fbpx

DS Digital Services

Πολλοί ονειρεύονται να χτίσουν τη δική τους επιχείρηση. Τι χρειάζεται μια μικρή επιχείρηση για να πάει μπροστά, το έχουν αναλογιστεί; 

Αρκετές φορές όχι, με αποτέλεσμα η επιχείρηση να πηγαίνει στο άγνωστο εφόσον δημιουργηθεί, με βάρκα την ελπίδα.

Κι επειδή οι βάρκες δεν επιβιώνουν όταν τα μικρά κύματα μεγαλώνουν συνήθως ναυαγούν. Αντίθετα αν υπάρχει μια σωστή στρατηγική που θα ακολουθήσει ο επιχειρηματίας τότε η βάρκα θα πλέει βάσει σχεδίου, απαλλαγμένη από κινδύνους και φουρτούνες. 

Εμείς με αυτό το άρθρο θα δώσουμε συμβουλές και θα προσπαθήσουμε να προσανατολίσουμε νέους επιχειρηματίες που πρόκειται ή έχουν κάνει την πρώτη τους απόπειρα, στο χτίσιμο μιας μικρής επιχείρησης. 

Θέλεις περισσότερες πωλήσεις

Πρώτα από όλα πρέπει να διαχωρίσουμε το πότε χτίζεις μια επιχείρηση, από το να βρίσκεις μια δουλειά για τον εαυτό σου. Η έννοια του επιχειρώ είναι βαθύτερη από την έννοια της εργασίας. Αν αποφασίσεις λοιπόν να χτίσεις τη δική σου μικρή επιχείρηση, μάθε πως πρέπει να γίνεις ένα με αυτήν και να δουλεύεις πολύ περισσότερο, από αυτό που απαιτεί μια πλήρης απασχόληση.

Αν ψάχνεις για μια αυτοαπασχόληση τότε ξέχνα το, το να δημιουργήσεις στο χώρο του επιχειρώ, περιλαμβάνει άλλες προϋποθέσεις και φυσικά πρέπει να ετοιμαστείς για να εξυπηρετείς κάθε ανάγκη της. 

Άρα ξεκινάμε από το πιο βασικό, να ξεκαθαρίσεις αν θέλεις να επιχειρήσεις ή απλά να αυτοαπασχοληθείς. 

Εφόσον τώρα θέλεις να μπεις στο χώρο και να στήσεις τη δική σου μικρή επιχείρηση, πρέπει να ακολουθηθούν κάποιοι στάνταρ κανόνες που θα σε βοηθήσουν ώστε να προχωρήσεις εμπρός και να επιτύχεις. 

10

#1 Μην προσπαθείς να τα κάνεις όλα μόνος σου 

Η οικοδόμηση μιας βιώσιμης μικρής επιχείρησης απαιτεί να αξιοποιήσεις τα ταλέντα και το χρόνο των άλλων. Ίσως σου φανεί καλή ιδέα να εξοικονομήσεις χρήματα αναλαμβάνοντας όλα τα πόστα, αλλά η εξουθένωση, το άγχος  και η έλλειψη χρόνου, σίγουρα θα σου αφαιρέσει ενέργεια και διαύγεια για να προχωρήσεις σωστά.

 Το να βρεις σωστούς συνεργάτες και να τους αξιοποιήσεις είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να κάνεις και επίσης χρήσιμο είναι να κρατήσεις τα κομμάτια εκείνα της επιχείρησης στα οποία νιώθεις πως θα τα κάνεις καλύτερα, είτε επειδή τα αγαπάς, είτε επειδή διαθέτεις τα κατάλληλα προσόντα. 

Αν τα οικονομικά σου ακόμη δεν το επιτρέπουν, σου έχουμε την καλύτερη συμβουλή. Ανάθεσε έστω και κάποια μικρά που αναβάλλεις συνεχώς σε κάποιον έστω και για κάποιες ώρες το μήνα. 

Ειλικρινά αξίζει η επένδυση χρημάτων.

 Γιατί;

 Θα σου αφήσει περιθώρια χρόνου για να σκεφτείς πως θα πας μπροστά και θα σε απαλλάξει από τοξικό άγχος. 

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΣΕ ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΚΕΤΑΡΕΙ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

#2 Μην επιτρέπεις στον εαυτό σου να εργάζεται συνέχεια

Ο σοφός λαός έλεγε πως η πολλή δουλειά τρώει τον αφέντη και εδώ που τα λέμε ένα δίκιο το είχε. 

Για τους ανθρώπους που εργάζονται από το σπίτι το πρόβλημα είναι ότι ζουν στη δουλειά. Έχεις τη δική σου μικρή επιχείρηση που καλείσαι να εξυπηρετήσεις από σπίτι.  Και αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει σαφής διαχωριστική γραμμή μεταξύ της εργάσιμης ημέρας και της ζωής σου στο σπίτι.

Δεδομένου ότι υπάρχει πάντα δουλειά να κάνεις, είναι εύκολο να εργαστείς κάθε διαθέσιμη στιγμή – συχνά εις βάρος των οικογενειακών σου σχέσεων.

Μπορείς όμως να το αποφύγεις αυτό, αν:

  • Ορίσεις και διατηρείς ένα σταθερό ωράριο 
  • Έχοντας ένα γραφείο, όπου θα είσαι απομονωμένος και θα κλείνεις την πόρτα φεύγοντας από αυτό, όπως ακριβώς αν εργαζόσουν σε μια επιχείρηση εκτός.
  • Προγραμματίζοντας τη μέρα σου
  • Αφιερώνοντας χρόνο στον εαυτό σου 
  • Κάνοντας τα απαραίτητα διαλείμματα και εξασφαλίζοντας χρόνο για ηρεμία 

Ακούγεται αδύνατο;

Δεν είναι.

Με λίγη προνοητικότητα και προγραμματισμό, μπορείς να δημιουργήσεις τις συνθήκες για να έχεις την ποιότητα ζωής που σου αξίζει. Ξέρουμε όλοι πως όταν έχεις μια δική σου επιχείρηση θέλεις να δουλεύεις ακόμη και στον ύπνο σου.

Είναι όμως αυτό σωστό ή πρέπει να μπαίνουν όρια;

Μια μικρή επιχείρηση δεν πρέπει να οδηγηθεί  στην καταστροφή. Αναμφίβολα, η έναρξη και η λειτουργία της μπορεί να είναι επικίνδυνη και τρομακτική στην αρχή και να εμπεριέχει άγχος για το αν θα υπάρχει επαρκής  ταμειακή ροή. Όλα αυτά είναι αναπόφευκτα και θα αντιμετωπίσεις σε μεγάλο ή μικρότερο βαθμό. Να είσαι έτοιμος για τις δύσκολες στιγμές που θα έρθουν.

Διάβασε κι αυτό: 9 κορυφαίες συμβουλές marketing για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να πετύχουν και να έχουν πωλήσεις

6

Παρακάτω θα δούμε έναν πίνακα στον οποίο αναφέρονται λόγοι αποτυχίας μικρών επιχειρήσεων με τα ποσοστά τους. 

Το 79% αποτυγχάνουν επειδή ξεκινούν με πολύ λίγα χρήματα

Το 78% αποτυγχάνουν επειδή δεν διαθέτουν καλά αναπτυγμένο επιχειρηματικό σχέδιο, συμπεριλαμβανομένης της ανεπαρκούς έρευνας σχετικά με την επιχείρηση

Το 77% αποτυγχάνει επειδή δεν τιμολόγησε σωστά ή δεν συμπεριέλαβε όλους τους απαραίτητους παράγοντες κατά τον καθορισμό των τιμών

 Το 73% αποτυγχάνουν επειδή ήταν υπερβολικά αισιόδοξοι για τις εφικτές πωλήσεις, τα απαιτούμενα χρήματα και το τι πρέπει να κάνουν για να επιτύχουν

 Το 70% αποτυγχάνουν επειδή δεν αναγνωρίζουν ή δεν αποδέχονται τις αδυναμίες τους και δεν ζητούν βοήθεια από άλλους

Τι πρέπει να κάνεις για να μην αποτύχεις; 

2

#3 Μην τα παρατάς 

Όλα τα παραπάνω μπορούν να απασχολήσουν μια μικρή επιχείρηση αλλά δεν χρειάζεται να πελαγώνεις και να κάνεις σενάρια αυτοκαταστροφικά.

Θυμήσου πως αν χάσεις το πάθος και την αρχική σου διάθεση και ορμή η μικρή επιχείρηση που με τόσα όνειρα συνόδευσες θα ναυαγήσει. Πάρε μια βαθιά ανάσα, επαναπροσδιόρισε, στόχευσε και άλλαξε τη στρατηγική σου.  

 #4 Κατανόησε την αγορά και τον πελάτη σου

Η έναρξη μιας επιχείρησης χωρίς σωστή έρευνα και εντοπισμό της αγοράς-στόχου, του ιδανικού πελάτη και των αγοραστικών συνηθειών των πελατών δεν είναι η καλύτερη στρατηγική και για να ακριβολογούμε είναι καταστροφική για τη μικρή σου επιχείρηση. 

#5 Σωστή  στρατηγική τιμολόγησης

 Το να τιμολογήσεις δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον πλανήτη.

Χρειάζεται συνδυασμό:

  • των τάσεων της αγοράς
  • γνώση της ποιότητας του προϊόντος 
  • γνώση της ζήτησης από τους πελάτες 
  • εντοπισμός του κόστους 
  • καμία παράβλεψη εξόδων
  • συμπερίληψη στα έξοδα και του χρόνου σου 

Το μόνο σίγουρο είναι πως η μικρή επιχείρηση χρειάζεται σωστή τιμολόγηση και αυτό απαιτεί σύνεση, σκέψη και εκτίμηση όλων των παραγόντων που την επηρεάζουν. 

#6 Προγραμματισμός των χρηματικών αναγκών που θα στηρίξουν τη μικρή  επιχείρηση 

Ο λάθος υπολογισμός των εξόδων που θα απαιτηθούν ώστε να στηριχτεί η επιχείρηση μπορεί να οδηγήσει στην αποτυχία. 

Μη ξεκινάς χωρίς να λάβεις υπόψη πως από την πρώτη μέρα δεν θα υπάρχουν επαρκή έσοδα ώστε να καλύψεις τις ανάγκες σου. 

Εάν μια επιχείρηση είναι νέα χρειάζεται επαρκή χρηματοδότηση. Ωστόσο, αυτό δεν είναι αρκετό. Ο λάθος υπολογισμός και η υποεκτίμηση του ποσού που θα χρειαστεί να διαθέσεις ή η εξασφάλιση του λανθασμένου τύπου χρηματοδότησης μπορεί να οδηγήσει σε λάθος μονοπάτια.

#7 Να ακολουθείς τις εξελίξεις και να είσαι μέσα στο παιχνίδι του ανταγωνισμού 

Αν ξέρεις πως κάτι λειτουργεί κανείς δεν σου εγγυάται πως αύριο θα ισχύει το ίδιο.

Όχι. Η μικρή επιχείρηση χρειάζεται να ακολουθεί τις αλλαγές που επιτάσσει η αγορά και να ανταποκρίνεται στον ανταγωνισμό με όποια μέσα θεωρείς απαραίτητα. 

Ότι ίσχυε μπορεί να πάψει να υφίσταται, γι΄αυτό ακολούθησε την ανάπτυξη. 

3

#8 Βρες σοβαρούς επαγγελματίες που θα χαράξουν τη στρατηγική marketing 

Ακολούθησε τους νέους τρόπους προώθησης και συμβουλεύσου ανθρώπους που ξέρουν τι πρέπει να κάνεις. Η στρατηγική marketing πρέπει να χτιστεί από ειδικούς και όχι από το τι άκουσες από τους φίλους και τους γνωστούς. Ζούμε σε μια εποχή όπου το digital marketing είναι ο βασιλιάς της επικοινωνίας. Εμπιστέψου κάποιους που γνωρίζουν για να σε καθοδηγήσουν. Αυτοί είναι κάθε λεπτό στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, ξέρουν την αγορά και γνωρίζουν τις κινήσεις που θα  αναδείξουν τη μικρή επιχείρησή σου.  

#9  Oι στόχοι σου

Οι στόχοι ωστόσο πρέπει να πληρούν ορισμένα χαρακτηριστικά: 

  • Να είναι συγκεκριμένοι και όχι ασαφής 
  • Μετρήσιμοι 
  • Εφικτοί και υλοποιήσημοι
  • Με δέσμευση χρονικών ορίων 

Να θυμάσαι, η λειτουργία μιας μικρής επιχείρησης μπορεί να είναι ένα από τα πιο απαιτητικά και πιο ικανοποιητικά πράγματα που μπορείς να ασχοληθείς.

Διάβασε κι αυτό: 6 Ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον social media coach  πριν τον προσλάβεις

1

Οι επιτυχημένες μικρές επιχειρήσεις έχουν τέσσερα κοινά χαρακτηριστικά που συνιστούμε σε όλους τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων να υιοθετήσουν.

  •  Γνωρίζουν την αγορά τους και βεβαιώνονται ότι υπάρχει ζήτηση για το προϊόν ή την υπηρεσία τους πριν το αναπτύξουν, γιατί το να προωθούν ένα προιόν που δεν το έχει ανάγκη κανένας δεν έχει κανένα νόημα. 
  • Προτείνουν κάτι νέο στην αγορά ή προτείνουν κάτι που ήδη υπάρχει αλλά με διαφορετικό τρόπο.
  •  Δεν το βάζουν κάτω. 
  • Βασίζονται σε έναν μέντορα για να τους καθοδηγήσει όταν ξεκινούν και σε όλη τη διάρκεια των μεταβαλλόμενων επιχειρηματικών συνθηκών.

Ψηλά το κεφάλι αγαπημένε ιδιοκτήτη μικρής επιχείρησης, μη φοβάσαι, ακολούθησε σωστές στρατηγικές και θα πετύχεις να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα. Πειραματίσου, δοκίμασε, ρίσκαρε, άλλωστε η λέξη επιχείρηση περικλείει το ρίσκο αλλά και την επιτυχία.

Βγες  εκεί έξω και κάνε τη διαφορά. 

Αν πάλι χρειαστείς βοήθεια, εμείς μπορούμε να σου παρέχουμε τα πάντα σε digital υπηρεσίες για την επιχείρησή σου. 

Aν σου άρεσε το άρθρο μπορείς να διαβάσεις κι αυτό: Γιατί πρέπει να ακολουθείς τις τάσεις στο TikTok;

Ακολούθησε μας σε FacebookInstagram και TikTok για να μαθαίνεις ότι νεότερο και trend γύρω από τα social media.

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Δήλωσε συμμετοχή

Το κλειδί της επιτυχίας: Free webinar για διαφημίσεις στο Facebook και Instagram

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Στέλιος Στυλιανίδης και επιτυχία

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Instagram Marketing για επιχειρήσεις

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

book

Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο

Πως να πουλάς online (ακόμη και αν είσαι χάλια στις πωλήσεις)

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά

Πως να πουλάς Online