fbpx

DS Digital Services

intagram bio, βιογραφικό στο instag

Το να γράψετε ένα καλό βιογραφικό στο Instagram μπορεί να φαίνεται απλό, αλλά στην πραγματικότητα απαιτεί κάποια στρατηγική και δημιουργικότητα. 

Σύμφωνα με ερευνητές, μέσα στα πρώτα 7 δευτερόλεπτα της συνάντησης σας, οι άνθρωποι θα έχουν μια σταθερή εντύπωση για το ποιοι είστε — στο διαδύκτυο ίσως είναι και λίγο λιγότερο! 

Μπαίνοντας κάποιος στο προφίλ σας στο instagram θα κοιτάξει 3 πράγματα: τη φωτογραφία σας, το βιογραφικό σας και θα ρίξει και μια ματιά στην αισθητική του feed και του βιογραφικού. Δεν πρόκειται όμως να ασχοληθεί περισσότερο με εσάς αν κάτι από αυτά  δεν του τραβήξει το ενδιαφέρον. 

Οπότε καταλαβαίνουμε πώς ένα ωραίο βιογραφικό είναι ένα δυνατό χαρτί!

Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει το βιογραφικό σας ενδιαφέρον;

Έτοιμοι να γράψετε ένα βιογραφικό που θα κάνει τους επισκέπτες σας να κάνουν κλικ στο κουμπί “Ακολουθώ”;  

Πάμε να δούμε 7 tips που θα σας βοηθήσουν να γράψετε ένα εκπληκτικό και ενδιαφέρον βιογραφικό;

Tip #1: Βελτιστοποιήστε το όνομά σας στο Instagram 

Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός καλού βιογραφικού στο Instagram είναι να βεβαιωθείτε ότι το όνομα σας είναι φιλικό στην αναζήτηση και να περιέχει μια λέξη-κλειδί με δυνατότητα αναζήτησης. 

Προσοχή: Για να μην μπερδευόμαστε όνομα είναι αυτό που φαίνεται ακριβώς κάτω από τη φωτογραφία προφίλ μας και όχι το @abcde…., το οποίο είναι το username. Το όνομα είναι αυτό που θα φαίνεται και στη συνομιλία DM. 

intagram bio, βιογραφικό στο instag

Ο λόγος που θέλουμε το όνομα να είναι βελτιστοποιημένο είναι γιατί κάποιος μπορεί να μας αναζητήσει και με αυτό πέρα από το username. 

Για παράδειγμα, εάν είστε  στον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης, μπορεί να θέλήσετε να συμπεριλάβετε το πλήρες όνομά σας μαζί με τον τίτλο της εργασίας σας. Με αυτόν τον τρόπο, όταν οι άνθρωποι αναζητούν στο Instagram, θα μπορούν εύκολα να βρουν τον σωστό λογαριασμό. 

Ας το δούμε με παραδείγματα:

Για παράδειγμα: Γιώργος Παπαδόπουλος, Οδοντίατρος.

 Έτσι κάποιος μπορεί να σάς βρει αναζητώντας σας είτε με το όνομα, είτε με την ιδιότητα “οδοντίατρος”.  

Τώρα αν θα το γράψετε με ελληνικά ή greeklish είναι δικό σας θέμα. Αν απευθύνεστε αποκλειστικά σε ελληνικό κοινό και στα ελληνικά να το γράψετε είναι οκ.

Πως θα αποκτήσεις περισσότερους followers

Θα μπορούσατε να μην γράψετε καθόλου το όνομα και να βάλετε επάγγελμα, ιδιότητα ή οτιδήποτε θέλετε να είναι πιο searchable. Βέβαια αν δεν χρησιμοποιήσετε το όνομα σας στο πεδίο ονόματος, πρέπει να το χρησιμοποιήσετε στην πρώτη γραμμή του βιογραφικού σας, μιας και δημιουργεί αίσθημα οικειότητας και το κάνει πιο προσωπικό. 

 Επίσης έχοντας αυτό υπόψη, μπορεί να θέλετε να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά που ενδέχεται να αναζητήσουν οι πιθανοί ακόλουθοι. Προσφέρετε κάποια συγκεκριμένη υπηρεσία; Είσαι γνωστός για κάτι συγκεκριμένο; 

Τότε χρησιμοποιήστε μια λέξη-κλειδί: Για παράδειγμα Μαρία Μαράκι -Συνταγές για vegan. Έτσι κάθε φορά που κάποιος ψάχνει «συνταγές vegan» στο Instagram, ο λογαριασμός σας θα έχει πολλές πιθανότητες να είναι από τους πρώτους που θα δει. 

Εδώ έχουμε για παράδειγμα όχι τη Μαρία Μαράκι αλλά τη Maya // vegan recipes:

Σχέδιο χωρίς τίτλο 2

Tip  #2: Επισημάνετε τις δεξιότητές σας και το κοινό-στόχο σας. Δείξτε τους γιατί να σας ακολουθήσουν

Ένα καλό βιογραφικό στο Instagram εξηγεί τι κάνει η επιχείρησή σας και σε  ποιον απευθύνεται (κοινό-στόχος).  Επίσης δείξτε ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα, τι ξεχωριστό έχετε να προσφέρετε. Σκεφτείτε τις δεξιότητές σας ή τυχόν εμπειρίες που μπορεί να ενδιαφέρουν πιθανούς ακόλουθους. 

 Παραδείγματος χάριν το “Αρχιτεκτονική σχεδίαση& διακόσμηση” είναι μια καλή αρχή και δίνει το στίγμα του περιεχομένου. Παρόλα αυτά δεν προσδίδει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Το “Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός πολυτελών κατοικιών” είναι κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο το οποίο μπορεί να έχει πιο πιστό κοινό. Επίσης δίνει στον υποψήφιο ακόλουθο το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων συναδέλφων σας. 

Ένα ακόμα παράδειγμα: Έστω ότι αναφέρετε ότι είστε “Travel blogger”. Δίνεται την ιδιότητα σας πολύ σωστά. Γιατί όμως κάποιος να σας ακολουθήσει μέσα σε τόσους άλλους; Βρείτε γιατί ξεχωρίζετε. Όπως “Greek travel Blogger, living in London” , δεν είναι πιο ενδιαφέρον;

Το βιογραφικό αυτό δίνει σε κάποιον να καταλάβει ακριβώς τι είστε, τι κάνετε, πού και τι προσφέρετε. Ο επισκέπτης πιθανότατα να κάνει “follow” αν τον ενδιαφέρει κάτι από αυτά ή γιατί αυτό που του δώσατε φαίνεται πολύ ιδιαίτερο και ότι κάνετε πολύ καλά αυτό που κάνετε. 

Call to Action 2

Tip #3: Χρησιμοποιήστε σχετικές λέξεις-κλειδιά 

Η χρήση στοχευμένων λέξεων-κλειδιών στο βιογραφικό σας δεν θα βελτιώσει την αναζήτησή σας στο Instagram (όπως αναφέραμε παραπάνω, για το όνομα και το όνομα χρήστη σας), αλλά μπορεί να σάς συνδέσει με ομοϊδεάτες ακόλουθους. 

Επίσης δείχνει συμπυκνωμένα αυτό που κάνετε, κάτι που είναι σημαντικό όταν έχετε περιορισμένο αριθμό χαρακτήρων για να παίξετε(150 χαρακτήρες). 

Όταν αποφασίζετε ποιες λέξεις-κλειδιά να συμπεριλάβετε στο βιογραφικό σας στο Instagram, σκεφτείτε τις βασικές αξίες και τα ενδιαφέροντά σας, καθώς και εκείνα του κοινού-στόχου σας. 

Για παράδειγμα είστε σύμβουλος διατροφής; Χρησιμοποιήστε λέξεις- κλειδιά όπως «ευεξία», «διατροφή», «αυτοφροντίδα» και «σχεδιασμός»: 

Κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει (και επιβάλλεται να το κάνετε εάν χρησιμοποιείτε το Instagram για επαγγελματικούς λόγους), είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο δημιουργώντας μια «persona» του ιδανικού σας ακόλουθου. Ποια είναι τα προβλήματα ή τα ενδιαφέροντά τους; Ποιες λέξεις-κλειδιά θα έχουν απήχηση μαζί τους; 

Η χρήση λέξεων-κλειδιών  θα βοηθήσει τους χρήστες να κατανοήσουν καλύτερα ποιοι είστε, τι έχετε να προσφέρετε και εάν ο λογαριασμός σας σχετίζεται με αυτούς ή όχι. 

Call to Action 1

Διάβαστε περισσότερα tips:10 Tips για να γράψετε την τέλεια λεζάντα στο Instagram

Ο σύνδεσμος στο βιογραφικό σας στο Instagram είναι ένας τους πιο πολύτιμους οδηγούς-αν όχι ο πιο πολύτιμος- επισκεψιμότητας στο site σας. 

Ειδικά αν είστε επιχείρηση είναι απαραίτητο να υπάρχει το link που παραπέμπει στο site σας, στις υπηρεσίες που παρέχεται, στα υπόλοιπα κανάλια και κοινωνικά σας δίκτυα, σε κάποια κοινότητα ή group.

Αν έχετε e-shop προσθέστε το link.  

Αν είστε influencer προσθέστε ένα link που να παραπέμπει στο media kit σας, σε ένα σύντομο βιογραφικό, portfolio, συνεργασίες που έχετε κάνει ή στα υπόλοιπα κοινωνικά σας δίκτυα. 

Μπορείτε να δηλώσετε απευθείας ένα σύνδεσμο π.χ. το site σας ή να βάλετε μια σελίδα προορισμού πολλαπλών διευθύνσεων url.  

Τι είναι αυτό; 

Είναι ένα url το οποίο παραπέμπει σε μια σελίδα με πολλαπλά ‘κουμπιά’ επιλογών όπου σε κάθε ‘κουμπί’ μπορείτε να βάλετε και διαφορετικό url. Ευκαιρία να το εκμεταλλευτείτε για να έχετε πολλές επιλογές μιας και το Instagram σας επιτρέπει να έχετε ένα και μοναδικό url στο προφίλ σας. 

Αν και υπάρχουν πολλές σελίδες προορισμού πολλαπλών διευθύνσεων μια καλή επιλογή είναι το Linktr.ee.

Ένα link στο βιογραφικό σας , το κάνει αμέσως πιο επαγγελματικό και ολοκληρωμένο. 

intagram bio, βιογραφικό στο instag

Tip #5: Προσθέστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας 

Μπορεί να είναι αυτονόητο αλλά το επισημαίνουμε ώστε να μην σας διαφύγει. Είναι από τα χαρακτηριστικά που δείχνουν πόσο επαγγελματίας είστε.

Αν ήσασταν γιατρός, δικηγόρος, τεχνικός δεν θα αφήνατε μια κάρτα σας;  Στη ψηφιακή εποχή, αφήνουμε την κάρτα μας ηλεκτρονικά! 

Εννοείται ότι θα έχετε προσθέσει το e-mail σας και το τηλέφωνο σας στα στοιχεία επικοινωνίας. Αν θέλετε να το κάνετε όμως πιο εύκολο στον ακόλουθο-πελάτη να επικοινωνήσει μαζί σας αφήστε το email σας ή και κάποιο τηλέφωνο στο βιογραφικό σας. Μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως οπτική προτροπή για κάποιον που θέλει να επικοινωνήσει μαζί σας εάν έχει κάποια ερώτηση, ενώ σε διαφορετική περίπτωση δεν θα το έκανε. 

Τέλος, αν έχετε και φυσικό κατάστημα ή θέλετε να βάλετε διεύθυνση, προσθέστε την στις επιλογές επικοινωνίας στο προφίλ(επεξεργασία προφίλ). Αυτόματα θα εμφανιστεί στην τελευταία γραμμή κάτω από το σύνδεσμο. Το καλύτερο με αυτό είναι ότι δεν σας τρώει χώρο από τους διαθέσιμους χαρακτήρες(150 χαρακτήρες όριο). 

intagram bio, βιογραφικό στο instagram, instagram profil, βιογραφικό ινσταγκραμ

Tip  #6: Γίνετε δημιουργικοί με το βιογραφικό σας στο Instagram 

Αν και είναι σημαντικό να μεταφέρετε ποιοι είστε και τι κάνετε στο βιογραφικό σας, θα πρέπει επίσης να το σκεφτείτε ως ένα χώρο για να αναδείξετε το προσωπικό σας στοιχείο και τον χαρακτήρα σας. Είτε πρόκειται για ατομικό προφίλ είτε επιχείρηση. 

3 τρόποι για να βάλετε λίγη δημιουργικότητα: 

Χρησιμοποιήστε Emojis 

Ένας οπτικά ωραίος τρόπος για να διαχωρίσετε το κείμενο στο βιογραφικό σας στο Instagram είναι να ενσωματώσετε emojis. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να διασπάσετε τυχόν ενότητες με μεγάλο κείμενο ή να εισάγεται κάθε γραμμή. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε emojis για να επισημάνετε τυχόν CTA (παρότρυνση για δράση). 

Πέρα απ’ ότι βάζετε δημιουργικότητα, κάνει το βιογραφικό σας πιο ευχάριστο και τραβάει περισσότερο την προσοχή των επισκεπτών. 

Συμπεριλάβετε ένα επώνυμο Hashtag 

Χρησιμοποιείστε ένα δικό σας hashtag και προτρέψτε τους ακόλουθους σας να το χρησιμοποιήσουν. Είναι ένας καλός τρόπος για να αυξηθεί η απήχηση σας, η αφοσίωση και η αίσθηση της κοινότητας. 

Προσθέστε αλλαγές γραμμής στο βιογραφικό σας 

Με το να αλλάζετε γραμμή και να επικεντρώνεστε σε μια πληροφορία στην κάθε γραμμή κάνετε το βιογραφικό σας πιο ευπαρουσίαστο και εύπεπτο. Επίσης δίνει την αίσθηση ότι έχετε ασχοληθεί και έχετε φροντίσει το προφίλ και την αισθητική του κάτι που σας δίνει έξτρα πόντους. 

intagram bio, βιογραφικό στο instag

Μπορεί να σας ενδιαφέρει και αυτό:15 Έξυπνες ιδέες για online διαφήμιση

Tip #7: Βάλτε ένα Call to action

Προσθέστε στο βιογραφικό σας ένα Call to action(CTA) ή ελληνιστί αν προτιμάτε προτροπή για δράση.

Αφού δώσατε πληροφορίες για εσάς, ποιοι είστε , που απευθύνεστε, ποια είναι τα πλεονεκτήματα σας, πείτε στο κοινό σας τι είναι αυτό που θέλετε να κάνει: 

 📩DM για συνεργασίες/πληροφορίες 

📞Καλέστε μας για οποιαδήποτε πληροφορία 

🖥Μπες στο site 

💻Κάνε εγγραφή στο newsletter 

 

Το ότι διάβασε κάποιος το βιογραφικό σας και το βρήκε ενδιαφέρον δεν σημαίνει ότι θα αναλάβει και δράση! 

Call to Action

Ας τα συνοψίσουμε λοιπόν:

  • Εξηγήστε ποιος είστε και τι κάνετε 
  • Στοχεύστε το εξειδικευμένο κοινό σας με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά 
  • Συνδέστε τον ιστότοπο ή το ιστολόγιό σας. Χρησιμοποιήστε σελίδα προορισμού πολλαπλών συνδέσμων
  • Δώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας 
  • Δείξτε την προσωπικότητά σας 
  • Καλέστε να αναλάβουν δράση(CTA) 

Αν πάλι είστε μπερδεμένοι στο τι να γράψετε, ορίστε ένα βιογραφικό σε γενικές γραμμές: 

Όνομα-επάγγελμα/ιδιότητα 

  • 1η γραμμη:  Όνομα(αν δεν έχετε βάλει πιο πάνω), τι κάνετε, σπουδές, επιπλέον πληροφορίες 
  • 2η γραμμή: Όπως και στην πρώτη, πληροφορίες-ανταγωνιστικό πλεονέκτημα 
  • 3η γραμμή: Για ποιον λόγο να σας επιλέξει κάποιος, τι έχετε να προσφέρετε 
  • γραμμή: Call to action 

Τα παραπάνω είναι μια γενική ιδέα που μπορείτε να την προσαρμόσετε ανάλογα.

brooke cagle oTweoxMKdkA unsplash

To do!

Όποια προσέγγιση κι αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε για το βιογραφικό σας στο Instagram, αξίζει τον κόπο να επενδύσετε λίγο χρόνο και προσπάθεια. 

Μόλις αποκτήσετε ένα βιογραφικό με το οποίο είστε ευχαριστημένοι, ρωτήστε μερικά άτομα από το περιβάλλον σας τι καταλαβαίνουν και τι εντύπωση τους μένει όταν επισκέπτονται το προφίλ σας. Χρησιμοποιήστε τα σχόλιά τους για να κάνετε τυχόν προσαρμογές. 

Καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει και εξελίσσεται, μπορείτε να αφιερώνετε χρόνο κάθε τόσο να δείτε αν χρειάζεται ανανέωση-διόρθωση. 

 Και τώρα που μάθατε τι χρειάζεται, είστε έτοιμοι να γράψετε ένα εντυπωσιακό βιογραφικό; 

Σε οτιδήποτε χρειαστείτε, θα χαρούμε να βοηθήσουμε! Μπορούμε να δούμε μαζί το προφίλ σας και να στήσουμε ένα εντυπωσιακό βιογραφικό!

Ακολουθήστε μας στο Instagram για να μαθαίνετε ότι νεότερο γύρω από τα social media. Επίσης στα highlights μπορείτε να βρείτε το before/after κάποιων πελατών που μας εμπιστεύτηκαν για να τους δημιουργήσουμε ένα πιο δυνατό βιογραφικό και να πάρετε ιδέες.

Μοιράσου αυτό το άρθρο
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Σχετικά άρθρα

Απόκτησε το ΔΩΡΕΑΝ e-book για να πουλάς online

Σε αυτό το δωρεάν e-book θα βρεις:

Γιατί δεν πουλάει το shop μου; - Πώς να πουλάς Online