άμεσα και αποδοτικά. 

Διάβασε κι αυτό, σε ενδιαφέρει: 15 Έξυπνες ιδέες για online διαφήμισηhttps://dskomotini.gr/15-eksipnes-idees-gia-online-diafimisi/

Ποιά η διαφορά τους; 

Στο SEM έχουμε πιο άμεσα αποτελέσματα ενώ στο SEO θα είναι διαχρονικά. φ άριστα εργαλεία και επίσης μπορούν να δέσουν σε μια εξαιρετική συνεργασία για να πετύχουν το στόχο τους, την αύξηση της επισκεψιμότητας.

 

Συνοψίζοντας 

Όπως καταλαβαίνουμε ο κύριος στόχος του SEO είναι να βοηθήσει την επιχείρησή σου στην εκπλήρωση του σκοπού ύπαρξής της, δηλαδή να κάνει πωλήσεις. Η αυξημένη ορατότητα και η θέση κατάταξής της στη σελίδα αποτελεσμάτων των μηχανών είναι οι τρόποι τους οποίους χρησιμοποιεί και υπηρετεί ταυτόχρονα. 

Το SEO δεν είναι εύκολο αλλά ούτε και δύσκολο, πρόκειται για τεχνικές που αν τις μάθεις και τις εφαρμόσεις τότε τα αποτελέσματα θα σε ικανοποιήσουν πλήρως. Το digital marketing βασίζεται πάνω του και αυτό το καθιστά εξαιρετικά σοβαρό και σημαντικό για την προβολή της κάθε επιχείρησης. 

Κι αν ανήκεις στην κατηγορία που δεν κατέχεις από αυτά, εμείς είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε, να σε ενημερώσουμε, να σε κατατοπίσουμε και να σου προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας. 

Για οποιαδήποτε απορία επικοινωνήστε μαζί μας και ακολουθήστε μας στο Instagram για ακόμα περισσότερα tips!

Αν σας άρεσε το άρθρο μπορείτε να διαβάσετε κι αυτό: SEO για το 2022: Πλήρης οδηγός επιβίωσης

 

 

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online